32.9 C
Belgrade
nedelja, jul 6, 2025
Naslovna Blog Stranica 82

Dolce far niente – umetnost življenja

0
Dolce far niente italija restoran uživanje
Photo: fxquadro on Freepik

Italijani su dobro poznati kao narod koji od svega napravi umetnost, pa je takav slučaj i sa životom uopšteno. Vrhunac lepote življenja, odnosno „dolce vita“, sačinjen je od nekoliko segmenata koji su u neraskidivoj vezi, kako bi zadovoljstvo bilo potpuno. Jedan od tih integralnih delova slatkog života je i „dolce far niente“

Dolce far niente je italijanska izreka koja se može prevesti i razumeti na više načina. Suština i značenje je pre svega, bezbrižnost i opuštanje u životu. Često se za dolce far niente kaže da je to „slatka lenjost“ ili „umetnost bezbrižnog nerada“.

Ovaj način shvatanja života je u suštini filozofija koja je nastala kao suprotstavljanje modernom shvatanju kapitalizma i konzumerizma. U vremenu koje nas tera da radimo više, kako bismo zaradili više i trošili još više, dolce far niente predstavlja suprotnost. Predstavlja uživanje u životu, slatku dokolicu u kojoj se ne radi ništa.

Izraz opisuje zadovoljstvo ili uživanje u jednostavnom opuštanju i neaktivnosti, uživanje u trenutku bez obaveza ili briga. Ova ideja je često povezana sa italijanskim načinom života, gde se poštuje vreme provedeno u uživanju u trenutku, bez nepotrebnog napora ili aktivnosti.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Dolce far niente sugeriše uživanje u trenutku, romantizaciju svakodnevnog života, što više odmora, prihvatanje svih stvari na prirodan i pozitivan način. Kako često vole da kažu Italijani, i odmor i spavanje je rad na sebi. Prilagodite situacije i svet sebi, udovoljavajte i drugima i sebi, i neka život bude zabava.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

O turizmu koji ne uništava ono od čega živi

0
turizam koji ne uništava ono od čega živi
Photo: Doris Hemrich

Sve više ljudi putuje češće, dalje i kraće. Kakve posledice naše želje imaju na okolinu, društvenu strukturu i klimatske promene? I kako možemo zamisliti turizam koji ne uništava ono od čega živi?

Decenijama se turizam kontinuirano razvija i postao je integralni deo našeg načina života. Doneo je stvaranje vrednosti, prosperitet i otvorenost prema svetu čak i u najudaljenije krajeve, sprečavajući tako migraciju. To je svetla strana turizma. Na tamnoj strani su negativni efekti poput velikog broja ljudi, grubih ekoloških intervencija i rastućih cena zemljišta.

Turistički centri trpe zbog navale posetilaca, dok su druga mesta zapostavljena. Lokalne zajednice su podeljene, s jedne strane, imaju koristi od turizma, ali s druge strane sve više primećuju nepoželjne sporedne efekte. I kada se uzme u obzir da turizam više od drugih ekonomskih sektora zavisi od klime, iznenađujuće je da su klimatske promene upravo ovde često još uvek na marginama. Kroz ilustracije, primere i konkretne podatke, izložba u bečkom Arhitektonskom centru prikazuje međusobnu povezanost turizma i ekonomske ekspanzije, rastuće emisije CO2 ili iseljavanje lokalnog stanovništva usled preteranih troškova stanovanja i života, naročito od kada se turistički smeštaji sve više koriste kao investicione mogućnosti.

Kako možemo preispitati turizam u vreme klimatske krize, ratova, pretnji novim pandemijama, nedostatka stručne radne snage i aktuelne energetske krize i usmeriti ga ka održivijim pravcima? Koju ulogu igra prostorno planiranje i arhitektura? Izložba rasvetljava ključne aspekte turizma poput mobilnosti, gradskog turizma, interakcije sa poljoprivredom, klimatskih promena, privatizacije prirodnih lepota do promene tipologije smeštaja i istražuje da li i kako se planira razvoj turizma. Pre svega, izložba istražuje potencijal za transformaciju. Mnogi putnici ne vole da se smatraju delom fenomena masovnog turizma, a sumnje u klimatsku održivost našeg ponašanja prilikom putovanja postaju sve glasnije.

