15.3 C
Belgrade
utorak, avgust 26, 2025
Naslovna Blog Stranica 292

Nova pravila za ulazak u Severnu Makedoniju

0
Građani Srbije ne plaćaju putarinu kroz Severnu Makedoniju

Svi putnici će od 1. septembra, računajući i državljane Severne Makedonije, u ovu zemlju moći da uđu jedino ako poseduju potvrdu o vakcinaciji, negativan PCR test ili uz dokaz da su nedavno preležali bolest

Severna Makedonija uvodi nove mere protiv suzbijanja širenja koronavorusa, i odnosiće se na sve putnike koji ulaze u zemlju, bez izuzetka. Ukoliko putnici ne budu posedovali nijedan od navedenih dokumenata, biće stavljeni u obavezni sedmodnevni karantin u kućnu izolaciju.

Putnici koji budu izuzeti od ovog pravila moraće da prođu kroz zemlju u roku od pet sati, sa prethodno potpisanom izjavom na ulazu, koju treba da predaju graničnoj kontroli na izlazu iz države.

Nova pravila i mere se odnose i na tržne centre u zemlji, za ulazak će svako morati da pokaže potvrdu o vakcinaciji ili potvrdu o nedavno preležanom koronavirusu. Takva pravila će važiti i za boravak u ugostiteljskim objektima.

Na Durmitoru više od sto hiljada turista

0

Trend odlične posete turista u julu nastavljen je i u avgustu, turistički radnici očekuju da budu oboreni rekordi iz odlične 2019. godine koja je po broju noćenja na Žabljaku bila rekordna

Prema podacima lokalne turističke organizacije, u prvoj polovini avgusta bilo je čak 27% više turista nego u istom periodu 2019. godine. Ovaj nacionalni park je do sada posetilo više od 100.000 ljudi, što je za nekih 10% manje nego u 2019. godini.

Na Durmitoru ima i domaćih i stranih turista, zadovoljni su i  hotelijeri, popunjenost je dobra, a takv slučaj je i sa privatnim smeštajem. Na Žabljaku je primetno da ove godine ima manje Izraelaca, Nemaca i Rusa u poređenju s prethodnim sezonama. Uobičajeno, česti gosti su Francuzi i Belgijanci, Estonci i Česi, ove godine dosta turista ima i iz Indije.

Zlatibor izuzetno posećena destinacija

0
Sirogojno zlatibor
Photo: iStock

Kako ističu u Turistickoj organizaciji Zlatibor, na ovoj planini i dalje boravi i do 25.000 turista dnevno, a takav trend će se zadržati do kraja letnje sezone

Zlatibor je tokom letnjih meseci bio pun turista, a sudeći prema već rezervisanim kapacitetima u hotelskom i privatnom smeštaju, septembar će biti takođe u znaku dobre turističke sezone.

Za naredni period najavljen je nastavak uređenja centra Zlatibora, a planirano je i da se uredi promenada od Kraljevog trga i zlatiborske pijace. Novom pešačkom zonom će biti povezan veliki deo Zlatibora,  svi ljubitelji Zlatibora moći će da se šetaju promenadom od malog kružnog toga na početku šetališta, preko trga do hotela Tornik, do spomenika na Šumatnom brdu, što je jedna od najatraktivnijih lokacija na Zlatiboru

Najstarije takmičenje u mokrim majicama

0

U Mađarskoj postoji drevna uskršnja tradicija koja se zove Húsvéti Locsolás. Doslovno se ovo prevodi kao „Uskršnje zalivanje”, ukoliko pogledate video biće vam jasno zašto

Húsvéti Locsolás u prevodu znači „zalivanje devojaka“, i to je običaj koji se održava i poštuje svake godine oko Uskrsa. Tada meštani izlaze na ulice kako bi proslavili praznik, i kako bi učestvovali u ritualu plodnosti koji datira iz 2. veka, u kom mladići polivaju vodom devojke koje prolaze pored njih na ulicama.

Tradicionalno, muškarci i mladići odlazili su kod devojaka kući, obično na Uskrsni ponedeljak i polivali ih vodom, a zauzvrat bi dobijali ofarbana jaja, čokoladu, slatkiše, mađarske specijalitete, ponekad i poljubac.

