4.4 C
Belgrade
Petak, novembar 21, 2025
Naslovna Blog Stranica 179

Austrijski grad podiže ogradu, nema više selfija

0
Halštat Austrija
Photo: Pixabay/Julius_Silver

Austrijski grad koji izgleda baš kao mesto iz popularnog diznijevog crtanog filma gradi ogradu kako bi zaustavio turiste koji nemilosrdno prave selfije

Halštat je postao globalno poznat nakon što je njegova je zapanjujuća pozadina u austrijskim planinama inspirisala Diznijev film Frozen. To je dovelo milione turista u mali grad od 1.000 stanovnika, što je u potpunosti paralisalo funkcionisanje naselja. Upravo zbog toga ovaj austrijski grad podiže ogradu, kako bi obezbedio bar malo privatnosti stanovnicima.

Gradonačelnik Halštata je izjavio da stanovnici grada samo žele da ih svi puste na miru. Svake godine više od milion turista poseti ovu destinaciju, što automatski znači više desetina miliona selfija i fotografija. To je toliko daleko otišlo, da je grad nedavno postavio ogradu kako bi sprečio turiste da fotografišu.

Slovenačka Istra, i posao i odmor, saznajte više.

Gradonačelnik Halštata Alexander Scheutz je rekao da želi da postavi takođe i bilbord na to mesto kako bi podsetio turiste da ljudi žive na tom području, navodi Euronews.

Zašto toliko ljudi posećuje Hallstatt?

Halštat se nalazi na Uneskovoj listi svetske baštine. Tradicionalne kuće smeštene su u dramatičnoj pozadini planina i bistrih voda Hallstätter See jezera, što je i glavni adut naselja.

Pre pandemije veliko broj turista je redovno dolazio u grad svake godine, a posebno je bio popularan među turistima iz Azije. Danas se turisti vraćaju, i Halštat se pridružuje sve većoj listi gradova koje je masovni turizam počeo da ozbiljno ugrožava.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Plaža u regionu među najlepšim svetskim plažama

0
Hrvatska je jedna od najtraženijih letnih destinacija
Photo: iStock

Internet stranica The World’s 50 Best Beaches je napravila listu najboljih plaža na svetu. Oni su prikupili glasove više od 750 najpriznatijih i najiskusnijih svetskih uticajnih osoba, novinara i stručnjaka, kao i njihovih Beach Ambasadora, kako bi najpeciznije i najnepristrasnije imali detaljnu listu 

The World’s 50 Best Beaches je ove godine napravio listu najlepših plaža, za koju kaže da je bez ikakve sumnje najpreciznija i najdetaljnije sastavljena lista. Jedna plaža u našem regionu se našla među najlepšim svetskim plažama.

Konavoska plaža Pasjača se našla na listi najlepših na svetu. Ova plaža je zauzela odlično 39. mesto na listi. Smeštena je u podnožju hridi i predstavlja pravo čudo prirode. Nakon probijanja tunela 1955. godine, preostalo kamenje je ostavljeno je na obali. Vrednim radom more je kamenje pretvorilo u pesak, pa je nastala i mala plaža.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Visit Croatia (@visit.croatia)

Pasjača je pravi izbora za ljubitelje mirnog odmora, na njoj nema barova, vodenih sportova ni puno turista. Njena lepota je upravo u čistoj prirodi, zvucima talasa i plavom smaragdnom moru. Na Pasjači se odmara onako kako to priroda zapoveda.

Slovenačka Istra, i posao i odmor, saznajte više.

Na listi se nalaze plaže širom sveta, od Evrope do Azije. Na prvom mestu se nalazi Lucky Bay iz Australije. Ova plaža ima ima neverovatno belu boju peska, koja u kombinaciji sa tirkiznim morem i kengurima koji trče okolo po njoj ostavlja svakog bez daha. Više o najlepšim plažama sveta pronađite na zvaničnoj internet stranici.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

 

Touch Menu

0
Touch Menu

Umorni ste od štampanja menija, ažuriranja informacija u sobama, nedostatka radne snage i loše komunikacije sa gostima?

