11.8 C
Belgrade
četvrtak, maj 8, 2025
Naslovna Blog Stranica 291

Austrija: „3G Pravilo” bez kog ne možete u ugostiteljske objekte

0
Najgora godina za turizam u Austriji u posljednjih nekoliko decenija

Nakon skoro šest meseci zatvaranja Austrija je ukinula epidemiološke mere i otvorila ugostiteljske objekte širom zemlje. Međutim, svaka forma socijalizacije i učestvovanja u događajima zahteva potvrdu “3G Pravila” odnosno dokaz da spadate u jednu od tri kategorije, vakcinisanih, testiranih ili oporavljenih od bolesti

Od 19. maja u Austriji je dozvoljen rad ugostiteljskih objekata, ali i organizovanje društvenih događaja i ostalih manifestacija. Svako učešće, odnosno boravak u ugostiteljskim objektima ograničen je na tri kategorije, odnosno primenjuje se “3G Pravilo”, svaka osoba mora imati potvrdu koja dokazuje da je osoba vakcinisana protiv virusa, da ima negativan test ili je bila zaražena virusom i oporavila se.

Ukidanje mera trebalo je biti usklađeno sa uvođenjem austrijskog “zelenog pasoša”, vrste dokumenta u elektronskoj formi koji će imati potvrdu o vakcinaciji ili negativnom testu, što će biti osnov za boravak u ugostiteljskim objektima. Zeleni pasoš treba biti uveden najkasnije do 6. juna.

Staro, dobro posluženje ili ketering

0
Photo: Pexels

Nekad se podrazumevalo da ćemo na proslavi, bilo da je otvaranje izložbe, rođendan ili nešto treće, od posluženja imati nešto suhomesnato, ćevape, pite, rusku salatu, a kod malo maštovitijih domaćina punjena jaja ili kuglice sira sa nekim ukusom. Ribe će biti samo ako je posno, a ako je voće kombinovano sa slanim, to već znači da su neki stranci umešali prste. A onda je posluženje zamenio ketering

Ako danas u doba pandemije, ukucate u Guglu ovu reč, pojaviće se bezbroj firmi koje pružaju ketering usluge, a čak se i pekare i poslastičarnice oglašavaju. Svi to rade, ili se bar tako čini…

Catering nije samo dostava hrane

Engleska reč catering (kejtering) znači pružanje usluga hrane i pića na nekom događaju ili nekoj organizaciji (kao što je na primer avio-kompanija ili filmska ekipa). Ipak, sve je veća potražnja za keteringom, jer uz aktuelni ograničen rad ugostiteljskih objekata i staru želju za isprobavanjem različih kuhinja, tu je i stalni razvoj gastronomije, pa se shodno tome sve preslikava i na sve veću potrebu za korišćenjem ketering usluga.

Izazovi i zadovoljstva keteringa

Ketering je posao za koji je važna moć improvizacije. Nisu svi prostori prilagođeni pripremi i čuvanju hrane, ne znaju svi klijenti šta tačno hoće, a neki bi da im se u milimetar ispune svi zahtevi. Pored toga, zbog trenutne situacije i narastajuće konkurencije, izuzetno su bitni naizgled sporedni detalji, poput tačnosti i higijenskih uslova transporta hrane i pića. Zato je u čitavom procesu neophodna upotreba efikasnih dostavnih vozila, od kojih je naša peporuka RENAULT EXPRESS VAN.

Dobar imidž kompanije ili privatnog lica, najbolje se postiže dobrom hranom i pićem. I ne radi se više o količinama mesa, za to sada može da se ode i na Ibarsku magistralu, već o raznovrsnosti ponude, delikatnosti sastojaka, pripremi i neobičnim aranžmanima. Šefovi kuhinja sve više eksperimentišu, igraju se, spajaju nemoguće, a na nama je da to sve prihvatimo, zaboravimo na pitice i čajne kobasice i uživamo dok traje.