Ublažene mere u Hrvatskoj

0
Francuska Otvara se restoran u kom nema zaraze, bar tako kažu

Stožer za obranu od koronavirusa je na održanoj konferenciju za medije izvestio javnost o dodatnoj relaksaciji epidemioloških mera, odnosno o otvaranju unutrašnjih delova kafića i restorana

Svi zatvoreni, odnosno unutrašnji delovi restorana i kafića koji su do sada bili zabranjeni za goste otvaraju se od 1. septembra, što je dobra vest za ugostitelje.

Radno vreme kafića ostaće do ponoći kao što je bilo i do sada, odnosno kako je to utvrđeno zakonom. U tom smislu se neće ništa promeniti, osim tih zatvorenih delova ugostiteljskih objekata koji će uz preporuke nadležnih službi dobiti mogućnost da rade.

Vlasti Hrvatske apeluju na stanovništvo da se vakciniše, jer ukoliko se ne stekne kolektivni imunitet što pre, ponovo može doći do zatvaranja zemlje i uvođenjao oštrih mera, što u slučaju ugostitelja može biti pogubno.

Vidikovci na ruti “Slano i slatko”

0
Dobar početak turističke sezone u Herceg Novom
Photo: iStock

Turistička organizacija Herceg Novi je u cilju poboljšanja svoje turističke ponude i podizanja atraktivnosti i prepoznavanja kulturne i prirodne baštine ugovorila izgradnju dva vidikovca na delu makadamske rute “Slano i slatko”

Ruta “Slano i slatko” se nalazi u srcu Orjena, planirani vidikovci će se nalaziti na nadmorskim visinama između 1.400 i 1.500 metara, i biće izgrađeni u skladu sa visokim ekološkim standardima.

Lokacije koje su predviđene za vidikovce omogućiće pogled na padine masiva Orjen, serpentine starog austrijskog puta i Boke. Ovi vidikovci će takođe pružati odmorište namenjeno planinarima, biciklistima kao i svim ljubiteljima prirode.

Za izgradnju odmorišta i formiranje staza koristiće se samo prirodni materijali, kakvi se inače koriste u nacionalnim parkovima i parkovima prirode.

Srednjovekovni gradić čije kuće motre na turiste

0

Sibinj (Sibiu) je srednjovekovni grad u rumunskoj regiji Transilvanija. Njega pre svega odlikuje izvanredna arhitektura koja jasno demonstrira nemački kulturni uticaj, prepoznatljiv po stilu koji je izuzetno dopadljiv turistima

Posebno su interesantne kuće koje imaju „oči“ na krovovima, odnosno prozorima pa izgledaju kao da vas kuće pažljivo posmatraju dok šetate gradom. Upravo zbog toga, ovaj gradić ima nadimak “Grad s očima”, njegove oči su postale prepoznatljiv simbol i najpoznatija turistička atrakcija.

Magazin Forbs je Sibinj uvrstio na listu 10 najidiličnijih mesta za život u Evropi, u njemu živi oko 150.000 stanovnika i sastoji se od gornjeg i donjeg dela grada koje povezuju vijugave i romantične uličice.

Zgrade u tipičnom arhitektonskom stilu reflektuju mađarsko-nemački uticaj, a mnoge imaju zajedničku karakteristiku na krovu, male prozore u potkrovlju koji se pojavljuju kao kapci koji gledaju prema ulici.

Prema predanju, Nemci su prilikom osvajanja ovog regijona namerno izgradili oči na kućama kako bi ulivali strah ljudima, a takav utisak je posebno naglašen u večernjim i noćnim časovima, jer ove kuće nikad ne spavaju.

Plitvička jezera na listi najboljih porodičnih destinacija

0
Plitvička jezera
Photo: iStock

Američki magazin FatherMag.com je objavio listu 50 najboljih evropskih destinacija za porodice sa decom na kojoj Hrvatska ima čak dve destinacije, nacionalne parkove Plitvička jezera i Krka

Lista magazina FatherMag.com je napravljena na osnovu ocenu i recenzija na Google pretraživaču, gde su Plitvička jezera zauzela visoko 4. mesto sa prosečnom ocenom 4.7 i 73.862 recenzija, dok je Krka zauzela 22. mesto sa prosečnom ocenom 4.6 i 41.290 recenzija.