U poslednje vreme nastalo je mnogo inicijativa koje promovišu drugačiji odnos prema prirodi, lokalnom stanovništvu, klimi, gradovima i selima ili mobilnosti. Lokalni i međunarodni primeri predstavljaju inovativne pristupe rešavanju problema. Jedan od primera je udruženje iz Severnog Tirola koje u cilju očuvanja planinskih pašnjaka nudi kurseve na kojima se mogu učiti osnovni elementi poljoprivrednog rada u planinskim predelima, kao što je ručno košenje planinskih pašnjaka, pravljenje starinskih plotova i sl. Mnogi uspešni primeri inspirišu na način odmora koji više ne sledi isključivo paradigmu potrošnje i rasta. Postavlja se glavno pitanje: Kako možemo zamisliti turizam koji više ne uništava ono od čega živi?

Izložba se može videti do 9. septembra 2024. godine.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Canarias se exhausta – štrajkovi protiv prekomernog turizma

0
Hotel nudi 500 evra bonusa zaposlenima ako nađu novog člana osoblja kanarska ostrva španija
Photo: Pexels/ergiu Iacob

Stanovnici Kanarskih ostrva kažu da je masovni turizam na prelomnoj tački. Oni već izvesno vreme žive u relativno nepodnošljivim uslovima, sve više ističući kako je “njihova beda i muka u stvari raj za turiste”

Stanovnici Kanarskih ostrva planiraju proteste i štrajkove protiv prekomernog turizma. Aktivisti kažu da su meštani prisiljeni da spavaju u svojim automobilima, pa čak i pećinama, jer se svi prostori koriste kao smeštajne jedinice za izdavanje turistima. Pokretači kampanje kažu da neodrživ priliv posetilaca uništava život u gradovima. Jedna grupa aktivista čak planira i štrajk glađu zbog izgradnje dva nova hotela.

Kanarska ostrva je u 2023. godini posetilo rekordnih 14 miliona stranih turista, što je postalo zaista nepodnošljivo. Sve više se vide poruke i graffiti Canarias se exhausta – Kanarska ostrva su iscrpljena.

Iako žive od turizma, stanovnici kažu da oni nisu protiv turizma pre se, već da žele više održivog turizma. Arhipelag ima ograničene resurse koji moraju pažljivo da se koriste. Pored toga, turizam je podigao cene nekretnina, i za kupovinu i za iznajmljivenje. Na taj način dobar deo domicilnog stanovništva ne može da ih iskoristi jer su van njihovih platežnih mogućnosti.

Airbnb i Booking.com su poput raka koji malo po malo proždire ostrva, navode meštani. Turistički operateri praktično otimaju smeštaj. Prema uzveštaju grupe Ecologists in Action gotovo 34% lokalnog stanovništva, skoro 800.000 ljudi, je u opasnosti od siromaštva ili socijalne isključenosti.

Zbog svega navedenog, stanovnici postavljaju upozorenja kako bi oterali turiste. Postavljeju lažne plakate i nalepnice upozorenja u pokušaju da odvrate turiste na određenim prenaseljenim mestima.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Znakovi “Ne ulazi” pojavili su se prošlog meseca u blizini popularnih atrakcija a neka područja su bila ograđena lancima. Vreme je da se suprotstavimo alatima koji su na raspolaganju, turističku aktivnost koja nas tera sa sopstvene zemlje, napisali su aktivisti na društvenim mrežama. U blizini drugih popularnih atrakcija osvanuli su antituristički grafiti na kojima piše “Moja beda tvoj raj” i ”Turisti idite kući”.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Dragoljub Radojičić, direktor HoReCa Srbija, Atlantic grupa

0

Iako mi je na prvi pogled delovao kao autoritativni lider starog kova, koji će na pitanja odgovarati poslovno, ali hladno, ispostavilo se da je Dragoljub Radojičić jedan od najprijatnijih sagovornika sa kojima sam imao priliku da radim intervju. Opušten i nasmejan, sa puno vere u svoje znanje i iskustvo, Dragoljub se dobro oseća u svojoj koži i tu pozitivnu energiju širi i na svoje okruženje. Zato ne čudi da brendovi koje promoviše zajedno sa svojim timom, imaju toliko uspeha na našem izuzetno delikatnom HoReCa tržištu