Inovacije u ugostiteljstvu stižu u formi TouchMenu aplikacije

Predstavljamo TouchMenu – sveobuhvatnu virtuelnu konsijerž platformu koja gostima nudi čitav niz usluga dostupnih sa bilo kog mobilnog telefona ili tableta skeniranjem jednog QR koda.

Dizajniran je za hotele, apartmane i restorane, odnosno za sve vrste ugostiteljskih objekata. Gosti na brz i lak način mogu da pristupe svim informacijama i uslugama objekta, bez direktne interakcije sa zaposlenima. Funkcijama koje su pre svega lake za korišćenje, TouchMenu optimizuje radne procese uz čuvanje životne sredine i smanjenje potrošnje energije.

Probajte TouchMenu danas i doživite budućnost ugostiteljstva!

TouchMenu je pionir u digitalnom ugostiteljskom ekosistemu. Vodeći proizvod kompanije je Virtuelni konsijerž – moćna veb-bazirana platforma, koja gostima nudi kompletan set usluga, dostupnih sa bilo kog mobilnog telefona ili tableta, skeniranjem jednog QR koda.

Virtuelni konsijerž je savršen za poslovne i gradske hotele, rizorte, odmarališta i sve vrste restorana, prostora za sastanke i događaje, SPA i wellness centre, golf komplekse, sezonske i celogodišnje objekte.

Korišćenjem QR kodova u ugostiteljstvu, TouchMenu gostima pruža digitalno iskustvo koje je i zgodno i održivo. Gosti mogu pristupiti informacijama i uslugama bez direktne interakcije sa zaposlenima u hotelu ili restoranu. Korišćenjem QR kodova u hotelskim sobama, na recepciji, u restoranima, salama za sastanke i prostorima sa sadržajima za zabavu, pomaže se gostima da ostanu informisani, a svaka usluga je udaljena samo par klikova.

Možete doći do svojih gostiju postavljanjem QR kodova gde god vam je potrebno da pristupite digitalnim informacijama i dodatnim uslugama – na čak 36 jezika bez preuzimanja bilo kakvih aplikacija ili registracije.

QR kodovi su osnovni resurs za optimizaciju, unapređenje i automatizaciju radnih procesa. TouchMenu na taj način štedi vreme, smanjuje troškove i olakšava rad osoblju.

Dobar primer je recimo promena cena. Čak i ako se to dešava na nedeljnom ili mesečnom nivou, hoteli ili restorani ne moraju da štampaju svoje menije iznova i iznova. Oni jednostavno mogu da izvrše promene putem svoje digitalne platforme. Istovremeno se ne radi štampanje, što doprinosi zaštiti životne sredine, ali i značajnim uštedama kada se sabere na kraju godine.

TouchMenu aplikacija je izuzetno laka za korišćenje, tako da svi korisnici mogu da nauče da je koriste uz minimalnu podršku, ali i pored toga nudimo video tutorijale, uputstva za upotrebu i obuke za sve korisnike. Mogu postojati odstupanja u zavisnosti od uključenih funkcija i funkcionalnosti, ali većina klijenata može da počne da koristi APLIKACIJU u roku od 10 dana od dogovora sa timom TouchMenu-a.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Bali na evropski način

0
Bali na evropski način albanija dermi
Photo: Pixabay/LindaSaitos

Albanija je u poslednjih nekoliko godina postala izuzetno popularna turistička destinacija za građane Srbije, posebno zbog odličnih uslova i pristupačnih cena. Međutim, malo ko zna da ova zemlja krije prave turističke bisere, destinacije koje ne bismo očekivali u tom delu Evrope

Dermi je grad na obali Jonskog mora i nalazi se između Valone i Sarande. Ovaj grad je poseban jer je u narodu poznat kao Bali, samo na skromniji evropski način. Ne po lepoti, već po reputaciji, sadržajima i naravno cenama.

