19.3 C
Belgrade
Ponedeljak, novembar 17, 2025
Naslovna Blog Stranica 354

Da li ste dovoljno hrabri za vožnju ovim liftom?

0
Lift Bailong

Ako se bojite visine, ovo možda i nije avantura za vas

Najviši spoljni lift na svetu, lift Bailong, smešten u Hunanu u Kini, visok je neverovatnih 326 metara. Uprkos impresivnoj visini, od tla do neba stiže za samo 88 sekundi.

Lift se nalazi u Nacionalnom parku Zhangjiajie, regionu poznatom po zapanjujućim stubovima od peska. Ova prirodna čuda izdižu se na visinu od skoro kilometar i predstavljaju neverovatan prizor. Ogromni kameni stubovi izdižu se iznad prašume, razuđeni oštri vrhovi, vodopadi, gigantski pećinski sistem, moćne reke pogodne za rafting. Ako vam pejzaž izgleda poznato, možda je to zbog toga što je park bio inspiracija za „Plutajuće planine Aliluja“ u Oskarom nagrađenom filmu „Avatar“.

Građevinski radovi na liftu započeli su 1999. godine, a završeni su 2002. godine, što znači da je star skoro 20 godina. Ulaznice su trenutno po ceni od 16 evra, tako da Hunan svakako treba dodati na listu dalekih destinacija koje vredi posetiti nakon pandemije.

Airbnb: Kako će izgledati putovanja u ovoj godini

0

Kompanija Airbnb objavila je obimno istraživanje o budućim putovanjima i o tome kako će turizam izgledati nakon pandemije. Ovo istraživanje je sprovedeno u Sjedinjenim Državama, ali svakako može poslužiti kao obrazac i osnova i za druge delove sveta

Prema istraživanju, osnov za dalja putovanja biće povezivanje pre svega porodica, ali i prijatelja. Pandemija je dovela do toga da se većina Amerikanaca oseća manje povezanim sa svim ljudima sa kojima do tada nisu živeli, čak se 53% ispitanika oseća manje povezanima sa svojom širom porodicom, dok se 56% oseća manje povezano sa svojom lokalnom zajednicom. Građani Sjedinjenih Država osećaju udaljenost i nepovezanost sa ostatkom sveta, čak 59% njih prema istraživanju Airbnb-a.

Oni su spremni da uz pomoć vakcine krenu da putuju ponovo, ali njihova putovanja će se u velikoj meri razlikovati od perioda pre pandemije. Na prvom mestu oni biraju ličnija, smislenija putovanja sa fokusom na porodici ili prijateljima, dok je manji fokus na avanturističkim putovanjima i agencijski organizovanim turama.

Među ispitanicima postoji snažna želja da se izbegnu gužve popularnih destinacija, pa njihov izbor neće biti vrhunac turističke sezone, kao ni destinacije koje masovno posećuju turisti. Osim toga, odmori će biti duži nego do sada i destinacije koje se biraju se uglavnom nalaze u prirodi ili u manje poznatim krajevima i gradovima.

Airbnb beleži sve više rezervacija za boravke od 20 do 28 noćenja, uglavnom se radi o smeštajnim jedinicama i velikim kućama koje su predviđene za više ljudi. Njihov prvi izbor je uvek destinacija do koje se može doći automobilom. Osim toga, putnike danas odlikuje fleksibilnost, prilagođavaju se situacijama i spremni su da naprave kompromis.

Više o izveštaju na zvaničnoj internet stranici.

Grad sa hiljadu prozora

0
Grad sa hiljadu prozora

Grad sa “hiljadu i jednim” prozorom nalazi se na Uneskovoj listi svetske kulturne baštine. Baš kao i Đirokastra, Berat se nalazi na spisku izuzetno dobro očuvane otomanske arhitekture, i nećete pogrešiti ako Berat upišete na svoje turističke mape

Na jugu Albanije se nalazi po mnogima možda i najlepši grad ove zemlje, Berat. Ovaj dobro očuvani nekadašnji otomanski grad neki čak smatraju i jednim od najlepših na Balkanu, i njegov glavni adut ne leži samo u arhitekturi grada, već i u njegovoj istoriji koja je tu arhitekturu i stvorila.

