13.8 C
Belgrade
Ponedeljak, novembar 17, 2025
Naslovna Blog Stranica 360

TheFork – rešenje za ugostitelje u formi aplikacije

0
TheFork – rešenje za ugostitelje u formi aplikacije

TheFork aplikacija i internet stranica, omogućava korisnicima da pronađu i kontaktiraju restorane koji vrše dostavu hrane. Ova aplikacija će biti besplatna za restorane partnere, a iako se za sada koristi samo u zemljama Evropske unije, po svemu sudeći će uskoro stići i na naše tržište

TheFork je vodeća globalna aplikacija za rezervacije restorana preko interneta koja najavljuje da će tokom perioda u kom vlada pandemija koronavirusa korisnici moći besplatno da pronađu restoran i naruče svoju omiljenu hranu.

Imajući u vidu da se sve više restorana i ugostiteljskih objekta zatvara, ovakav vid poslovanja bi mogao da na neki način ublaži nepovoljne uticaje pandemije. Prema poslednjim istraživanjima, sve više ljudi se odlučuje na takav korak, naručivanje hrane je sada neki novi vid osveženja, naročito ako se zna da je višemesečno zatvaranje i kuvanje kod kuće postalo monotono i neinspirativno.

Ova usluga će biti besplatna za partnerske restorane na platformi, a nakon Italije i ostalih zemalja Evropske unije u kojim već funkcioniše, očekuje se da bude plasirana i na naše tržište.

Ozalj – odlična priroda, jedinstvena gradska priča i pravi domaćini

0

Ozalj se prosto mora voleti, i on na pravi način pokazuje kako se može i mora živeti dostojanstveno i polako, bez žurbe, bez stresa, onako kako to Gospod zapoveda

Ovaj gradić se nalazi na jednom posebno lepom mestu, izgrađen je na litici iznad reke Kupe, i on je mesto gde se i danas susreću prošlost i sadašnjost, što ga čini neverovatnom destinacijom. Ozalj je podignut između šumovitih brežuljaka i smaragdne reke koja se baš ovde blago dramatično spušta iz brdskog u ravničarski tok.

Ozalj je smešten u severo-zapadnom delu Karlovačke županije, na nekih 15 kilometara udaljenosti od granice sa Slovenijom. U gradu živi nešto manje od 7.000 stanovnika, a status grada je zasluženo dobio zbog svoje istorijske važnost.

Simbol grada je svakako zrinsko-frankopanski Stari grad, srce njegovog istoriskog razvitka i simbol zrinsko-frankopanskog duha. U samom gradu nema semafora, a poneki automobil, ako uspete da ga nađete, oteraće divni zvuk ptičijeg pevanja, inače omiljena muzika ponosnih meštana.

Do Ozlja se može stići sopstvenim automobilom, ili praktično bilo kojim prevozom iz svih gradova okoline, iz Zagreba možete stići omiljenim prevoznim sredstvom turista, turističkim vozom.

Ozalj je odlična destinacija za siti brejk, vikend je neko idealno vreme da se on upozna, kao i da se čuju njegove prave i rado slušane turističke, kulturno-istorijske i gastronomske priče koje srdačni meštani rado pripovedaju uz čašicu odlične domaće rakije. Ovde domaćini ne kriju svoju najveću tajnu, i dele je dobronamerno sa svima, ovde možete da naučite kako da živite i kako da budete srećni.

Kako je muka jednog kuvara naterala da izmisli čips

0
Kako je muka jednog kuvara naterala da izmisli čips

Priča o nastanku čipsa, popularne slane grickalice, vezuje se za kuvara koji je jednog dana rekao: DOSTA

Čips je prvi put napravljen 1853. godine u državi Njujork, a napravio ga je Džordž Krum, kuvar restorana u Saratoga Springsu. Njegova namera nije bila da napravi čips, on je pravio pomfrit, ali splet okolnosti i karakter ovog čoveka upisali su ga u knjigu istorije.