TU: Za početak, predstavite nam vaš razvojni put u karijeri do pozicije direktora u Atlantic Brands Srbija.
DR: Dosta je dugačak taj put, od početka do danas. Kada pogledate čoveka na visokoj poziciji u kompaniji ili kroz neka njegova dela, retko kada se zapitate koliko je vremena trebalo da to postane. da ga zamislite kao mladog i neiskusnog u tome u čemu je danas priznat i prepoznat. Malobrojni su prošli zajedno s njim veći deo tog puta, a još malobrojniji ceo put. Kada ste me ovo pitali, jvaila mi se slika mojih početaka u NeXt-u, pre nego što je brend postao deo veće kompanije; U Atlantic-u sam nešto više od decenije, a u kompaniju sam došao kao formiran čovek, ali ne i formiran menadžer. Tada je Atlantic Brands Srbija tek krenuo u širenje HoReCa kanala i HoReCa portfolija. Mogao bih da kažem da smo u profesionalnom smislu, zajedno rasli moj sektor i ja. Od par ljudi do regionalnih timova, godina za godinom, rastom prometa i broja kupaca, novim kategorijama, brend po brend, edukacijom i druženjem… Veoma sam ponosan i na Atlantic HoReCa i na svoj tim.

TU: U čemu se ogleda vaš pristup upravljanju, s obzirom na dugogodišnje uspešno vođenje HoReCa sektora, kao jednog od najzahtevnijih, što se tiče menadžmenta?
DR: HoReCa su ljudi. Za razliku od drugih kanala prodaje, gde su komunikacija među ljudima, živa reč i sastanci postali retkost, a terenski obilasci objekata se svode uglavnom na pozicioniranje robe na primarne i sekundarne sekcije, proveru lagera i rada mrčendajzera, u HoReCa kanalu je i dalje drugačije. Naš čovek radi i pregovore o asortimanu, sprovodi aktivacije, prima porudžbine i stara se o naplati. Dakle, to je i dalje ceo jedan trgovački krug u kome ste sa svakim lokalom u živom razgovoru i dogovoru ponaosob, jer su lanci iako u ekspanziji i dalje malobrojni. Živa reč, živi ljudi, a posao moraš da uradiš sam. Teško, ali lepo.

TU: Kakva su vaša predviđanja u vezi sa nastupom Atlantic Brands Srbija na tržištu ove godine?
DR: Svaka godina je nova igra, a Atlantic Grupa je jedan od najozbiljnijih igrača u regiji. Ove godine Atlantic će svoj fokus držati u sektoru kafe. Imaćemo uskoro velike vesti i promene u tom delu posla. Pričalo se dosta o tome i prošle godine u javnosti. Ne mogu puno da iznosim pojedinosti, ali veoma se radujem i uzbuđen sam zbog toga. Svi koji me poznaju znaju i to da sam u poslu, ali i privatno, veoma strastven kada je kafa u pitanju.

TU: Vaš brend Barcaffe ima tradiciju dugu više od 50 godina, recite nam nešto više o tome.
DR: Ako proširimo intervju za još par stranica mogao bih baš dosta da kažem o tome… Barcaffe je najstariji brend espreso kafe na područiju bivše Jugoslavije. Pažljivo je razvijan u Sloveniji po uzoru na najbolje brendove espreso kafe iz Italije, tačnije iz obližnjeg Trsta, gde je tradicija espresa duboko utemeljena u kulturu življenja. Danas, Barcaffe je najveći brend kafe u našem regionu. Svake godine beležimo rast. Za ovu, spremili smo neke nove blendove i par iznenađenja. Kafa je strast, posvećenost, eksperiment, doživljaj, ali i kvalitet, konstantan kvalitet i unapređenje. To je i ključ uspeha. Jedan moj prijatelj nekad reče: Život, to su igra i sitnice. Između te dve reči može da se lako pročita i „ljubav“. E, pa tako vam je i u poslu sa kafom.