Hrvatska: Ulaz dozvoljen deci do 12 godina i bez negativnog testa

0
Hrvatska je jedna od najtraženijih letnih destinacija
Photo: iStock

U cilju otvaranja zemlje i početka turističke sezone, vlasti u Hrvatskoj su donele neke odluke koje olakšavaju turistima ulazak u zemlju

Hrvatski zavod za javno zdravstvo uputio je inicijativu Vladi Hrvatske da se potrebe testiranja pri ulaska u zemlju oslobode sva deca starosti do 12. godina, kako bi se ove sezone olakšao ulazak u zemlju što većem broju turista, navodi Jutarnji list.

Dosadašnje mere su podrazumevale obaveze pokazivanja negativnog testa, potvrde o preležanom virusu ili vakcininaciji pri prelasku granice, a oslobođena su prema propisima sva deca do 7. godina starosti. Imajući u vidu da je najveći broj dece koji putuje sa roditeljima prema statistikama između sedam i šesnaest godina, takve mere značajno otežavaju ili poskupljuju ulazak turista u zemlju.

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice iz 2020. godine, deca starosti između sedam i šesnaest godina ostvarila su 890.000 dolazaka i ukupno nešto više od sedam miliona noćenja, što u odnosu na 43 miliona noćenja koliko su ih napravili strani turisti iznosi čak 16%.

Mađarska najavila ukidanje epidemioloških mera

0
Budimpešta
Photo: iStock

Mađarska je jedna od vodećih zemalja Evropske unije kada je vakcinacija protiv koronavirusa u pitanju, i do sada je s jednom dozom vakcinisala gotovo polovinu stanovništva. Upravo zbog toga, i zbog povoljnih epidemioloških prilika, vlasti najavljuju ukidanje restriktivnih mera

Mađarski premijer Viktor Orban izjavio je da Mađarska kreće u popuštanje mera vezanih za pandemiju koronavirusa. Ukidanje mera podrazumeva da maske više neće biti obavezne na javnim mestima, a najavio je i ukidanje ograničenja kretanja koje je u Mađarskoj još uvek na snazi.

Na otvorenom prostoru dozvoljeno je okupljanje do 500 osoba, dok bi događajima u zatvorenim prostorima mogli prisustvovati samo one osobe koje su vakcinisane sa obe doze. Ponovo će biti dozvoljeno organizovanje ostalih skupova, veselja, konferencija ili događaja na kojim će moći maksimalno da bude do 200 osoba.

Osim toga, očekuje se i relaksacija mera vezanih za ulazak u zemlju, kako bi turisti i ostali putnici u skladu sa zakonima Mađarske i Evropske unije mogli neometano da putuju.

Najbolje čuvana skijaška tajna – „Milestone“ o Srbiji

0
Skijanje Kopaonik
Photo: iStock

Zašto je Srbija najbolje čuvana skijaška tajna, i kako su je videli novinari uglednog magazina „Milestone“, ovih dana ima priliku da sazna oko milion čitalaca tog časopisa

Reč je o  internacionalno prepoznatom  biznis travel magazinu sa sedištem u Švedskoj i milionskim auditorijumom širom sveta. Na naslovnim stranama do sada su se našle ličnosti poput Bil Gejtsa i Pitera Stordalena, norveškog „kralja hotelijerstva“.

Tokom studijske posete početkom godine,  prve od početka epidemije domaćin im je bio Kopaonik i to, po svemu sudeći, odličan. Ni temperatura od minus 20 stepeni sa kojom su se suočili nije im pokvarila utisak o gostoprimstvu, dobro uređenim stazama, specijalitetima koje su degustirali. O vinima su učili i vina su probali. Zato su i impresije podelili sa čitaocima. Preporuku imaju i za one koji bi da „siđu sa staza“ i detaljnije upoznaju Srbiju.