Albanija je postala izuzetno zgodna destinacija za letovanje, svojim izgledom podseća na popularna evropska letovališta, ali je daleko jeftinija i naravno bliža. Dok mnogi ljudi i dalje žure na plaže prepune turista u Grčkoj i Italiji, drugi umesto toga biraju one manje poznate destinacije.

Dermi je poznat kao jedna od najbolje čuvanih tajni Starog kontinenta. Grad izuzetno podseća na Bali zbog svojih kristalno čistih plaža, neverovatnih pejzaža i luksuznih barova, hotela i restorana.

Grad se nalazi nešto više od tri sata vožnje južno od Tirane, i njega krasi oko pet kilometara divne obale prepune neverovatnih barova na plaži. Šetalište pored mora se proteže duž cele obale, a goste privlači i priroda koja je u okolini grada potpuno “zdrava” i zanimljiva za istraživanje.

Šta treba posetiti?

Pored plaža, u gradu postoje i kulturno-istorijski sadržaji poput manastira ili gradskog jezgra koje je izuzetno zgodno za upoznavanje. Tu su i ostale prirodne lepote poput pećina, kanjona ili vodopada.

Slovenačka Istra, i posao i odmor, saznajte više.

Do grada Dermi se najbolje stiže automobilom, autobusom ili avionom preko Tirane ili Krfa. Pored brojnih tura brodićima, takođe možete doći i lokalnim autobusima iz Sarande i Himare.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Monte Bianco, odmor među oblacima

0
Monte Bianco, odmor među oblacima
Photo: Pixabay/Simon

Kompanija Airbnb nudi svojim klijentima jedno nesvakidašnje iskustvo, radi se o noćenju na krovu Evrope. Turisti od sada mogu spavati na vrhu moćnih Alpa

Monte Bianco je mnogo više od žičare koja doseže 3.466 metara. To je ideja, približiti čoveka planini i nebu, proširiti vidike, pomeriti granice. Predivni krajolici za istraživanje i nebo za susret. Stanica žičare na planini Punta Helbroner u Francuskoj je zbog toga pretvorena u prenoćište za jednu noć, za odmor među oblacima.

Ova stanica obezbediće gostima koji budu dovoljno hrabri spektakularan pogled na krov Evrope sa svoje kružne terase, a takođe i skijanje u vrhunskim uslovima po padinama planinskog masiva Monblan.

Slovenačka Istra, i posao i odmor, saznajte više.

Gosti se žičarom penju do samog vrha gde se nalazi okretnica ove verovatno najstrašnije žičare na svetu, i prema podacima koje je obezbedila ova kompanija, ovaj smeštaj je zvanično najviši u celoj Evropi.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najzdravije države za život: Slovenija na četvrtom mestu, a gde je Srbija?

0
Ljubljana-Slovenija
Photo: iStock

Internet stranica money.co.uk sprovela je istraživanje na temu najzdravijih okruženja za život na planeti, odnosno najzdravijih država. Iz zemalja regiona, Slovenija se nalazi na visokom četvrtom, dok je Srbija na devetnaestom mestu

Istraživanje koje su najzdravije države za život je sprovedeno na globalnom nivou, i u obzir su uzeti svi faktori koji mogu uticati na kvalitet života ljudi, počevši od posledica pandemije koronavirusa, pa do ostalih svakodnevnih faktora, kao što su nivo gojaznosti građana, životni vek, troškovi života, nivo zagađenja ili bezbednost.

Slovenačka Istra, i posao i odmor, saznajte više.

U okviru poslednjeg istraživanja, dodati su kriterijumi kao što su dostupnost zdravstvene zaštite i broj medicinskih sestara za mentalno zdravlje, socijalnih radnika, psihijatara i psihologa u svakoj zemlji. Istraživanje je takođe uključivalo i prevenciju poremećaja mentalnog zdravlja i zavisnost o drogama, kao i ukupne zdravstvene izdatke u zemlji.