TU: Šta najviše volite da istaknete u predstavljanju vaših brendova?
DR: Negde sam rekao da su brendovi u vlasništvu Atlantic Grupe, koje distribuira Atlantic Brands imali sreću da ih preuzme pravi domaćin i vrati tržišta koja su imali u okviru jugoslovenskog prostora, dajući im, možda ne novi život, ali svakako novu mladost. Ogleda se to u rezultatima, ali i celokupnoj atmosferi na tržištu. Tako je sa Cocktom, Cedevitom, Barcaffeom, Štarkom… Lepršavi su, nekako. Puni energije, mladi. Mladi ljudi ih prepoznaju i prihvataju. Retko kada brend koji je star više od pola veka podmlađuje ljude; obično je obratno. Čak i brendovi koje zastupamo u distribuciji, bez obzira iz koje kategorije dolaze, (a ima tu starih i tradicionalnih brendova, kao što su konjaci i viskiji) nekako sa nama na tržištu „istrčavaju na teren“ podmlađeni. Neposrednost, iskrenost i transparentnost. Dodajte na to i lojalnost. To je naša igra na tržištu i igra naštih brendova.

TU: Da li i vi imate probleme sa kadrovima i kako ih rešavate?
DR: Nema problema. Ponekad ima nesporazuma, nekad i poteškoća. Ako se ljudi razumeju, ako komuniciraju, ako provode zajedničko vreme, onda nema problema. Izuzetno sam ponosan na svoj tim. Skupa smo godinama. Najbolji, su izgradili karijere u drugim sektorima kompanije, na menadžerskim pozicijama. Problem je tu da se reši, ako se desi. Mi se nekako trudimo da do problema ni ne dođe. Međuljudski odnosi su dobri. Kako rekoh, HoReCa su ljudi.

TU: Koji su vaši dalji planovi i da li imate pred sobom nove izazove s obzirom na vreme provedeno u kompaniji Atlantic Brands?
DR: Nekada je igra kao fudbal, a nekada kao šah. Biti kreativan možeš na svakoj poziciji, ako svoj posao voliš i ispunjava te. HoReCa je jedan veliki teren i kako se kaže „out of the box“. Volim to. Volim timsku igru. Volim da pobeđujem. Svaki dan u HoReCa svetu je nova igra. Svaki dan je nova mala pobeda. Danas, kao direktor, moje igre su više strategija, razmišljanje unapred, predupređivanje problema, kreiranje ciljeva i pravljenje puta do njih. Ali, zaista uživam kada mogu da „istrčim na teren“, pa makar i na kafu, sa svojim ljudima i svojim kupcima. To su te igre i sitnice.

Tekst: Petar Vušurović                                                                                                Foto: Jelena Dimitrijević

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Ukusi Slovenije u uvali Čikat – prvomajska poslastica

0

Tradicionalna gastronomska ponuda pomešana sa čarobnim okruženjem ostrva Lošinja i uvale Čikat, dobitna je kombinacija kojoj se ne odoleva. Kada svemu tome dodamo i luksuzno okruženje Boutique Hotela Alhambra i Hotela Bellevue retko ko će ostati ravnodušan. Ovoga proleća za tradicionalni praznik rada, uputite se na Lošinj i iskusite malo drugačiji gourmet doživljaj koji ostavlja dugotrajan trag u sećanju, ali i na nepcu

Japanski restoran Matsunoki u Hotelu Bellevue, te Alfred Keller restoran Boutique Hotela Alhambra, i ove godine su domaćini tradicionalnom gourmet doživljaju Taste Slovenia od 1. do 4. maja, koji svim zainteresovanim posetiocima tokom četvorodnevnog događanja omogućuje pristup najistaknutijim jelima slovenačke kuhinje. Posetioci će imati priliku da uživaju u raznovrsnim gala večerama i nekoliko sledova autohtone slovenačke kuhinje koju potpisuju tradicionalni restorani, a za vinsku kartu zaduženo je više vrsnih vinara, poput porodične vinarije Edi Simčič, Marjan Simčič Domaine i Movia. Osim poznatih slovenačkih restorana i kulinarskih zvezda hotelskih restorana, svoje umeće kuvanja pokazaće i renomirani šef Tomaž Kavčić.

Prvi i dugogodišnji predsednik slovenačke sekcije Jeunes Restaurateurs d’Europe, te dobitnik evropske JRE nagrade za inovacije u svojim jelima, ističe bogatu tradiciju Vipavske doline, a za Taste Slovenia pripremio je samo najbolje od najboljeg. Mišlenom nagrađenim restoranima, Alfred Keller i Matsunoki, pridružiće se i renomirani restoran Bava, klasični italijanski restoran sa predivnim pogledom na Jadransko more koji će biti zasluženi za održavanje kulinarskog spektakla.

