10.4 C
Belgrade
Četvrtak, novembar 20, 2025
Naslovna Blog Stranica 62

Pravila oblačenja u avionima, šta može dovesti do zabrane ukrcavanja?

0
Aerodrom zena devojka boarding ukrcavanje avion
Photo: Pexels/Palu Malerba

Jedna američka avio-kompanija je nedavno dospela u centar pažnje javnosti zbog uvođenja niza propisa u vezi sa oblačenjem putnika. Oni od sada neće biti primljeni u avion ukoliko nisu adekvatno ili ako su nepristojno odeveni 

Nova pravila koja će izgleda prihvatiti gotovo sve američke avio-kompanije se odnose na oblačenje putnika. Strožija pravila se odnose na putnike koji žele da lete bosi, odnosno u papučama, na putnike koji nose odeću sa psovkama, pa čak i na putnike sa nepristojnim tetovažama, tj body art-om.

Jedna od takvih kompanija je Spirit Airlines, koja je navela da je morala da uvede strožiji kodeks oblačenja nakon incidenata sa neprikladnom odećom, navodi euronews. U januaru je ažuriran njihov „Ugovor o prevozu“ kako bi zabranio određene odevne predmete, stilove oblačenja i vrste umetnosti na telu.

Ostale avio-kompanije imaju slične politike navedene na svojim internet stranicama. Druge nemaju konkretne smernice, ali osoblje na ulasku u avion i u kabini je obučeno da pazi na neprihvatljivo oblačenje.

Propisi sada navode da putnici neće moći da se ukrcaju ako su bosi ili neadekvatno odeveni, što se definiše kao providna odeća, odeća koja neadekvatno pokriva delove tela ili “intimne” delove.

Takođe upozoravaju na putnike čija je odeća, predmet ili umetnost na telu lascivna, nepristojna ili uvredljiva po prirodi, osim ako je to definisano kvalifikovanim invaliditetom. Neprihvatljivo je sve što predstavlja nerazuman rizik od vređanja ili uznemiravanja drugih putnika.

Evropske avio-kompanije takođe imaju pravo da ne prihvate putnike sa neprikladnom odećom. Iako to nije eksplicitno navedeno na internet stranicama, one takođe redovno primenjuju kodekse oblačenja.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Svaka avio-kompanija ima pravo da spreči ljude da se ukrcaju u avion, i to se često koristi za one koji nisu obučeni na način koji se smatra prihvatljivim. Postoje očigledni primeri, uključujući majice sa psovkama ili uvredljivim logotipima, tada se od putnika traži da prekriju ili skinu deo odeće pre nego što se ukrcaju u avion.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Nemačka: Paket-aranžmani i stručni saveti turističkih agencija u fokusu za 2025.

0
turistička agencija
Photo: iStock

Novi trendovi u turizmu u Nemačkoj za 2025. godinu jasno pokazuju koliko njihovo tržište veruje profesionalcima u turističkoj industriji. Izuzetno je zapažen trend porasta potražnje za paket-aranžmanima, kao i porast interesovanja za stručnom pomoći turističkih agencija. Uprkos ekonomskim izazovima, interes za putovanjima značajno raste, a mnogi već sad unapred rezervišu letovanje, koristeći pogodnosti za rane prijave koje nude velike uštede

Procenjuje se da će u 2025. Nemci potrošiti oko 85 milijardi evra na putovanja, pri čemu polovinu tog iznosa čine paket-aranžmani, koji su fleksibilniji i prilagođeni individualnim potrebama putnika. Paket-aranžmani obuhvataju najmanje dve usluge, kao što su let i hotel ili rent-a-car, koje organizuje jedan turoperator, pružajući pravnu i finansijsku sigurnost, pomoć u hitnim situacijama i povoljniji odnos cene i kvaliteta, navodi drv.de.