Beograd je predstavljen kao destinacija za kratki gradski odmor, a kako stoji u tekstu, obavezno bi trebalo obići Muzej Nikole Tesle, Narodni muzej, Muzej savremene umetnosti i Muzej Jugoslavije.

Sudeći po impresijama, sada kada su otkrili, kako kažu, najbolje čuvanu skijašku tajnu Evrope, možemo ih očekivati ponovo. I njih i sve one koje“ Milestone“ informiše. I upravo objavljeni tekst, ali i iskustva tokom šest dana provedenih u Srbiji, odlična su preporuka za ovu posebnu ciljnu grupu istančanog ukusa za luksuz.

Studijsko putovanje organizovale su Turistička organizacija Srbije u saradnji sa Turističkom organizacijom Beograda, hotelom Radisson Collection i partnerima među kojima su JKP Skijališta Srbije, Hotel Gorski, TO Brus, vinarije Spasić, Nikolić i Đorđević.

https://milestonemagazine.com/skiing-in-serbia-eastern-europes-best-kept-secret/

FBiH: Postepena relaksacija epidemioloških mera

0
Zašto treba posetiti Sarajevo

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donela je odluku o potpunom ukidanju policijskog časa, kao i o relaksiranju određenih epidemioloških mera

Odluka je donesena nakon sednice Kriznog štaba na kojoj je usvojen predlog o ublažavanju postojećih mera zbog dobre epidemiološke situacije. Ublažavanje mera podrazumeva dozvoljeno okupljanje osoba na otvorenom i zatvorenom prostoru, na otvorenom je sada dozvoljeno okupljanje do 70, a u zatvorenom do 30 osoba.

Štab za vanredne situacije RS je donio odluku da publika može prisustvovati sportskim događajima, a dodatno ublažavanje mera podrazumeva i olakšice za ugostitelje, pa tako svi ugostiteljski objekti rade do ponoći, dozvoljeno je prisustvo do 100 osoba na javnim, a do 50 na ostalim okupljanjima.

HORES: Potrebno još turističkih vaučera za odmor u Srbiji

0
Sirogojno zlatibor
Photo: iStock

Udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede Srbije (HORES) je preložilo Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije da se odobri dodatnih 100.000 turističkih vaučera za subvencionisani odmor u Srbiji

Iz udruženja HORES ističu da je odluka koju je Vlada Srbije donela o uvođenju turističkog vaučera pre nekoliko godina imala izuzetno pozitivan ekonomski uticaj na razvoj hotelijerstva i turizma, i da su vaučeri puno značili svim pružaocima turističkih usluga.

HORES takođe predlaže da se limit za subvencionisane vaučere sa sadašnjih 70.000 dinara mesečnih prihoda poveća na 90.000 dinara, što bi omogućilo da se poveća broj noćenja u hotelima i banjskim i planinskim turističkim destinacijama u Srbiji.

EU: Vreme je za popuštanje mera po pitanju putovanja

0
Koji su uslovi za putovanja ove godine
Photo: iStock

Evropska unija otvara granice za potpuno vakcinisane putnike od juna meseca, sledi popuštanje svih mera ukoliko epidemiološka situacija to dozvoli

Kako prenosi agencija AFP News, očekuje se da će Evropska unija otvoriti svoje granice za potpuno vakcinisane putnike već od juna meseca. Odluka da se otvore granice donesena je zbog masovne vakcinacije širom zemalja članica EU, ali i ostalih zamalja koje nisu deo unije. Evropska komisija je odlučila da je vreme za popuštanje mera po pitanju putovanja.

Ovakva odluka se može promeniti ukoliko dođe do nekog naglog pogoršanja u nekoj od zemalja. Obaveza testiranja na koronavirus pre i posle dolaska ili odlazak u karantini dalje će biti na snazi u pojedinim zemljama članicama, ali iz EU poručuju da će se i te mere popuštati kako vakcinacija bude napredovala i ako epidemiološka situacija u pojedinim zemljama bude bolja.

