18.9 C
Belgrade
petak, jul 11, 2025
Naslovna Blog Stranica 103

Ortionaž – grad plutajućih vrtova

0
Hortillonnages, grad plutajućih vrtova
Photo: Pixabay

Ortionaž je jedno divno selo koje je izrezbarila reka Soma, praveći uske i krivudave kanale. Oni su dugi više od 110 kilometara i zbog toga ovaj deo Francuske nazivaju još i “Severna Venecija”

Ortionaž (Hortillonnages) je grad plutajućih vrtova i nalazi se na severu Francuske. Poznat je po svojim kanalima koje je kroz naselje napravila reka, stvarajući jednu pravu urbanu plutajuću baštu.

Grad zauzima površinu od oko 300 hektara i nastao je kad su meštani počeli da kopaju treset iz močvarne zemlje kako bi ga koristili kao đubrivo. Tokom vekova, složena mreža rovova koje su iskopali se punila vodom iz neprestanog toka reke Some (Somme), stvarajući zamršenu mrežu kanala.

Na vodenim putevima koji su tako nastali stvaralo se puno malih plodnih ostrva, danas poznatih kao “plutajuće bašte”. Ove zaista zanimljive vrtove, stanovništvo već osam vekova koristi za kultivisanje biljaka i za rekreaciju. Ostrvca su obrađivali uzgajivači poznati kao “hortillons”, što je stara reč za ljude koji su obrađivali vrtove, odnosno bašte.

U prošlosti je postojalo nekoliko stotina takvih majstora, a vremenom se to zanimanje izgubilo i zaboravilo. Danas postoji samo oko desetak baštovana sa punim radnim vremenom koji uzgajaju useve u ovom mestu. Oni proizvode sve, od povrća, voća, do najšarenijeg cveća. Sve je uglavnom organskog porekla, zemlja je ovde blagoslovena i plodna, a reka je prirodno navodnjava.

Hrvatska ima najspektakularniju obalu, saznajte više.

Ovaj kraj danas turistima nudi ne samo odličnu hranu i turističke sadržaje, več i niz drugih stvari. Ovde se u toku godine postavljaju brojne umetničke instalacije, a sama priroda okolo pruža najbolji prirodni resurs ne samo za opuštanje, već i za programe obrazovanja i brojne radionice koje posećuje veliki broj ljudi.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Filip Kasum, direktor razvoja za Balkan u kompaniji RateHawk

0
Filip Kasum, direktor razvoja za Balkan u kompaniji RateHawk

Iako za sebe kaže da je dugo bio introvertna i nestrpljiva osoba, Filip Kasum je nakon fakulteta praktično na svom prvom, i za sada jedinom poslu, od početne pozicije prodavca stigao do toga da vodi tim od trideset ljudi. Bez obzira da li su u pitanju spartanske radne navike, ogromna energija ili mudar i pozitivan pristup životu, neuobičajen za toliku mladost, Filip svakoga dana sve više napreduje… Zato upamtite njegovo ime i prezime jer ćemo o ovom mladom lavu sigurno čuti još dosta dobrog

Filip Kasum, direktor razvoja za Balkan u kompaniji RateHawk

TU: Svi mladi lavovi imaju idole. Koju ličnost bi okarakterisali kao vaš poslovni uzor?
FK: Rekao bih da imam više poslovnih idola, ali najpre, izdvojio bih svoju majku. Ona je više od 35 godina u industriji turizma i dan danas svoj posao radi sa puno elana, uz konstantnu želju za usavršavanjem i uvođenjem novina. Uz nju sam zavoleo i naučio puno o samoj industriji, te tokom studiranja odlučio da želim da budem deo iste, ali, na neki novi, moderniji način. Spoj tehnologije i turizma me je upravo i naveo da apliciram za svoj prvi posao u RateHawk-u. Pored toga, izdvojio bih i svog direktora koji nesebično deli svoje znanje, pruža podršku i prati moj razvoj karijere kroz kompaniju.

