35.9 C
Belgrade
nedelja, jul 6, 2025
Naslovna Blog Stranica 179

Svetska prestonica pržene piletine

0
Svetska prestolnica pržene piletine pohovano tempura
Photo: Unsplash/Ke Vin

Zašto se mali grad Nakatsu smatra gradom sa najboljom prženom piletinom u Japanu, a vrlo verovatno i u svetu? I šta je uopšte „karaage“, delikates koji je proslavio ovaj grad?

Nakatsu je nezvanično svetska prestonica pržene piletine. Karaage je potekao baš iz ovog grada, i postao omiljena hrana cele nacije. Karaage je delikatna i komplikovana verzija pržene piletine. Ova divna hrskava poslastica je toliko je omiljena da svake godine stotine hiljada ljudi glasa u takmičenju širom zemlje kako bi odredili gde se služi najbolji karaage.

Iako metropole poput Tokija, Kjota i Osake dominiraju u svakom velikom takmičenju, male zanatske radnje iz grada Nakatsu, koji se nalazi u prefekturi Oita na južnom ostrvu Kjušu, obično osvajaju najviše nagrada.

Karaage Grand Prix je takmičenje u Japanu čiji se pobednik može pohvaliti da ima najhrskaviju, najsočniju i najukusniju prženu piletinu. Zašto je ovo važno? Termin, karaage se izgovara kao „karate“, osim što „t“ zamenite čvrstim “g”.  To je vrsta pržene piletine koja je u Japanu poznata i po jednostavnosti izrade i po tome što ima izuzetno složen ukus.

U pitanju je piletina premazana maslacem, nakon čega se uvalja u krompirov skrob kao premaz, koji u potpunosti prekriva komade pilećih bataka, prsa, vrata i krilaca. Tako pripremljena piletina se prži u dubokom ulju. Piletina je pre toga marinirana u mešavini soja sosa, đumbira, soli, belog luka i drugih tajnih sastojaka koji oslobađaju eksploziju ukusa. Piletina je toliko dobra i poznata, da je i čuveni Entoni Bordejn bio opsednut ovim delikatesom.

U osnovi, karaage je krajnji rezultat višegeneracijske istorije koja spaja kontinente, doba istraživanja, međukulturalnog mešanja, gladi i svetskih ratova. To je pečena piletina koja se razlikuje od bilo koje druge i smatra se hranom za dušu u Nakatsu gradu, navodi BBC.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by YAA (@yaa1701)

Poreklo delikatesa može se pratiti unazad do 16. veka kada su portugalski misionari stigli na obale japanskih ostrva Kjušu i sa sobom doneli svoje metode pripremanja prženog mesa. Polako su japanski stanovnici počeli da usvajaju neke od zapadnjačkih načina da bi stvorili nešto što se danas zove tempura. Tempura je smesa za pohovanje i sastoji se (uglavnom) od brašna, jaja, soli i vode.

Istorija i piletina

Jedenje piletine nije dolazilo u obzir sve dok tragedija nije pogodila ovu ostrvsku državu. Tokom Kyōhō ere (1716.-1736.), raširena glad praktično je uništila prinose pirinča i ubila desetine hiljada ljudi. U cilju obnavljanja ekonomije i stanovništva, farmeri su bili primorani da se više bave uzgojem peradi kako bi prodavali jaja. Na kraju, počeli su da konzumiraju i njihovo meso.

Kuvar u fokusu – Aleksandar Novitović, saznajte više.

Nakon toga, 1868. godine je novi japanski car krenuo u drastičnu reformu društva. On je krenuo da usvaja zapadnjačke ideje kada je u pitanju industrijalizacija, vojna tehnologija, pa čak i prehrana ljudi. To je u osnovi značilo konzumiranje više mesa.

Međutim, tek nakon Drugog svetskog rata pržena piletina, a posebno karaage, postala je široko rasprostranjen specijalitet. Posle rata je Japan bio desetkovan, nestašica hrane je bila velika, pa je uspostavljenjem zapadnih, posebno američkih standarda piletina postala jedna od glavnih namirnica.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Šta se dešava sa novcem iz Fontane di Trevi?

0
Šta se dešava sa novcem iz Fontane di Trevi italija rim
Photo: Unsplash/Michele Bitetto

Prema verovanju, ako bacite preko ramena novčić u Fontanu di Trevi, sigurno ćete opet posetiti Rim. Svake godine turisti bace više od milion evra u ovu fontanu, šta se dešava sa tim novcem, gde on završava?