Poseban naglasak stavljen je na stručnim savetima putničkih agencija, koje ostaju relevantne čak i u digitalnoj eri. Putnici često koriste lične konsultacije, ali i digitalne kanale poput društvenih mreža i video-saveta. Period početka godine najvažniji je za rezervaciju letnjih odmora, a popusti za ranu prijavu privlače porodice i druge putnike koji žele da uštede.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Popularne destinacije za 2025. uključuju Mediteran, krstarenja i daleke destinacije poput Kariba i Azije. Za zimske odmore traže se Kanarska ostrva, Turska i Egipat, dok su za letnje odmore najpopularniji paket-aranžmani u Turskoj, Španiji i Grčkoj, kao i krstarenja po okeanima.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Uspešna turistička 2024. godina za Šalešku dolinu

0
VELENJSKA PLAŽA

U Šaleškoj dolini beležimo porast dolazaka i noćenja turista, poboljšanje kvaliteta ponude i efekata digitalne promocije

Protekla godina u Institutu za turizam Šaleške doline ostaće upamćena i po održivom razvoju turizma i međunarodnim dostignućima, koji su Šalešku dolinu uvrstili na mapu prepoznatljivih održivih destinacija u Sloveniji i inostranstvu. Podigli smo kvalitet manifestacija i druge turističke ponude. Najveća infrastrukturna tekovina je nova biciklistička staza Štrekna, koja je povezivala Šalešku kotlinu sa Koruškom. Zabeležili smo više dolazaka i noćenja u odnosu na 2023. godinu, a između ostalog Velenje je dobilo zlatnu medalju Entente Florale 2024, sa posebnim priznanjem za zalaganje u oblasti turizma i rekreacije.

U oblasti promocije i marketinga, fokusirali smo se na promociju cele destinacije, uključujući turističke pakete, izlete i iskustva sa 5 zvezdica. Aktivno smo sarađivali sa medijima i sprovodili PR kampanje za povećanje vidljivosti regiona. Destinaciju smo predstavili na mnogim važnim turističkim sajmovima u Sloveniji i inostranstvu. Sproveli smo digitalnu promotivnu kampanju Šaleške doline kao zelene, bezbedne i iskustva ispunjene destinacije za austrijsko, srpsko, italijansko i holandsko tržište.

Turistički radnici Šaleške doline beleže dobre rezultate, koji potvrđuju uspešnost zajedničkih napora na razvoju i promociji destinacije. U Institutu za turizam Šaleške doline svesni smo važnosti međusobne integracije i saradnje, zbog čega smo se redovno mesečno sastajali sa turističkim i drugim zainteresovanim stranama i uspešno sarađivali sa javnim institucijama i drugim organizacijama.

              

#visitsaleska #ifeelsLOVEnia #myway

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Laško – mesto gde ljubav sija u novom svetlu

0
Termana Laško

Uđite u svet u kome se istorija prepliće sa modernim luksuzom, gde je svaki trenutak posvećen ljubavi i gde je vaša priča ispisana nezaboravnim iskustvima. Thermana Laško je mesto gde vaša svakodnevica staje, kako biste ponovo zapalili onu iskru koja vas je povezala sa vašim najmilijima

Gourmet & Wellness paket – gde se susreću ljubav i stomak

Thermana Laško je sinonim za kulinarsko uživanje i opuštanje. „Neka te vole kao što voliš svoje omiljeno jelo“, kažu oni. U Thermani Laško ljubav ide kroz vrhunsku kuhinju, koja kombinuje domaće sastojke i moderne ukuse. Uz Gourmet & Wellness paket, doživećete vrhunac gastronomije i velnes relaksacije. Završna tačka vašeg romantičnog odmora biće večera u restoranu Pavus u dvorcu Tabor, gde se stvaraju kulinarske senzacije pod vođstvom jednog od najboljih slovenačkih kuvara. Mišlenove preporuke dokaz su da će ova večera biti nešto posebno. Pre toga, možete se prepustiti masaži za parove, a ujutru ne zaboravite doručak u sobi, što je poseban doživljaj sa pogledom na reku Savinju (ili vašu voljenu osobu).