TU: Kako izgleda vaš radni dan?
FK: Iako je industrija turizma veoma dinamična i zahteva redovno prilagođavanje, moji radni dani su isplanirani. S obzirom da je RateHawk tehnološka kompanija i da smo “data driven”, radni dan započinjem sa pregledom izveštaja o napretku poslovanja. Komercijalni tim na Balkanu trenutno broji 30 zaposlenih u 12 država, te se moj radni dan sastoji od stalne komunikacije sa team liderima, razlčitim odeljenjima unutar kompanije, motivisanja zaposlenih i pripremanja strategija razvoja poslovanja svakog klastera. Bitno nam je da su naši korisnici zadovoljni i često putujem u sve države Balkana kako bih bolje upoznao partnere i razumeo njihove potrebe.

TU: A šta je za vas pravi odmor?
FK: Pravi odmor za mene podrazumeva odlazak na novu, sunčanu i sadržajnu destinaciju sa porodicom ili prijateljima. Po prirodi sam nestrpljiv i ne drži me mesto, te ne volim potpuni mir i kada odmor predugo traje.

TU: Šta je po vama ono što vas izdvaja od drugih?
FK: Rekao bih da mlađe generacije beže od veće odgovnosti, da se previše oslanjaju na svoje nadređene i da ne žele da ulažu previše vremena u posao. U našoj kompaniji postoji pricnip “BE YOUR OWN CEO“ pomoću kojeg svi zaposleni svoj posao tretiraju kao svoj mali biznis . Primenom ovog principa već na samom početku karijere imao sam inicijativu i video potencijal tamo gde bi većina možda pomislila da ne postoji, što je rezultiralo pozitivnim rezultatima i dobijanjem sve veće autonomije prilikom donošenja odluka.

TU: Koja je vaša formula uspeha?
FK: Mislim da ne postoji savršena formula koju možemo uvek da primenimo.
Rekao bih da je to kombinacija istrajnosti, davanja značaja detaljima i brzog adaptiranja na promene. Pored toga, bitno je postaviti jasne ciljeve i strukturisano prisupiti postizanju istih.

TU: Šta biste poručili kao savet mladim lavovima koji tek dolaze?
FK: Moja poruka mladim lavovima bila bi da budu istrajni u svojim ciljevima i da će se svaki njihov trud kad-tad isplatiti. Takođe, da uvek igraju fer, budući da su u sektoru turizma svi međusobno povezani. Nikada ne zaboravite odakle ste počeli i ostanite čvrsto sa obe noge na zemlji, koliko god veliki uspeh ostvarili.

Tekst: Petar Vušurović

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Bazen i digitalni spasioci

0
bazen
Photo: Pixabay/ StockSnap

Najstariji javni bazen u Danskoj se ponovno otvara nakon dvogodišnjeg renoviranja. Ono što je interesantno je da će ljude na bazenu, pored standardnih spasioca, čuvati i digitalni, kako bi obezbedili sigurnost svih plivača

Øbro-Hallen je bazen u Kopenhagenu, inače službeno najstariji javni bazen u Danskoj. On je ponovno spreman da primi posetioce nakon što je više od dve godine bio zatvoren zbog renoviranja. Pored svih novina koje će omogućiti uživanje u slobodnom vremenu i aktivnostima stanovništvu, ovaj bazen će čuvati i digitalni spasioci.

Ovaj pametni sistem, nazvan Angel Eye, pomoći će ljudskim spasiocima koji su prisutni na lokaciji tako što će otktivati potencijalne sučajeve neobičnog ponašanja kupača. Ovaj sistem je već testiran na dve lokacije u Danskoj 2021. i 2022. godine.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by AngelEye Technologies (@angeleyetech)

AngelEye je lider na tržištu sigurnosti bazena i nudi sisteme za detekciju i prevenciju utapanja. Najinovativnije softverske tehnologije koje je razvio AngelEye i patentirane podvodne kamere prate kretanja plivača dajući obaveštenja sigurnosnom osoblju u slučaju eventualne nesreće. Poboljšana sigurnost plivača je prioritet, posebno dece i starijih.

Øbro-Hallen je otvoren radnim danima i vikendima, osim određenih državnih praznika. Radno vreme je bazirano na konceptu „zelenog vremena“, koji omogućava korištenje objekata po nižoj ceni od jutra do 15 sati radnim danima. Ovaj koncept poboljšava iskustvo posetilaca, jer u tim preiodima ima manje gužvi.