Najzdravije države za život u 2022. godini

Na osnovi istraživanja money.co.uk, najzdravija država je Japan, koju odlikuje pozitivna kolektivna svest o životu. Na drugom mestu je Švajcarska, za koju kažu da ima ubedljivo najzdravije okruženje za dugovečan život. Na trećem mestu se nalazi Kuba.

Od zemlja okruženja, najbolje rangirana je Slovenija na četvrtom, Hrvatska je na šestom, dok se Srbija nalazi na 19. mestu. Crna Gora je na 20. mestu na listi.

Lista najzdravijih 10 država za život izgleda ovako:

1. Japan

2. Švajcarska

3. Kuba

4. Slovenija

5. Jermenija

6. Hrvatska

7. Finska

8. Poljska

9. Belgija

10. Italija

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslovna putovanja se vraćaju

0

Novi uvidi Mastercard Ekonomskog Instituta otkrivaju da potrošači koriste prednosti tradicionalnijeg načina putovanja u 2023. godini, dajući prioritet odmorima i otvaranju novih koridora širom sveta. Izveštaj Trendovi turističke industrije za 2023. donosi ključne uvide u globalno stanje putovanja, naglašeno promenljivim ekonomskim izgledima, upornim zahtevima potrošača i ponovnim otvaranjem kontinentalne Kine.

Suočeni sa ekonomskim preprekama, postpandemijsko preferiranje iskustava u odnosu na stvari i dosledna potražnja za putovanjima u slobodno vreme oblikuju 2023. U početku poslovna putovnja koja su zaostajala za putovanjima u slobodno vreme, pronašla su uporište u drugoj polovini 2022. godine, posebno u kulturama koje prioritizuju povratak u kancelariju. Uz neizvesnu ekonomiju koja pruža izvesne turbulencije na više tržišta, očekuje se da će ponovno otvaranje kontinentalne Kine podstaći globalni rast sa koncentrisanim uticajem u azijsko-pacifičkom regionu, prema procenama Mastercard Ekonomskog Instituta.

Ključna otkrića uključuju:

  • Odmori i poslovna putovanja rastu istim tempom. Globalno, putovanja u svrhu odmora i dalje su izražena, sa porastom bukiranih letova za otprilike 31% u martu 2023, u odnosu na isti mesec 2019. U drugoj polovini 2022. i početkom 2023. godine, rezervacije korporativnih letova sustigle su one za odmor u regionima sa jakom kulturom povratka kancelariji. Uvidi pokazuju da potražnja za sastancima uživo ostaje snažna, predvođena Azijom, Pacifikom i Evropom, uz rast troškova komercijalnih putovanja i zabave za 64%, odnosno 42%, u periodu od januara do marta 2023.
  • Ponovno otvaranje kontinentalne Kine koristi globalnom i azijsko-pacifičkom turizmu. Ponovno otvaranje Kine nakon strogih COVID regulacija dolazi u trenutku pozitivnog uticaja na ekonomiju iskustva, jer je nagomilana potražnja za putovanjima jak vetar u leđa. Do marta 2023. godine, potrošnja na iskustva iznoslia je značajnih 93% od onoga kolika je bila 2019, uprkos minimalnim putovanjima prošle godine. Ekonomije u azijsko-pacifičkom regionu imaju očigledne koristi od otvaranja Kine, imajući u vidu njihovu snažnu povezanost sa međunarodnom trgovinom, turizam i geografsku blizinu. Ostale zemlje za koje se očekuje da će imati koristi uključuju severnu Evropu – Nemačku i Francusku – i Brazil; kod njih bi moglo da dođe do povećanje izvoza u Kinu, kako se ekonomija oporavlja.
  • Putnici uspostavljaju nove koridore. Kako potrošači uživaju u većim prihodima i vraćaju se na nivo udobnosti od pre pandemije, oni takođe kreću u poduhvate putovanja na nove lokacije. Nemačka i Španija postaju sve popularnije za latinoameričke putnike, dok su Saudijska Arabija i Egipat postale popularne destinacije za putnike iz Istočne Evrope, sa Bliskog Istoka i iz Afrike. SAD, koje su 2022. godine bile peta najpopularnija destinacija za evropske putnike, sada su na broju 3, što siganlizuje rastuću želju za istraživanjem preko bare. Tradicionalno turističke evropske zemlje, poput Francuske, Italije, Španije, Portugala i Grčke, mogle bi da imaju nesrazmerno velike koristi od priliva turista.
  • Turisti nastavljaju da daju prioritet iskustvima. I dalje se daje prednost iskustvima u odnosu na stvari, a putnici pokazuju novu potražnju za jedinstvenim. Moguće pod uticajem društvenih mreža i zabave, putnici sleću na manje poznata odredišta kako bi se stapali sa drugim kulturama. U martu, globalna potrošnja na iskustva veća je za 65%, a potrošnja na stvari za 12% u poređenju sa 2019.

