18.2 C
Belgrade
ponedeljak, maj 5, 2025
Naslovna Blog Stranica 314

Marko Dvojaković, menadžer prodaje za Evropu Karisma Hotels & Resorts

0

Nakon prvog udara pandemije koji je pogodio čitavu turističku industriju i praktično stopirao sve aktivnosti, većina hotelskih grupacija nije gubila vreme već se izuzetno odgovorno posvetila lokalnim društvenim zajednicama, zaštiti zdravlja zaposlenih, ali i pripremi svojih kapaciteta za narednu sezonu. Jedan od takvih pozitivnih primera je svakako delovanje međunarodne grupacije Karisma Hotels and Resorts, poznate ovdašnjim turistima uglavnom po hotelima u Crnoj Gori. O uticaju krize na njihovo poslovanje, kao i aktivnostima i planovima kompanije, razgovarali smo sa Markom Dvojakovićem, menadžerom prodaje u ovoj grupaciji

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
MD: Nažalost, korona virus je postao deo naše svakodnevnice i odrazio se kako na privatan, tako i na profesionalan aspekt života. Imao sam sreće da se sačuvam od virusa za sada, ali mnogo meni bliskih ljudi nije i moramo se paziti što je više moguće.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
MD: Kao i na sve u industriji hotelijerstva – vrlo nepovoljno. Pored nas, avio-industrija je takođe pretrpela velike gubitke, a sa njom i ostale zavisno uvezane delatnosti. Proteklu godinu koja je prema nagoveštajima izgledala kao jedna od najboljih do sada, pandemija je potpuno stopirala i morali smo da se okrenemo važnim stvarima unutar naše grupe i iskoristimo ovo vreme na najbolji mogući način. To se pre svega odnosi na unapređenje i trening zaposlenih, razvijanje novih tehnologija, rekonceptualizaciju delova hotela. U tome nam je dosta pomogla odluka vlasničke strukture da se na nivou čitave grupe Karisma Hotels & Resorts, vrlo transparentno komunicira sa zaposlenima, da se zadrži i zaštiti kadar, kao i da se održi zdrav odnos sa svim globalnim poslovnim partnerima. Sve te stvari kao i izgradnja četiri nova hotela u našem portfoliju u Meksiku i Dominikanskoj Republici, daju nam razloge da na godinu iza nas gledamo iz drugog ugla i spremni dočekamo povratak gostiju, te i same industrije.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
MD: Sa korporativne strane, mogu da kažem da smo ubrzali već zacrtane ciljeve kao što su unapređenje procesa i digitalne komunikacije. Sa strane operacija, promene su bile u skladu sa sa novonastalim okolnostima. Nakon što smo zatvorili naše hotele na samom početku epidemije, prve aktivnosti unutar operacija su bile usmerene na pomoć država domaćina. U Meksiku je krenula organizacija spremanja i dostave obroka za decu, stare i članove društva koji nisu imali pomoć od svojih bližnjih. Kampanje prikupljanja zdravstvene pomoći i podrške su bile integralni deo naših aktivnosti na svim destinacijama, pa tako i u Crnoj Gori, gde je deo našeg hotela bio ustupljen državi na korišćenje za potrebe karantina. U znak zahvalnosti na destinacijama gde imamo hotele smo napravili kampanje za dodele besplatnih odmora zdravstvenim radnicima (Holidays for our Heroes, Odmor za naše Heroje). Što se tiče naših objekata, po početku otvaranja hotela za goste implementirali smo Karisma Peace of Mind mere koje zahtevaju uvođenje preko 200 tačaka kako naših internih unapređenih (u saradnji sa Cristal International Standrads i Earth Check standardima), tako i lokalnih mera zemlje domaćina i međunaronih nadležnih institucija. Ideja je da se gosti osećaju potpuno sigurno i bezbrižno, jer smo mi preduzeli sve korake umesto njih. Koncept naših hotela uključuje i prostrano unutrašnje i spoljno okruženje, pa tako i Azul Beach Resort Montenegro koji se nalazi na 18 hektara površine i ima više depadansa, 8 bazena i 11 restorana i barova, omogućava pre svega gostima da se distanciraju jedni od drugih ukoliko žele, a nama da sprovodimo nesmetano sve mere kako bi odmor protekao na najvišem nivou.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
MD: U novoj godini smo se vratili u kancelarije, iako po želji kolege mogu da rade i od kuće jer je unutar cele grupe sistem uređen tako da možemo nesmetano da funkcionišemo sa bilo koje lokacije. Strogo se pridržavamo svih propisanih mera kao i saveta doktora. Pandemija je imala jednu pozitivnu stavku na odnose, a to je da više pazimo o sebi i drugima, dok je empatiju i svest o dobrobiti okruženja još više probudila.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
MD: Kolege koje rade na svim našim destinacijama imaju odličnu komunikaciju sa nadležnim institucijama i blisko sarađujemo kako za dobrobit gostiju, tako i za očuvanje naše industrije. Primera radi, u Dominikanskoj Republici država obezbeđuje besplatno zdravstveno osiguranje za svakog turistu i opet u zavisnosti od destinacije i zemlje domaćina naše operacije ili kancelarija, koristimo određene mere pomoći države.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
MD: Planovi kompanije su strateški vezani za vraćanje nivoa poslovanja iz prethodnih godina, a to je nemoguće postići individualnim naporima, već se mora raditi zajedno na razvijanju svih neophodnih koraka i procesa kako bi došli do cilja, koji je na kraju zajednički za sve nas. Hotelska industrija, avio-kompanije, kao i nadležne državne institucije moraju ujedinjeno da sarađuju i jedino tako ćemo videti značajan oporavak u godini koja je pred nama. Svi sa nestrpljenjem očekujemo povratak putovanja kao normalnosti, jer ono predstavlja u današnje vreme jednu od važnih ljudskih potreba, pa bi moji lični planovi i želje bili u skladu sa tim, da vakcine budu distribuirane što pre do kritičnih grupa, da se što pre razvije kolektivni imunitet, pa da na kraju i hoteli ponovo otvore svoja vrata gostima iz svih krajeva sveta, a ne samo regiona.