Hrvatska ima najspektakularniju obalu, saznajte više.

Ovakav sistem kontrole utapanja bi ubrzo mogao da postane standard globalno. Primenom tehnologije i modernih rešenja poput ovog bi bilo moguće svesti evenutalne nesreće na minimum, što je izuzetno dobra vest.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Kotor među najboljim neotkrivenim destinacijama Evrope

0
Kotor
Photo: iStock

Američki magazin Forbs je izdvojio šest destinacija iz Evrope koje se moraju upoznati u 2024. godini, među kojim se nalazi i jedna iz našeg regiona. U pitanju je Kotor, za kog kaže da je jedan od najlepših gradova na svetu, koji je jedinstven po svojoj istoriji, lepoti i neverovatnom prirodnom okruženju

Čuveni magazin Forbs predlaže putnicima šest neotkrivenih destinacija u Evropi. Iako su destinacije poput Londona, Barselone ili Pariza uvek na vrhu želja turista, postoje i one koje ređe posećuju, mesta koja su još uvek ispod radara. Jedan od takvih gradova je i Kotor.

Kotor se nalazi u samom srcu zaliva, i jedna je od najposećenijih destinacija u Crnoj Gori. Upisan je na listu Uneskove baštine kao nešto najvrednije što ta zemlje ima da ponudi, i to je jedan od najbolje očuvanih srednjovekovnih gradova u ovom delu Mediterana, kao najveća stara urbana i potpuno funkcionalna celina u Crnoj Gori.

Unutar impresivnih gradskih zidina sačuvan je nakadašnji izgled, autentičan srednjovekovni prostorni raspored sa uzanim krivudavim ulicama i brojnim gradskim trgovima. Glavni akcenat je na crkvama i palatama, oko kojih se gotovo koncentrično grupišu kuće u kojima su živeli meštani.

Najbitniji deo kulture i istorije Kotora vezan je za pomorstvo. Tradicija pravih prekaljenih pomoraca ovde je svakodnevica, o čemu govori i Pomorski muzej, koji svojim postavkama dočarava raskošne enterijere kotorskih palata, bogato zanatsko nasleđe kotorskih zanatlija i neprocenjivu tradicionalnu narodnu umetnost.

U okolini se nalaze brojne dobro poznate turističke destinacije. Treba izdvojiti Prčanj, Stoliv, Dobrotu ili Perast, manja mesta u kojima nema gradske vreve. To su mesta gde možete uživati u malim plažama i lokalnim gastronomskim specijalitetima koje začinjavaju priče meštana. Ova mesta su najpristupačnija brodom, ali takođe i automobilom ili pešice. Posebno treba izdvojiti dva bisera, ostrva Gospu od Škrpjela i Sveti Đorđe kod Perasta.

Hrvatska ima najspektakularniju obalu, saznajte više.

Od ostalih destinacija, Forbs izdvaja Monpelje iz Francuske, Stavanger iz Norveške i Vigo iz Španije. Pored njih, tu su i Talin iz Estonije i Gaziantep iz Turske. Više o njima pronađite na zvaničnoj internet stranici.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Turska i održivi turizam

0
Photo: iStock

Izgradnjom ovog hotela Turska nedvosmisleno potvrđuje svoj pravac kad je turizam u pitanju. Održivost i briga o okolini postali su prioriteti ove zemlje, i to se može prepoznati u hotelu The Stay

Održivi turizam je nova strategija Turske, koja se u poslednjim godinama tranformisala u pravu velesilu kad je ova industrija u pitanju. U centru Istanbula otvoren je The Stay hotel koji predstavlja revoluciju u održivom turizmu u Turskoj.

The Stay je prvi hotel u zemlji koji ima neutralnu emisiju ugljen-dioksida. On se nalazi na Bosforu, i u potpunosti je izgrađen od prirodnih i recikliranih maetrijala. Bazen je izrađen od reciklranih staklenih flaša, ležaljke oko njega od recikliranog drveta.

Hotel je u potpunosti posvećen održivom turizmu, i kompanija ulaže ozbiljna sredstva u projekte zelene energije. Sve kompanije koje posluju sa njim i svi dobavljači moraju poslovati u skladu sa održivim i ekološkim principima.

