22.2 C
Belgrade
utorak, maj 6, 2025
Naslovna Blog Stranica 285

Austrija uvrstila Srbiju na listu sigurnih zemalja

0
Najgora godina za turizam u Austriji u posljednjih nekoliko decenija

Nova uredba Ministarstva zdravlja Austrije stupa na snagu danas, pa će državljani Albanije, Severne Makedonije i Srbije moći neometano da putuju u ovu zemlju

Austrija je uvrstila Srbiju u sigurne zemlje, pa će građani moći da putuju u Austriju sa sertifikatom o vakcinaciji ili sa negativnim testom, odnosno lekarskom potvrdom o preležanoj bolestiCOVID-a 19.

Ovakva odluka omogućiće lakša putovanja u Austriju koja su, bar kada su turistička putovanja u pitanju, bila zabranjena. Putovanja su bila dozvoljena samo putnicima sa boravišnim dozvolama ili posebnim razlozima, isključivo sa negativnim PCR testom i obaveznim desetodnevnim karantinom.

Hoće li hoteli u Srbiji preživeti krizu?

0
Pomoć države hotelijerima
Photo: Pixabay/peterweideman

Postoji veliki rizik da dobar deo hotela u Srbiji bude zatvoren, dok će oni koji budu nekako opstali ostati bez radne snage. I jedan i drugi scenario je podjednako izvestan i podjednako nepopularan

Georgi Genov, direktor Poslovnog udruženja hotelsko ugostiteljske privrede HORES, je izjavio da je popunjenost hotela u Srbiji 25%, što je daleko od popunjenosti koja je bila 2019. godine. Tada je popunjenost hotela bila oko 65%, a slična situacija je i u gradskim hotelima i u banjskim i planinskim centrima.

Da bi hoteli opstali, neophodno je da popunjenost bude iznad 35%, i javljaju se dva osnovna problema, jedan vezan za očuvanje hotela, a drugi očuvanje radne snage. Ukoliko se ovakav trend nastavi, gotovo 40% moglo bi da bude zatvoreno ili prodato. Prvi paket državne pomoći omogućio je da hoteli opstanu, ali hotelijerima je i dalje neophodna pomoć kako bi preživeli produženu krizu koja je izazvala pandemija koronavirusa.

Od ukupno 450 hotela u Srbiji, gradski hoteli čine polovinu, odnosno njih je čak 200, i njihov opstanak je od velike važnosti za turizam. Hotelski sektor ostao je bez 6.000 radnika, najveći broj njih je otišao u inostranstvo da radi. Trenutno postoji velika potražnja za radnom snagom, nedostaju kuvari, konobari i ostalo osoblje.

Iz udruženja HORES rešenje problema vide u povećanju plate, i u tome da država omogući dolazak stranih radnika, što bi na nekin način omogućilo funkcionisanje hotela, iako je dolazak stranih radnika vrlo nepopularna mera.

U Holandiju bez testa i karantina

0

Holandija je u prethodnom periodu imala možda i najstrožija ograničenja za putovanja, međutim, to se ovih dana menja, i zemlja se polako otvara za turiste i putnike

Holandija otvara granice svoje zemlje 24. juna 2021. godine za putnike iz Sjedinjenih Država, Severne Makedonije, Albanije, Libana, Tajvana i Srbije.

Zemlja će biti otvorena za sve putnike koji su na listi „sigurnih zemalja“, odnosno zemalja gde je rizik od obolevanja od kovida nizak. Na listi se nalazi i Srbija, koja se smatra zemljom sa izuzetno niskim rizikom od infekcije koronavirusom najviše zbog velikog broja građana koji su primili vakcinu.

U Holandiji će fizička distanca biti ublažena, građanima biti dozvoljeno da skinu maske na otvorenom prostoru, u određenim slučajevima i u zatvorenom, a biće dozvoljeno okupljanje i većeg broja ljudi.

Kafićima i restoranima će biti dozvoljeno da prime do 100 osoba, dok će u kućama moći da se okupi odjednom do osam osoba,  trenutno može da ih bude samo četvoro.

Bečlije čuvaju svoje konje

0
Beč
Photo: Pixabay/domeckopol

U glavnom gradu Austrije je pokrenuta inicijativa da se sačuvaju poznati turistički fijakeri, odnosno da se oni ne koriste kad temperature pređu preko 30 stepeni Celzijusa

S obzirom na trenutni toplotni talas koji je zahvatio Evropu, u Beču je pokrenuta inicijativa da se bečki konji, odnosno poznati turistički fijakeri, ne koriste na temperaturama većim od 30 stepeni Celzijusa.

Iako su fijakeri zaštitni znak Beča, izuzetno poznata i tražena turistička atrakcija u gradu, najbitniji je da se konji koji vuku fijakere sačuvaju od toplotnog udara, imajući u vidu da su u najtoplijem delu dana izloženi suncu, i da u centru grada praktično i nema hlada za životinje. Očekuje se gradske vlasti donesu odluku već za nekoliko dana, na početku letnje turističke sezone.

U Salzburgu je takođe donesena slična odluka, upotreba fijakera je dozvoljena samo do 30 stepeni, i primena takve odluke počinje od ovog leta.

Aruba, ostrvo sunca

0

Kažu da oni koji jednom posete Arubu, postaju emotivni zatočenici ovog nestvarnog ostrva do kraja života. I zaista, Aruba i statistički ima najviše turista „povratnika“ od svih ostrva u Karipskom moru. Razloga za ovaj podatak ima dosta, ali je verovatno dovoljno pomenuti predivno vreme, gostoljubive domaćine i prihvatljive cene

Aruba je jedno od ostrva koje se nalazi u južnom Karipskom moru, na samo 25 km od venecuelanske obale i zajedno sa Holandijom, Svetim Martinom i Kurasaom čini Kraljevinu Holandiju. Već samo ime glavnog grada, Oranještad ili „narandžasti grad“ govori da su ga podigli Holanđani. Prestonica Arube nudi bogat i intenzivan noćni život uz mnošto zabave u lokalnim klubovima i restoranima. Iako izuzetno malo ostrvo, Aruba je prepuna suprotnostima. Severozapadna obala ostrva, na primer, ima nestvarne plaže sa belim peskom i toplo tirkizno more, dok nasuprot tome jugoistočnim delom dominiraju neobične stene oblikovane pod uticajem vetra i nemirnog mora.

Aruba ima najviše sunčanih dana na čitavom arhipelagu. Prijatna suva klima tokom cele godine, sa blagim tropskim povetarcem i prosečnom temperaturom od oko 28 stepeni Celzijusa, predstavlja pravi raj, bez obzira da li želite da ga konzumirate ispod kokosovih palmi, u ludom noćnom provodu ili volite da oprobate sreću u nekoj od brojnih kockarnica.

Orlova plaža na Arubi važi za jednu od deset najlepših na svetu, a na njoj možete videti i prelepe flamingose. Za ljubitelje morskih avantura, otkrivanje podvodnog sveta ronjenjem ne može da se uporedi ni sa čim na svetu, dok su onima sa manje adrenalina na raspolaganju izleti brodovima sa providnim dnom ili hranjenje riba u morskim parkovima. Pored toga, Aruba nudi mnoštvo sportskih aktivnosti kao što su surfovanje, paraglajding i golf.

Inače, prilikom planiranja ovakvog putovanja poželjno je zaključiti polisu putnog osiguranja koje štiti osiguranike od nepredviđenih neprijatnosti, nezgoda ili bolesti. Mi vam predlažemo Triglav putno osiguranje o kome više možete saznati ovde.

Arubu krasi bujna vegetacija, a najrasprostranjeniji su kaktusi aloe i jedinstveno drveće „Divi-Divi“. Na ostrvu se nalazi veliki broj umetničkih galerija, a ljubitelji muzike imaju prliku da uživaju u brojnim festivalima i karnevalu. I na kraju šta reći osim „Bonbini“, što na lokalnom jeziku „Dobro došli“.

 

Otvoren Tapasake klub u One&Only Portonovi rizortu

0

Nakon uspešnog otvaranja One&Only Portonovi rizorta u Crnoj Gori, prvog rizorta ovog ultraluksuznog brenda u Evropi, svoja vrata u susret letnjoj sezoni otvorio je i Tapasake klub. Inspirisan istoimenim klubovima u One&Only rizortima na Maldivima i Mauricijusu, Tapasake je savršeni spoj restorantskog iskustva i koncept kluba na bazenu. Prijatna atmosfera i vrhunska usluga kluba će biti dostupna onima koji odsedaju u rizortu, ali i svim ostalim gostima, u šik okruženju inspirisanom Jadranskom rivijerom

„Veoma smo uzbuđeni zbog otvaranja evropske interpretacije Tapasake kluba u Crnoj Gori. Ovaj epicentar našeg rizorta predstavlja živahno mesto za različita okupljanja, uživanje u vrhunskom gostoprimstvu i slavljenje života“, rekao je Michele Giraudo, generalni menadžer One&Only Portonovi rizorta. „Uz našu sveobuhvatnu wellness ponudu u partnerstvu sa brendom Chenot, restoranom Sabia by Giorgio Locatelli i  drugim jedinstvenim iskustvima, One&Only Portonovi rizort je pokretanjem Tapasake kluba i zvanično kompletiran“, dodao je Giraudo.

Uzbudljivo mesto okupljanja i zabava na svetskom nivou

Sa pogledom na panoramu Bokototorskog zaliva, ovaj letnji klub nudi bazen od 40 metara, ukrašen slikovitom ljuljaškom iznad vode i akva barom za uživanje u autentičnim koktelima. Šiša bar na krovnoj terasi idealno je mesto za posmatranje zalazaka sunca, uz muziku rezident DJ-a Nadera Razdara.

Sa zalaskom sunca, Tapasake se transformiše u noćni klub, čija će sezona biti zvanično otvorena 2. jula, nastupom DJ-a BrunoFromIbiza, dok narednog dana goste dočekuje eksperimentalni dance-punk trio WhoMadeWho – bend iz Kopenhagena koji je nastupao na festivalima Burning Man i Roskilde. Potom, 10. jula na scenu dolazi Kiko Navaro, DJ svetski poznat po nastupima u noćnim klubovima Space i Pacha. Line-up će se dalje razvijati tokom leta, uz najave narednih nastupa i dešavanja.

Fuzija ukusa i revolucionarna miksologija

Inspirisan Jadranom i obiljem morskih delikatesa dostupnih u regionu, Tapasake klub služi fuzijski meni jela u tapas stilu – od laganih, ukusnih jela na bazi ribe, poput sušija, sevičea i karpaća, do izbora marinirane ribe i mesa pripremljenog na vrućem uglju i raznovrsnih salata. Noću se Tapasake sa bazena seli unutra, a zajedno sa promenom raspoloženja i ambijenta, menja se i meni, osmišljen od strane čuvenog šefa Herve Courtot.

Kada je u pitanju ponuda pića, pored opsežne vinske karte, posebno se ističu azijski kokteli osmišljeni od strane stručnih miksologa iz rizorta, na bazi japanskog sakea i tradicionalne crnogorske rakije, zelenog čaja i matche. Preporuka osoblja Tapasake kluba su kokteli Jewel of Boka Bay, Novi Sunrise, Nihon Negroni napravljen od japanskog džina, Sunni Samurai sa akcentima Angostura gorčine i Blushing Geisha sa notama Kombuche od konoplje.

Za više informacija i rezervacije posetite: www.tapasake.com/portonovi.

Ana Tripković Marković, v.d. direktora Nacionalne turističke organizacije Crne Gore

0

Na čelo NTO je nedavno postavljena Ana Tripković Marković, čija stručnost i dugogodišnji rad u turizmu daju pregršt razloga za optimizam svima koji sudeluju u ovoj izuzetno važnoj oblasti ekonomije Crne Gore. Novoimenovana direktorka, inače rođena Novosađanka, ispred sebe pored ostalog, ima veoma zahtevan zadatak revitalizacije turističkog prometa nakon prošlogodišnje pandemijske sezone

TU: Koliko vam bogato iskustvo u turizmu pomaže na novoj funkciji?
ATM: Turizam nije samo privredna grana, on je širi društveno-ekonomski fenomen i tako ga treba posmatrati. U svojoj karijeri, imala sam priliku da ga proučavam u akademskom i naučnom smislu, i da radim u turističkoj privredi, kao i da sudelujem u turizmu na lokalnom nivou, a sada i na nacionalnom nivou. Iskustvo na svakom od ovih nivoa i oblasti mi je od velike koristi jer pruža dobru osnovu i širok spektar znanja za dalji rad. Upravljanje turističkom destinacijom je vrlo specifičan proces. Proizvod turističke destinacije koji mi, uslovno rečeno, „prodajemo“ jeste iskustvo gosta. A to iskustvo ne čine isključivo hoteli i restorani nego ukupan utisak gosta od trenutka prelaska granice pa sve do kontakata i interakcija sa svima nama koji smo „domaćini“ u destinaciji. Stoga je jako važno ostvariti saradnju među svim akterima u destinaciji i upravo je ovo jedna od oblasti za koju se nadam da će mi dosadašnje iskustvo na različitim poljima turizma pomoći. Jasno, iskustvo je nešto na čemu se mora stalno raditi. Moj plan je da i u toku mandata nastavim kontinuirani rad na usavršavanju.

TU: Kako vidite turistički potencijal Crne Gore u ovoj specifičnoj sezoni, nakon ukidanja ograničenja?
ATM: Turistički potencijal Crne Gore je i u ovoj, za turizam vrlo specifičnoj godini, dobar. Prevashodno, to se odnosi na poboljšanje upravljanja turizmom u epidemiološkim uslovima, a zatim i na potencijal određenih specifičnih vrsta ponude koje su u novonastaloj situaciji izuzetno tražene. Što se tiče upravljanja turizmom u epidemiološkim uslovima trenutno imamo vrlo povoljnu epidemiološku situaciju. Svesni smo da je epidemiološka situacija nešto što će najviše uticati na sami tok sezone. Međutim, za razliku od prošle godine, epidemiolozi i stručna lica, dosta znaju o samom virusu. Sa druge strane, donosioci odluka znaju mnogo više o tome kako napraviti balans između ekonomije i zdravlja. Otuda i optimizam da ćemo, u tom kontekstu, ove godine moći da efikasnije odgovorimo ovom izazovu. Važna je i činjenica da je Vlada Crne Gore definisala zdravstvene protokole za predstojeću letnju sezonu. Dalje, mere poput ukidanja PCR testa za veliki broj zemalja, posebno regiona, besplatno lečenje turista u Crnoj Gori u slučaju obolevanja, besplatno PCR testiranje turista kojima je potreban negativan test za povratak u svoju zemlju i olakšan ulazak u Crnu Goru predstavljaju značajan potencijal. Potvrda da je Crna Gora odgovorna destinacija je i to što je Svetski savet za turizam i putovanja (WTTC) dodelio našoj zemlji međunarodnu oznaku za sigurna putovanja „Safe Travels“ koja putnicima omogućava da prepoznaju destinacije i kompanije širom sveta koje su usvojile globalne standarde zdravstvene i higijenske zaštite, kao važan preduslov za sigurna putovanja. Što se tiče određenih specifičnih vrsta ponude ono što, pored primorskog dela, predstavlja značajan potencijal jeste izuzetna ponuda severnog regiona. Crna Gora ima sjajne mogućnosti za razvoj svih vrsta turizma zasnovanih na prirodi: od avanturističkog turizma, pešačkih i biciklističkih tura pa sve do ruralnog turizma i eko-katuna. Preliminarni podaci pokazuju da su seoska domaćinstva, naročito ona koja nude i dodatne sadržaje kao što je na primer domaća hrana, već u ovom trenutku u potpunosti bukirana do oktobra. Konačno, što se tiče potencijala, ohrabruje i činjenica da imamo dosta upita i sa novih tržišta koja nisu ranije bila prisutna a sada im olakšane mere, atraktivna ponuda i dostupnost predstavljaju podsticaj za dolazak.

TU: Koje su vam bile prve aktivnosti na novom poslu?
ATM: Ono što je usledilo nakon upoznavanja i razgovora sa zaposlenima je svakako planiranje daljeg rada i delovanja Nacionalne turističke organizacije. Naravno, u fokusu su bile prioritetne aktivnosti koje se tiču raznih vrsta promocije: od sajmova, studijskih grupa, digitalnog marketinga, PR aktivnosti pa do regionalnog roadshow-a. U narednom periodu planiram da se posvetim razvojnim projektima. Okvirno, to su tri glavne kategorije u okviru kojih NTO deluje: destinacijski marketing, destinacijski menadžment i prateće aktivnosti čiji je osnovni zadatak da podrže razvoj destinacije. Što se tiče destinacijkog marketinga, potrebno je staviti povećani akcenat na pažljivo osluškivanje potreba i promena u zahtevima tržišta kao i marketing alatima koji nam pomažu da što bolje pristupimo ciljnim grupama. Jasno, u ovom delu očekivano je da će veliki akcenat biti na digitalnom marketingu mada je izuzetno važno da, posebno za određene ciljne grupe, ne budu zanemareni ni drugi kanali marketinga. Što se tiče destinacijskog menadžmenta postoji mnogo razvojnih planova kojima planiram da se posvetim. Pre svega, važno je da se podrži razvoj različitih turističkih proizvoda i specifičnih vidova turizma kao što su na primer digitalni nomadi, filmski turizam, glamping i sl. Zatim, veoma je važno ostvariti dobru saradnju i sa turističkom privredom, sa lokalnim turističkim organizacijama, vladinim i nevladinim organizacijama, jer jedino zajedno možemo ostvariti napredak. Konačno, svakako je od velikog značaja i unapređenje poslovnog izveštavanja u turizmu. Zahvaljujući savremenim tehnologijama u prilici smo da imamo sve više detaljnih informacija koje se ažuriraju u realnom vremenu i da koristeći moderne alate maksimalno unapredimo iskustvo gosta u destinaciji.

TU: Da li planirate neke promene u turističkom poslovanju Crne Gore?
ATM: Prošla godina i pandemija nas opominju da se moramo privikavati na novi način života, pravila, način poslovanja. Poslovne aktivnosti i obrazovanje su se odvijali online duže vreme, a neke kompanije su nastavile takvo poslovanje, jer su uvideli da i na taj način mogu da funkcionišu uz znatno smanjene troškove. Kada je u pitanju poboljšanje sveukupne turističke ponude, potrebno je unaprediti strateški i inovativni segment ponuda. Jedan je kolosek gde moramo da poboljšavamo našu sveukupnu infrastrukturu – dostupnost i sve što uz nju ide. To su stvari vezane za strateško planiranje, ali moramo i da obratimo pažnju na strukturalne probleme, poput strukture našeg smeštaja, koja je trenutno takva da imamo veliki udeo privatnog smeštaja, a manji udeo hotelskog. Drugo, važno je da budemo inovativni i kreativni. U tom smislu inovacije u turističkom proizvodu su nešto čemu će se posvetiti posebna pažnja kroz uvođenje programa za diseminaciju inovativnih rešenja. Konačno, da bi se uvodile promene u turističkom poslovanju Crne Gore potrebno je stalno raditi na unapređenju zakonodavnog i regulativnog okvira kao osnove u kojoj deluje naše ukupno poslovanje.

TU: Kako vidite budućnost Crne Gore kao turističke destinacije?
ATM: Turizam, kao jedna od najvećih delatnosti u svetu, koja pokreće društveno-ekonomski razvoj i otvaranje novih radnih mesta, igra važnu ulogu u pokretanju prosperiteta, osnaživanju žena, mladih i drugih društvenih grupa. Podatak Svetskog saveta za putovanja i turizam, da je rast BDP-a u turizmu, devetu godinu zaredom nadmašio rast ukupnog BDP-a, nas podseća na globalni ekonomski uticaj putovanja i turizma u vreme pre pandemije virusa Covid-19. Stoga, očekujem da će i globalno a i u Crnoj Gori, turizam ostati značajan činilac bruto društvenog proizvoda. Pandemija koja je, nadam se, za nama, naučila nas je da se moramo dinamično prilagođavati promenama. Na neki način to nam je postala važna lekcija da moramo biti fleksibilni, da moramo prestati da se držimo ustaljenog načina rada. U tom smislu, vidim prostor za inovacije, kreativnost i digitalizaciju našeg društva u celini pa i turizma. Stoga očekujem da u budućnosti Crna Gora dodatno i ubrzano radi na modernizaciji sebe kao jedinstvene turističke destinacije.

Tekst: Petar Vušurović

Od sada testiranje i na Aerodromu Nikola Tesla

0

Centar za testiranje će biti otvoren 24 sata dnevno, a rezultati su dostupni u roku od 60 do 120 minuta, u zavisnosti od vrste testa 

Centar za testiranje na Kovid 19 na Aerodromu Nikola Tesla je otvoren u saradnji sa Vladom Srbije i Republičkim fondom za zdravstveno osiguranje, i u njemu se može obaviti PCR i antigensko testiranje.

Svi putnici u odlasku, dolasku i tranzitu ka zemljama koje zahtevaju negativan test na koronavirus, kao i svi zainteresovani građani i strani državljani, od sada se mogu testirati i dobiti rezultate na aerodromu u cilju što sigurnijeg i efikasnijeg putovanja.

Centar za testiranje nalazi se u Terminalu 1 beogradskog aerodroma, a rezultati PCR testova su dostupni u elektronskoj formi, odnosno korisnicima stižu na elektronsku adresu za maksimalno 120 minuta. Rezulti brzih antigenskih testova stižu za najviše 60 minuta.

Rezultati su dostupni na srpskom i engleskom jeziku, a cena testova iznosi 3.500 dinara za antigenski test i 9.000 dinara za PCR test.

Počela je turistička sezona u Srbiji

0
Počela je turistička sezona u Srbiji

Turistička sezona u Srbiji je po svemu sudeći počela odlično, u većim gradovima je sve više stranih turista, posebno u Beogradu, što je pozitivan znak da se Srbija kao destinacija potpuno oporavila od loših posledica pandemije

Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić je izjavila da  je od početka godine zabeležen porast deviznog priliva za 3,4 odsto, što je izuzetno ohrabrujuće, imajući u vidu da su prva tri meseca u godini bila dosta restriktivna ukoliko govorimo o merama.

Osim toga, situacija u regionu je vrlo povoljna i da ne postoje bilo kakve restrikcije za putovanja. Crna Gora, BiH, Severna Makedonija i Albanija nemaju restrikcije za naše građane, nisu potrebi ni PCR ni antigenski testovi, ni potvrde o vakcinaciji. Ista pravila važei za njihove građane kada dolaze u Srbiju.

Srbija sklopila sa mnogim zemljama bilateralne sporazume kojima su međusobno priznale vakcine, što u velikoj meri olakšava putovanja turista, posebno zbog činjenice da neke zemlje u regionu zahtevaju PCR ili druge testove koji mogu biti prilično skupi. Region je oduvek bio najlogičniji izbor za putovanja, a to pravilo je pandemija i potvrdila.

U Grčku i sa negativnim antigenskim testom

0
Grčka letovanje sa vakcinom, antitelima ili sa negativnim testom
Photo: iStock

Poboljšanje epidemiološke situacije u kombinaciji sa programom vakcinacije u Grčkoj omogućava da se nastavi sa ukidanjem restriktivnih mera što je izuzetno značajno za pokretanje turističkih aktivnosti

Počevši od danas, državljani zemalja sa zelene liste EU među kojim se nalazi i Srbija, u Grčku će moći da uđu i sa negativnim antigenskim testom, što je vest koju su srpski turisti željno iščekivali.

PCR test je prilično skup, košta 9.000 dinara, a antigenski 3.500 dinara, što dodatno olakšava boravak u Grčkoj, i smanjuje troškove. Maloletna lica, uzrasta do 12 godina da mogu da uđu u zemlju bez testa, ukoliko dolaze iz zemalja koje se nalaze na zelenoj listi.

Osim ovog novog dokumenta, uz koji je dozvoljen ulazak u Grčku, i dalje ostaju aktuelna ostala dokumenta kao i do sada. Osobe koje su vakcinisane pokazaće potvrdu o tome da su primile obe doze vakcine, uz uslov da je druga doza vakcine primljena najmanje 14 dana pred polazak. Druga mogućnost je negativan PCR test ne stariji od 72 sata i treća, potvrda o preležanoj infekciji, stara između 2 i 9 meseci od datuma putovanja. Takođe, za ulazak u Grčku potrebno je popuniti PLF formular.

Poslednje objave

Šoljica Budućnosti Kako izgleda kafa u 2025. godini

Šoljica budućnosti: Kako izgleda kafa u 2025. godini?

0
U svetu u kom svakodnevna šoljica kafe više nije samo ritual buđenja, 2025. godina donosi revoluciju u načinu na koji posmatramo, pijemo i doživljavamo...