Dva luksuzna dragulja čarobne uvale Čikat

Nisu samo ukusna jela ono što primamljivo zove na Lošinj za ovogodišnji praznik rada, tu je i predivan krajolik ostrva Lošinja i same uvale Čikat, dom dva luksuzna hotela. Lošinj, ostrvo koje živi tokom cele godine, poznato po svom lekovitom nasleđu, bogatim šumama i kristalno čistom moru, jedinstveno je mesto u Hrvatskoj koje nudi pregršt dnevnih aktivnosti idealnih za produženo vikend putovanje.

Boutique Hotel Alhambra i Hotel Bellevue savršeni su izbor za sve zaljubljenike u estetiku i eleganciju pomešanu sa profesionalnošću kakvu iziskuju hoteli s pet zvezdica. Ovi jedinstveni hoteli, svaki ispunjen individualnim šarmom, pružaju svojim gostima pravu mogućnost odmora. Uz luksuzno opremljene fitnes centre, profesionalne restorane i višegodišnje nagrađivane spa centre, u hotelima se može pronaći nešto za svakog. Unutrašnji bazen s morskom vodom idealna je prilika za sve one koji nestrpljivo iščekuju prve dane leta, a posebno kreirane terapije, poput KURHAUS inhalacijskog bara i HERBS de LOŠINJ tretmana sa četiri dragocene biljke; žalfija, mirta, ruzmarin i smilje, ponovno regenerišu i opuštaju sve ćelije u telu.

Svojim raznolikim pejzažem, profesionalnom uslugom i gourmet doživljajem koji se ne propušta, Lošinj je zaista obavezna destinacija ovog proleća. Pridružite se slovenačkim gastronomskim znalcima, degustirajte Sloveniju iz prve ruke, odmorite se u Boutique Hotelu Alhambra i Hotelu Bellevue i doživite odmor iz snova u šarmantnoj uvali Čikat.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Amsterdam uvodi anketu za turiste pre posete

0
Amsterdam
Photo: iStock

Amsterdam je dugo pokušavao da smanji broj turista u gradu, i da promeni imidž razuzdane „prestonice zabave“. Strategija sa negativnim porukama i kampanjama koje treba da odvrate turiste je sada ublažena, a grad želi da ga posetioci vide u novom svetlu

Nakon što je propala kampanja 2023. godine koja je upozoravala nepristojne turiste da se „drže podalje“, Amsterdam ima novi plan. U nadi da će privući drugačiji tip posetilaca, nova kampanja „Obnovi svoj pogled“ podstiče turiste da vide grad očima meštana.

Ciljajući na one koji traže senzaciju i vulgarnu zabavu u gradskoj četvrti Crvenih fenjera, oni promovišu drugačiju stranu grada. U njoj nema transgresivnih ponašanja i burnih večeri, već je fokus na kulturno-istorijskim i umetničkim vrednostima.

Amsterdam je pokrenuo anketu za posetice pre putovanja, uključujući pitanja o drogama, čime se nada da će odvratiti turiste veseljake. Na njihovoj internet stranici, za sve turiste koji žele da ga posete, nalazi se vrsta kviza koji treba da im pomogne da definišu svrhu svog odmora.

Amsterdamska pravila

Anketa se zove Amsterdamska pravila, i ona treba da podstakne turiste koji su fokusirani na zabavu da preispitaju svoje planirane aktivnosti u gradu. Ako vaš odmor podrazumeva uživanje u lakim narkoticima ili uslugama koje se pružaju u kvartu Crvenih fenjera, anketa vam može pomoći da promenite mišljenje. Dobićete odgovor koje su aktivnosti sada zabranjene i sugerisati da grad nije najbolja destinacija za vas.

U suštini, svi odgovori vezani za partijanje i ozbiljnu zabavu biće ocenjeni kao negativni, protivzakoniti i štetni po zdravlje. Takođe, dobijate odgovor, da iako želite uprkos svim ograničenjima i dalje da se zabavljate, možete očekivati visoke novčane kazne, navodi Euronews.