Ovaj hotel je deo nezavisnog lanca hotela čiji je osnovni plan izgradnja neutralnih hotela po pitanju emisije ugljen-dioksida. Prvi je osnovan je 2017. godine, a sada ih ima ukupno pet, od kojih je poslednji podignut u Istabulu. Naredni plan je da ova hotelska grupacija do kraja ove godine postane jedna od retkih koja ima nula otpada u hotelima.

Hrvatska ima najspektakularniju obalu, saznajte više.

Osim neutralnosti i održivosti, ideja menadžmenta je potpuno drugačiji pristup turizmu od do sada već ustaljenog all-Inclusive sistema na turskoj rivijeri.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Nova kampanja “Španija za sve”

0
Koji gradovi uvode turističke takse u 2023. godini
Photo: iStock

U cilju promovisanja i podsticanja pristupačnog turizma i društvene uključenosti, španska turistička organizacija je najavila pokretanje nove kampanje “Španija za sve”

Kampanja “Španija za sve” (Spain for all) naglašava predanost ka poboljšanju pristupačnosti zemlje u okviru sektora putovanja i turizma. Španija na taj način poručuje da su svi dobrodošli, i da nema diskriminacije po bilo kojoj osnovi.

“Španija za sve” će biti sačinjena od niza različitih inicijativa čiji je cilj stvaranje dijaloga, razmena ključnih saznanja i izrada plana za bolju inkluzivnost. Na taj način će zemlja biti pristupačnija, što je osnova kampanje, većem broju posetilaca kojima će biti omogućeno da bolje upoznaju bogatu kulturu, istoriju i prirodne lepote zemlje.

Osim toga, kampanja ima za cilj i postavljanje okvira za jednake mogućnosti, kako bi proširili socijalna prava i smanjili jazove i predrasude između različitih grupa. Španija želi da stvori geografsku i ekonomsku održivost sa modelom društveno uključivog turizma koji širi dobrobiti širom zemlje, 365 dana u godini.

Hrvatska ima najspektakularniju obalu, saznajte više.

“Španija za sve” je na samom kraju i kampanja koja treba da pomogne svim uključenim stranama u turističkoj industriji da bolje razumeju izazove i prilike, ali i potrebe putnika.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Pica sa ananasom podelila Italiju

0
Pica ananas
Photo: Pexels/Evgeniya Davydova

Svako ko je kročio u Italiju zna da postoje nepisana pravila kojih se morate pridržavati, a sva najvažnija se vrte oko hrane. Jedno od takvih vezano je i za picu, oko koje su Italijani vrlo rezervisani, jer pica predstavlja najboljeg ambasadora te zemlje u svetu. A šta ako je ambasador odlučio da promeni strane i zaigra za drugi tim?

Prema pisanju mnogih medija, ova 2024. godina bi mogla doneti dosta promena u Italiji. Zahvaljujući Đinu Sorbilju, poznatom napuljskom pica majstoru, to će se pre svega videti u italijanskom klasiku, pici. Njegov novi specijalitet je, na zgražavanje javnosti, pica sa ananasom, i on je spreman da svoju kreaciju brani do kraja!

Sorbiljova kreacija pod nazivom Margherita con Ananas košta 7 evra, i nije američka  varijanta Havajske pice. U pitanju je pizza bianca, lišena sloja paradajza, filovana sa najmanje tri vrste sira i sa dva puta kuvanim ananasom za karamelizovani osećaj.

Margherita con Ananas predstavlja borbu protiv predrasuda vezanih za hranu, izjavio je majstor. Upravo zato je u istorijskom središtu Napulja sa 3.000 godina dugom tradicijom pripremanja hrane on plasirao svoj proizvod.