Prilikom prosluživanja gostiju, njegov pomfrit je stalno bio vraćan nazad, gosti nisu bili zadovoljni debljinom krompira, pa je Krum slao svaki put sve tanje sečen krompir. Na samom kraju, kada više nije mogao da podnese kritike gostiju, on je isekao i ispržio krompir toliko tanak da se on više nije mogao jesti viljuškom, već samo rukom.

Gosti su bili oduševljeni, i upravo tog dana je rođena jedna od najpopularnijih grickalica na svetu. Čips je od tada bio na stalnom meniju u restoranu, a kuvar je vremenom otvorio svoj restoran.

 

Hoće li švedski sto preživeti krizu

0
Hoće li švedski sto preživeti krizu
Photo: Pixabay/allybally4b

Švedski sto je oduvek bio na samom vrhu ugostiteljstva i vremenom je postao simbol luksuza, kvaliteta i vrhunca ponude restorana ili hotela, svojevrsni hram za apetite gladnih gostiju. Danas je on postao nešto što se izbegava, koronavirus je morao i to iskustvo da nam oduzme. Šta će biti sa beskrajno poređanim delikatesima na stolovima koje smo oduvek voleli

U vremenu kad je vladavina virusa Covid-19 redukovala i oduzela gotovo sve, čak ni moćni simbol ugodnog i luksuznog restoranskog iskustva u vidu švedskog stola nije ostao imun. Mnogi restorani i hoteli su zatvoreni, a poznati i opšteprihvaćeni turistički magneti poput švedskog stola ili “pojedi koliko možeš” akcija ostali su samo kao davna sećanja, nostalgični podsetnik na dobra stara vremena.

Luksuzno, ali pre svega izdašno iskustvo švedskog stola moraće da se prilagodi vremenu pred nama i svakako neće biti više isto. Danas se ovakav vid usluge transfomiše u neku hibridnu varijantu samoposluživanja koje je potpomognuto stručnim licima ili poslužiteljima koji izabranu hranu “pakuju” na tanjire. Dupli posao, mnogi bi rekli, ali to je jedini način da se prebrodi kriza. Vi izaberete, oni vam posluže.

Restorani i hoteli se mogu nekako prilagoditi ovakvom načinu posluživanja hrane, ali osnovno pitanje je šta će se desiti sa industrijom koja je vezana isključivo za ovakav vid i formu posluživanja, kao što je industrija krstarenja?

Brodovi za krstarenje još uvek razrađuju načine kako bi njihovi popularan švedski sto mogao funkcionisati u svetu Covid-19, imajući na umu da se na brodovima svaki obrok služi isključivo tako. Norwegian Cruise Line kaže da će švedski stolovi biti kao do sada, a osoblje će pružiti punu uslugu gostima, u skladu s revidiranim smernicama o zdravlju i sigurnosti.

Uz brojne mere predostrožnosti koje je pokrenuo Covid-19, švedski sto i praksa „sve što možete pojesti“ gotovo će sigurno morati da se prilagođavaju, ali imaju svetlu budućnost. S jedne strane, ljudi vole da vide hranu, to je poseban doživljaj za sebe, dok sa druge strane oni takođe žele da znaju da će takvo iskustvo biti sigurno i bezbedno po njih. Jedno je sigurno, švedski sto je možda i najomiljeniji ugostiteljski proizvod i standard i nećemo se tako lako oprostiti od njega. Ukratko, predstoji nam borba koju moramo da dobijemo.

Šaleška dolina – dublji pogled i čarolija događanja

0

„Pogledaj duboko u prirodu i sve ćeš bolje razumeti“, rekao je Albert Ajnštajn. U Šaleškoj dolini pogled okrećemo prema prirodi. Kada se u prirodi vratite sebi, pogledi postanu veći, doživljaji lepši, a susreti sa životinjama autentičniji. U prirodi Šaleške doline očekuje vas idealno okruženje za drugačiji odmor. Odaberite svoje mesto za opuštanje, šetnje i obnovu snage na selu

Čarolija događanja

Svako mesto ima svoje obrede, običaje, navike i – događanja! Tradicionalna događanja koja predstavljaju Šaleško ruralno područje i pozivaju na nova iskustva povezana su s autentičnim ukusima, veštinama i znanjima koja se prenose s kolena na koleno i pre svega s radošću. Upoznajte domaćine i probajte najbolje od svega što su proizveli te godine. Nemojte biti samo posetilac, budite deo događanja!