Svake godine se sakupi oko 1.5 miliona evra zahvaljujući novčićima koje turisti bace u najpoznatiju rimsku fontanu svake godine. Šta se dešava sa novcem iz Fontane di Trevi? Gde idu kovanice sakupljene na ovaj način, imajući u vidu da se svakog dana prikupi preko 3.000 evra?

Već nekoliko decenija taj novac se prikuplja kako bi doprineo višem cilju. Počevši od 2001. godine, ovaj novac se donira organizaciji Caritas. Caritas je dobrotvorna organzacija rimokatoličke crkve, osnovana 1971. godine, koja sredstvima koje sakupi pomaže beskućnicima i porodicama koje se suočavaju sa finansijskim problemima, navodi Euronews.

Takva praksa je obustavljena 2017. godine, kada je odlukom gradskih vlasti taj novac preusmeren za saniranje puteva, kao i za socijalna davanja. Odlukom koja je donesena 2019. godine ta sredstva su bila namenjena gradskom budžetu, kao deo koji je služio za poboljšanje socijalne politike. Ovaj predlog je naišao na brojne kritike, pa se odluka nekoliko puta menjala.

Alpe Cimbra, skijaški raj Italije, saznajte više.

Fontana di Trevi je izgrađena između 1732. i 1762. godine, i danas je jedna od najpoznatijih znamenitosti Rima. Sa visinom od 26.3 i širinom od 49.15 metara predstavlja najveću fontanu baroknog stila u Rimu. Fontanu je izajnirao Nikola Salvi i predstavlja kroćenje sirove snage vode.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Spanakopita, najukusnija pita Grčke

0
Spanakopita, najukusnija pita Grčke
Photo: Pixabay/kbmars

Grčka ulična hrana je bogata mirisima i ukusima, i proglašena je za jednu od najboljih svetskih kuhinja. Grčka kuhinja kombinuje ukuse istoka i zapada. Namirnice poput jogurta, orašastih plodova, semenki susama i pirinča prvi su uveli Persijanci. Sastojci poput sosova i testenine uvedeni su u kuhinju nakon rimske invazije. Kada su Arapi osvojili zemlju, uveli su kim, cimea i karanfilić. Takvo kulinarsko nasleđe daje grčkoj pripremi svežinu, raznolikost i prefinjenost, pa nije ni čudo što je Grčka danas poznata kao središte gurmana

U bogatom ukusu grčke kuhinje možete uživati u svakom zalogaju. Vodi vas na senzacionalno putovanje u prošlost u zemlju starogrčkih bogova i heroja koji su nekad stvarali ukusne specijalitete u kojima i danas rado uživamo. Spanakopita je jedno takvo jelo, u pitanju je najukusnija pita Grčke.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maria Tsiakalou 🧿 (@marys_gramm)

Spanakopita je poslastica, predjelo ili lagani ručak, i posebno je vole deca. Ova pita sadrži nadev od spanaća, mladog luka i feta sira, i najverovatnije je ostala kao nasleđe nakon turske vladavina. Uglavnom se može naći na štandovima grčke ulične hrane, kao i u svim restoranima u Grčkoj.

Kuvar u fokusu – Aleksandar Novitović, saznajte više.

Spanakopita je idealan zalogaj i očaravajuće jelo koje će vam sigurno ulepšati dan. Uglavnom se služi topla, i u poslednje vreme je izuzetno popularna zbog rasta interesovanja za vegetarijanskim jelima. Ova pita je jedna od najmirisnijih i najzdravijih varijanti ulične hrane.

Postoje i kod nas brojne verzije ove pite, ali se razlikuju najviše po sastojcima koji se koriste u pripremi. Spanakopita se pravi isključivo sa spanaćem i feta sirom, dok tradicionalnan i autentičan ukus duguje začinskom bilju. Čuvena hrskavost se dobija kada se pre pečenja, kore izdašno premažu maslinovim uljem.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Indijski duhovni grad koji peva

0
Indijski duhovni grad koji peva
Photo: Unsplash/Karanvir Pathania

U hramu Vijaya Vithala u Hampiju 500 godina stari kameni stubovi čudesno proizvode zvukove zvona i udaraljki. Da li je hram namerno ili slučajno dizajniran da bude muzički instrument, ostala je misterija do današnjih dana

Indijski duhovni grad koji peva, Hampi, nalazi se u južnom delu zemlje. On je dom jednog posebnog hrama, sa interesantno dizajniranim ulazima, paviljonima sa stubovima i ogromnim skulpturama. U svetu je najpoznatiji po neobičnom terenu od granitnih stena u različitim tonovima sive, oker i roze boje i po drevnim ruševinama hramova i palata.