Zaboravite na pivo, vreme je za terme Posetili smo prelepo Laško

Pivski velnes: tradicija u dvoje

Laško, mesto u blizini Celja i samo 10 minuta od izlaza sa autoputa, grad je sa više od 200 godina tradicije piva, koju smo u Thermani utkali u jedinstveno iskustvo – Beer Wellness paket. Zamislite da se opuštate u pivskoj kupki bogatoj ekstraktima hmelja koji neguju vašu kožu i podižu vam raspoloženje. Ovo jedinstveno iskustvo je savršena kombinacija lokalnog nasleđa i opuštanja, stvoreno za one koji žele nešto drugačije, koji vole da probaju nešto novo i koji znaju da zajednička nova iskustva jačaju veze.

Skriveni uglovi za zaljubljene

Thermana Laško nudi više od luksuznih usluga – to je mesto gde se legende prepliću sa stvarnošću. Na mostu želja, tik uz kafanu na obali Savinje, ostvaruju se i najsmelije želje. Kaže se da bacanjem kamenja u Savinju sa Mosta želja, zaključavate srce svoje ljubavi i da svaka izražena želja tu nađe put do stvarnosti… Da li ste mislili na svoju? A kada svoje želje pustite u reku i prepustite ih univerzumu, zagrejte se u intimnoj kupki za dvoje, izaberite jednu od izuzetnih modernih sauna, rashladite se na ovaj ili onaj način u bazenu za hlađenje ili plivajte ispod jedne od najvećih staklenih kupola u ​​Evropi. Mehurići, pogled na nebo i izuzetna lekovita i opuštajuća termalna voda Laškog, zaokružiće vaš odmor. Izvanredan dan uvek možete završiti našom a la carte večerom, začinjenom daškom ljubavi, a izuzetan desert, vino ili koktel u kafiću uz ambijentalnu muziku ponovo će oslikati uspomene na prve sastanke. Možda vam se čak jave i leptiri…

Ponovo otkrijte svoju priču

Thermana Laško nije samo destinacija, to je bekstvo od svakodnevnog sveta. To je mesto gde ljubav dobija novi začin, gde se ponovo otkrivate i gde vam se želje ostvaruju. Neka Thermana zapali stari plamen i stvori nova iskustva koja ćete zauvek nositi sa sobom. Rezervišite svoj Gourmet & Wellness ili Beer Wellness paket danas i prepustite nama da se pobrinemo za sve ostalo. Vaša nova priča počinje ovde.

thermana lasko

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Pet razloga zašto posetiti Sajam ukusa GASTexpo

0
Sajam ukusa GASTexpo

Da li ste spremni za nezaboravno iskustvo HoReCa sajma? Pronađite svojih pet razloga ili još više

Još samo malo nas deli do početka HoReCa GASTexpo sajma ukusa koji će se od 29. januara do 1. februara 2025 uživo održati na Gospodarskom razstavišču u Ljubljani! Ako još razmišljate zašto da posetite ovogodišnji sajam, evo pet razloga koji će vas sigurno uveriti da nam se pridružite.

  1. Upoznavanje trendova, uspešnih praksi, tehnoloških inovacija i najsavremenije ugostiteljske i hotelske opreme.
  2. Prilika za umrežavanje, razmenu iskustava, sticanje novih znanja i razmenu dobrih praksi sa vrhunskim stručnjacima kompanija u ugostiteljskoj industriji uz čašu odličnog vina ili koktela.
  3. Učešće u praktičnim radionicama za sticanje novih iskustava i recepata.
  4. Sve o digitalizaciji u ugostiteljstvu. Istražite kako digitalna rešenja menjaju ugostiteljske prakse.
  5. Učestvujte u nagradnoj igri sa mogućnošću osvajanja jedne od bogatih nagrada izlagača.