Ove dve destinacije su opisane kao nešto najlepše u Hrvatskoj, čiji je glavni adut čista i netaknuta priroda. Plitvička jezera je jedan od najlepših prirodnih parkova na svetu poznat po tirkiznoj vodi i neverovatnim pejzažima koji su ga i uvrstili na Uneskovu listu svetske baštine, dok je Krka idealno mesto za decu koja će uživati u kupanju u čistoj vodi, vožnji čamcima ili pešačenju kroz predivnu prirodu.

U Srbiji ima gostiju ali nema radnika

0
Pomoć države hotelijerima
Photo: Pixabay/peterweideman

Ova letnja sezona u Srbiji je u velikoj meri bolja od prethodne, hoteli imaju popunjenost oko 70% svojih kapaciteta, međutim, najveći problem je manjak radne snage

Hotelijeri su u Srbiji sada suočeni sa novim problemom, gostiju ima, ali nema radnika. Njima trebaju gotovo svi radnici, nedostaju kuvari, konobari, sobarice, radnici u spa centrima, kao i radnici koji bi vršili održavanje hotela. Jedino rešenje oni vide u vrlo nepopularnoj meri, u takozvanom “uvozu” radnika.

Pandemija korona virusa je sprečila da u hotelijeri dovedu radnike iz inostranstva, i postoji realna bojazan da se veliki broj hotela zatvori. Kao neku vrstu opstanka vide primer u Rumuniji, gde su poslodavci doveli radnike iz Šri Lanke i Nepala. Njih odlikuje, bar tako ističu rumunski hotelijeri, dobre radne navike i prihvataju sve vrste poslova i plata, za razliku od evropskih radnika.

Popunjenost hotela u Srbiji je oko 70% i većina gostiju je iz inostranstva, rezervacije uglavnom dan za dan, retko koja bude duža.

Otvoren hotel inspirisan animiranim filmovima

0

Da li ste znali da postoji hotel u kojem ćete se osećati kao da ste u “ananasu na dnu mora” ili u legendarnoj jazbini Nindža kornjača? Jeste li spremni da ga vidite? Što bi rekao Sunđer Bob Kockalone – Jesmo kapetane!

Ovog leta je u Meksiku svoja vrata otvorio dugoočekivani, all-inclusive hotel Nickelodeon Hotels & Resorts Riviera Maya sa pet zvezdica, predstavljajući idealnu destinaciju za porodice sa decom u potrazi za nesvakidašnjim i nezaboravnim letovanjem. Razigranost i šarenilo jednog od najpoznatijih TV kanala za decu susreli su se sa besprekornim gostoprimstvom i udobnošću koje nude Karisma Hotels & Resorts i Grupo Lomas, kreirajući fenomenalni swim-up rizort na obali okeana, sa ogromnim akvaparkom, tematskim sobama i apartmanima, vrhunskim restoranima inspirisanim crtanim filmovima i celodnevnom zabavom.

„Kao prvi i jedini Nickelodeon rizort u Meksiku, Nickelodeon Hotels & Resorts Riviera Maya decu i odrasle vodi u svet mašte, svet animiranih filmova i emisija uz koje odrastaju ili su odrastali. Dizajn inspirisan omiljenim Nickelodeon likovima, jedan od najvećih akvaparkova u Meksiku i nebrojane mogućnosti za zabavu zaista čine ovaj rizort jedinstvenim” rekao je Mario Mathieu, stariji potpredsednik za poslovni razvoj, dizajn i izgradnju u Karisma Hotels & Resorts.  

Svaki od ukupno 280 apartmana dizajniran je tako da komotno smesti petočlanu porodicu i poseduje spektakularan pogled na Karipsko more i direktan prilaz “infinity” bazenu. Jedinstvenosti smeštaja doprinose razigrani elementi i umetnička dela inspirisana filmovima i serijalima, kao što su Nindža kornjače, Sunđer Bob Kockalone i Dora istražuje.