Međutim, ako vaši odgovori pokazuju da vaše planirane aktivnosti prate amsterdamska pravila, bićete usmereni na zvanični turistički portal grada Iamsterdam.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Nova kampanja traje do 2025. godine, i promovisaće sve evropske vrednosti. Naglašava gradsku raznolikost ljudi i mišljenja, kulturu življenja i umetnosti. Iako do sada kampanja nije značajno obeshrabrila turiste, ipak je donekle promenila sliku grada i upoznala dodatno turiste sa pravilima.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Grad kao švajcarski sat

0
Lozana Švajcarska
Photo: Unsplash/Nolan Krattinger

Da je Švajcarska zaista Švajcarska, potvrđuje i jedan njen mali grad. Ukoliko ga posetite i odsednete u bilo kom smeštaju, obavezni ste da platite turističku taksu, prilikom čega dobijate kartu za besplatan gradski prevoz koja važi petnaest dana

Lozana (Lausanne) se nalazi u srcu Švajcarske, smeštena je na obalama Ženevskog jezera. Sa svojom bogatom istorijom, šarmantnim ulicama i živopisnim pejzažima, Lozana je destinacija koja posetiocima oduzima dah.

Grad ima dugu istoriju koja seže unazad do rimskog doba, što se može videti kroz različite arheološke lokalitete i spomenike koji su prisutni i danas. Srednjovekovna katedrala Notr Dam dominira gradskim horizontom i predstavlja jedan od najbitnijih istorijskih spomenika u Lozani.

Lozana je takođe i domaćin mnogim muzejima, galerijama i festivalima, uključujući i poznati Lozanski filmski festival. Ovaj festival privlači filmske entuzijaste iz celog sveta i predstavlja važan događaj u svetu kinematografije.

Poznati magazin Monocle je zbog svega što ovaj grad nudi Lozanu proglasio za najbolji mali grad na svetu. Pored prirodnih lepota, čudesne arhitekture i mnogobrojnih sadržaja za aktivan odmor, grad je poznat kao izuzetno funskcionalan.

U njemu nema smeća, sve se reciklira i pažljivo odvaja, nema grafita po zidovima zgrada, i neverovatno je organizovan. Sve komunalne službe, javni prevoz, sve institucije funkcionišu besprekorno. Sve potpuno savršeno funkcioniše. Ako ga posetite kao turista, obavezno plaćate turističku taksu, a od grada dobijate Lausanne Transport Card.

Ova kartica se dobija prilikom rezervacije smeštaja, a traje petnaest dana. U tom periodu turisti sa njom mogu koristiti gradski prevoz, autobus, voz ili metro potpuno besplatno. Oni takođe mogu ostvariti dodatne popuste za ulaznice za muzeje ili galerije.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Imajući u vidu da je Lozana poznata kao dosta skup grad, jedan od najskupljih u Evropi, svaki popust ili pogodnost je dobrodošla. Primer za to je recimo metro, čija karta za sat vremena vožnje košta čak 4 evra.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Mostar uvodi brojače turista

0
Mostar među najlepšim malim gradovima Evrope
Photo: Pixabay/neshom

Gradske vlasti Mostara planiraju da uvedu turističke šaltere u starom gradskom jezgru kako bi to područje ostalo na listi zaštićene svetske baštine. Osim toga, oni planiraju još niz aktivnosti koje bi trebalo da sačuvaj izvorni izgled, što i jeste njegov najjači adut

Staro gradsko jezgro Mostara se nalazi na Uneskovoj listi zaštite, a da bi tako i dalje ostalo, neophodno je da se promeni plan upravljanja Starim gradom. Stari plan je istekao i nephodno je izvršiti reviziju upravljenja zajedno sa Uneskom, kako bi prostor proglasio zaštićenom svetskom baštinom.