Hampi se često opisuje kao muzej na otvorenom, ispunjen veličanstvenim kamenim ruševinama na obalama reke Tungabhadra. Kao glavni grad južnoindijskog hinduističkog kraljevstva Vijayanagara od 14. do 16. veka, gradom su vladali kraljevi koji su izdašno trošili na kulturu, religiju i umetnost.

Hram Vijaya Vithala, posvećen hinduističkom bogu Višnuu, arhitektonsko je remek-delo čiji su visoki stubovi i masivni ulazi isklesani od granita. Kompleks hrama Vijaya Vithala datira iz 15. veka, i danas se nalazi na listi Uneskove svetske baštine, navodi BBC.

Velelepne balustrade okružene kamenim slonovima vode do dvorane sa stubovima, koja se nalazila na vrhu kamene platforme ukrašene motivima konja i cveća. Ispunjen visokim kamenim stubovima i izrezbarenim skulpturama, ovaj paviljon je služio kao pozornica za klasične plesače koji su nastupali za kralja i za bogove.

Interesantno je navesti da su jedinu muzičku podršku pružali kameni stubovi koji se uzdižu u hramu. To su bili jedini muzički instrumenti koji su se tu koristili prilikom svečanosti i slavlja. Hampijevi „muzički stubovi“ su fenomen koji je vekovima zbunjivao ljude. Isklesani su od pojedinačnih blokova granita, ima ih 56 ukupno, i služili su kao udaraljke.

U drevna vremena muzičari su “svirali” po vitkim stubovima štapićima od sandalovine ili prstima, proizvodeći zvukove različitih instrumenata. Kada se udare, stubovi proizvode različite muzičke note kao i zvukove raznih indijskih instrumenata.

Alpe Cimbra, skijaški raj Italije, saznajte više.

Ovo „pevajuće kamenje“ se nalazi u paviljonu koji je danas zatvoren za posete u pokušaju da se sačuvaju ove kamene relikvije, budući da su ljudi uvek lupali po kamenim stubovima kako bi proizveli muziku. To je dovelo do njihove degradacije, i sada ove stoletne stubove turisti mogu samo videti, ali ne i “svirati” .

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Interesantni načini za promovisanje destinacija u 2022.

0
Interesantni-načini-za-promovisanje-destinacija-u-2022
Photo: Printscreen/ youtube/Inspired by Iceland

U ovoj godini je zabeleženo nekoliko baš interesantnih načina za privlačenje turista. Govorimo o promotivnim kampanjama za destinacije, kada turistička “žarišta” plasiraju ekstravagantne video-zapise, posebne internet stranice i aplikacije, kako bi se privukla pažnja turista

U 2022. godini su zabeleženi zaista raznoliki načini za promovisanje destinacija. Neki od njih su stvarno dobri, dok su drugi prilično interesantni i hrabri. U godinama nakon pandemije, mnoge destinacije širom sveta su gotovo očajnički pokušavale da povrate poverenje putnika, i nisu birale sredstva. Ovo su samo neki od primera promotivnih kampanja destinacija u Evropi, navodi CNN.

Švedska, skandinavski horor film

Ukoliko želite da se zabavite u šumi u stilu „Veštice iz Blaira“, Švedska vas čeka. Baš na vreme za Noć veštica, Visit Sweden je objavio dvominutni horor film koji promoviše ovu zemlju. Odvažan pokušaj da se privuku turisti, s obzirom na to da se na početku idilični video, ubrzo pretvara u horor film.

Viljnus, srećan rođendan… kome?

Ovaj interesantni video je pre svega šala na sopstveni račun, jer temom kampanje „niko ne zna gde je Viljnus“ domaćini na dopadljiv način žele da privuku turiste. Kampanja proslavlja 700. godišnjicu grada, a domaćini su iskoristili rođendan kako bi pozvali turiste. „Nakon što je većina sveta zaboravila poslednjih 699 rođendana Viljnusa, došli smo do rešenja da za njegov 700. rođendan pozovemo ljude“, navodi se u videu.