 

Stanka Karažija, direktorka hotela Lazure

0

Nakon više od godinu dana od početka pandemije, očekivanja od nastupajuće turističke sezone su velika u čitavom regionu. Naročito joj se raduju hotelijeri koji nisu sedeli skrštenih ruku, već su uz nove investicije i staru oprobanu posvećenost poslu, spremni za povratak gostiju. O svemu tome smo razgovarali sa Stankom Karažijom, direktorkom kompleksa Lazure Marina & Hotel, koji će skorim otvaranjem nove rezidencijalne zgrade značajno unaprediti svoju ponudu

TU: Kako je pandemija koronavirusa uticala na vaš posao?
SK: Pandemija korona virusa značajno je uticala na celu industriju putovanja i hotelijerstva pa tako i na nas. Prošle godine smo imali odlične najave za sezonu i radovali smo se još boljoj sezoni u odnosu na onu koju smo imali 2019. Međutim, u martu nas je pogodio talas otkazivanja rezervacija i zatvaranje hotela. Hotel smo ponovo otvorili u maju, ali to nije bilo niti blizu onome kako maj kod nas inače izgleda. Promenila se i struktura gostiju i neka od nama važnih tržišta poput UK, USA i Rusije potpuno su nam bila nedostupna. Tu smo se brzo prilagodili i približili svoju ponudu gostima iz regije što se pokazalo veoma dobrim.

TU: Šta ste promenili u poslovanju i kako ste zadovoljni učinkom?
SK: Zapravo, ono što se najviše promenilo jeste taj pristup u „zadnjoj sekundi“. Teško je planirati pa samim time i očekivati nešto konkretno,tako da svaki dan imamo jednu novu sliku poslovanja. Naučili smo da budemo fleksibilni i to je nešto što nam daje rezultat.
TU: Da li postoji nešto u ovom kriznom periodu što bi izdvojili kao pozitivno iskustvo?

SK: Pozitivno iskustvo je svakako to da smo se mi hotelijeri ponovo uverili kako smo zapravo jako prilagodljivi i fleksibilni i koliko je to važno u našem poslovanju. Turizam je jedna jako krhka delatnost, osetljiva na brojne uticaje iz okoline, a korona-kriza je turizam zaista bacila na kolena. Mi smo prilično brzo shvatili da je ovo jedna ozbiljna situacija koja neće tako brzo proći pa smo se brzo prilagodili u kontekstu ponude gostima, cena, radnog vremena i otkazne politike. Veoma smo ponosni na to da smo, uprkos krizi, uspeli zadržati sve naše radnike i kako smo zapravo i dok smo bili zatvoreni, svojim smo radnicima redovno isplaćivali plate.

TU: Da li ste imali bilo kakvu podršku za vreme pandemije?
SK: Da, imali smo podršku države koja je nama i ostalim kolegama u turizmu izašla u suret subvencionirajući deo plata za naše zaposlene.

TU: Kako se pripremate za specifičnu sezonu koja dolazi?
SK: Sezona koja nam dolazi je zaista specifična i neobična, al recimo da smo sada već pametniji jer imamo iskustvo od prošle godine. Prilagodili smo svoju ponudu, pritom najviše mislim na fleksibilnu otkaznu politiku. Danas je zaista teško planirati svoje putovanje unapred, pa smo svojim gostim omogućili fleksibilnu otkaznu politiku sve do 48 sati pre dolaska u hotel. Takođe, u ovim vremenima je vrlo bitna mogućnost testiranja i dobijanja rezultata testa isti dan. Odmah pored hotela nalazi se privatna laboratorija gde gosti mogu u jednom danu obaviti testiranje i dobiti rezultate nazad. Po potrebi, možemo organizovati da se testiranje obavi u hotelu. Smatramo da su to dve, možda čak i najbitnije stvari koje će se ove godine uzimati u obzir kod planiranja putovanja.