Grad sa hiljadu prozora

Kroz istoriju Berat je imao važan strateški položaj, počevši od  6. veka p.n.e. kada je ovde živelo grčko pleme Desaret, preko Rimljana i Vizantije, sve do podele Rimskog carstva. Međutim, njegova prava istorija počinje nakon osvajanja od strane Osmanlija 1450. godine, koji su ovaj gradić držali pod svojom vlašću skoro sve do novijeg doba, pa je njihov trag ovde najizraženiji i najdublji.

Grad sa hiljadu prozora

Osim stare tvrđave, u gradu se nalazi 40 vizantijskih crkava i 30 džamija, što je sasvim dovoljno da se probudi radoznalost putnika. Njegova kompleksnost i multikulturalnost se vidi na svakom koraku, pre svega u arhitekturi zbog koje je 1961. godine prvo proglašen albanskim gradom-muzejem da bi 2008. godine, zajedno sa gradom Đirokastra, bio upisan na Uneskovu listu evropske kulturne baštine.

Grad sa hiljadu prozora

Grad danas sačinjavaju tri dela, Gorica, Mangalem i Kalaja. Iznad samog grada, nalazi se očuvana srednjevekovna tvrđava podignuta u u 13. veku. Najinteresantnija atrakcija grada su stare kamene kuće sa mnogobrojnim prozorima zbog čega Berat zovu još i “gradom sa hiljadu prozora”.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Lonely Planet: Istri Best in Travel priznanje za 2021. godinu

0
Lonely Planet Istri Best in Travel priznanje za 2021. godinu

Globalni vodič za putovanja Lonely Planet svake godine dodeljulje prestižne nagrade destinacijama širom sveta koje su rezultat odabira kreiranog na osnovu predloga brojnih stručnih autora ovog vodiča. U ovoj godini, Istra je osvojila nagradu Best in Travel prema glasovima čitalaca, i to nije jedino priznanje koje je ovaj region dobio

Istra je poznata kao izuzetno popularna destinacija, i to ne samo kod nas u regionu. U 2011. godini, u izdanju Best in Travel vodiča, Istra je osvojila drugo mesto na globalnom nivou, a 2019. je dobila i titulu “Deset najboljih evropskih destinacija”.

Best in Travel, odnosno nagrada za najbolja putovanja, dodeljuje se na osnovu glasova čitalaca, njihovih utisaka i preporuka. Istru izdvaja od ostalih destinacija, ističu čitaoci, jedinstvena i autentična iskustva koja turisti dožive, gostoljubivost ljudi, kao i bogata kulturno-istorijska baština lokalnih zajednica.

Najgora godina za turizam u Austriji u posljednjih nekoliko decenija

0
Najgora godina za turizam u Austriji u posljednjih nekoliko decenija

Turizam u Austriji je pretrpeo velike gubitke, što i nije veliko iznenađenje, jer oslikava realnu i dramatičnu situaciju u ovoj privrednoj grani u pandemiji koja beleži najveći pad u poslednjih 50 godina

Pandemija je ostavila veliki trag na turizam Austrije, i u 2020. godini je zabeleženo manje od 100 miliona ostvarenih turističkih noćenja, što je prvi put u poslednjih nekoliko decenija. U hotelima je registrovan pad pad broja noćenja za čak 35.9%, sa 152.7 miliona, na samo 97,9 miliona, pokazuju podaci Statističkog zavoda.

Broj gostiju u hotelima, privatnim smeštajima i drugim turističkim objektima širom zemlje opao je za 45.8% na 25 miliona, a svakako najveći pad broja noćenja beleži je Beč sa padom od 74%, što je svega 4.6 miliona ostvarenih noćenja.

Za ovakve rezultate najzaslužnija je pandemija, koja je prouzrokovala zatvaranje hotela zbog zaraze, ograničila međunarodna putovanja i uvela obavezan karantin za sve.