Švajcarska: Putovanje sa Federerom i En

Teniski šampion Rodžer Federer već nekoliko godina promovše svoju rodnu Švajcarsku, dok mu se aprilu u kampanji pridružila i glumica En Hatavej. U dvominutnom skeču oni u raznim aktivnostima poput plivanja u ledenom jezeru ili hajkinga, pozivaju putnike da posete ovu zemlju. Tema kampanje je odlična, „Kad vam treba nenadmašno putovanje, potrebna vam je Švajcarska“!

Velika Britanija: manje poznata Britanija

Britanci su kampanjom „Welcome to Another Side of Britain“ odlučili da promovišu manje poznate gradove, jer Britanija nisu samo London ili kraljevska porodica. U promotivnim video materijalima oni predstavljaju urbano letnje putovanje kroz gradove poput Birmingema ili Zapadnog Midlandsa. To je posebno važno sada jer je nakon Bregzita i pandemije u velikoj meri opao broj turista koji posećuje ovu zemlju.

Alpe Cimbra, skijaški raj Italije, saznajte više.

Island, poniji kao lični asistenti

Ukoliko morate da radite i kad ste na odmoru, proveravate vašu poštu, Island ima plan za vas. Ako izaberete Island za vaš odmor, dobijate ličnog asistenta na četiri noge. Kampanja, objavljena u maju, tvrdi da su islandski poniji istrenirani da pišu poruke i proveravaju mejlove. Video počinje tako što sedam ponija prelazi preko tastature, pišući potpuno nerazumljive i nejasne poruke vašem šefu, tvrdeći da on neće ništa primetiti.

Postoji i mogućnost odabira jednog od konja koji će vas, ako zatražite, izbaciti iz kancelarije. Besmisleno, ali hrabro i simpatično.

Beč: opusti se

Austrijska prestonica dolazi sa nadrealnom reklamnom kampanjom. Putovanje bi trebalo biti vreme u kom relaksirate sva svakodnevna životna pravila, a kako bi vas podstakli na to, Turistička zajednica Beča je napravila kratki film koji prikazuje hodajući stomak na dve noge kako se opušta u njihovoj oktobarskoj kampanji.

U pitanju je kratki film od šest minuta, u kom okrugli stomak napušta čoveka opsednutog vežbanjem, Harija, jer se više ne oseća dobrodošlim. Stomak odlazi u Beč gde luta ulicama, razgleda uzvišena umetnička dela i uživa u Saher torti u svom hotelskom krevetu. Na kraju, Hari i njegov stomak se ujedinjuju i imaju susret u bečkom restoranu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Obilje novih mogućnosti za organizatore tura

0
Obilje novih mogućnosti za organizatore tura

Ako ste turoperator ili organizator tura i aktivnosti koji želi bolji plasman svoje ponude, veće prihode, uštedu vremena, manje administracije i bolji uvid u zadovoljstvo svojih klijenata, na raspolaganju su vam nove mogućnosti koje nudi inovativna BOS4.tours platforma

Namena ove jedinstvene cloud travel platforme je online rezervisanje i plasman svih tura koje imaju definisane polaske, bilo da su u pitanju višednevna putovanja ka inostranstvu, izleti, lokalne ture i aktivnosti na destinacijama, pa čak i hotelski višednevni paketi i transferi.

Korišćenjem online rezervacionog sistema, organizatori su u mogućnosti da: 

– sa jednog mesta upravljaju svojim turama i rezervacijama (bez obzira preko čega/koga će im stići rezervacija),

– primaju online rezervacije 24/7/365

– uz dva-tri klika, čak i sa mobilnog telefona, potvrđuju rezervacije na onom jeziku na kojem klijent uradi rezervaciju uz automatski obračun aranžmana i primenu dinamičkih cena,

– imaju potvrdu prijema uplate,

– preuzmu listu putnika,

– kontrolišu kvalitet svojih usluga, pružajući klijentima priliku za ocenjivanje i komentarisanje tura.

Obilje novih mogućnosti za organizatore tura
Photo: iStock

Organizatori tura takođe, mogu svojim klijentima da omoguće online rezervisanje sa svog sajta uz ugradnju iframe-a koji bi u okviru postojećeg sajta prikazivao ture organizatora, ali i ture drugih organizatora po želji. Klijent ni jednog momenta ne bi odlazio sa sajta organizatora, čime se jača brend i ostavlja utisak agencije koja prati trendove.