Turisti su u Španiji potrošili čak 111% više na iskustva u martu 2023, u odnosu na 2022. Potrošnja orijentisana na iskustvo raste tamo gde su prestale blokade zbog pandemije, ali kineski turisti sa tradicionalno prekomernim indeksom luksuzne robe, u poređenju sa drugim turistima, mogu da podstaknu potrošnji robe na različitim tržištima.

“U prvoj punoj godini nesputanog putovanja od početka pandemije, potrošači se ponašaju u skladu sa naraslom  željom da istraže nove lokacije, povežu se sa prijateljima i porodicom i akumuliraju iskustva kako bi nadoknadili izgubljeno vreme“, rekao je Briklin Dvajer, glavni ekonomista kompanije Mastercard i šef Ekonomskog Instituta Mastercard. „Uprkos evoluciji ekonomskog pejzaža, otporni potrošači nastavljaju da daju prioritet putovanjima. A sa pojavom novih koridora i ponovnim otvaranjem Kine, izgledi za 2023. pružaju dobar razlog za optimizam”.

Sveobuhvatna podrška turističkom sektoru

Putnici žele dobro iskustvo od trenutka kada rezervišu avionsku kartu do trenutka kada prvi put zakorače na novo tlo, a kompanije koje to razumeju u boljoj su poziciji da uspostave duže i vrednije odnose sa svojim potrošačima. Ovaj ključni preokret u očekivanjima već je počeo da menja, ne samo način na koji kompanije rade sa svojim potrošačima, već i način na koji putujemo. Iako će ponašanje potrošača nastaviti da se menja uporedo sa makroekonomskim okruženjem, pružanje više izbora u načinu plaćanja (kao što je korišćenje poena za rezervacije), i prilagođavanje iskustava, preporuka i ponuda, samo su dve strategije koje drže individualnog putnika u centru angažovanja.

Mastercard je posvećen pomaganju globalnom turističkom sektoru da se oporavi i poželi dobrodošlicu putnicima kroz niz usluga, od analize tržišta i uvida u visokofrekventne podatke koji pomažu da se razumeju promene potrošačkih trendova, do marketinških rešenja i strategija angažovanja potrošača, koje podstiču lojalnost brendu i maksimiziraju rezervacije.

Ovde možete pogledati kompletan izveštaj Trendovi turističke industrije 2023. Ostale izveštaje i uvide Mastercard Ekonomskog Instituta možete pronaći ovde.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Kruzeri i dalje u Veneciji, šta je sa zabranom?