Više informacija o sajmu GASTexpo, programu i izlagačima dostupno je putem web stranice gast.si.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Pijenca – Savršenstvo renesanse i prirode

0
Pienca intalija toskana
Photo: iStock

U srcu Toskane, između blagih brežuljaka doline Val d’Orča (Val d’Orcia), nalazi se Pijenca, mali grad koji važi za biser italijanske kulture i arhitekture. Ovaj grad, poznat kao „idealan grad renesanse“, nije samo arhitektonsko čudo već i simbol harmoničnog odnosa između čoveka i prirode. Njegova bogata istorija, kulturna vrednost i jedinstvena lepota čine ga nezaobilaznom destinacijom za turiste iz celog sveta

Pijenca (Pienza) duguje svoj sjaj papi Piju II (Enea Silvio Piccolomini), koji je sredinom 15. veka odlučio da transformiše svoje rodno selo Korzinjano (Corsignano) u savršen grad prema idealima renesanse. Inspirisan humanističkim vrednostima, papa je angažovao arhitektu Bernarda Roselina da projektuje grad koji će odražavati sklad između estetike, funkcionalnosti i prirodnog okruženja. Iako projekat nikada nije u potpunosti završen, Pijenca je postala remek-delo urbanog planiranja tog doba.

Centralno mesto zauzima Pjaca Pio (Piazza Pio II), trg jedinstvene geometrije, okružen ključnim građevinama – Katedralom Santa Maria Asunta (Santa Maria Assunta), Palaco Pikolomini (Palazzo Piccolomini) i Palaco Bordžia (Palazzo Borgia). Svaka od ovih građevina svedoči o renesansnoj umetnosti i filozofiji, pružajući uvid u viziju grada kao idealne zajednice.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Thaize Polizelli (@thaizepolizelli)

Kulturne i prirodne vrednosti

Pijenca je od 1996. godine pod zaštitom Uneska, što potvrđuje njen značaj kao kulturne baštine. Pored arhitektonskih čuda, grad se ističe i bogatom gastronomskom tradicijom. Pecorino di Pienza, lokalni sir napravljen od ovčijeg mleka, svetski je poznat po svom specifičnom ukusu. Posetioci često posećuju male radnje i pijace kako bi uživali u ovom autentičnom proizvodu.

Okolina Pijence dodatno doprinosi njenoj privlačnosti. Dolina Val d’Orča, sa svojim vinogradima, maslinjacima i čempresima, predstavlja oličenje toskanskog pejzaža. Ove prirodne lepote ne samo da privlače turiste, već su i inspiracija za umetnike, fotografe i filmske stvaraoce.

Turistički značaj

Danas je Pijenca popularna destinacija za one koji žele da dožive mirnu, ali sadržajnu atmosferu Toskane. Grad nudi brojne aktivnosti, uključujući obilaske istorijskih znamenitosti, degustacije lokalnih specijaliteta i šetnje kroz prelepe pejzaže. Tokom godine, Pijenza organizuje festivale, od kojih je najpoznatiji Fijera del Kasio (Fiera del Cacio), posvećen lokalnom siru.

Osim toga, grad je idealan polazni punkt za istraživanje okolnih mesta, kao što su Montepulćano (Montepulciano) i Montalćino (Montalcino), poznata po vrhunskim vinima.

