9.2 C
Belgrade
Četvrtak, novembar 20, 2025
Naslovna Blog Stranica 319

Novo ruho hotela Grand

0

U godini kada slavi 40 godina, čuveni hotel Grand će na najbolji način obeležiti jubilej značajan za Kopaonik i srpski turizam. Oslanjajući se na sve što je Grand do sada predstavljao i vrednosti koje su stvarane tokom godina, novo izdanje hotela biće istaknuto u jednom novijem, vanvremenskom stilu koji ne podleže kratkoročnim trendovima

Velike investicije koje prate brojne inicijative i napore u cilju razvoja ove destinacije, posebno u domenu letnjeg i kongresnog turizma, sa idejom da ova planina živi tokom cele godine, imale su efekta. Na tom putu, hotel Grand je oduvek bio predvodnik i jedan od glavnih činilaca razvoja. Zbog toga je posebno značajno što će upravo u godini kada obeležava 40 godina postojanja, hotel Grand dobiti novi izgled, nove sadržaje i potvrditi svoje zasluženo mesto na najpoznatijoj srpskoj planini.

Tim projektanata i dizajnera na čelu sa Aleksandrom Šavikinom ispred sebe ima projekat za ponos cele turističke destinacije, a njihov rad već je zablistao krajem prošle godine, kada je otvoren fine dining restoran Bacco u najpoznatijem hotelu Grand. “Glavna težnja u projektovanju novog enterijera bila je da nađemo balans između luksuznog dizajna sa pet zvezdica i želje da posetiocima pružimo udoban i topao prostor. Oslanjali smo se na sve što je hotel Grand do sada predstavljao, na vrednosti koje smo stvarali tokom godina, a koje smo odlučili da istaknemo i obučemo u jedan noviji, vanvremenski stil koji ne podleže kratkoročnim trendovima”, rekao je poznati arhitekta povodom najave novog izgleda hotela Grand na Kopaoniku.

Kapitalna investicija vredna 20 miliona evra, obezbediće sasvim novi luksuzni ugođaj gostima ovog kultnog hotela. Radovi intenzivno traju od aprila i obuhvataju rekonstrukciju svih javnih prostora i sadržaja za goste. Prepoznatljivi prostor recepcije i autentičnost lobby bara koji je generacijama bio omiljeno mesto okupljanja dobiće potpuno novi izgled uz mnoštvo atraktivnih i inovativnih materijala i detalja kojih nemamo prilike da viđamo često kod nas. Novo ruho neće zaobići ni restorane, a kada je reč o gastronomiji, otvaranje prvog fine dining restorana na Kopaoniku prošle zime samo je uvertira u ono što gosti mogu da očekuju u novim restoranima i barovima. Najbolji lokalni ukusi kombinovaće se sa inovativnim pristupom i poslednjim kulinarskim trendovima koji slave zdrave, kvalitetne sastojke i hranu koja inspiriše.

Posebno se izdvaja spa segment, na koji je stavljen značajan akcenat i za čiju izgradnju je angažovana eminentna kompanija koja stoji iza najboljih alpskih spa centara. U okviru novog spa koncepta birani su najpoznatiji svetski brendovi u domenu spa kozmetike, koji su kombinovani sa prirodnim lokalnim sirovinama i manufakturama koje će u limitiranim serijama proizvoditi originalne proizvode za potrebe luksuznih spa tretmana. Sve ovo pozicioniraće hotel Grand kao jedinstvenu hotelsku destinaciju gde će gosti moći da iskuse unikatne spa rituale ispirisane i kreirane na osnovu lokalnih uticaja. Osim toga, u planu je proširenje spoljnjeg bazena što će gostima pružiti još kvalitetniji ugođaj.

Moderna podzemna garaža, koja je takođe deo velikog projekta rekonstrukcije, na najefikasniji način rešiće pitanje parkinga za sve goste, a na raspolaganju če biti i garažna mesta za električna vozila. Posebnim luksuzom odisaće novi „Residences“ deo koji će obuhvatati privatni spa centar, garažu, recepciju i sve druge sadržaje potrebne za apsolutni komfor i vip tretman gostiju.

 

Epidemiološka situacija u Sloveniji sve teža

0
Slovenija pooštrava uslove ulaska u zemlju
Photo: iStock

Pandemija se izgleda vraća na velika vrata, a stručnjaci preporučuju da se svi državljani Slovenije koji su planirali put u inostranstvo vrate u zemlju najkasnije do 15. avgusta

U Sloveniji je u poslednja 24 sata potvrđeno je 111 novozaraženih koronavirusom, a vodeći epidemiolog u ovoj zemlji koji vodi slovenački Institut za javno zdravlje Milan Krek preporučio je svojim sunarodnicima da svoje odmore završe do prve polovine avgusta meseca.

Epidemiolog Milan Krek je takođe izjavio i da je potrebno da se ubrza sa vakcinacijom stanovništva jer postoji realna opasnost od novog talasa zbog delta varijante.

Francuska pooštrava mere

0
Najbolja destinacija za odmor na svetu Pariz
Photo: iStock

Francuska je uvela dodatne epidemiološke mere koje će se odnositi i na domaće stanovništvo i na turiste, iako je turistička sezona tek jedva počela

U Francuskoj je u poslednjih nekoliko nedelja počelo otvaranje turističkih sadržaja koje tradicionalno posećuje veliki broj turista, a takav je slučaj bio i sa Ajfelovim tornjem koji je nakon višemesečne pauze ponovo bio spreman da primi prve goste. Međutim, nove vesti su zabrinule turiste, a tiču se pooštravanja epidemioloških mera.

Svi posetioci koji žele da posete turističke znamenitosti i atrakcije u Parizu, za sada se takva odluka odnosi samo na glavni grad Francuske, u koje spadaju i zabavni parkovi, koncertne dvorane, muzeji, bioskopi, Ajfelov toranj i ostali, moraju sa sobom imati dokument koji potvrđuje da su ili vakcinisani, da su preležali bolest ili da imaju validan negativan PCR test.

Svi turisti za ulazak moraju dokazati potpunu imunizaciju sertifikatom koja podrazumeva obe doze vakcine, dok negativan test mora biti mlađi od 48 sati. U slučaju da turistu legitimišu a da nema odgovarajuću dokumentaciju, on može platiti kaznu i do 1.500 evra.

Oporavlja se turizam u Sarajevu

0
Photo: iStock

U Sarajevu je zabeležen porast broja turista, što potvrđuje da je Sarajevo tražena destinacija ne samo u našem regionu, već i u Evropi. Imaju li turistički radnici razlog da budu optimistični?

Građani naše zemlje mogu da putuju u Bosnu i Hecegovinu bez ograničenja, njima na granicama nisu potrebni nikakvi testovi ili karantini, a trenutno najposećenija destinacija u toj zemlji je svakako Sarajevo.

Najviše turističkih dolazaka i ostvarenih noćenja, od svih deset kantona, zabeleženo je u najvećem gradu Sarajevu. Iz Turističke zajednice Kantona Sarajevo su saopštili da je u junu mesecu zabeleženo ukupno 22.364 turista, i da je ostvareno 56.458 turističkih noćenja, što je znatno povećanje u odnosu na jun prošle 2020. pandemijske godine.

U Sarajevu je zabeleženo 76,4% stranih turista, uglavnom iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Saudijske Arabije, Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Turske i Sjedinjenih Američkih Država.

Ovakvi podaci mogu biti razlog za optimizam, imajući u vidu da je Sarajevo uvek popularna i tražena destinacija kod turista. Međutim, turistički radnici ističu da je ova letnja turistička sezona tek početak oporavka turizma, i da se tek negde 2025. godine očekuje da se turizam vrati na onaj nivo iz 2019. godine.

Kipar ukida ograničenja za državljane Srbije

0
Kipar Savršena destinacija za zaljubljene
Photo: iStock

Srbija se nalazi na zelenoj listi zemalja čiji državljani mogu da uđu na Kipar bez ikakvih ograničenja

Ministarstvo zdravlja Kipra je saopštilo da se na zelenoj listi od sada nalazi i Srbija, pa državljani naše zemlje koji putuju u ovu zemlju ne moraju da imaju negativan PCR test, a takođe nemaju ni obavezne mere karantina od dve nedelje. Na listi se pored Srbije našla i Kanada i Severna Makedonija. Ove mere zvanično stupaju na snagu u četvrtak.

Epidemiološka situacija se stalno menja, pa su zbog pogoršanja situacije sa zelene na narandžastu listu stavljene Lihtenštajn, Danska i Francuska.  Takođe, na crvenu listu Kipra su premeštene Malta i Holandija.

Putnici koji dolaze iz zemalja sa narandžaste liste mogu ući sa negativnim PCR testom ne starijim od 72 sata, a oni sa crvene liste pored testa koji je negativan moraju da naprave još jedan pri dolasku na Kipar.

Nove epidemiološke mere u Albaniji

0

Za putovanje u Albaniju građanima Srbije od dokumenata treba samo lična karta, ali svakako se savetuje da turisti uplate i putno osiguranje, naročito u ovom vremenu kada se očekuje porast broja zaraženih koronavirusom globalno

Nove mere podrazumevaju produženo vreme puštanja muzike u Albaniji, dok će policijski čas i dalje biti na snazi od 00 do 6 časova. Svi ugostiteljski objekti mogu da puštaju muziku do 23 časova, do sada su mogli samo do 22 časova, što se negativno odražavalo na poslovanje objekata, naročito kada je mlađa populaciju u pitanju.

Što se tiče okupljanja, ostaju ista pravila koja su stupila na snagu 15. juna, dozvoljeno je okupljanje do 50 osoba na otvorenom, a nošenje maske u zatvorenim prostorima je i dalje obavezno. Treba napomenuti, to je možda turistima i najbitnije, da su cene u barovima, kafićima i restoranima porasle u proseku za 1.3% u odnosu na prethodne mesece maj i jun.

 

Toskana postaje muzej

0
Ruralna Italija Firenca Toskana
Photo: iStock

Toskana će u narednim godinama biti pretvorena u ogromnu umetničku galeriju, a sadržaj iz galerije Ufici će biti raspoređen na više od 100 lokacija

Kako smo već naveli, masovni turizam u italijanskoj regiji Toskana, inače najposećenijem turističkom regionu na svetu, nanosi svakodnevno nenadoknadivu štetu. Upravo zbog toga, firentinska galerija Ufici je rešila da se “otarasi” turista na jedan interesantan način.

Čitava Toskana će postati muzej, slike i skulpture iz galerije će biti raspoređene u više od 100 mesta, jer je ona u potpunosti izgubila na svom značaju, i poseta galeriji nema više smisla, on je nestao u dugim redovima i višesatnom čekanju ispred ulaza.

Sva dela najpoznatijih renesansnih i ostalih umetnika biće raspoređena po celom regionu koji bi trebalo da “rastereti” Firencu i galeriju Ufici, a dela biti izložena u mestima koja su povezana sa njihovim nastankom.

Hrvatska među najboljim neotkrivenim gastro destinacijama

0
Plodovi-mora-mediteranska-hrana
Photo: iStock

Poznati australijski gastro portal Chef’s Pencil proglasio je Hrvatsku jednom od najboljih neotkrivenih gastro destinacija sveta

Istraživanje ovog portala je sprovelo 250 renomiranih kuvara i kulinarskih stručnjaka, a Hrvatska se našla u kategoriji „Most Underrated Foodie Destination in the World“.

Svi gastronomski stručnjaci su izdvojili nedovoljno eksponirane destinacije koje svojom gastronomskom ponudom i bogatstvom mogu biti u društvu najboljih, kao što su Francuska ili Italija. Na osnovu njihove ankete, Hrvatska se našla na na četvrtom mestu, na prva tri mesta se nalaze Filipini, Vijetnam i Meksiko.

Ovakva priznanja su odlična motivacija i podsticaj da se nastavi sa razvojem gastronomske kulture u Hrvatskoj, istakao je direktor HTZ Kristjan Staničić, i još naveo da će ta zemlja nastaviti sa promovisanjem Hrvatske kao atraktivne i kvalitetne gastronomske destinacije.

Više o samom istraživanju možete pronaći na zvaničnoj internet stranici Chef’s Pencil.

Srpske banje na Instagramu

0

U Srbiji postoji više od 47 banja. Jedan broj njih je uređen i već ima tradiciju u turizmu dok ima banja koje su samo prepoznate kao lečilište, odnosno gde postoji izvor tople, lekovite vode, ali se još uvek nije radilo na komercijalizaciji niti dodatnim uslugama eventualnim pacijentima i turistima

S obzirom na to da se bavimo digitalnim marketingom, a skoro svi u timu agencije „Neparno 10“ vole da povremeno posećuju banje, zanimalo nas je kakva je situacija sa našim banjama na Instagramu, koliko njih koristi prednost Instagrama i koliko ljudi koji posećuju naše banje slikaju i taguju ova lečilišta?

Korišćenje hashtagova

Hashtagove posetioci turističkih mesta često koriste spontano, samoinicijativno. Mada, dobro osmišljen marketing na Instagramu motiviše ljude da koriste hashtag sa nazivom brenda (u ovom slučaju banje). Ima tu i taktika osmišljavanja novih, originalnih hashtagova (pre par godina dobar primer za to je bio #sokobanjanje sa tim hashtagom postavljenim u glavnom banjskom parku). U ovom istraživanju, ispratili smo samo hashtagove sa nazivima banja. Uzimali smo u obzir samo pun, uobičajeni naziv banje, sabirajući varijante sa kvačicama (Č, Ć, …) i bez (C). Dakle, za Sokobanju smo računali samo #sokobanja. Nismo uzimali u obzir spomenuti #sokobanjanje.

Pominjanje svih banja u Srbiji kroz hashtagove je dostiglo oko 211.000 u trenutku kada smo obavili istraživanje. Možda to i nije mnogo, imajući u vidu da ima ljudi koji su postavljali po više slika na Instagram sa istim hashtagom.

Koja banja ima više hashtagova?

Vrnjačka Banja se ubedljivo našla na prvom mestu, sa oko 100.000 hashtagova. Na drugom mestu je Sokobanja sa 41.000, treća Banja Vrdnik sa nešto manje od 13.000.

Slede Banja Koviljača (10.700), Niška Banja (9.500), Prolom Banja (6.600), Ovčar Banja (4.700), Banja Vrujci (4.100), Lukovska (3.800), Bukovička (3.300), Ribarska (2.500), Stari Slankamen (1.700), Rusanda (1.500), Jošanička Banja (1.200), Vranjska Banja (1.170), Pribojska Banja (1.050).

Iza njih je još 10 banja koje imaju između 100 i 1000 hashtagova svaka. Slede još 4 banje koje se mogu nađi na Instagramu uz hashtag sa po 10 do 100 puta.

Na začelju liste je 7 banja sa po manje od 10 hashtagova, i još 10 sa niti jednim hashtagom. Verujemo da banje sa začelja imaju i mali broj posetilaca, ali bi bar neko iz turističkih organizacija tih opština, mogao ponekad da taguje svoju banju.

Treba napomenuti i da osim što naše banje mogu itekako dodatno iskoristiti Instagram kao mrežu za ozbiljan marketing, na mreži je još mnogo slika postavljenih u ovim turističkim mestima bez ikakvih hashtagova, jer ne koriste svi korisnici mreže ovu mogućnost.

Situacija u inostranstvu

Na prvi pogled, brojke kod naših banja izgledaju male, ali nije tako sjajno ni u poznatim inostranim banjama. Heviz je, recimo, banja u Mađarskoj sa najvećim brojem turista. Hashtag #heviz ima tek nešto više od 27.000. Dakle, manje i od Vrnjačke i od Sokobanje. Leukerbad, Švajcarska se pojavljuje sa 48.500 hashtagova.

Zvanični Instagram nalozi banja

Prilikom istraživanja, primetili smo i da je mali broj turističkih organizacija samih banja, ili opština u kojima se banje nalaze, a čije je zvanične naloge lako naći. Većina ih i nema, a dosta njih koji ih i imaju, nisu to vidno istakli ni na nalozima ni na sajtovima, linkom. Ima i svetlih primera, ali ih je malo…

Takođe, u većini slučajeva, zvanični nalozi nemaju mnogo objava, pa su ih na pretrazi na samom Instagramu pretekli nalozi apartmana, hotela i restorana iz tih mesta. Nadamo se da će ovo biti ideja više i podstrek ljudima koji su u banjskom turizmu, kao i da će prilikom sledećeg istraživanja, situacija biti mnogo bolja.

Izvor: Agencija za računarsko programiranje, Neparno 10

Sezona u Španiji pod znakom pitanja

0
Najzdravije države za život
Photo: iStock

Španija u poslednje vreme beleži veliki broj novih slučajeva zaraze koronavirusom zbog čega je došlo do naglog pada broja rezervacija turista. Prognoze turističkih radnika za nastavak sezone nisu ni malo optimistične

Zabeležen je nagli pad u rezervacijama stranih turista u Španiji, sve veći broj novozaraženih u ovoj zemlji zaustavio je turističku industriju, bar kad su strani turisti u pitanju. Iako su strani turisti trebali da na neki način „spasu“ turističku sezonu u ovoj zemlju, nih izgleda neće ni biti, bar ne dovoljno.

Ukoliko se takav trend nastavi, procenjeno je da će u odnosu na prošlu pandemijsku godinu dobit u turizmu biti veća za oko 24 milijardi evra, što je manje u odnosu na normalan period od 2019. godine za skoro 60 milijardi evra.

Ovakav scenario u Španiji niko nije očekivao, posebno što se relativno dobro sprovodi kampanja vakcinacije stanovništva. U cilju obuzdavanja dalje infekcije, pojedina područja i gradovi kao što su Katalonija, Valensija i Kantabrija su ponovo uveli noćni policijski čas.

Poslednje objave

Farska ostrva, mirna zelena oaza  

Avanture na Farskim Ostrvima – Zašto putnici biraju „stormcation“ i misteriozne...

0
Farska ostrva, smeštena u severnom Atlantiku, postaju sve popularnija destinacija za putnike koji traže neobične i avanturističke doživljaje. Ova mala ostrva, poznata po snažnim...