Priprema ide ovako: ananas se peče u peći, ohladi, zatim se na testo dodaje dimljena provola (lokalni kravlji sir iz Kampanije). Dodaje se i ekstra devičansko maslinovo ulje i sveži bosiljak pre nego što pica ode na pečenje. Nakon izlaska iz peći, dodaju se dve vrste dimljenog sira cacioricotta. U pitanju su koziji sa Sardinije i bivola iz obližnjeg područja Cilento.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Ukusan ili ne, ananas na pici je anatema za većinu Italijana, a njegova pica svetogrđe. Dok se jedni slažu da je to nedopustivo, drugi predlažu da se proba, i da se ne osuđuje na početku. Ostaje da se vidi šta će javno mnjenje reći, ali čini nam se da će tvrdoglavost Italijana i ovog puta pobediti, neće se oni tako lako odreći svog identiteta.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Halászlé – najukusniji mađarski „antifriz“

0
Halászlé - mađarski „antifriz“ riblja corba
Photo: iStock

Jedan od neizostavnih specijaliteta Mađarske je i riblja čorba, omiljena u hladnijem periodu godine. Začinjena i topla, jarko crvena, ona predstavlja nacionalni ponos i identitet naroda, koji je baš kao i ona, specifičan i prijatan

Halászlé je tradicionalna mađarska riblja čorba koja se često smatra jednim od nacionalnih jela te zemlje. To je ukusna i začinjena čorba napravljena od različitih slatkovodnih riba, paprike i drugih začina. Jelo ima bogatu istoriju i obično se konzumira u Mađarskoj posebno tokom posebnih prilika i festivala.

Ova čorba se priprema od mešane rečne ribe kuvane u supi koja je začinjena crvenom ljutom paprikom. Riba, uglavnom šaran, som, smuđ ili štuka, lovi se u rekama i uvek je sveža. Od povrća se koriste luk, paradajz, paprika ili šargarepa. Od začina se dodaje so, biber, lovorov list i peršun.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Coop Üzletlánc (@coopuzletlanc)

Svaka regija ima svoju verziju, ali dve najpopularnije su Szeged halászlé, napravljena od četiri vrste ribe, i Baja halászlé, napravljena uglavnom od šarana, koja se služi sa domaćom testeninom zvanom gyufatészta.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Za razliku ribljeg paprikaša, takođe tradicionalnog jela Mađara, riblja čorba ima više tečnosti. Halászlé je obrok pun ukusa koji predstavlja bogatu kulturnu tradiciju Mađarske. Na ovaj specijalitet su postali naročito ponosni u 19. veku, kada je paprika počela da osvaja srca i police kuhinja Mađara.

Ova čorba je izuzetno popularna kod turista, posebno sa Balkana, jer nam je bliska i po ukusu i po intenzitetu. Često se može naći tokom praznika u velikim kotlićima na ulicama, kad je u uostalom i najukusnija.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Igor Albunović, Regional Business Development Manager ASSA ABLOY Global Solutions

0
ASSA ABLOY Global Solutions

Uvek me obraduje prilika da intervjuišem mladog čoveka koji zna da misli svojom glavom. Još ako je u pitanju neko sa liderskim veštinama koje uspešno razvija u okviru sistema, pravo je zadovoljstvo predstaviti ga upravo u ovoj rubrici. Zato upoznajte, Igora Albunovića, spontanog i duhovitog momka koji posmatra svet na nekonvencionalan, način, a u isto vreme na poslu veoma dobro funkcioniše po pravilima strogog korporativnog biznisa. I šta reći za kraj, osim da se nadam da će još dugo biti dobar šef, jer takvih nikad dovoljno

TU: Koji savet biste dali mladim ljudima?
IA: Mladi poslovni ljudi bi trebalo da budu spremni da uče. Niko se nije rodio naučen i nije moguće da svi sve znaju. Takođe, jedna od bitnih stvari je da imaju cilj, a zatim upornost to jest istrajnost ka tom cilju. Ako vide sebe u korporativnom svetu moraju da budu fleksibilni, čak i ako je poznato da same korporacije nisu takve. Međutim, kada ste na ovim prostorima fleksibilni i pronalazite kompromis izmedju klijenta i kompanije u kojoj ste zaposleni, to svakako predstavlja vrlinu. Ali, sve ovo nije bitno ako ne volite svoj posao i niste pronašli sebe, ipak nije sve u novcu.
TU: Šta za vas predstavlja idealan odmor?

IA: Pravi odmor za mene je apsolutno sa porodicom i prijateljima. Kada ste sa pravim ljudima mesto nije bitno, ali naravno niko se ne žali na dobru muziku i dobro vino, što nas dovodi do zaključka da bi idealan odmor bio sa dragim ljudima na Mediteranu.