Plasman tura može biti i kroz sajtove Putujem.online i/ili Serbianadventures.com, kao i kroz BOS mrežu affiliate (promotivnih ili distributivnih) partnera. Plasman tura kroz ovu BOS mrežu je besplatan, organizatori direktno naplaćuju svoje usluge, a na mesečnom nivou plaćaju provizije na osnovu ostvarenih rezervacija.

Promotivni partneri su svi oni koji daju svoj doprinos promociji tura ili destinacija, a bivaju plaćeni na osnovu provizije koju dobijaju od ostvarenih rezervacija.

BOS4.tours platforma omogućava i kreiranje veb sajtova specijalizovanih za turizam. Ovaj jedinstveni website bilder za organizatore donosi mogućnost kreiranja novih poslovnih modela u turizmu, uz moderan i inovativan način poslovanja.

Naime, uz BOS platformu moguće je kreirati višejezičan sajt sa online rezervisanjem (jednog ili više organizatora, jedne ili više destinacija ili sajt na kojem bi bile predstavljene određene tematske ture). Pri tome, ture koje se unesu da bi se videle na sajtu organizatora se po automatizmu mogu videti i kroz BOS promotivnu mrežu, kao što se rezervacijama može upravljati sa jednog mesta, bez obzira na promotivni kanal preko kojeg stignu.

Ipak, jedinstvenost ovog website buildera je u tome što omogućava samostalno kreiranje sopstvene promotivne partnerske mreže. Promoteri ili affiliate partneri mogu postati i sami klijenti koji svojim prijateljima mogu promovisati putovanja na koja putuju, pozivajući ih da im se pridruže, a mogu to biti razni medijski ili turistički portali, posredničke agencije, travel blogeri. Za organizatore lokalnih tura i aktivnosti to mogu biti smeštajni objekti na destinaciji, lokalne turističke organizacije, dijaspora sa te destinacije i slično…

Promotivni partneri promovišu ture i bivaju nagrađeni provizijom ili besplatnim putovanjima na osnovu realizovanih rezervacija. Sajtovi koji se kreiraju na BOS platformi mogu biti dizajnirani po želji klijenta i prilagođeni su za mobilne uređaje, uz sjajne tehničke performanse za dobro rangiranje na pretraživačima. Veoma su praktični i jednostavni za rukovanje, pa nije potrebno dodatno angažovati programera ili brinuti o hostingu, sigurnosnim sertifikatima i bezbednosti.

BOS4.tours platforma kao i kompletna podrška je dostupna na srpskom jeziku.

Bez obzira da li vam treba potpuno novi sajt sa ovim naprednim alatima za bolju vidljivost vaše ponude i lakše poslovanje, želite li na svom postojećem sajtu omogućiti klijentima online rezervisanje ili samo želite iskoristiti BOS mrežu za plasman svoje ponude, kompletnu podršku dobićete na srpskom jeziku.

I na posletku, evo još jedne pogodnosti za one koji bi želeli da upoznaju platformu i njene performance. Naime, svi oni koji se registruju i unesu prve dve prolećne  ture do nove godine a želeli bi na svom sajtu implementirati iframe, biće oslobođeni plaćanja mesečne naknade za njegovo korišćenje sve do 01.06.2023. Jedina obaveza plaćanja iznosi 1,5 % provizije od svake realizovane rezervacije.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Prijava ugostitelja za vaučere počela 20. 12. 2022.

0
hotel biznis onlajn platforme
Photo: iStock

Ministarstvo turizma i omladine je pozvalo sve ugostitelje da se prijave za dodelu vaučera za subvencionisano korišćenje usluge smeštaja u ugostiteljskim objektima. Ovi vaučeri se dodeljuju na osnovu Uredbe o uslovima i načinu dodele i korišćenja sredstava za podsticanje i unapređenja turističkog prometa domaćih turista na teritoriji Republike Srbije

Prijava ugostitelja za vaučere počinje danas, a ugostitelji se mogu prijavljivati tokom čitavog perioda trajanja akcije dodele vaučera. Ovi  vaučeri se mogu koristiti u trajanju od najmanje pet noćenja van grada, opštine, odnosno mesta prebivališta, kao i mesta studiranja korisnika vaučera, navodi eKapija.