Pravo je vreme za uživanje na planini

0

Autentičan doživljaj zime u Grand stilu

Da li ste spremni za Kopaonik koji odavno nije bio lepši pod pokrivačem od 150 cm snega i dugih sunčanih intervala? Da li ste spremni da prvom prilikom sve to začinite pravom dozom hedonizma i uputite se u obećani planinski raj

Iako su odmori i zimski raspust već prošli zajedno sa neminovnom prazničnom euforijom, pravo vreme za uživanje na planini tek dolazi! Bilo da želite pun doživljaj adrenalina na snežnim stazama Kopaonika, idilični porodični odmor ili pak čist luksuz i novo hedonističko iskustvo – za vas smo izdvojili najbolje ponude ovog februara.

Nedostaje vam mini beg od svakodnevnog života i obaveza, gde se možete opustiti, skijati i u potpunosti udahnuti svežinu prirode? Savršen reset na planini, idealnu kombinaciju adrenalina i ultimativnog opuštanja potražite na najboljem mestu – u hotelu Grand u okviru paketa  Mini ski avantura. Kako bi sve bilo u prepoznatljivim stilu, ova ponuda  uključuje i poklon noćenje u martu – jer i vi znate da ćete poželeti da se vratite još jednom do kraja sezone, zar ne? Uz popuste na ski školu i ski opremu, celodnevnu animaciju za decu, kao i korišćenje skijašnice i Spa & Wellness centra, ova ski avantura uz minimalni boravak dve noći zasigurno će vam ostati u sećanju ove zime.

Ima li išta lepše od dečijih osmeha na snegu, prvih skijaških koraka i kvalitetnog vremena provedenog sa najbližima? U okviru Porodične Grand zime, potpuna pažnja usmerena je na komfor i idilično provedeno vreme sa porodicom. Obezbeđen je besplatan smeštaj za svu decu do 12 godina, kao i najbolja animacija koja podrazumeva tri vrste celodnevnih programa – od aktivnosti na snegu, preko školice sporta, zabavnih radionica, predstava, maskenbala, do najsavremenije VR animacije. I dok se deca zabavljaju, roditelji će imati priliku da se potpuno opuste u Spa & Wellness centru i iz otvorenog bazena uživaju u najlepšem pogledu na snežne padine Kopaonika. Uz dodatne popuste na ski školu i ski opremu, nema sumnje da će vaši porodični trenuci biti nezaboravni.

Pravi hedonisti znaju da kvalitet uživanja određuje kvalitet života. Grand Hotel & Spa je neizostavno prepoznat i kao sinonim zimskog luksuza na Kopaoniku, a novo iskustvo Grand Winter Luxury pružiće vam mogućnost da na pravi način poklonite sebi i svojim najdražima trenutke za pamćenje. Pored brojnih pogodnosti, na raspolaganju vam je dvadesetčetvoročasovni personalni konsijerž koji će se pobrinuti za vaš kraljevski tretman. Probudite se uz miris bogatog Grand doručka serviranog u vašem premium ili executive apartmanu sa pogledom na vrhove Kopaonika. Ušuškanost ambijenta i toplina atmosfere biće upotpunjena jedinstvenim gastronomskim užitkom svih vaših čula u novom, ekskluzivnom restoranu Bacco. Ne propustite poziv da isprobate novi signature menu za koji je zaslužan Grand šef u saradnji sa Kempinski timom kuvara. Svoj dan završite uz čašu šampanjca u otvorenom bazenu sa pogledom na zvezdano nebo iznad Kopaonika.

Najbolje od zime tek dolazi – učinite to u Grand stilu!

Najveći hotelski kompleks na najpoznatijoj srpskoj planini – Grand Hotel & Spa pokazao se kao pravi izbor i kada je reč o prevenciji i zaštiti zdravlja gostiju i zaposlenih. Zahvaljujući svojim kapacitetima i brojnim sadržajima, koji su raspoređeni na površini od 25 hiljada kvadratnih metara, hotel obezbeđuje i više nego dovoljno uslova da se svaki gost tokom svog boravka oseća sigurno i bezbedno. Neophodna zaštitna oprema dostupna je u svakoj sobi i javnom prostoru unutar hotela, a redovno se obavlja i sterilizacija celog hotelskog prostora i preduzimaju potrebna testiranja zdravstvenog stanja zaposlenih. 