TU: Koja je vaša omiljena hrana?
IA: Ovo je jako teško pitanje. To je kao da imate mnogo dece i neko vas pita koje dete najviše volite. Samo ću reći da mi je boranija i dalje neprihvatljiva!

TU: Šta obično nosite sa sobom na putovanja?
IA: S obzirom na poziciju u firmi, i činjenicu da putujem više od dva puta mesečno, trudim se da na svako putovanje ponesem dobru energiju i optimizam kao da putujem prvi put. Pozitivna energija je zaista bitan faktor u mom poslu, pa je dobro da gradite prijateljski odnos sa kolegama kojima ste nadređeni, kao i da delite uspehe i poraze zajedno. Nista nije lepše od toga da radite sa ljudima sa kojima možete nakon radnog vremena da se družite, jer sa kolegama provedete više vremena nego sa članovima svoje porodice.

TU: Gde biste voleli da otputujete u nepoznato?
IA: U Maroko! Već godinama pokušavam da isplaniram odlazak u tu, po meni, neverovatnu zemlju koja predstavlja mešavinu Evrope i Afrike, sa uticajem dva različita kontinenta u jednoj državi.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najpopularnija evropska destinacija za 2024. prema AI-u

0
Toskana Italija
Photo: Pixabay/kasabubu

Veštačka inteligencija i na početku ove godine predviđa koje će evropske destinacije biti najtraženije kod putnika. Na osnovu upita i pretraga turista na internetu, AI nam daje gotovo jasan uvid u trendove putovanja

Turisti u Evropi sve više traže destinacije koje nude aktivnosti, i češće biraju one koje nude nezaboravno iskustvo umesto kulturno-istorijskih sadržaja ili recimo plaža. Najpopularnija evropska destinacija prema AI-u u 2024. godini je Italija, odnosno Pijemont zbog posebne mešavine kultura, prirode i gastronomije.

Internet portal Malabrian je upotrebio AI i veštačku inteligenciju kako bi obradio podatke o putovanjima na društvenim mrežama između januara i oktobra 2023. godine. Analizirano je više od 380 miliona podataka kako bi se utvrdila motivacija ljudi za putovanja. Ove informacije, zajedno sa podacima o saobraćajnoj povezanosti, korišćene su za određivanje destinacija koje najbolje odgovaraju trenutnim i rastućim trendovima.

Koja će evropska država biti najpopularnija 2024. godine?

Italija se našla na prvom mestu sa četiri potencijalno popularne destinacije. Pijemont je zaslužio prvo mesto zbog svoje interesantne mešavine kultura, prirode i gastronomije. Italija ima još nekoliko predstavnika, na petom, sedmom i devetom mestu. To su Kampanija, Lombardija i Emilia-Romanja, regioni koji tradicionalno privlače veliki broj turista.

Vino, hrana i priroda smestili su Nuvel-Akiten u Francuskoj na drugo mesto. Ovaj region je najpoznatiji po blagim brdima, pitomoj prirodi i vinogradima, a pre svega po hedonizmu i krotkom narodu.

Istočna Engleska zauzela je treće mesto zbog balansa između kulture i prirode. Od prestižnih muzeja u Kembridžu do uspavanih reka Norfolk Broads, atrakcije regije lako su dostupne iz glavnog grada Londona i preko međunarodnih aerodoroma.

Osmo svetsko čudo, nestvarna priroda Čilea, saznajte više.

Keln i niz dvoraca iz bajke i Severna Rajna-Vestfalija u Nemačkoj zauzela su šesto mesto, a slede Hamburg na devetom mestu i Lisabon u Portugalu na 10. mestu. Više o ostalim destinacijama koje je odabrao AI pronađite na zvaničnoj internet stranici.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Motar u gastronomiji - Morska biljka koja oplemenjuje svaki zalogaj

Motar u gastronomiji – Morska biljka koja oplemenjuje svaki zalogaj

0
Na prvi pogled, motar (Crithmum maritimum) deluje kao skromna biljka koja prianja uz stenovite obale mora. Međutim, iza njegovog jednostavnog izgleda krije se bogat...