Svaki vaučer vredi 5.000 dinara, i to je maksimalan iznos sredstava koja jedan korisnik može u toku godine iskoristiti pri subvencionisanom korišćenju usluga smeštaja. To važi za sve ugostiteljske objekte, bez obzira kolika je vrednost izvršene usluge smeštaja.

Alpe Cimbra, skijaški raj Italije, saznajte više.

Prijava za učešće u realizaciji šeme dodele vaučera korisnicima podnose ugostitelji apliciranjem kroz sistem e-turista. Sve ostale informacije zainteresovani ugostitelji mogu promaći na zvaničnoj internet stranici Ministarstva turizma i omladine.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Kuvar u fokusu – Aleksandar Novitović

0
Kuvar u fokusu – Aleksandar Novitović

Početak je sezone na planini i hiljade gostiju će sledećih nekoliko meseci utabati skijaške staze i uživati u jelima ekskluzivnih restorana na vrhu Kopaonika. Kako izgleda živeti, raditi i stvarati na planini u svim godišnjim dobima otkrio nam je Aleksandar Novitović, Executive chef Gorski Hotel&Spa koji sa svojim timom uz novi jelovnik ove sezone proslavlja treću godinu od otvaranja restorana italijanske kuhinje La Pista

TU: Kakav je doživljaj leti na planini, kada priroda daje više plodova?
AN: Leti je doživljaj planine posebno lep, temperatura je niža nego u gradovima, sunca ima dosta, a najlepše je uživati u divljoj prirodi i kvalitetnim proizvodima. Prošla godina je bila loša, ali je zato ova godina bila izuzetno plodna, priroda je izbacila duplo više plodova kao da je htela da nadomesti za ono što je izostalo prošle godine. Gde god da ste se šetali bilo je borovnica i vrganja, koji su jedan od najpopularnijih lokalnih proizvoda i pojavljuju se najviše u avgustu. U tom mesecu je za nas u kuhinji vrganj zvezda vodilja, od sosa, potaža do grilovanih, svežih vrganja, pa i karpaća od vrganja. Sarađujemo sa poljoprivrednim gazdinstvima i otkupljujemo kompletne količine svih divljih plodova – malina, borovnica, vrganja, svega što može da se nađe u prirodi, a da se koristi u kuhinji. Mi oko 90% naše potrošnje crpimo sa planine i sve je divlje, organsko i neprskano. U jelovniku leti dominiraju riba i školjke, koje dobijamo sveže.

TU: Kako ste došli na ideju da otvorite restoran italijanske kuhinje?
AN: S obzirom da sam već dugo na planini, imao sam jasnu sliku šta nedostaje u ponudi restorana i to je bila izvorna italijanska kuhinja. Tu mislim na onu pravu italijansku kuhinju, gde se pojavljuje spektar namirnica koje se koriste u različitim regijama, od planina, jezera do mora. Napravili smo sinergiju i povezali Italiju sa Srbijom, jer koristimo namirnice sa našeg područja koje pripremamo na način kako to pripremaju Italijani. Jednostavno, bez jakih začina, pavlaka, putera itd. Mesimo domaću pastu sa italijanskim brašnom, koristimo originalna devičanska maslinova ulja, otkupljujemo pirinač iz pokrajine San Masimo, koja je u rezervatu prirode i gde se proizvode ograničene količine. Sarađujemo sa malim proizvođačima sa Sicilije i Sardinije koji pripremaju sireve samo za nas. Na planini smo izolovani i sve od proizvoda što krene ka nama, kreće namenski. Sve moramo da imamo unapred organizovano.

Ono što smo zamislili od samog otvaranja ovog restorana je da on treba da bude jedinstveno mesto gde će moći da se okusi nešto što ne može da se nađe nigde drugde na planini.

TU: Kako ste približili svoju viziju gostima restorana?
AN: Približavamo italijansku kuhinju kroz iskreni pristup sastojcima koje pripremamo tako da se prenese duh i ukus autentičnih italijanskih i sprskih proizvoda. Kao kada biste u Italiji otišli u neki mali restoran domaće kuhinje koji bi ostavio utisak na vas, tako i mi želimo da ostavimo utisak na naše goste – to je ideja koja nas vodi. Bez obzira što smo na planini u Srbiji i što možda nije uobičajeno da se posle skijanja ovde pojede pasta, mi smo tu da pokažemo da se domaće pravljena pasta može pojesti kao predjelo i da vam otvori apetit za neko od glavnih jela.