Adna Lainšček, vođa projekta u Zavodu za turizam Šaleške doline

0

Turističke organizacije širom sveta, u ovom trenutku imaju izuzetno važnu ulogu u prevazilaženju posledica kataklizme turizma. Kako u doba globalne pandemije vratiti turiste putovanjima – je pitanje od krucijalne važnosti za svakog radnika u turizmu, a posebno za timove lokalnih organizacija poput „Zavoda za turizem Šaleške doline“. O ovim i drugim gorućim pitanjima turizma, smo razgovarali sa Adnom Lainšček koja predstavlja pomenuti Zavod

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
AL: Ta bolest se raširila po celom svetu i utiče na sva područja naših života. U drugom talasu pandemije sam se sretala, sa hajdemo reći svakom drugom osobom, koja je prebolela kovid-19. Tada sam se prvi put uplašila, odnosno pojavila se velika odgovornost da ako se razbolim ne prenesem virus na nekoga. I tako, desila se i ta subota kad sam ostala bez ukusa i mirisa. Nastaje strah, pa se pitaš šta će biti narednih dana. Sva sreća, pa je ostalo samo na tome i prebolela sam korona virus bez ikakvih komplikacija.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
AL: Tokom pandemije, sva predavanja, sastanci i konferencije uživo su zamenjene onlajn sastancima. Sve se dešava kao da direktno prisustvujemo takvim događajima, suštinska poruka se nekako prenosi, ali ipak mi nešto nedostaje, pa se često pitam kakve nam zamene nudi onlajn komunikacija u poređenju sa direktnim iskustvom? Taj logični nivo komunikacije pravilno se prenosi, međutim, obično je emocionalno iskustvo takvog događaja mnogo površnije od direktnog iskustva. Meni je taj lični nivo vrlo bitan, pa mislim da ću biti „opljačkana“, posebno u pogledu fizičke ili čulne komunikacije, a verujem da će se večina složiti sa mnom.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
AL: Zbog pandemije suočavamo se sa velikim promenama i izazovima. Još uvek je turizam u nekoj tranziciji na putu ka novoj stvarnosti i novim mogućnostima. U Zavodu za turizam smo jako svesni da nam je potreban neki novi pogled na sve te promene, potrebni su novi poslovni modeli i novi pokazatelji turističkih performansi, a verujem da je tako kod svih.
TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije? AL: Imam dve ćerke koje več tri meseca školujem od kuće. Obično sam do podneva profesor trećeg i petog razreda, a popodne posvećujem poslu. Priznajem, veliki je izazov za sve nas, ali nekako nam uspeva.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
AL: Vlada pozitivno pristupa upravljanju situacijom i dugoročnom smanjenju štetnih posledica. Ključni cilj je očuvanje što većeg broja radnih mesta i pomoć turističkoj industriji između ostalog davanjem vaučera svim stanovnicima Slovenije, koje mogu koristiti i u ovoj godini.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
AL: Naše glavno pitanje je kako osigurati neko sigurno, a jedinstveno iskustvo za turistu koji dolazi u Šalešku dolinu? Snažna mi je želja da stanovnicima i gostima Šaleške doline ponudimo što više kulturnih, zabavnih, opuštajućih, festivalskih i kulinarskih užitaka. Zavod za turizam Šaleške doline ima nesumnjivo veliki promotivni doprinos, a pre svega stručnost za pripremu kreativnih turističkih paketa. Velenje se može i pohvaliti najvećim prostorom za priredbe u Sloveniji, koji se nalazi uz jezero i moći će da primi 30.000 posetilaca, tako da će u nekoj bližoj budućnosti to biti veliki doprinos za celu Šalešku dolinu.