Pored toga pronađite seosko gazdinstvo, koje je poznato po 13 hektara velikim torovima sa oko 130 jelena lopatara i muflona. Obnovljena, a još uvek originalna, ova farma privlači putnike sa svih strana sveta. Ako ste sami ili u većem društvu kod njih ćete doživeti iskonsku prirodu, okusiti domaće salame od divljači, voćne sokove, likere i pritom posmatrati krdo jelena koje možete nahraniti i pomilovati što će biti izuzetan doživljaj za sve članove porodice.

Zdrava hrana najbolje se slaže sa aktivnostima u prirodi. To dobro znaju u Planinarskom domu Smrekovec u kome nude jednostavnu hranu što se jede kašikom, žganjce, štruklje, savijače s jabukama i hranu s šumskim plodovima. Peške ili biciklom – uspon na ugašeni vulkan Smrekovec iz različitih smerova biće doživljaj u kojme ćete spojiti ugodno s korisnim. Smrekovec je odlična polazna točka za biciklističke ili pešačke izlete na Golte, Raduho, Sleme, Uršljo goro i druge vrhove.

Penjanjem na Gonžarjevu peč osigurana je doza adrenalina. To je najzahtevnija staza za penjače u Sloveniji i ocenjena je sa D/E. Posebnost Gonžarjeve peči je kompaktna stena s čeličnom užadi koja je od podnožja do vrha visoka oko 70 metara. Ne zaboravite na sigurnost – po steni se penjite samo sa pojasom za penjanje, sigurnosnim kompletom, kacigom, prikladnom obućom, rukavicama i drugom prikladnom opremom za penjanje.

Ruralno područje Šaleške doline očaraće vas gostoljubivim ljudima, ukusnom kuhinjom i lepotama prirode. Jedna od najzanimljivijih kreacija je Velunja peč – prirodni most. Put do njega vodiće vas kroz šumu u kojoj ćete se nadisati svežeg vazduha. Približno deset metara visok most je isklesala voda od žive stene i stvorila četiri kraške jame, a da sve bude još lepše, ispod mosta protiče potok koji se izliva u dva slapa.

Za sve informacije se možete obratiti putem e-maila turizem@velenje.si ili potražite informacije na web stranici www.visitsaleska.si. Dobrodošli!

#ifeelsLOVEnia #visitsaleska

Motovun, posebna i romantična Istra

0
Motovun, posebna i romantična Istra
Photo: iStock

Srednjovekovni gradić Motovun nalazi se u srcu Istre u Hrvatskoj na 277 metara visokom brdu, i u pitanju je jedna prava turistička poslastica i savršeno mesto za sve ljubitelje minulih vremena i prošlosti, jer tamo svaki kamen priča svoju vekovima staru priču sa posebnim zadovoljstvom

Motovun, posebna i romantična Istra

Motovun je okružen visokim bedemima od kamena, nalazi se iznad doline reke Mirne koja nekako diskretno povezuje sve prirodne lepote i dragocenosti Istre u jednu celinu.  Naselje datira još iz drevnih vremena, dok je današnji oblik dobilo negde u 12. veku. Upravo taj srednjovekovni šmek je njegov najveći adut, grad je toliko atraktivan, da ga turisti obožavaju. Naravno, bogata Istra je dobar domaćin, pa se u toku šetnje ovim drevnim krajem mogu iskusiti pravi mirisi i ukusi prošlosti koji goste vode direktno u stara vremena.

Grad je podeljen na tri dela, a njegova specifičnost su dva reda bedema i zidova. Prvi prsten, iz 13. veka, okružuje najstariji deo grada, dok se oko novijeg dela grada nalazi drugi prsten zidova iz 15. veka. Grad je sačinjen od vijugavih uličica i manjih gradskih trgova koji se svi nekako nalaze tačno gde treba, dok je glavno mesto okupljanja najveći gradski trg, Trg Josefa Ressela.