TU: Kako izgleda priprema jelovnika?
AN: Novi jelovnik postavljamo pred početak zimske sezone u decembru, a zatim krajem sezone postavljamo jelovnik za letnju sezonu. Zadržavamo popularna jela, koja su se pokazala kao najzanimljivija gostima jer imamo dosta gostiju koji dolaze i tokom letnje i zimske sezone, pa želimo da im ponudimo ono što im se najviše dopada. Ove godine brancin je na letnjem meniju bio bestseler, file divljeg brancina smo ukombinovali sa sosom od soka celera i zelene jabuke, uz gratinirani praziluk. To jelo je prepoznato kao jedno od omiljenih jela.

TU: Posebnu pažnju u jelovniku privlači Experience meni, u okviru kojeg jela nisu poznata sve dok ne stignu pred gosta. Kako ste osmislili koncept ovog jelovnika?
AN: U okviru experience menija, svako jelo ima svoju priču kako je nastalo – od ideje do imena samog jela. Prilikom poručivanja ovog menija konobari i kuvari služe gosta, i svaki put iznoseći sledeći kurs smenjuju se u objašnjavanju kako je tim iz kuhinje došao na ideju da pripremi to jelo, kako je jelo dobilo ime, zbog čega smo se odlučili da koristimo određene namirnice i kako ih pripremamo. To je priča od par minuta koja je uvod u svako jelo. Kroz sama imena na meniju ne može da se prepozna šta je u pitanju, što je podsticaj isčekivanju – da li će jelo biti pripremljeno ispred gosta, da li će se dimiti, kako će biti servirano itd.
Jako je interesantno za goste i imamo jako dobre komentare, posebno kod gostiju koji dosta putuju. Upoređuju nas sa dobrim i renomiranim svetskim restoranima, što nam zaista mnogo znači.

TU:Kako vidite dalji razvoj gastronomije na planini?
AN: Dobar primer je dolazak vodiča Gault et Millau, što nam je vetar u leđa, jer ljudi koji se profesionalno bave ovom oblašću su prepoznali kvalitet i trud koji smo uložili. U današnjem vremenu hotelijerstva i ugostiteljstva je važno biti drugačiji. Kada smo pravili koncept ovog restorana, jedan od razloga zašto smo se odlučili za koncept italijanskog restorana je jer sam diplomirao italijansku kuhinju na fakultetu i radio u Italiji, a drugi razlog je bio što na planini u tom trenutku nije postojao nijedan drugi italijanski restoran koji je mogao da bude nazvan italijanskim restoranom – a da to nije picerija sa bolonjeze pastom i picom kaprićozom. To su bili dovoljno dobri razlozi da se odlučimo da otvorimo restoran, ne da bismo bili sigurni da će nas posetiti već da ljudima omogućimo dostupnim da probaju nešto drugačije. Sve što se dešava nas dalje motiviše da idemo u fine dining koncept. Za goste i planinu, prijateljska konkurencija u francuskom restoranu u hotelu Grand i azijskom restoranu u hotelu Viceroy samo dodaje vrednost.

Tekst: Jelena Popović Đorđević

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

ETC: Povećano interesovanje za putovanja Evropom

0
turisti putovanje
Photo: iStock

Stanovnici Evrope sve ozbiljnije planiraju putovanja unutar svog kontinenta uprkos sve većoj zabrinutosti zbog rasta troškova života. Interes za unutarevropska putovanja dostigao je najvišu tačku od septembra 2020. godine 

Evropska komisija za putovanja (ETC) je objavila izveštaj u kom je u velikoj meri zabeleženo povećano interesovanje putnika za putovanja Evropom. Iako je zabrinutost oko krize u Ukrajini i krize oko energenata velika, putnici ne žele da se odreknu putovanja. Putovanja po Starom kontinentu su izuzetno popularna, i od septembra 2020. godine do danas je zabeležen rast interesovanja od čak 62%.

Više od 40% Evropljana je zabrinuto zbog povećanja troškova putovanja, u svetlu aktuelne krize povećanja troškova života. Uprkos tome, apetit za putovanjima raste, a 70% planira putovanje u narednih šest meseci. To predstavlja povećanje od 4% u samo jednoj godini. Više od polovine njih namerava da putuje bar dva puta, što dokazuje pojačanu potražnju za odmorom, navodi hospitality-on.com.