Interesantno je navesti da su meštani zbog pritužbi morali da utišaju crkvena zvona sa tornja koja zvone već 500 godina, jer turisti nisu mogli noću da spavaju. Toranj crkve sa satom je ranije zvonio svakih 30 minuta, međutim nakon pritužbi turista, gradske vlasti su donele odluku da se utiša između 22 sata uveče i 7 sati ujutro.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Pijenca nije samo grad, to je svedočanstvo o ljudskoj želji za stvaranjem savršenstva. Spoj istorijske baštine, renesansne umetnosti i prirodne harmonije čine je jedinstvenim mestom koje svaki posetilac nosi u srcu. Bilo da dolazite zbog arhitekture, hrane ili pejzaža, ovaj gradić će vas očarati svojom bezvremenskom lepotom.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Norveška, izazovi kruzerskog turizma i potreba za uvođenjem poreza

0
Photo: Unsplash/ Stephanie Klepacki

Norveška vlada razmatra uvođenje turističkog poreza za putnike na kruzerima kao deo šire strategije upravljanja turizmom i njegovim uticajem na lokalne zajednice i infrastrukturu. Ovaj predlog dolazi u trenutku kada se zemlja suočava sa značajnim porastom broja kruzera, čiji je dolazak od 2010. do 2023. godine porastao tri puta, dostigavši čak 3.445 dolazaka godišnje

Jedan od primera na koji se norveške vlasti oslanjaju jeste Island, gde se već sprovodi naplata turističkog poreza u iznosu od 1.000 islandski kruna (oko 7 američkih dolara) po noćenju za svakog putnika. Norveška bi mogla primeniti sličan model, ali sa određenim prilagođavanjima.

Prema predlogu, svaka opština u Norveškoj mogla bi sama određivati visinu poreza, ali uz maksimalnu granicu od 5% cene noćenja. Prikupljena sredstva bi se koristila za izgradnju i održavanje turističke infrastrukture, kao što su vidikovci, parkirališta i druge javne površine, koje koriste kako turisti, tako i lokalno stanovništvo.

Iako mnoge norveške opštine podržavaju ovu inicijativu kao način upravljanja problemom prekomernog turizma, predlog je naišao i na određene kritike. Predstavnici hotelijerskog sektora ističu da gosti koji borave u hotelima nisu glavni uzročnici gužvi. Po njihovom mišljenju, najveći izazov predstavljaju jednodnevni posetioci koji dolaze autobusima, automobilima i kruzerima, ostavljajući značajan ekološki otisak, a ne doprinoseći dovoljno lokalnoj ekonomiji.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Ovakav porez bi mogao pomoći Norveškoj da bolje upravlja izazovima koje donosi rastući turizam, ali i da osigura očuvanje prirodnih lepota i održiv razvoj lokalnih zajednica. Dok se diskusija o uvođenju ovog poreza nastavlja, predlog otvara širu raspravu o tome kako balansirati ekonomske benefite turizma s njegovim uticajem na prirodne resurse i kvalitet života lokalnog stanovništva.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Prvi automatizovani hotel u regionu bez recepcije

0
Hotelska soba koja iritira goste
Photo: Pexels

Ovaj hotel biće spreman za prve goste uskoro, a osim svih sadržaja i modernog i luksuznog zdanja krasiće ga brojne tehnološke inovacije. Tu će se, navode investitori, nuditi više od klasičnog smeštaja, hotel je osmišljen tako da gosti „dožive“ svoj boravak u potpunosti

Prvi automatizovani hotel u regionu se nalazi u Hrvatskoj, i biće otvoren u ovoj godini. Hotel nazvan HOP IN je podignut u Osijeku, imaće 49 smeštajnih jedinica, uključujući 47 soba i dva predsednička apartmana sa posebnim pogledom na grad.

Ovaj inovativan projekat je rezultat saradnje kompanija HOP IN i Cras, koje su specijalizovane za automatizaciju zgrada, posebno u hotelijerstvu. Vrednost investicije je procenjena na osam miliona evra.

Hiper personalizovana usluga

Osnovna razlika između ovog i klasičnog hotela je u automatizaciji operativnih procesa i njihovoj međusobnoj usklađenosti. Osnovni fokus je na tehnološkoj integraciji u postizanju delotvornosti i udobnost za goste uz minimalnu intervenciju osoblja. Smanjenje potrebe za osobljem, prilagođavanje prostora i precizno planiranje postali su ključne komponente procesa.