0
kruzer kružna putovanja brodovima
Photo: Pixabay /VladoZg

U 2021. godini je velikim brodovima zabranjen ulazak u Veneciju, ali zabrana se tek treba da se sprovede. Iako su vlasti u Italiji usvojile predlog da se kruzerima zabrani pristajanje u istorijskom centru Venecije, oni su i dalje prisutni

Svim brodovima težim od 25.000 tona je 2021. godine zabranjen pristanak u Veneciju, odnosno ulazak u lagune u središtu grada. Međutim, dve godine kasnije, kruzeri su i dalje prisutni u Veneciji, uprkos protivljenju lokalnog stanovništva.

Veliki brodovi za krstarenja su dugo ugrožavali krhku prirodnu sredinu i strukturu Venecije. Dok teški brodovi putuju kroz kanale u laguni, oni podižu sediment koji se mora redovno čistiti iz kanala. Sediment, koji sadrži dragoceni životinjski i biljni svet, tom prilikom se razbacuje i uništava. Čak i kada se sporo kreću, velika plovila takođe istiskuju ogromne količine vode.

Podizanje nivoa ogromne količine vode nagriza vekovima stare temelje palata i ulica Venecije, i dovodi do narušavanja strukturalnog integriteta naselja. Predimenzionirana plovila takođe su postala sinonim za prekomerni turizam jer odjednom dovode hiljade putnika u uske uličice grada.

Budući da putnici obično jedu i spavaju na brodu, oni relativno malo doprinose ekonomiji istorijskog grada, dok uveliko opterećuju njegovu infrastrukturu i resurse. Zajedno sa dnevnim izletnicima, putnici sa kruzera nazivaju se „hit and run“ turistima, i oni predstavljaju čak 73% od ukupnih posetilaca grada.

Zašto onda i dalje Venecija prihvata kruzere?

Dokazi o šteti koju čine su evidentni, ali kruzeri predstavljalju važan deo gradskog budžeta, jer direktno zapošljavaju preko 4.000 stanovnika grada. Pored toga, prema podacima Lučke uprave, industrija krstarenja takođe je donela prihode od 280 miliona evra, iako većina tog prihoda nije bila od koristi direktno Veneciji, navodi Euronews.

Nakon što je venecijanska ekonomija bilo teško pogođena zabranama putovanja zbog pandemije, neki stanovnici su u stvari želeli da se kruzeri vrate. Filippo Olivetti, direktor agencije za lučke usluge Bassani u gradu, je rekao da Venecija ne bi preživela bez brodova za krstarenje, dodajući da se obogatila zahvaljujući lučkim aktivnostima.

Razlog je jednostavan. Gradske vlasti još uvek nisu izgradile prikladna pristajališta za takve gigantske brodove. Luka u industrijskoj zoni Marghera predložena je kao privremeno rešenje, ali joj nedostaje infrastruktura da bi bila stalni putnički terminal.

Slovenačka Istra, i posao i odmor, saznajte više.

Dve godine nakon zabrane još uvek nema konačnog plana za novu venecijansku luku. Mnoge kompanije za krstarenje su potpuno napustile lagunu i sada pristaju u Ravenni. Ovaj grad udaljen je oko dva sata vožnje automobilom od Venecije. Vreme presedanja frustriralo je putnike koji su morali da putuju do grada.

Stara dama Venecija će morati da sačeka neko vreme, kako bi se izborila za svoj opstanak. Većina ljudi smatra da brodovi doprinose zagađenju i uništavaju temelje grada, pa se u Veneciji redovno dešavaju poplave koje prete da unište naselje. Drugi deo navodi da bi grad u svakom slučaju propao da tih brodova nema. Rešenja nigde, a vremena ima sve manje…

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Mišlenov obrok na rubu svemira

0
Kad ne može na zemlji, može u svemiru
Photo: Pixabay/WikiImages

Francuska kompanija Zephalto priprema revoluciji u ugostiteljstvu. Već od sledeće godine će biti moguće večerati u restoranu sa Mišlenovim zvezdicama u svemiru

Zephalto želi da obezbedi jedno nesvakidašnje iskustvo. Njihova vizija uključuje jednu posebnu avanturu koju je do sada doživelo samo oko 600 astronauta. Promatrajući zakrivljenost Zemlje iz svemira, oni planiraju da organizuju Mišlenov obrok u restoranu na rubu svemira.