Motovun, posebna i romantična Istra

Velik broj kulturno-istorijskih znamenitosti čine Motovun gradom spomenikom, ali treba pomenuti i okolinu koja je isto tako impresivna kao i sam grad. Na obroncima motovunskog brda uzgaja se grožđe za dobijanje čuvenih istarskih vinskih sorti, a dolina reke Mirne je kilometrima prekrivena motovunskom šumom, staništem čuvenih istarskih tartufa.

Motovun je takođe odlična destinacija i pravo mesto za aktivan odmor. Prirodu možete najbolje upoznati pešačenjem i vožnjom bicikla po okolini, a za najhrabrije tu je i jahanje konja. Od ostalih aktivnosti, a zaista ih ima jako puno, treba izdvojiti i berbu grožđa, sakupljanje tartufa i ribolov, a avanturiste očekuje slobodno penjanje, paraglajding i vožnja kanuom.

Motovun, posebna i romantična Istra

Pored odličnih vremenskih uslova preko cele godine, meštani su gotovo uvek raspoloženi i veseli, a kako i ne bi bili kad prema legendi grad leži na drevnom izvoru energije, na ukrštanju “zmajevih linija” koje smiruju ljude, pa takva energija vrlo često prelazi i na turiste i putnike koji se uvek rado vraćaju Motovunu.

 

Kako Belgijanci vide budućnost ugostiteljstva

0
Kako Belgijanci vide budućnost ugostiteljstva

Jedan od najvećih kuvara Belgije, Christophe Hardiquest, ponudiće ovog septembra jedinstveno iskustvo, logičan i poseban epikurejski izlet koji najavljuje budućnost ugostiteljstva

Pragmatični kuvar Christophe Hardiquest je u saradnji sa poznatim dizajnerom Charles Kaisin-om odlučio da ponudi jedinstveno ugostiteljsko iskustvo. Talentovana ekipa u kojoj kuhinja prvog, divno koketira sa spektakularnom umetničkom scenom drugog, otvoriće vrata restorana koji se nalazi na neobičnom mestu i u vrlo neobičnoj formi.

Restoran je dizajniran tako da svaki sto bude u posebnom “stakleniku”, odnosno u staklenim kućicama postavljenim pored vode. Restoran Sint-Genesius-Rode biće otvoren od 17. do 27. septembra kako bi najavio velike promene u poslovanju restorana u budućnosti.

Maršalov plan za evropski turizam

0
turistička agencija
Photo: iStock

Svet se suočava sa neviđenom pretnjom po javno zdravlje – korona virusom. Danas je Evropa epicentar ove krize, a pandemija ne poznaje ni granice, ni nacije. Ipak, njeno brzo širenje može se zaustaviti samo ako delujemo svi zajedno

Stoga imamo kolektivnu odgovornost da mobilišemo sve resurse kojima raspolažemo kako bismo odgovorili na ovu pandemiju. Moramo delovati hitno i smelo, odgovorno, i pre svega u duhu nepokolebljive evropske solidarnosti. U ovoj krizi Evropa mora dokazati da je solidarnost više od reči, da je to opipljiva realnost i jedini putokaz za naše akcije.

Pored vanredne situacije u zdravstvu, doživljavamo i ekonomski šok kakav nije viđen još od 1929. godine. Zato moramo biti potpuno realni u pogledu onoga što predstoji, jer je kriza zaista ozbiljna i što je još gore, niko ne zna koliko će trajati.

Prvi evropski odgovor na sve ovo bio je brz i snažan. Ubrizgavanje likvidnosti od strane Evropske centralne banke (ECB), fleksibilna primena Pakta stabilnosti, mere za olakšavanje državne pomoći u okviru članica EU, povećanje podrške EIB-a za likvidnost za mala i srednja preduzeća (MSP), kao i instrument solidarnosti „SURE“ kojim se pomaže radnicima da zadrže svoje poslove a preduzećima da ostanu na površini – sve ovo nam je dalo nadu i olakšanje.

Pogođene su sve privredne grane, ali fokusirajmo se na izazove sa kojima se suočava ekosistem u oblasti turizma, posebno mala i srednja preduzeća, porodične firme, trgovci, turističke agencije, ali i velike kompanije poput avio prevoznika i agencije koje organizuju krstarenja.

Da bismo sagledali uticaj korona virusa na ekosistem turizma u Evropi, imajmo na umu da:

  • Turizam učestvuje u bruto domaćem proizvodu (BDP) EU sa 10-11%;
  • 12% zaposlenih u EU, tj. 27 miliona direktnih i indirektnih poslova je u turizmu;
  • U turizmu posluje gotovo 3 miliona preduzeća, od kojih su 90% MSP (a mnogi predstavljaju mikro preduzeća).

U Evropu godišnje pristiže 50% svih dolazaka na svetu. Zato nema sumnje da je to veoma važan ekonomski sektor u Evropi ali i jedan od najteže pogođenih, s obzirom na ograničenja kretanja koja su morala da se uvedu. Prema Svetskoj turističkoj organizaciji očekuje se da će Covid-19 na svetskom nivou, dovesti do smanjenja međunarodnog turističkog prometa od 20% do 30% do kraja 2020. godine, a OECD predviđa da će se sektor turizma smanjiti od 45% do 70%, u zavisnosti od dužine zdravstvene krize i brzine oporavka u vezi putovanja i turističkih aktivnosti. To za globalni sektor turizma označava gubitke između 275 i 400 milijardi evra.

Na evropskom nivou, procenjuje se da su hoteli i restorani izgubili 50% svojih prihoda, tur-operatori i turističke agencije 70% dok su agencije koje organizuju krstarenja i avio-kompanije izgubile čak 90% prihoda. Međutim, ove zbirne brojke kriju značajne geografske razlike jer mnoga geografska područja, regioni i ostrva u Evropi zavise gotovo isključivo od turizma i nalaze se u nezavidnoj situaciji. Pogledajmo i dalje od brojki; ove ekonomske nedaće ugrožavaju preduzetnike i preduzeća čije je poslovanje u krizi i čiji zaposleni opravdano strahuju za svoj posao.

Naš odgovor mora biti dvojak: prvo se kratkoročno, kroz hitne mere, mora pomoći ovim preduzećima da prebrode ovaj težak period, i zatim se srednjoročno (i to brzo) mora započeti reforma evropskog turističkog sektora.

Evo i šireg objašnjenja ova dva pristupa:

  1. Hitne mere

Kao odgovor na neposredne potrebe, radimo na tome da pružimo zaštitnu mrežu za čitav sektor.

Osiguranje likvidnosti je prvi prioritet. Finansijska pomoć mora biti brza kako bi se premostio period dok se turistički tokovi ne nastave.

Stoga, turistički sektor mora u narednim sedmicama imati koristi od najavljenih mera, bilo da je reč o programu likvidnosti ECB, specifičnoj državnoj pomoći članica EU, podršci za kratkotrajno radno angažovanje ili da se radi o ulaganjima EIB-a / EIF-a. Konkretno, uz garanciju budžeta EU, Evropski investicioni fond (EIF), zajedno sa bankama iz cele Evrope, treba da obezbedi oko 8 milijardi evra sredstava pomoći za skoro 100.000 pogođenih evropskih malih i srednjih preduzeća, uključujući i ona u sektoru turizma.

Pored toga, Inicijativa za ulaganje u odgovor na korona virus (CRII), koja iznosi 37 milijardi evra, omogućiće državama članicama da mobilišu neiskorišćene budžete strukturnih fondova u različite svrhe, uključujući turizam. Uz podršku Evropskog parlamenta dobijenu 26. marta ove godine, ova Inicijativa je već stupila na snagu 1. aprila.

Međutim, moraćemo da idemo dalje, sa evropskim planom industrijskog oporavka za sve evropske privredne grane i njihove ekosisteme. Ovo je čuveni četvrti stub koji je dogovoren na poslednjem sastanku Evrogrupe (okupljanje ministara finansija 19 članica EU čija je valuta Evro), takozvani Maršalov plan za Evropu. Prema našoj proceni, turizam bi trebalo da bude glavni korisnik takvog plana. Stoga je neophodno da se on brzo primeni.