HOP IN biće prilagođen poslovnim ljudima, aktivnim turistima i sportistima, imaće konferencijsku dvoranu i spa centar sa bazenom i saunama. Automatizovan i pametan koncept podrazumeva izostanak klasične recepcije i standardnih hotelskih usluga, što će gostima omogućiti brzu prijavu i odjavu putem digitalnih platformi. Gosti će se online prijavljivati i odjavljivati, a osoblje će biti u ugostiteljskom delu isključivo tokom radnog vremena, dok će se van njega hranom i pićem gosti moći poslužiti iz automata.

Svaka soba, prema rečima investitora, biće u potpunosti personalizovana prema individualnim željama gosta, uz mogućnost personalizovanih ponuda i usluga putem naprednog TV sistema integrisanog u sobama. Sistem će biti fokusiran na prikupljanje informacija od gostiju u trenutku rezervacije kako bi pružio najbolji personalizovani sadržaj kao što su hrana, događaji ili velnes.

Hotel je dizajniran tako da koristi električnu energiju za sve potrebe koju će dobijati iz solarne elektrane koja je postavljena na vrhu objekta. Na taj način će imati sopstvenu i nezavisnu energiju za potrebe grejanja, hlađenja i ostale sadržaje dostupne gostima. Za potrebe tehničke vode koristiće se akumulirana kišnica, čime se dodatno doprinosi „zelenom i održivom“ karakteru hotela.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Ovaj projekat predstavlja značajan iskorak u digitalnoj transformaciji turizma, donoseći inovativna rešenja i održive prakse u turističku ponudu Hrvatske.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Prva avio-kompanija sa sertifikatom za putnike sa autizmom

0
Putovanja aerodrom putnik
Photo: Pexels

U aprilu 2024. godine, Emirates je postao pionir u avio-industriji kao prva avio-kompanija na svetu koja je dobila sertifikat „Certified Autism Center“ (CAC). Ovaj sertifikat, dodeljen svim prijavnim zonama na Međunarodnom aerodromu Dubai predstavlja značajan korak ka inkluzivnijem i senzitivnijem pristupu putnicima sa posebnim potrebama, posebno onima sa poremećajem iz spektra autizma (PSA)

Prva avio-kompanija sa sertifikatom za putnike sa autizmom je Emirates, a kako bi ostvarili ovu viziju, pokrent je ambiciozan program obuke celokupnog osoblja. Planira se da do 2025. godine više od 30.000 zaposlenih, uključujući kabinsko i zemaljsko osoblje, završi specijalizovane kurseve o autizmu i senzornoj osetljivosti. Cilj ovih kurseva je da zaposleni bolje razumeju potrebe putnika sa autizmom i pruže podršku koja će smanjiti stres tokom putovanja.

Pored obuke, Emirates uvodi niz inovacija kako bi letovi bili što prijatniji za putnike sa autizmom. Među njima su digitalni senzorski vodiči, koji omogućavaju putnicima i njihovim porodicama da unapred planiraju svaki korak putovanja. Dodatno, avio-kompanija će nuditi specijalizovane proizvode i usluge dizajnirane za smanjenje senzornog opterećenja, poput buke i gužve.

Strategija Inkluzije

Ova inicijativa deo je većeg plana Dubaija da postane najpristupačnija destinacija na svetu za putnike sa različitim potrebama. Partnerstvom sa organizacijama specijalizovanim za autizam, kao što su Autism Double-Checked i IBCCES (International Board of Credentialing and Continuing Education Standards), Emirates doprinosi globalnom pokretu ka inkluzivnijim putovanjima.