U trci za svemirski turizam, ova kompanija trenutno prodaje „ulaznice sa predrezervacijom“ za predstojeća putovanja u kapsuli pod pritiskom nazvanoj Celeste, pričvršćenoj na stratosferski balon.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zephalto (@zephalto)

Kapsula će biti podignuta na visinu od 25 kilometara, odakle će putnici moći da da se dive zakrivljenosti Zemlje. Između gledanja i oduševljenja, putnici će takođe imati priliku da večeraju u stilu.

Ulaznice za prethodnu rezervaciju koštaju 10.000 evra, što daje priliku zainteresovanim putnicima da rezerviršu mesto kad ulaznice budu puštene u prodaju. Sve u svemu, putovanje na Celeste košta ukupno 120.000 eura.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Zephalto je za CNN Travel izjavio da su mesta na prvim letovima od kraja 2024. do sredine 2025. godine već rezervisana i da sada prodaju termine za naredne godine.

Celeste će prevesti šest putnika i dva pilota na maksimalnu visinu za samo 90 minuta, brzinom od četiri metra u sekundi. Kapsula će tada lebdeti iznad Zemlje tri sata, dovoljno dugo za uživanje u obroku od više sledova. Narvno, uključeno je i nekoliko čaša finog francuskog vina.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najpovoljnija siti brejk destinacija u Evropi

0
Najpovoljnija siti brejk destinacija u Evropi za 2023. godinu lisabon portugal
Photo: Unsplash/Aayush Gupta

Uprkos krizi i povećanju troškova života koja utiče na većinu ljudi, svi su željni putovanja, i to neće uticati na njihove odluke da svoje odmore provedu u inostranstvu. Poznati magazin o putovanjima Condé Nast Traveler je upravo zbog toga objavio listu najpristupačnijih destinacija u Evropi, gradova koji će vas prijatno iznenaditi cenama

Najpovoljnija siti brejk destinacija u Evropi za 2023. godinu je definitivno Lisabon. Na osnovu istraživanja Post Office City Costs Barometer-a, po prvi put u 16 godina Lisabon nije samo najjeftiniji grad u evrozoni, već i po vrednosti nadmašuje svoje istočnoevropske kolege.

Post Office City Costs Barometer uzima u obzir prosečnu cenu vikend boravka u 35 najpopularnijih evropskih gradova na temelju vikend boravka od dve noći u hotelu sa tri zvezdice. Cene uključuju posete turističkim atrakcijama, muzejima i galerijama, razgledanje grada autobusom kao i karte za gradski prevoz.

Lisabon je malo bolje rangiran od Viljnusa, delimično zbog nižih troškova smeštaja. Obrok od tri sleda košta oko 44 evra, dok ulazak u vrhunsku umetničku galeriju košta oko 5 evra. Interesantno je to da malo pivo u restoranu u Lisabonu košta najmanje od svih gradova na listi, u proseku oko 2.5 evra.

Slovenačka Istra, i posao i odmor, saznajte više.

Od gradova iz našeg regiona na listi se  našao i Zagreb. U glavnom gradu Hrvatske su najjeftinije kulturne institucije za posetu, muzeji, galerije ili pozorišta, sa prosečnom cenom ulaznica od oko 12 evra po osobi.

Počevši od najjeftinijeg, prvih 10 evropskih gradova za siti brejk u 2023. godini su:

1. Lisabon, Portugal

2. Viljnus, Litvanija

3. Krakov, Poljska

4. Atina, Grčka

5. Riga, Letonija

6. Porto, Portugal

7. Zagreb, Hrvatska

8. Budimpešta, Mađarska

9. Varšava, Poljska

10. Lil, Francuska

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave