17.1 C
Belgrade
utorak, avgust 26, 2025
Naslovna Blog Stranica 301

Nastavlja se kriza u turizmu

0
Putovanja aerodrom putnik
Photo: Pexels

Iz Svetske turističke organizacije saopšteno je da se uprkos porastu putovanja u junu nastavlja najveća kriza u turističkoj industriji ikada

Najveća kriza u istoriji turizma se nastavlja i drugu godinu. Između januara i maja, putovanja međunarodnih turista bila su 85% ispod nivoa iz 2019. godine.

Uprkos malom porastu u maju, pojava novih varijanti koronavirusa i kontinuirano nametanje ograničenja uticalo je na oporavak međunarodnih putovanja. U međuvremenu, domaći turizam nastavlja da se oporavlja u mnogim delovima sveta.

Najnoviji podaci Svetske turističke organizacije, UNWTO, pokazuju da su tokom prvih pet meseci godine svetske destinacije zabeležile 147 miliona međunarodnih dolazaka manje u odnosu na isto razdoblje 2020. godine, odnosno 460 miliona manje nego pre pandemije 2019. godine.  Ovaj lagani trend rasta putovanja se pojavio kad su neke destinacije počele da ublažavaju ograničenja, a poverenje putnika je blago poraslo.

Presudan faktor za obnovu poverenja u putovanja i ponovno pokretanje turizma biće ubrzanje tempa vakcinacije globalno, kao i unapređenje digitalnih sredstava i alata za olakavanje mobilnosti, ističu iz UNWTO.

Po regijama, Azija i Pacifik trpe najveći pad, čak 95% pada međunarodnih dolazaka u prvih pet meseci 2021. u odnosu na isto razdoblje 2019. godine. Sledi Evropa sa padom od 85%, Bliski Istok sa 83%, Afrika sa 81% i Amerike (Severna i Južna) sa padom od 72%.

Nove mere u Hrvatskoj

0
Hrvatska Safe stay in Croatia kampanja

U Hrvatskoj se uvode nove epidemiološke mere koje stupaju na snagu danas, a važiće za celu Jadransku obalu

Nove epidemiološke mere se uvode zbog povećanog rizika od zaraze koranavirusom, i važiće za čitavu Jadransku obalu, za  Dubrovačko-neretvansku županiju, Splitsko-dalmatinsku, Šibensko-kninsku, Zadarsku, Primorsko-goransku i Istarsku županiju, kao i za Grad Novalju, Grad Senj i Opštinu Karlobag.

Nove epidemiološke mere važiće do 15. avgusta, i podrazumevaju sledeće:

  • zabranu održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 50 ljudi, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kom učestvuju samo osobe sa EU digitalnom potvrdom. Takva okupljanja podrazumevaju manje od 1.000 ljudi na jednom mestu;
  • javna događanja i okupljanja i svečanosti mogu trajati najduže do 24:00 sata;
  • održavanje privatnih svečanosti i okupljanja svih vrsta u ugostiteljskim i ostalim objektima moguće je uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mera. Na svečanosti maksimalno dozvoljeno do 15 ljudi;
  • ograničavanje broja gostiju koji mogu istovremeno biti u ugostiteljskim objektima iz kategorije „Barovi“ maksimalno do 1.000 ljudi;
  • sajmovi, izložbeni prostori i ostali slični događaji mogu se održavati samo uz saglasnost lokalnih i županijskih vlasti;
  • sportska takmičenja uz prisustvo gladalaca mogu se organizovati samo ako svi prisutni, računajući i tehničko i organizacijsko osoblje, poseduju EU digitalne potvrde. EU digitalne COVID potvrde po važe maksimalno 270 dana.

Italija pooštrava mere

0

U Italiji ne žele da se ponovi scenario od prošle godine, pa će pre svega blagovremena reakcija, prevencija i vakcinacija biti prioriteti

Italija ponovo uvodi i pooštrava pravila o koronavirusu s obzirom na sve veći broj infekcija. Od 6. avgusta za posetu barovima, kafićima, restoranima, muzejima, fitnes centima i bazenima biće neophodan dokaz o vakcinaciji, negativan PCR test ili dokaz o preležanoj bolesti. Vanredno stanje produženo je do 31. decembra 2021. godine.

U zemlji sa oko 60 miliona stanovnika, broj novih infekcija nedavno je ponovno počeo da raste. Prema rečima stručnjaka, najviše infekcija je registrovano kod mladih, a nove varijante virusa prete da se uvedu čak i najstrože mere.