TU: Kakvi su vaši planovi za naredni period i bližu budućnost?
SK: Najveća novost u skoroj budućnosti je otvaranje nove rezidencijalne zgrade čije otvaranje planiramo u avgustu ove godine. U rezidencijalnoj zgradi otvaramo ukupno 104 hotelske sobe od kojih čak 80% njih ima pogled na more i predivan bokotorski zaliv. Ovim naš hotel postaje ozbiljan hotel sa ukupno 128 smeštajnih jedinica, nekoliko restorana i kongresnom dvoranom koja može da primi i do 300 osoba.

TU: Kako vidite turizam u celini nakon vraćanja u novu normalnost?
SK: Smatram da će se turizam generalno promeniti, ali nikada neće nestati. Ljudi su putovanja prihvatili kao sastavni deo života i to je nešto čega se više neće odreći. To se najviše vidi prema reakcijama naših gostiju koji su jedva dočekali da otvorimo i koji nas stalno kontaktiraju isčekujući dolazak u Lazure hotel. Takođe, izgleda da su ljudi sada skloni odsedanju u manjim hotelima, sa više prostora i sa mnogo manje gužve.
Tekst: Petar Vušurović

Godišnji izveštaj o ugostiteljstvu u Italiji

0
Photo: Unsplash/ Zakaria Zayane

Federacija Fipe-Confcommercio, koja okuplja mala i srednja preduzeća u trgovini, turizmu i ugostiteljstvu, obajvila je svoj godišnji izveštaj „Food Report 2020“ koji definiše kao “ratni bilten”

Godina pandemije je devastirala jedan od najdinamičnijih i najaktivnijih sektora italijanske ekonomije, od javnih do srednjih i mikro preduzeća.

U 14 meseci pandemije nestalo je gotovo dva puta više radnih mesta nego što ih je otvoreno u periodu od 2013. do 2019. godine. Nesigurnost i neizvesnost je postala svakodnevica, što se vidi i u smanjenju javne potrošnje.

Kriza izazvana pandemijom ne samo da je uništila ponudu, već i duboko utiče i na potražnju, potrošnja u Italiji je postala manje sofisticirana, jer domaća proizvodnja hrane nije u stanju da pokrije ni 20% onog što je nekad bio standard. O restoranima, barovima i kafićima ne treba ni govoriti, dugotrajno zatvaranje i strah od zaražavanja je ovaj deo ugostiteljstva gotovo iskorenio.

S druge strane, javljaju se pozitivni znaci oporavka privrede, a nova potrošnja Italijana opredelila je preduzetnike u ovom sektoru da se usredsrede na nove digitalne usluge, na diverzifikaciju ponude i poboljšan kvalitet poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, kao i na kuhinju sposobnu za proizvodnju prepoznatljivih tradicionalnih proizvoda, što ih na neki način može i poboljšati.

Zaključak: uticaj koronavirusa na ugostiteljski sektor je bio dramatičan, i ponovno pokretanje svih kapaciteta će zahtevati transformaciju ponude, iskustava, u kombinaciji sa sposobnošću shvatanja novih potrošačkih navika i novih usluga poput prisutnosti na digitalnim platformama.

Ovakav trend je akuelan i kod nas, slične situacije zahtevaju i slične odgovore, pa bi u skladu sa tim ugostiteljski sektor morao da se transformiše i prilagodi vremenu pred nama. Ukratko, digitalizacija, kvalitet i spremnost da se prilagodi svakoj sledećoj situaciji.

Poslednje objave

Plitvička jezera

Najtraženiji nacionalni park u Evropi prema Gugl pretragama

0
Nacionalni park Plitvička jezera još jednom je potvrdio status jedne od najatraktivnijih turističkih destinacija u Evropi. Prema najnovijem istraživanju koje je sprovela kompanija TUI...