Takođe se razmatra i postojeća regulativa kako bi se prilagodila situaciji:

  • Usvojena je čvrsta mera kako bi se izbegli letovi bez putnika i smanjio pritisak na avio-kompanije da zadrže svoje slotove na aerodromima.
  • Predstavljen je i vodič za prava putnika koji uvažava ovu kriznu situaciju. To znači da avio-kompanije ne moraju da vrše naknadu štete putnicima ali im moraju ponuditi povraćaj sredstava ili vaučere za naknadne letove. Zaštita potrošača je uvek primarna.

Naposletku, iako je možda još prerano da se ovome govori, biće neophodno da se pripeme najbolje moguće strategije izlaska iz mera ograničenja kretanja i šta će ovo značiti za postepeno vraćanje turističkih aktivnosti i slobode kretanja unutar zemalja u Šengenskoj zoni i van granica EU. Težiće se definisanju jasnih uslova i preventivnih mera koje će se usklađivati na nivou EU.

  1. Kreiranje turizma budućnosti

Sada je trenutak da se pozabavimo budućnošću koja će zasigurno biti različita i u društvenom i u ekonomskom kontekstu.

Moraćemo da zajedno osmislimo sektor turizma koji će biti održiv, digitalan i otporan na krize.

Bilo koji plan oporavka, državna pomoć za sektor turizma moraće da obuhvati i tranziciju kako bi se turizam, kao i drugi sektori, prilagodio novoj realnosti gde su ključni faktori digitalni, strateški i ekološki.

Ovo je i pre krize izazvane korona virusom bilo bitno ali sada postaje imperativ kako bi se nakon izlaska iz krize Evropa pozicionirala kao vodeća svetska turistička destinacija u kontekstu vrednosti, kvaliteta i inovativnosti. Turizam u Evropi treba izbalansirati kako bi postao primer za odgovoran, održiv i inovativan sektor, koji će odgovoriti na prekomerni masovni turizam, prevazići ekološke izazove i iskoristiti pojavu novih platformi.

Ova strategija ima tri dela.

Pre svega, turizam mora biti u središtu evropskog Zelenog dogovora. Ovo znači promovisanje održivog turizma kao odgovor na prekomerni turizam (koji se sreće u izvesnim gradovima i regionima). Ovde će morati da se nađe balans između očuvanja sektora turizma i ekonomske realnosti što neće biti nimalo lako. Poenta je da se promoviše lokalni turizam, a ne da se putnici spreče da putuju. Ovakvu promenu će morati da prati nova politika EU o mobilnosti turista i čvrsta rešenost na lokalnom nivou.

Pored toga, turizam će morati da se okrene digitalnim tehnologijama i da napravi ravnotežu između tradicionalnih kompanija i vodećih digitalnih platformi. Ovde se ne radi o tome da se one međusobno suprotstave već da se svaka od njih prilagodi: neke će morati da se više digitalizuju dok će neke morati da prihvate odgovornost za svoj uticaj u okviru turističkog ekosistema. Ravnoteža između tradicionalnog i digitalnog i odgovornost digitalnih platformi, u svim granama privrede, će biti tema Zakona o digitalnim uslugana na kome se već radi u EU.

Naposletku, turizam mora postati strateško pitanje. Ekonomska i društvena vrednost ove grane privrede, njena utemeljenost na bogatoj istoriji i neprocenjivoj kulturnoj različitosti u Evropi, se mora odbraniti od agresivnih investicionih strategija koje vode zemlje van Evrope i koje trenutnu krizu mogu da iskoriste da se po nižoj ceni dokopaju evropskih turističkih bisera.

Uz sve ove izazove, biće neophodan koordinisani odgovor na nivou Evrope; Evropska komisija, Savet Evrope i Evropski parlament će morati da rade zajedno sa svim učesnicima u turizmu, poštujući regione i lokalitete. Na ovome već radi Radna grupa za turizam koju je osnovao Evropski parlament kao i ministri za turizam u okviru EU. Ovo će biti ključno za razvoj strategije budućnosti za turizam u Evropi.