Pored svih stvari koje se tiču komunalnog reda i izgleda samih objekata u gradu, u planu je i postavljanje sigurnosnih kamera i šaltera kao u Dubrovniku, gde se tačno vidi koliko je ljudi prošlo. To je pre svega važno zbog bezbednosti i u slučaju evakuacije, jer se po propisima tačno zna koliko ljudi sme da bude na Starom mostu ili na određenom mestu u Starom gradu.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Mostar jedan od najprepoznatljivijih simbola Bosne i Hercegovine, ali i regiona. Grad je jedan od najboljih primera očuvane i autentične islamske arhitekture na Balkanu. U njemu ima puno zanimljivih istorijski znamenitosti i atraktivnih arhitektonskih građevina, a najveće blago jeste njegovo gostoljubivo i ljubazno stanovništvo.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Italijansko ostrvo nudi posetiocima koze na poklon

0
Koza Alikudi more Italija
Photo: Pixabay/Cairomoon

Vlasti italijanskog ostrva Alikudi nude na poklon koze svakome ko se prijavi, zbog problema koje izaziva brojnost tih životinja. Njihova populacija je tako brzo porasla u poslednjim godinama da su počele da pustoše bašte, uništavaju zelene površine i da upadaju u domove ljudi

Alikudi je jedno od osam ostrva koja čine vulkanski arhipelag Eolska ostrva u Italiji. Ostrvo je poznato po svojoj divljoj, nesputanoj prirodi, kao i po tome što nema puteva ili automobila, što ga čini idealnim mestom za odmor u prirodi. Ostrvo je takođe popularno među planinarima zbog svojih staza koje vode do vrha Monte Filo dell’Arpa, odakle se pruža predivan pogled na okolinu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CGTN Europe (@cgtneurope)

Međutim, sada je ostrvo privuklo pažnju javnosti po jednoj sasvim neuobičajenoj stvari. Naime, gradonačelnik ostrva Rikardo Gulo je odlučio da svim zainteresovanim posetiocima pokloni po kozu. Na ostrvu ih toliko ima da su one postale problem.

Na svakog stanovnika na ostrvu u blizini Sicilije dolazi čak šest koza, što predstavlja problem jer one više nisu samo na planinama, već i u naseljenom delu. One su se odomaćile u urbanim delovima gde  uništavaju zelenilo, bašte i dvorišta i čak ulaze u kuće.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Pošto bilo kakva radikalna metoda ne dolazi u obzir, najhumanije je da ih poklone zainteresovanim ljudima. Gradonačelnik navodi da svako može da traži kozu, ne mora da bude farmer i ne postoji ograničenja u broju. Što više, to bolje.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Virtuelni konsijerž je obavezna alatka za poboljšanje iskustva gostiju

0

Primena naprednih digitalnih rešenja i tehnologija sve više utiče na brzinu promena u turizmu i ugostiteljstvu. Kroz nove i unapređene turističke proizvode i usluge, poboljšava se korisničko iskustvo i povećava produktivnost. Jedan od takvih alata smo nedavno i mi upotrebili, pa smo rešili da uz pomoć Plamene Bobeve, direktorke poslovnog razvoja kompanije TouchMenu i vama predstavimo ovu platformu koja pomaže hotelima da povećaju prihod i poboljšaju zadovoljstvo gostiju

Virtuelni konsijerž je obavezna alatka za poboljšanje iskustva gostiju

TU: TouchMenu je učestvovao na oba naša događaja (TU Ski&Spa i TU Sun&Sea). Možete li da podelite sa čitaocima TU magazina utiske o vašem angažmanu na ovim događajima i da nam date uvid u trenutno stanje digitalizacije u Srbiji?
PB: Nakon našeg prvog učešća na TU Ski&Spa u oktobru, bili smo uvereni da će TouchMenu biti prisutan i na letnjem izdanju (TU Sun&Sea) u februaru. Oba događaja su se pokazala korisnima kako za hotele tako i za TouchMenu, omogućavajući nam da se povežemo sa vrhunskim hotelima u zemlji i regionu. Kao tehnološki partner događaja, TouchMenu je omogućio održavanje više od 1.000 sastanaka između izlagača i potencijalnih kupaca koristeći naš MICE modul za upravljanje. Ove godine smo imali priliku i da ukratko predstavimo naše usluge, a interesovanje hotelijera je bilo veliko. To ukazuje da sve više hotela prepoznaje prednosti prihvatanja digitalnih rešenja.

TU: Kako ocenjujete povraćaj ulaganja u digitalne transformacije? Da li postoje određeni ključni indikatori učinka kojima dajete prioritet kao ključne za efikasno merenje?
PB: U hotelskoj industriji, razumevanje da li su digitalne nadogradnje vredne ulaganja znači sagledavanje kako one utiču na prihod, troškove, zadovoljstvo gostiju i efikasnost. Ne radi se samo o početnoj ceni; radi se o tome da hotelijerima pokažemo dugoročne prednosti digitalizacije. Često postoji pogrešno shvatanje da je digitalizacija skupa, ali zapravo može biti veoma održiva i isplativa. Na primer, zamena tradicionalnih, digitalnim informacijama o sobama može da uštedi hotelu sa 200 soba i do 1400 evra godišnje. Ove vrste promena mogu da naprave veliku razliku tokom vremena, kako u smislu uštede novca, tako i u smislu poboljšanja iskustva gostiju. Digitalna transformacija olakšava i praćenje poslovanja hotela, tako što se koriste ključni pokazatelji kao što su efikasnost u radu, koliko su gosti srećni, kolika je zarada i kolika je ušteda ostvarena korišćenjem tehnologije. Držeći na oku ove brojke i videti kako utiču na njihove ciljeve, hoteli mogu shvatiti da li se njihove digitalne promene isplate. Ovi indikatori pokazuju zašto je ulaganje u tehnologiju ključno i kako da na taj način ostvare prednost u odnosu na konkurenciju. Uspešni hotelijeri to razumeju i zato ulažu u tehnologiju. Pored toga, i gosti danas daju preimućstvo savremenim rešenjima, a digitalni alati im olakšavaju brzi pristup uslugama.

TU: Da li biste mogli da navedete konkretne primere vaših klijenata koji pokazuju ekonomske koristi postignute kroz vaša rešenja?
PB: Imamo brojna pozitivna iskustva naših klijenata. Na primer, hotel Belchin Garden SPA, popularno banjsko odmaralište u blizini Sofije, zabeležio je značajan porast prodaje ubrzo nakon implementacije naše platforme. Omogućavajući gostima da vide raspored osoblja, raspoloživa mesta i trenutno rezervišu spa tretmane 24/7, udvostručili su svoj prihod u toku prvog meseca integracije našeg modula za upravljanje, povećavajući udobnost gostiju. Nedavno, tokom sastanka sa jednom velikom turističkom kompanijom u Bugarskoj, saznali smo za njihov izuzetan uspeh u jednom od njihovih barova na plaži gde je postavljeno naše rešenje. Ostvarili su zapanjujući rast prihoda od hrane i pića na plaži od više od 900% jednostavnim omogućavanjem direktnih onlajn porudžbina. To ih je navelo da iniciraju implementaciju našeg kompletnog rešenja u jednom od svojih hotela, pri čemu je Ensana Thermal Aqua Health Spa Hotel već pokrenut i planira da se predstavi i ostalima koji su u pripremi. Iako se rezultati razlikuju od hotela do hotela, naša rešenja dosledno podstiču rast prihoda i pojednostavljuju procese. Menadžeri imaju pristup sveobuhvatnoj statistici, uključujući broj skeniranja QR kodova, prosečne cene porudžbina i rezervacije generisane platformom. Pored toga, naša ugrađena veštačka inteligencija značajno povećava efikasnost, doprinoseći još boljim rezultatima.

TU: Jedan od ciljeva digitalizacije u ugostiteljstvu je poboljšanje iskustva gostiju. Postoje li neki inovativni alati ili tehnologije koje su pokazale posebno dobre rezultate?
PB: Tehnologija ima moć da unapredi iskustvo gostiju od prve rezervacije do odjave. Inovativna rešenja TouchMenu-a su dizajnirana sa primarnim fokusom na poboljšanju digitalnog iskustva gostiju i obezbeđivanju potpunog zadovoljstva tokom interakcije sa platformom i ugostiteljskim brendom. Rekao bih da je naš virtuelni konsijerž alat koji morate imati za poboljšanje iskustva gostiju. Naša platforma omogućava gostima da prilagode svoj boravak, postavljaju posebne zahteve, trenutno pristupaju relevantnim informacijama i na kraju troše manje vremena na kupovinu. Pružajući personalizovana iskustva vođena uvidom u podatke, stvaramo srećnije goste koji su skloniji da troše više, vrate se i preporuče hotel drugima.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Click & Book Travel

Kako je jedna srpska agencija redefinisala online prodaju putovanja?

0
Click & Book Travel je turistička agencija iz Srbije, osnovana 2012. godine sa sedištem u Nišu. Ipak, ovo nije tradicionalna turistička agencija – specijalizovana...