Restorani u Dubaiju nude popuste vakcinisanim gostima

0
Photo: Unsplash

U Dubaiju tri restorana nude popuste gostima koji su vakcinisani protiv koronavirusa, i kako je objavljeno, takav trend će se proširiti i na ostale restorane u ovom gradu

Dubai je ponovo otvorio svoja vrata turistima kako bi oživeo ovaj sektor privrede. Restorani, hoteli i prodavnice su otvoreni za sve goste grada, a interesantan marketinški trik je zabeležen kod ugostitelja. Svi gosti u restoranima, za sada su to tri restorana, mogu ostvariti popust od 10 do 20% na sve usluge, u zavisnosti od toga da li su primili vakcinu protiv koronavirusa.

Uz potvrdu lekara, gosti sa prvom primljenom dozom ostvaruju popust od 10%, dok gosti sa primljenom drugom mogu ostvariti popust od 20%.

Dubai je sredinom decembra pokrenuo kampanju vakcinacije kako bi se preduzele sve mere neophodne da se sačuva zdravlje stanovnika i svih turista, imajući u vidu da ovaj grad svake godine poseti više od 15 miliona turista.

Sutjeska, park prirode i čas istorije

0

Nacionalni park Sutjeska je najstariji i najveći nacionalni park u Bosni i Hercegovini. Njegova površina iznosi više od 16.000 hektara, od kojih je 66% površine pokriveno šumama, dok ostatak čine livade, pašnjaci, goleti i jezera

Ovaj park prirode odlikuje jedinstvena lepota koja se ogleda u raznovrsnosti prirode, u bujnom biljnom i životinjskom svetu. U okviru parka se nalazi 17 najčistijih reka i potoka, deset planinskih vrhova viših od 2000 metara, a tu je i Maglić, najviši vrh sa visinom od 2.386 metara.

U nacionalnom parku se susreću različiti elementi mediteranske, srednjoevropske, srednjoazijske i alpske flore, što u kombinaciji sa brojnim materijalnim i istorijskim dokazima koji na jedan poseban način prikazuju istoriju, i tradiciju ovog kraja, čine ovaj park zaista posebnim mestom.

U samom centru parka nalazi se prirodni rezervat Perućica, možda najveća i poslednja prašuma Evrope, sa površinom od skoro 1.500 hektara. U rezervatu je najstrože zabranjena svaka aktivnost čoveka koja može uticati na prirodu, pa je ova divlja i neobuzdana prašuma nešto možda i najvrednije u regionu.