Prema informacijama iz Vlade Italije, od avgusta će se primenjivati nova pravila za klasifikaciju zona rizika od pandemije, postojaće bele, žute, narandžaste i crvene zone. Za sada je u Italiji vakcinisano više od 53% stanovništva starijeg od dvanaest godina.

Air France uveo „Ready to Fly“ uslugu

0

Avio-industrija se oporavlja i ponovo smo svedoci gužvi na aerodromima. Kako bi uklonili zabune uzrokovane različitom zdravstvenom dokumentacijom koju zahtevaju različite države, Air France je pokrenuo uslugu „Spremni za let“ . Navedeni servis  putnicima omogućava da pre dolaska na aerodrom budu sigurni da imaju svu neophodnu zdravstvenu dokumentaciju koju zahteva država u koju putuju, te da neće prolaziti uzastopne provere na aerodromu na dan putovanja

Spremni za let uz Air France

Uz slogan “Ready to fly”, Air France ide korak dalje pružajući svojim kupcima sigurnost da znaju da imaju sve zdravstvene dokumente potrebne za putovanje pre nego što stignu na aerodrom.

Usluga je osmišljena tako da putnici  nekoliko dana pre leta dobiju imejl s pozivom da svoje zdravstvene dokumente prebace na online platformu Air France-a. Ti se dokumenti zatim proveravaju, a ako su potpuni i validni, putniku se šalje poruka da poseduje svu potrebnu dokumentaciju za let. Izdate bording karte tada se označavaju oznakom “Ready to fly”, što omogućava brže ukrcavanje na let i eliminiše potrebu za mnogim uzastopnim proverama.

Ako neki dokument nedostaje ili je nepotpun, putnici dobijaju poruku s pozivom da dostave dokumente koji nedostaju ili ih pokažu na aerodromu na dan putovanja. Ova besplatna usluga je uspešno testirana u junu, a od 17. jula se uvodi na svi veći broj letova.

Air France od početka pandemije COVID 19 čini sve da svojim putnicima olakša putovanje i omogući što jednostavniju proveru zdravstvenih dokumenata koje zahtevaju vlasti države u koju se putuje. Te se informacije ažuriraju u realnom vremenu na sajtu kompanije.

Vinarija Eden, selo Ranilović

0

Na samo šezdesetak kilometara južno od Beograda, nalazi se valovita visoravan na čijem se vrhu, među vinogradima uzdiže vinarija Eden. Već nakon prvog pogleda na ovaj izuzetno dizajniran objekat na obroncima Kosmaja, poreklo imena je sasvim jasno. Doduše, razlika je samo u tome što vinarija Eden, koja dominira ovim rajskim vrtom poput drveta života, ne čuva jabuke, već vino. I zaista, ova porodična butik vinarija je već sada jedna od najlepših u Srbiji, a verujem da će nakon doterivanja koje ne prestaje, kako kaže vlasnica Edena Ana Stojisavljević, biti još atraktivnija. Naravno, što je i važnije, vinarija je u stalnoj potrazi za najkvalitetnijim proizvodom – rajskom čašom vina, o čemu smo između ostalog razgovarali sa Anom

TU: Kako je nastala ideja o osnivanju i kada je vinarija Eden započela sa radom?
AS: Vinarija Eden je porodična vinarija. Iako sam sada ja direktno u poslu, čitavu priču je pokrenuo moj suprug, 2013. godine. Naravno, kako to obično biva sklopile su se i neke kockice. Naime, sve je počelo tako što smo želeli da kupimo imanje kako bi pokrenuli domaću proizvodnju organskog voća i povrća. Kada smo pronašli ovaj posed, a oboje volimo vino, rešili smo da posadimo vinograd. Tako smo upoznali našeg agronoma Zorana Bosiočića i eto nas sada u proizvodnji vina i vinariji Eden. Vinariju smo registrovali 2015. godine, a već 2017. smo imali prvu berbu i od tada ubrzano završavamo građevinske poslove, mada se u vinariji stalno nešto radi i gradi.