Foto: Azra Mujdža

Na grčko more sa negativnim testom

0
Photo: iStock

Ministarka turizma u Vladi Srbije Tatjana Matić i ministar Republike Grčke za turizam Haris Teokaris postigli su sporazum o potpisivanju zajedničkog Memoranduma o razumevanju u oblasti turizma u uslovima pandemije koronavirusa. Ovaj sporazum treba da definiše uslove ulaska turista iz Srbije u Grčku, odnosno iz Grčke u Srbiju u turističkoj sezoni

Kako je navela Ministarka Matić, na onlajn sastanku je dogovoreno da ove dve zemlje prema sporazumu prihvataju uzajamno priznavanje elektronskih sertifikata o vakcinaciji, i na taj način će biti omogućen ulazak građanima obe zemlje koji su vakcinisani, dok će za građane koji nisu vakcinisani biti obavezan negativan PCR ili antigenski test.

Osim toga, na granici će se raditi nasumični brzi testovi i građani koji do sada nisu ostvarili bilo kakav povraćaj novca ili zamenu putovanja koja su prethodne godine uplatili, moći će to da urade do 31.12.2021. godine.

 

Marko Dvojaković, menadžer prodaje za Evropu Karisma Hotels & Resorts

0

Nakon prvog udara pandemije koji je pogodio čitavu turističku industriju i praktično stopirao sve aktivnosti, većina hotelskih grupacija nije gubila vreme već se izuzetno odgovorno posvetila lokalnim društvenim zajednicama, zaštiti zdravlja zaposlenih, ali i pripremi svojih kapaciteta za narednu sezonu. Jedan od takvih pozitivnih primera je svakako delovanje međunarodne grupacije Karisma Hotels and Resorts, poznate ovdašnjim turistima uglavnom po hotelima u Crnoj Gori. O uticaju krize na njihovo poslovanje, kao i aktivnostima i planovima kompanije, razgovarali smo sa Markom Dvojakovićem, menadžerom prodaje u ovoj grupaciji