Za ultimativno Nickelodeon iskustvo, gostima su na raspolaganju tri specijalna apartmana – Big Kahuna, kompletno urađen u stilu 90-ih, budeći nostalgiju onih koji su tih godina odrastali uz Rena i Stimpija, Čakija Finstera i druge legendarne crtane filmove. Potom, tu je i penthaus Lair Suite na krovu hotela, dizajniran kao svojevrsni omaž Nindža kornjačama i njihovoj jazbini, u kome je svaki detalj pažljivo odabran i uklopljen za autentično iskustvo. Ovaj apartman prostire se na skoro trista metara kvadratnih i može da primi sedam gostiju, kojima su na raspolaganju privatni batleri i specijalno osmišljene aktivnosti i sadržaji, poput večere na plaži, degustacije vina i aromatičnih kupki. Na kraju, tu je i Ananas apartman, inspirisan Koralovom i čuvenom kućom Sunđera Boba na dnu mora.

U epicentru rizorta nalazi se i Aqua Nick®, jedan od najvećih akvaparkova u Meksiku, koji se prostire na čak šest hektara, sa mnogobrojnim toboganima, bazenima i drugim iznenađenjima. Za goste su pripremljene i brojne aktivnosti u okviru Nickelodeon Place koncepta poput tematskih večeri, igranki, vođene joge na plaži i kulinarskih kurseva. Kada je u pitanju hrana, gosti Nickelodeon Hotels & Resorts Riviera Maya mogu u njoj uživati unutar svojih apartmana ili u šest tematskih restorana, takođe inspirisanih crtanim filmovima – bilo da su u pitanju burgeri kod Keba Krabe ili autentična pica, kao zaštitni znak Nindža kornjača.

Karisma Hotels & Resorts jedna je od vodećih hotelskih grupacija na svetu koja pored Meksika, uspešno posluje u Latinskoj Americi, na Karibima i u Evropi. Poslovna strategija ove grupacije potpuno je orijentisana ka gostima i inovativnim konceptima koji je izdvajaju od konkurencije, o čemu svedoče prvenstveno zadovoljni posetioci, ali i brojne nagrade i priznanja, poput prestižnih AAA “Five Diamond Award” i “Four Diamond Award”. Takođe, Karisma hoteli se redovno nalaze i na najcenjenijim listama iz oblasti turizma i ugostiteljstva, poput onih koje objavljuju Conde Nast Traveller, Trip Advisor i magazin Forbes.

Kako bi obezbedila holistički pristup bezbednosti i dobrobiti svojih gostiju, grupacija Karisma Hotels & Resorts kreirala je sveobuhvatni program pod nazivom Karisma Peace of Mind™.

Grupo Lomas je vodeća meksička turistička kompanija sa tradicijom dugom 40 godina, koja za cilj ima kreiranje nezaboravnih iskustava za posetioce iz celog sveta. Kompanija trenutno zapošljava više od tri hiljade ljudi u čitavom nizu poslovnih jedinica, uključujući lance hotela u meksičkim Karibima i Donjoj Kaliforniji, turističku agenciju, transportnu kompaniju, avanturistički centar i plažni bar. Grupo Lomas važi za jednog od najpoželjnijih poslodovaca u Meksiku, a nedavno ju je meksički časopis Expansión and Top Companies Consulting uvrstio na listu “Super kompanija za žene u 2021. godini”.

Nickelodeon International je već 41 godinu jedan od omiljenih brendova među decom i porodicama širom sveta. Pored emitovanja televizijskog kanala, kompanija se bavi produkcijom, ali i kreiranjem različitih proizvoda i iskustava. Nickelodeon je dostupan u više od 400 miliona domaćinstava u 170 zemalja sveta, putem više od 100 lokalnih TV kanala.

Poslednje objave

Izgubljeno blago krije se u Sloveniji – Otkrivamo Atlantidu i okolinu

Izgubljeno blago krije se u Sloveniji – Otkrivamo Atlantidu i okolinu

0
Između valovitih brda, mirnih šuma i beskrajnog zelenila istočne Slovenije leži moderna Atlantida. Ime asocira na davno izgubljeni, bogati grad, ali danas govorimo o...