Značaj Sertifikacije

Dobijanje sertifikata „Certified Autism Center“ nosi veliki značaj. Simbolički, ovo priznanje pokazuje da avio-kompanija prepoznaje raznolikost svojih putnika i posvećena je njihovom osnaživanju. Praktično, sertifikat garantuje da će putnici sa autizmom imati pristup podršci i resursima koji će im omogućiti sigurnije i prijatnije iskustvo.

Budućnost Avio-Industrije

Potez Emirates-a postavlja novi standard u avio-industriji. Ovaj primer mogao bi podstaći i druge avio-kompanije da implementiraju slične programe i tako omoguće veću inkluziju u globalnom avio-saobraćaju. Inicijativa takođe ukazuje na značaj senzibilizacije javnosti o izazovima sa kojima se suočavaju osobe sa autizmom tokom putovanja.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Emirates je svojom inicijativom pokazao da inkluzija nije samo moralna obaveza, već i strateški korak ka unapređenju korisničkog iskustva. Kao prva avio-kompanija sa sertifikatom za autistične putnike, postavila je temelje za budućnost u kojoj će svi putnici moći da uživaju u udobnosti i sigurnosti bez obzira na njihove individualne potrebe.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Sa 19 miliona noćenja 2024. najbolja godina za bečki turizam

0
Sa 19 miliona noćenja 2024. najbolja godina za bečki turizam
Photo: Pixabay

Prethodna godina bila je najuspešnija godina za bečki gradski turizam od početka evidencije, izjavio je predsednik Bečke turističke organizacije i član Gradskog veća za privredu, Peter Hanke. Grad je zabeležio 8.169.000 dolazaka, što je povećanje od 11 odsto u odnosu na 2023. godinu, kao i 18.865.000 noćenja (+9%). Još važniji su prihodi od noćenja. Bečki hotelski kapaciteti su prvi put ostvarili milijardu evra prihoda od noćenja već u oktobru. Već krajem novembra bečki hotelski kapaciteti bili su na pragu novog rekorda u prihodima od noćenja. Prihod od noćenja za period od januara do novembra 2024. godine iznosio je 1.207.509.000 evra (+12% u odnosu na 2023.), dok je u 2023. godini bio 1,24 milijarde evra. Poređenja radi, iznos za period od januara do novembra 2019. godine premašen je čak za trećinu (+34%), dok je broj noćenja u istom periodu porastao za 6 odsto

„U vremenu svetske ekonomske nestabilnosti, bečki turizam se pokazuje kao motor ekonomskog rasta i igra ključnu ulogu u ekonomiji. On obezbeđuje stalna radna mesta i pruža snažan podsticaj i ostalim branšama“, istakao je Hanke.

U decembru 2024. godine zabeleženo je 2.003.000 noćenja (+12%). Prihod od noćenja za decembar biće poznat u februaru. Popunjenost soba u hotelima bila je oko 87% (2023: oko 83%), a kapacitet kreveta 66,9% (2023: 64,9%). U toku cele godine popunjenost soba bila je oko 71% (2023: 69%), a popunjenost kreveta 54,5% (2023: 54%).

Oko 82 odsto noćenja 2024. godine ostvarili su inostrani gosti. Nemačka je sa 3.462.000 noćenja (+4% u odnosu na 2023.) zadržala najveći tržišni udeo, potom sledi Austrija sa 3.353.000 noćenja (+6%). SAD su sa 1.224.000 noćenja (+17%) na trećem mestu. Novi letovi, poput leta za Boston koji je pokrenula kompanija Austrian Airlines u julu, značajno su doprineli ovom rezultatu i pomogli da se dostigne dosadašnji rekord iz SAD-a.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Farska ostrva, mirna zelena oaza  

Avanture na Farskim Ostrvima – Zašto putnici biraju „stormcation“ i misteriozne...

0
Farska ostrva, smeštena u severnom Atlantiku, postaju sve popularnija destinacija za putnike koji traže neobične i avanturističke doživljaje. Ova mala ostrva, poznata po snažnim...