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
MD: Nažalost, korona virus je postao deo naše svakodnevnice i odrazio se kako na privatan, tako i na profesionalan aspekt života. Imao sam sreće da se sačuvam od virusa za sada, ali mnogo meni bliskih ljudi nije i moramo se paziti što je više moguće.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
MD: Kao i na sve u industriji hotelijerstva – vrlo nepovoljno. Pored nas, avio-industrija je takođe pretrpela velike gubitke, a sa njom i ostale zavisno uvezane delatnosti. Proteklu godinu koja je prema nagoveštajima izgledala kao jedna od najboljih do sada, pandemija je potpuno stopirala i morali smo da se okrenemo važnim stvarima unutar naše grupe i iskoristimo ovo vreme na najbolji mogući način. To se pre svega odnosi na unapređenje i trening zaposlenih, razvijanje novih tehnologija, rekonceptualizaciju delova hotela. U tome nam je dosta pomogla odluka vlasničke strukture da se na nivou čitave grupe Karisma Hotels & Resorts, vrlo transparentno komunicira sa zaposlenima, da se zadrži i zaštiti kadar, kao i da se održi zdrav odnos sa svim globalnim poslovnim partnerima. Sve te stvari kao i izgradnja četiri nova hotela u našem portfoliju u Meksiku i Dominikanskoj Republici, daju nam razloge da na godinu iza nas gledamo iz drugog ugla i spremni dočekamo povratak gostiju, te i same industrije.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
MD: Sa korporativne strane, mogu da kažem da smo ubrzali već zacrtane ciljeve kao što su unapređenje procesa i digitalne komunikacije. Sa strane operacija, promene su bile u skladu sa sa novonastalim okolnostima. Nakon što smo zatvorili naše hotele na samom početku epidemije, prve aktivnosti unutar operacija su bile usmerene na pomoć država domaćina. U Meksiku je krenula organizacija spremanja i dostave obroka za decu, stare i članove društva koji nisu imali pomoć od svojih bližnjih. Kampanje prikupljanja zdravstvene pomoći i podrške su bile integralni deo naših aktivnosti na svim destinacijama, pa tako i u Crnoj Gori, gde je deo našeg hotela bio ustupljen državi na korišćenje za potrebe karantina. U znak zahvalnosti na destinacijama gde imamo hotele smo napravili kampanje za dodele besplatnih odmora zdravstvenim radnicima (Holidays for our Heroes, Odmor za naše Heroje). Što se tiče naših objekata, po početku otvaranja hotela za goste implementirali smo Karisma Peace of Mind mere koje zahtevaju uvođenje preko 200 tačaka kako naših internih unapređenih (u saradnji sa Cristal International Standrads i Earth Check standardima), tako i lokalnih mera zemlje domaćina i međunaronih nadležnih institucija. Ideja je da se gosti osećaju potpuno sigurno i bezbrižno, jer smo mi preduzeli sve korake umesto njih. Koncept naših hotela uključuje i prostrano unutrašnje i spoljno okruženje, pa tako i Azul Beach Resort Montenegro koji se nalazi na 18 hektara površine i ima više depadansa, 8 bazena i 11 restorana i barova, omogućava pre svega gostima da se distanciraju jedni od drugih ukoliko žele, a nama da sprovodimo nesmetano sve mere kako bi odmor protekao na najvišem nivou.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
MD: U novoj godini smo se vratili u kancelarije, iako po želji kolege mogu da rade i od kuće jer je unutar cele grupe sistem uređen tako da možemo nesmetano da funkcionišemo sa bilo koje lokacije. Strogo se pridržavamo svih propisanih mera kao i saveta doktora. Pandemija je imala jednu pozitivnu stavku na odnose, a to je da više pazimo o sebi i drugima, dok je empatiju i svest o dobrobiti okruženja još više probudila.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
MD: Kolege koje rade na svim našim destinacijama imaju odličnu komunikaciju sa nadležnim institucijama i blisko sarađujemo kako za dobrobit gostiju, tako i za očuvanje naše industrije. Primera radi, u Dominikanskoj Republici država obezbeđuje besplatno zdravstveno osiguranje za svakog turistu i opet u zavisnosti od destinacije i zemlje domaćina naše operacije ili kancelarija, koristimo određene mere pomoći države.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
MD: Planovi kompanije su strateški vezani za vraćanje nivoa poslovanja iz prethodnih godina, a to je nemoguće postići individualnim naporima, već se mora raditi zajedno na razvijanju svih neophodnih koraka i procesa kako bi došli do cilja, koji je na kraju zajednički za sve nas. Hotelska industrija, avio-kompanije, kao i nadležne državne institucije moraju ujedinjeno da sarađuju i jedino tako ćemo videti značajan oporavak u godini koja je pred nama. Svi sa nestrpljenjem očekujemo povratak putovanja kao normalnosti, jer ono predstavlja u današnje vreme jednu od važnih ljudskih potreba, pa bi moji lični planovi i želje bili u skladu sa tim, da vakcine budu distribuirane što pre do kritičnih grupa, da se što pre razvije kolektivni imunitet, pa da na kraju i hoteli ponovo otvore svoja vrata gostima iz svih krajeva sveta, a ne samo regiona.

Restorani u Dubaiju nude popuste vakcinisanim gostima

0
Photo: Unsplash

U Dubaiju tri restorana nude popuste gostima koji su vakcinisani protiv koronavirusa, i kako je objavljeno, takav trend će se proširiti i na ostale restorane u ovom gradu

Dubai je ponovo otvorio svoja vrata turistima kako bi oživeo ovaj sektor privrede. Restorani, hoteli i prodavnice su otvoreni za sve goste grada, a interesantan marketinški trik je zabeležen kod ugostitelja. Svi gosti u restoranima, za sada su to tri restorana, mogu ostvariti popust od 10 do 20% na sve usluge, u zavisnosti od toga da li su primili vakcinu protiv koronavirusa.

Uz potvrdu lekara, gosti sa prvom primljenom dozom ostvaruju popust od 10%, dok gosti sa primljenom drugom mogu ostvariti popust od 20%.

Dubai je sredinom decembra pokrenuo kampanju vakcinacije kako bi se preduzele sve mere neophodne da se sačuva zdravlje stanovnika i svih turista, imajući u vidu da ovaj grad svake godine poseti više od 15 miliona turista.

Poslednje objave

Trevizo italija

Manja, pametnija i pitomija alternativa Veneciji

0
Kada ljudi pomisle na Veneciju, obično zamišljaju gondole, kanale i gomilu turista. Međutim, samo sat vremena vožnje dalje nalazi se Trevizo, manji i pametniji...