TU: Vinarija Eden koristi isključivo grožđe iz sopstvenih vinograda. Koje sorte imate i kolika je površina zasada vinarije?
AS: Posadili smo internacionalne sorte grožđa jer su one zahvalne za proizvodnju kvalitetnog vina na ovom potezu. Imamo oko sedam hektara vinograda, posađenih 2014. godine na pet različitih tipova tla, od gline, preko delova gde ima škriljaca i školjki, pa do tipične smonice. Postavka loze različitih vrhunskih klonova izvršena je laserski, na severu smo posadili nešto sovinjona i u manjoj meri semijon, a na jugu crvene sorte, kaberne sovinjon, kaberne fran i merlo, kao i sovinjon i šardone. Kaberne fran je sađen nešto kasnije u odnosu na ostale i produžili smo redove čokota. Imamo po dva klona od svake sorte jer je dobro kombinovati jedan koji ima manje kiselina i manje šećera sa drugim klonom. Vinogradi su posađeni oko objekta i težimo tome da tako i ostane. Trudićemo se da izvučemo maksimum od ovoga što imamo, tako da za sada nemamo u planu da sadimo autohtone sorte ili nešto drugo.

TU: Koliki je kapacitet vinarije i da li vam vina odležavaju u drvetu?
AS: Imamo 32.000 čokota sa kojih uzimamo do 1,5 kilograma grožđa. Godišnja proizvodnja nam zavisi od godine do godine. Na primer, 2018. je bila kišna godina i bez obzira na redukciju bilo je dosta, jer je bobica puna vode koliko god da skinete, a sa druge strane kada je suša u vinogradu imate prirodnu selekciju. Od samog početka je svaka godina bila različita, imali smo i poplave i sušu. Kapacitet vinarije je do 50.000 litara, a mi proizvedemo do 25.000 litara godišnje. Ceo proizvodni pogon kao i barik sala se nalaze pod zemljom i sve je automatizovano. Bela vina odležavaju u bačvama od 500 i 225 litara, a crvena odležavaju i više od godinu dana samo u francuskim barik buradima. Sva vina prati naš poznati tehnolog Mladen Dragojlović.

TU: Koje etikete imate trenutno u ponudi?
AS: Trenutno imamo dva bela sortna vina, to su Eden Sauvignon Blanc i Eden Chardonnay iz 2018. Pored toga imamo dve crvene bordo kupaže iz 2017. Eden III i Eden Genesis sa 50% merloa i nešto manje kaberne sovinjona i kaberne frana, ali je ono po čemu smo posebno prepoznatljivi u poslednje vreme, ledeno vino od semijona, Eden Semillon iz 2018. Pored ovih etiketa, za sada planiramo da ove godine počnemo i proizvodnju penušavog vina od šardonea.

TU: S obzirom da ste relativno na početku, gde plasirate vina?
AS: Za sada većinom ovde kod nas u vinariji, ali pokušavamo da raširimo prodajnu mrežu i na vinoteke, restorane i onlajn prodaju. Još uvek nismo dovoljno poznati na tržištu, pa je i ovo prilika da pozovemo ljubitelje vina da dođu kod nas i probaju vina, jer ljudi kupuju ono što znaju, odnosno teško se odlučuju za vino na polici za koje nisu čuli.

TU: Vinski turizam se stalno unapređuje u Srbiji. Kako vinarija Eden radi na tome?
AS: Mi smo baš skoro počeli sa vinskim degustacijama i hranom kod nas u objektu. Sarađujemo sa izuzetnim šefom kuhinje, to je Vanja Puškar, koji za nas priprema hranu za degustacije vikendom. Trudićemo se da ljudima ponudimo neki drugačiji, prirodan doživljaj. Nismo ni želeli da to promovišemo dok se malo ne uhodamo, jer nam je ovo prva sezona, ali mogu da kažem da već sada imamo neki koncept. Pre svega, znamo koji su nam kapaciteti i pored situacije sa ograničenjima, jer su ljudi opet željni da izlaze, jedu, piju vino i žive normalno. Situacija sa pandemijom je takođe promenila tržište i navike potrošača, koji će, mislim sa pravom, biti još zahtevniji, ali će to verovatno podići i kvalitet.

TU: Kakvi su planovi za budućnost vinarije Eden? AS: Planovi nam se menjaju u hodu. Na primer, degustacionu salu smo uradili na kraju jer nismo razmišljali o vinskom turizmu. Za vreme koronavirusa smo shvatili da je ona neophodna i da bi trebalo da uvedemo i hranu jer ljudi koji dođu ovde žele da se opuste i ručaju pošto je to realna potreba uz vino. Trenutno želimo da ova degustaciona sala bude centralna lokacija gde će posetioci degustirati jedan set vina, pa zato planiramo da imamo i penušavac u ponudi. Što se tiče stilova vina, verovatno ćemo se još malo tražiti, jer želimo da vidimo kako će ići priča sa degustacijama vina. Ako to bude dobro, trudićemo se da proizvodimo vina koja to mogu da prate, u suprotnom će stil vina biti vezan za prodaju na drugim mestima, vinotekama, restoranima ili za izvoz. Pošto smo na početku, trebaće nam sigurno pet godina da sagledamo najbolji put kojim bi trebalo da idemo. Dakle, verovatno ćemo napraviti još neke poslovne modele, a samim tim i nova vina sa drugačijim stilovima. Moj utisak je da se sada najviše traže sveža vina, jer mlađa populacija sve više pije vino i to oblikuje tržište.

Tekst: Petar Vušurović

Nove epidemiološke mere u Crnoj Gori

0

U Crnoj Gori će zbog rasta broja novozaraženih na snazi biti nove epidemiološke mere sve do 2. avgusta, u slučaju da se stanje pogorša moguće novo pooštravnje mera

Zbog sve većeg rasta novoobolelih, vlasti Crne Gore uvode privremenu zabranu rada noćnih klubova i diskoteka, i ta odluka će važiti za sve objekte, i na otvorenom i u zatvorenom prostoru.

Zabranjene su sve zabave i muzički festivali, bilo kakvo masovno okupljanje ljudi u zatvorenom prostoru sve do 2. avgusta. Ukoliko epidemiološka situacija bude bolja, od 2. avgusta će ponovo početi da rade noćni klubovi i diskoteke, ali samo za osobe koje su ili vakcinisane, imaju negativan PCR test ili dokaz da su preležali koronavirus.

Ista pravila će važiti i za goste koji borave u zatvorenim prostorima ugostiteljskih objekata, kao i za sve osobe koje žele da posete sve manifestacije ili skupove na kojima se okuplja veći broj ljudi.

Brze trake na graničnim prelazima  

0
Granični-prelaz
Photo: iStock

Srbija, Albanija i Severna Makedonija uvode brze trake za brži prolazak putnika i brži transport robe, i prolaz će biti značajno efikasniji i bolji nego što je to trenutno u Evropskoj uniji

Srbija sa Albanijom i Severnom Makedonijom radi na brojnim projektima, i uskoro se očekuje potpisivanje važnih sporazuma. Kako ističu iz Predsedništva Srbije, uskoro će ove tri zemlje biti dobiti novo ime koje će obuhvatati taj region, ime „mini šengen“ više neće biti u upotrebi.

Jedan od projekata se odnosi na uvođenje dodatnih traka koje treba da obezbede bolju povezanost, ukoliko postoji šest ili osam traka za ljude koji dolaze iz Evropske unije i drugih zemalja, izgradiće se i specijalne trake za punike iz regiona, posebno za putnike koji dolaze iz ove tri zemlje, saopšteno je iz predsedništva.

Brze trake će biti kontrolisane i sa strane inspekcije kako bi se sve što brže odvijalo i kako bi privrednici mogli brže da prolaze, kako ne bi dužeg bilo zadržavanja.

U Istri turistički promet skoro kao u 2019.

0
Rovinj
Photo: iStock

Istra beleži dobre turističke rezultate, turista ima, a turistički radnici su i više nego zadovoljni

U Istri je pre svega dosta ljudi vakcinisano, ukupno je primilo vakcinu više od 50% stanovništva, i za sada ima malo zaraženih. Iako se nalaze na narandžastoj listi, to zasad nije imalo neke ozbiljnije posledice. U Istri je zabeležen dobar turistički promet, u odnosu na 2019. godinu ostvareno je čak 90% prometa, što je odličan rezultat.

Njihova najveća briga jesu turisti, i vlasti čine sve kako bi turistička sezona prošla što bolje. Iako su na evropskoj narandžastoj listi kao i Dalmacija, za razliku od ostatka zemlje turista ima. Na sreću svih Istrana, nemački institut Robert Koch Hrvatsku gleda po županijama, Istra se nalazi na njihovoj zelenoj karti, pa je dobar deo turista upravo iz Nemačke.

Vakcinacija moguća i u bečkoj katedrali

0

Od avgusta će svi zainteresovani građani moći da se vakcinišu i u poznatoj bečkoj bogomolji, katedrali Svetog Stefana, prethodna registracija ili prijavljivanje neće biti potrebno

Svi zainteresovani građani stariji od 18 godina će moći u katedrali da prime vakcinu Džonson i Džonson, a oni od 12 do 17 godina mogu se vakcinisati vakcinom Fajzer.