Pored prirodnih lepota, treba izdvojiti i memorijalni kompleks „Dolina heroja“ na Tjentištu. U njemu je 1971. podignut spomenik i kosturnica palih boraca u bitki na Sutjesci u Drugom svetskom ratu. Ovaj spomenik i memorijalni kompleks su već decenijama među najposećenijim mestima u ovom delu Balkanskog poluostrva.

Portorož i Piran, biseri severnog Jadrana

0
Portorož i Piran
Photo: iStock

Ova dva istarska gradića predstavljaju nesumnjivo dve najpopularnije destinacije na maloj, ali veoma atraktivnoj slovenačkoj obali i to ne samo kao zdravstveni i klimatski rezorti, već i kao mondenska mesta sa dugom turističkom tradicijom

Portorož

Portorož ili „luka ruža“ je kao turistička destinacija počeo polako da se razvija sredinom 19. veka, da bi u periodu Jugoslavije počelo njegovo obnavljanje i gradnja velikog broja hotela. Danas je on među najvažnijim turističkim centrima u Sloveniji, jer se između ostalog u neposrednoj blizini grada nalazi  aerodrom Portorož.

Portorož je jedna od retkih destinacija koja je zbog svojih atraktivnih sadržaja aktuelna tokom cele godine. Plaža u Portorožu je najpoznatija u Sloveniji i predstavlja kombinaciju betona i peska. Na rivi se nalazi mnoštvo barova, kafića, diskoteka i restorana sa mediteranskom kuhinjom, a u blizini se nalazi i crkva Svete Marije od Rozarija koja je podignuta davne 1251. godine. Pored toga tu su i muzeji solinarstva i torbica, koji se nalaze u tradicionalnim kućama karakterističnim za ovaj deo Slovenije. Portorož je poznat i kao mesto cveća, pa je njemu u čast napravljena posebna ruža koja se zove jednostavno – „Portorož“.

Veče u Portorožu tradicionalno se provodi u kazinu. Casino „Portorož“ je najstariji kazino na Balkanu i postoji već 105 godina. Poslednjih godina Casino „Portorož“ organizuje i večeri za kongresne goste koji u okviru svojevrsnog team buildinga dolaze grupno u kazino, i nakon kratke obuke na ruletu, uživaju u igri.

Piran

Piran je drevni primorski grad u kome je u predrimsko doba živelo ilirsko pleme Histri po kome i čitava Istra nosi naziv. Od tada, pa sve do danas kada predstavlja jedan od najlepših gradova na Jadranu, Piran je bio na meti mnogih osvajača i u sastavu raznih država – od Starog Rima, preko Svetog rimskog carstva, Mletačke republike, Austrougarske, a čak ga je na kratko osvojio i Napoleon.

Ovim bajkovitim gradićem dominira Tartinijev trg na kome centralno mesto zauzima statua Đuzepea Tartinija, italijanskog kompozitora baroknog perioda. Tartini je poznat po svojoj „Đavoljoj sonati“ za violinu koju je, po sopstvenoj priči, komponovao nakon što ju je čuo u snu, od samog đavola. Poreklom je bio iz Pirana i danas u gradu mnoga mesta, hoteli i restorani nose njegovo ime.

Osim Tartinijeve statue, na trgu značajno mesto zauzima Mletačka kuća – Benečanka, kuća za stanovanje iz 15. veka građena u stilu venecijanske gotike. Na fasadi kuće, na drugom spratu nalazi se natpis Lasa pur dir – pusti ih neka pričaju – koji je, po legendi postavio bogati piranski trgovac, graditelj ove kuće. Naime, on se zaljubio u siromašnu devojku zbog čega je bio ismevan, ali da bi dokazao svoju ljubav, izgradio je svojoj dragoj ovu kuću i postavio tablu s natpisom. Danas je u njoj mali hotel i prodajna galerija.

U Piranu se nalazi veliki broj crkava, kao i franjevački manastir sa bunarom koji se i dalje povremeno koristi. Katedralu Svetog Đorđa koja je posvećena ovom vitezu iz Kapadokije, ubici zmajeva i zaštitniku Pirana, krasi veliki zvonik rađen po ugledu na zvonik crkve Svetog Marka u Veneciji. Katedrala dominira gradom i predstavlja prirodan vidikovac na Tartinijev trg, rivu i ceo grad.

U Piranu nema previše hotela, a često su i pomalo skriveni i vrlo ukusno uklopljeni u ambijent grada. Magična privlačnost Pirana leži u tome da čak i u sred sezone, ovde možete da se družite sa lokalcima kojima turizam i ugostiteljstvo nisu posao, već rutina i poseban način života. Njihova želja da vam otkriju sve atrakcije grada, čini da osećate iskrenu dobrodošlicu na koju retko možete naići u drugim turističkim gradovima.

Park prirode „Strunjan“ nalazi se nedaleko od Pirana i za sve one koji žele šetnju kroz prirodu, ovo je idealno mesto. Utabana staza od pet kilometara vodi kroz šumu, a negde na sredini puta dolazimo do velikog krsta posvećenog Bogorodici koji je napravljen na mestu gde se Bogorodica ukazala mornarima tokom oluje i spasla ih sigurne smrti. Pored kamenog krsta nalazi se i zanimljiv drveni stub sa nekoliko rupica – šijunki, kroz koje mogu da se vide različiti gradovi Tršćanskog zaliva, a ponekad čak i vrh Triglava.

Upotpunite vaš događaj u Portorožu i Piranu.

 Za ljubitelje sportskih aktivnosti treba reći da kroz Piran prolazi jedna od najatraktivnijih biciklističkih tura, Parenzana. Staza je nastala na staroj trasi železničke pruge koja počinje u Trstu, ide preko slovenačke obale, a završava se u Poreču. Ova istinska „poslastica“ za bicikliste duga je 123 kilometra i nudi mogućnost nesvakidašnjeg aktivnog odmora.

Na kraju treba napomenuti da je Trst od Pirana udaljen samo pola sata vožnje, a Venecija dva sata trajektom, što uz pomenute atrakcije čini da turisti iz regiona ovaj prelepi istarski gradić mogu da posete tokom čitave godine.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Kalemegdan, park za sva vremena

0
Photo: iStock

Kalemegdan je jedan od najznačajnijih kulturno-istorijskih kompleksa u Beogradu i sastoji se od parka koji sa Beogradskom tvrđavom čini neraskidivu celinu

Photo: iStock

Njegovo ime potiče od turskih reči „kale” koja znači grad ili tvrđava i „megdan“, što znači polje. Ovaj deo Beograda je nekad bio u potpunosti zapušten, da bi 1869. godine polje ispred tvrđave počelo da se uređuje i pretvara u park. Izgradnja staza i sadnja drveća na Velikom Kalemegdanu izvodilo se do 1905. godine, kada počinje izvođenje radova i na Malom Kalemegdanu.

Najlepši prirodni bazen na Jadranu, saznajte više.

Photo: iStock

Kalemegdan, park za sva vremena

Kalemegdan je najveći i najznačajniji park u Beogradu, posebno je atraktivan turistima jer se nalazi na ušću Save u Dunav i zbog činjenice da se nalazi u samom centu grada. Treba istaći da se u sklopu samog parka nalazi i Beogradski zoološki vrt, vojni muzej, kao i brojni kulturno-istorijski spomenici koji predstavljaju podsetnik na bogatu istoriju grada.

Photo: iStock

Za ovaj park se vezuju mnoge legende i priče, a neke od njih nastale su kao narodna predanja kako bi se probudila radoznalost kod ljudi. Jedno je sigurno, od drevnih vremena, preko Rimljana i Osmanlija, Kalemegdan odoleva zubu vremena i svoje tajne ne odaje lako. On je tu i biće tu još dugo, pa ukoliko se prijateljstvo bude nastavilo, možda nam i ispripoveda još neku priču.

Photo: iStock

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

U Sloveniji se otvaraju skijališta

0

U Sloveniji će od danas zbog povoljnije epidemiološke situacije biti otvoreno devet ski centara. Za sada, svi stariji od 12 godina moraju imati negativan test ukoliko žele da budu na planinama

Svi skijaši koji žele da provedu svoje odmore na planinama u Sloveniji, izuzev dece mlađe od 12 godina, moraće da imaju negativan test na koronavirus. Test ne sme biti stariji od 24 časa.

Neka od skijališta, kao što su veliki skijaški centri Pohorje, Rogla i Kope, nude organizovano testiranje na licu mesta. Ukoliko situacija nastavi da se popravlja, u budućnosti se može i odustati od zahteva za testiranjem.

SelvaRey i Bruno Mars

0

Američki pevač Bruno Mars pokrenuo je svoj brend ruma, i napravio je neverovatan uspeh pošto je za samo dva sata prodao sve količine

Bruno Mars uživa u uspehu sa svojim brendom ruma SelvaRey. Rum je napravljen od mešavine dva ruma starosti 15 i 20 godina, i pevač ga opisuje kao “odmor u čaši”.

SelvaRey rum, što na španskom znači Kralj džungle, nastao je 2014. godine sa ciljem da skrene pažnju na ovo piće, pošto je u poslednjim godinama rum dosta izgubio na svojoj popularnosti.

Ovaj rum je prodat za samo dva sata preko internet stranice Reserve Bar, što ga čini najbrže prodatim pićem do sada.

Kako će Venecija rešiti problem prekomernog turizma

0
Venecija
Photo: Pixabay/NeilMorrell

Veneciju je u poslednjih nekoliko godina ozbiljno opeteretio broj turista i ugrozio opstanak čitavog grada. Prekomerni turizam je ovde pokazao sav svoj potencijal, imajući u vidu da grad sa manje od 50.000 stanovnika svake godine poseti dnevno više od 80.000 hiljada turista iz svih krajeva sveta. Kako oni vide rešenje tog problema

Danas se u Veneciji prati svaki turista, odnosno kretanje svakog od njih i takav vid kontrole ne podrzumeva samo praćenje registracije gostiju koji su ostali na noćenju, već i gostiju koji su tu u toku dana.

Kontrolni centar preko kog se prati svaki turista je oformljen septembra prošle godine na ostrvu Tronchetto, pored mosta koji grad deli od kopna. U centru se nalazi kancelarija za gradonačelnika, ostale članove gradske vlasti, kao i velika prostorija sa kamerama koje kontroliše policija. Kamere kontrolišu ceo grad, i pružaju informacije o dešavanjima na ulicama.

Ovaj vid nadzora nema nikakvu ulogu da kontroliše događaje, već da kreira realnu sliku koja vlastima može pomoći da pronađu najbolje rešenje kada je prekomerni turizam u pitanju.

“Puračka ćaska – umeće pripremanja i služenja”

0

Puračka ćaska, nacionalni specijalitet i staro tradicionalno jelo sa severoistoka Bosne i Hercegovine, upisano je na listu nematerijalnog kulturnog nasleđa ove zemlje kako bi se otrglo od zaborava i sačuvalo za buduće generacije

Puračka ćaska je upisana kao četrnaesti element nematerijalne baštine na prostoru Federacije Bosne i Hercegovine, i to je prvi gastro specijalitet upisan na ovu listu pod imenom “Puračka ćaska – umijeće pripremanja i služenja”.

Ovo tradicionano jelo iz Puračića se sastoji od mesa i povrća, priprema se u zemljanoj posudi, a servira u malim zemljanim ćasama odnosno posudama, po čemu je i dobilo ime.

Puračić je varoš sa oko 4.500 stanovnika, i smatra jednim od starijih naselja na području severoistočne Bosne. Ovo jelo se priprema i služi samo u posebnim prilikama i samo posebnim gostima, a sve više turista iz regiona pokazuje interesovanje i želju da proba ovaj izuzetni stari specijalitet.

Nova kampanja HTZ – Croatia Full of New Beginnings

0
Najzanimljivija ostrva u Hrvatskoj
Photo: iStock

Hrvatska turistička zajednica je pokrenula novu kampanju na društvenim mrežama u cilju promovisanja svih turističkih potencijala u Hrvatskoj

„Croatia Full of New Beginnings“ je ime nove kampanje koju je pokrenula Hrvatska turistička zajednica kako bi u ovoj 2021. godini, prvoj nakon pandemije koronavirusa, skrenula pažnju na sve turističke sadržaje i potencijale ove zemlje.

Nova promotivna kampanja će biti sprovedena do sredine februara na društvenim mrežama Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest i TikTok uz oznaku #CroatiaWishList2021.

Kampanja će biti propraćena vizuelnim sadržjima manje poznatih hrvatskih destinacija, uz zanimljive priče koje mogu preporučiti tiristima šta treba da posete, probaju ili gde da pronađu najbolji odmor.

Poslednje objave

Barcaffè slavi 55. rođendan: Kafa koja je osvojila srca potrošača

0
Barcaffè obeležava 55 godina uz poruku o bliskosti i razgovorima koji znače i podseća na ono najvrednije u životu: toplinu, emocije i snagu iskrenog...