Luís Araújo, predsednik ETC-a, je izjavio da su urodili plodom neumorni napori evropskog sektora putovanja da se ponovo motivišu putnici. Dok je kriza troškova života još jedan izazov za turizam u Europi, ETC je ohrabren što vidi da putovanje ostaje prioritet za Evropljane u predstojećim mesecima.

Za Evropu je sada od najveće važnosti da osigura otporniju industriju, podržavajući digitalnu i ekološku tranziciju i stavljajući ljude u središte razvoja, rekao je Luís Araújo.

Povećano interesovanje putnika za putovanja Evropom

Istovremeno, uticaj pandemije i krize u Ukrajini na evropski putnički sentiment se smanjuje. Međutim, povećana je zabrinutost vezana za troškove putovanja, jer je opšti utisak da putnici dobijaju dosta manje za svoj novac nego ranije. Moguće povećanje putnih naknada sada brine preko 23% evropskih putnika. Dodatnih 17% zabrinuto je zbog učinaka inflacije na njihove lične finansije.

Što se tiče putnika, zabeležen je značajan pad mlađe populacije, generacija Z će manje putovati nego starije generacije. Nasuprot tome, Evropljani stariji od 45 godina planiraju da najviše putuju u narednom periodu, pokazujući interes i potrebu da istražuju kulturu i istoriju destinacija.

Alpe Cimbra, skijaški raj Italije, saznajte više.

Francuska je ubedljivo najpopularnija destinacija, zatim slede Španija i Italija. Kako vreme postaje hladnije, sve više ispitanika želi da putuje u zimske destinacije kao što je Nemačka. Hrvatska i Grčka su takođe tradicionalno popularne među putnicima.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Slovenačka prestonica pčelarstva i čokolade

0
Radovljica, prestonica pčelarstva i čokolade
Photo: iStock

Radovljica je grad najslađih pustolovina i nalazi se na pragu Julijskih Alpa. Ukoliko prošetate njegovim kamenim uličicama, uživaćete u čarima i atmosferi starog, ali ne i zaboravljenog sveta

Radovljica je srednjovekovni grad sa pogledom na Julijske Alpe, i nalazi se u blizini mnogo poznatijeg Bleda, na samo nekoliko kilometara udaljenosti. Ovaj rustični gradić je lepa i neobična destinacija kao izmišljena za izlet ili za vikend odmor, ujedno najpoznatija i kao slovenačka prestonica pčelarstva i čokolade.

Gradić se brzo i lako upoznaje, u njemu se zaista dugo ostaje, i svakom putniku ukrade srce. Njegove stare i očuvane kuće izmamiće osmeh svima, a brojne zanatske radnje, posebno pekare, nahraniće sva čula. Za kasnije i konkretnije, tu su gostionice sa domaćim kobasicama i pivom, kako bi uživanje bilo potpuno.

Na centralnom trgu se nalazi nekoliko muzeja, odlični restorani i apartmani za prijem turista. Uz staro gradsko jezgro smešten je mali uređeni park koji je danas deo nekadašnjeg baroknog parka.

Radovljica, prestonica pčelarstva i čokolade
Photo: iStock

Gradom dominira predivna arhitektura, veliki broj starih kuća ima slike na svojim zidovima, pa je šetnja kamenim uličicama nešto sasvim posebno. U samom gradiću možete posetiti i prelepu gotičku katedralu, muzej pčelarstva po kom je grad i najpoznatiji, kao i još dosta gradskih znamenitosti.

Alpe Cimbra, skijaški raj Italije, saznajte više.

Kao posebnu čar grada, treba izdvojiti i Festival čokolade, koji se tradicionalno održava svake godine. Za vreme festivala, Radovljica se pretvori u najslađi grad Slovenije. Ulice su pune čokoladnih poslastica, a ovaj gradić ima neku posebnu vibraciju, i to je pravo vreme za posetu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Click & Book Travel

Kako je jedna srpska agencija redefinisala online prodaju putovanja?

0
Click & Book Travel je turistička agencija iz Srbije, osnovana 2012. godine sa sedištem u Nišu. Ipak, ovo nije tradicionalna turistička agencija – specijalizovana...