Ovo nekonvencionalno mesto za vakcinaciju može sigurno naići na brojna neodobravanja, ali iz Kancelarije za zdravstvo kao i Biskupije grada kažu na taj se način želi poslati jasna poruka, najbitniji su ljudski životi i zdravlje.

Novo ruho hotela Grand

0

U godini kada slavi 40 godina, čuveni hotel Grand će na najbolji način obeležiti jubilej značajan za Kopaonik i srpski turizam. Oslanjajući se na sve što je Grand do sada predstavljao i vrednosti koje su stvarane tokom godina, novo izdanje hotela biće istaknuto u jednom novijem, vanvremenskom stilu koji ne podleže kratkoročnim trendovima

Velike investicije koje prate brojne inicijative i napore u cilju razvoja ove destinacije, posebno u domenu letnjeg i kongresnog turizma, sa idejom da ova planina živi tokom cele godine, imale su efekta. Na tom putu, hotel Grand je oduvek bio predvodnik i jedan od glavnih činilaca razvoja. Zbog toga je posebno značajno što će upravo u godini kada obeležava 40 godina postojanja, hotel Grand dobiti novi izgled, nove sadržaje i potvrditi svoje zasluženo mesto na najpoznatijoj srpskoj planini.

Tim projektanata i dizajnera na čelu sa Aleksandrom Šavikinom ispred sebe ima projekat za ponos cele turističke destinacije, a njihov rad već je zablistao krajem prošle godine, kada je otvoren fine dining restoran Bacco u najpoznatijem hotelu Grand. “Glavna težnja u projektovanju novog enterijera bila je da nađemo balans između luksuznog dizajna sa pet zvezdica i želje da posetiocima pružimo udoban i topao prostor. Oslanjali smo se na sve što je hotel Grand do sada predstavljao, na vrednosti koje smo stvarali tokom godina, a koje smo odlučili da istaknemo i obučemo u jedan noviji, vanvremenski stil koji ne podleže kratkoročnim trendovima”, rekao je poznati arhitekta povodom najave novog izgleda hotela Grand na Kopaoniku.

Kapitalna investicija vredna 20 miliona evra, obezbediće sasvim novi luksuzni ugođaj gostima ovog kultnog hotela. Radovi intenzivno traju od aprila i obuhvataju rekonstrukciju svih javnih prostora i sadržaja za goste. Prepoznatljivi prostor recepcije i autentičnost lobby bara koji je generacijama bio omiljeno mesto okupljanja dobiće potpuno novi izgled uz mnoštvo atraktivnih i inovativnih materijala i detalja kojih nemamo prilike da viđamo često kod nas. Novo ruho neće zaobići ni restorane, a kada je reč o gastronomiji, otvaranje prvog fine dining restorana na Kopaoniku prošle zime samo je uvertira u ono što gosti mogu da očekuju u novim restoranima i barovima. Najbolji lokalni ukusi kombinovaće se sa inovativnim pristupom i poslednjim kulinarskim trendovima koji slave zdrave, kvalitetne sastojke i hranu koja inspiriše.

Posebno se izdvaja spa segment, na koji je stavljen značajan akcenat i za čiju izgradnju je angažovana eminentna kompanija koja stoji iza najboljih alpskih spa centara. U okviru novog spa koncepta birani su najpoznatiji svetski brendovi u domenu spa kozmetike, koji su kombinovani sa prirodnim lokalnim sirovinama i manufakturama koje će u limitiranim serijama proizvoditi originalne proizvode za potrebe luksuznih spa tretmana. Sve ovo pozicioniraće hotel Grand kao jedinstvenu hotelsku destinaciju gde će gosti moći da iskuse unikatne spa rituale ispirisane i kreirane na osnovu lokalnih uticaja. Osim toga, u planu je proširenje spoljnjeg bazena što će gostima pružiti još kvalitetniji ugođaj.

Moderna podzemna garaža, koja je takođe deo velikog projekta rekonstrukcije, na najefikasniji način rešiće pitanje parkinga za sve goste, a na raspolaganju če biti i garažna mesta za električna vozila. Posebnim luksuzom odisaće novi „Residences“ deo koji će obuhvatati privatni spa centar, garažu, recepciju i sve druge sadržaje potrebne za apsolutni komfor i vip tretman gostiju.

 

Poslednje objave

TU Event Booster – mesto gde se ideje pretvaraju u prilike

0
Zamislite događaj koji povezuje stručnjake za ljudske resurse i "employer branding", kao i menadžere za organizaciju korporativnih događaja i putovanja, sa vodećim hotelima iz Srbije...