Predlog je da se organizuje Evropski turistički samit čim okolnosti to omoguće kako bi se sagledala budućnost i napravio plan za izgradnju održivog, inovativnog i otpornog turizma u Evropi. Trenutna zdravstvena kriza je sada prioritet ali na naš način života će uticati i digitalizacija i svest o našem uticaju na životnu sredinu.

Nema vremena za gubljenje. Neophodno je hitno se posvetiti spašavanju kompanija u turizmu, a onda brzo transformisati sektor turizma kako bi nastavio da doprinosi razvoju privrede i društva.

Autor teksta: Thierry Breton, European commissioner for Internal market

Balkanski Alpi – gordi planinski masivi

0
Balkanski Alpi
Photo: iStock

Nazubljene litice i zidine Prokletija, oštre i nemilosrdne, istovremeno izazvaju divljenje i strahopoštovanje svih posmatrača koji dođu u podnožje ovog planinskog kraja. Ako je priroda htela da pošalje poruku, onda Prokletije šalju jasnu i nedvosmislenu. Jedno ovakvo prelepo prirodno bogatstvo nastalo je u velikim mukama, a čini se što su takve muke veće, nagrada je na kraju značajnija

Svoj naziv, Prokletije u množini, ovaj gorostasni i divlji planinski masiv nosi zbog nekoliko bliskih planinskih venaca koje obuhvata.

U regionu poznat i kao Balkanski Alpi, ovaj planinski venac se proteže na oko 650 kilometara dužine, i obuhvata površinu od oko 3.500 kilometara kvadratnih. Najviši vrh je Jezerski vrh sa 2.694 metara nadmorske visine, a teritorija koju obuhvata ovaj planinski masiv se prostire na teritorijama Srbije, Crne Gore i Albanije, čineći i prirodnu granicu između ovih država.

Ime Prokletije ovom planinskom lancu možda i najbolje pristaje, jer se radi o izrazito oštrim planinskim liticama, krševitim, nemilosrdno neprohodnim i neistraženim krajevima u kojima dominira neverovatna prirodna lepota, po kojoj je ovaj kraj i čuven.

Prokletije posećuje veliki broj ne samo turista i zaljubljenika u prirodu, već i istraživača i naučnika i svi oni su, čini se, u večnoj potrazi kako bi saznali sve misterije ovog kraja i odgonetnuli tajnu koju ova planina čuva. Iako deluje nemilosrdno, ovaj planinski masiv je relativno pitom, i dozvoljava svima da ga istražuju, međutim, to ipak mora biti pod uslovima koje diktiraju Prokletije, planina koja već milenijumima čuva stražu, motreći istovemeno na more, na kopno i na ljude koji ovu planinu nazivaju svojim domom.

Prva nacionalna onlajn baza podataka za vino i grožđe

0
Prva nacionalna onlajn baza podataka za vino i grožđe
Photo: iStock

Savez vinara i vinogradara Srbije pokrenuo je projekat formiranja baze podataka koja treba da objedini ponudu i potražnju na tržištu Srbije u cilju što boljeg i kvalitetnijeg poslovanja

U projektu formiranja baze podataka, osnovni cilj Saveza vinara i vinogradara Srbije je centralizovanje sistema u kom svi zaniteresovani učesnici mogu imati najrelevantnije podatke o svim aktivnostima vezanim za grožđe i vino. Stvaranje baze i prikupljanje podataka je potpuno besplatno za sve.

Na ovaj način, sve vinarije mogu imati podatke i informacije o ponudi i potražnji, što im značajno može poboljšati planiranje i nabavku, kao i sve aktivnosti vezane za proizvodnju i plasman grožđa i vina.

Više informacija možete pronaći na zvaničnoj internet stranici Saveza vinara i vinogradara Srbije za nekoliko dana, a sve aktuelnosti možete pratiti na njihovoj Fejsbuk stranici.

Poslednje objave

Pica restoran picerija

Od klasika do inovacija: Pice koje su dominirale u 2025. godini

0
Prema izveštaju Pizza Today 2025 Pizza Industry Trends Report, više od 55% vlasnika picerija proširilo je svoju ponudu novim stilovima pica tokom ove godine....