18.9 C
Belgrade
petak, jul 11, 2025
Naslovna Blog Stranica 158

Od reciklirane otpadne vode do proizvodnje piva

0
Pivo pab
Photo: Pexels/Pavel Danilyuk

Fabrika vode u Lisabonu je pokazala da reciklirana voda ne služi samo za navodnjavanje ili za industriske pogone. Otpadna voda unutar fabrike dobija novi život i postaje jedan od najomiljenijih svetskih proizvoda koji se konzumira širom sveta

Fabrika vode u Lisabonu je jedan od najvećih pogona za prečišćavanje otpadnih voda u Portugaliji. Čelnici fabrike su odlučili da odu korak dalje i da prošire proces reciklaže, od reciklirane otpadne vode do proizvodnje piva.

Akva do Težo Atlantiko prerađuje otpadnu vodu iz 23 opštine u oblastima Amadora, Lisabon i Oejraš. Na taj način, voda koju “upotrebi” oko 750.000 stanovnika dobija priliku da se opet nađe u službi građana.

Ceo proces podrazumeva čišćenje od krupnijih delova otpada, prečišćavanje od masnoća ili toksina, kao i kompletno filtriranje kako bi bila potpuno čista i sanitarno ispravna voda. Interesantno je navesti da se u reciklaži izdvaja i mulj koji se koristi za biomasu, a fabrika proizvodi i struju za svoje potrebe.

Zamalo bez ćevapa u Mišlenovom vodiču, saznajte više.

Deo takve vode se koristi za dalju proizvodnju, a deo se se vraća u reku Težo. Od čiste i reciklirane vode u fabrici u Lisabonu pravi zanatsko pivo Vira, kako bi skrenuli pažnju na okolinu, i na očuvanje svih resursa. Pivo Vira nije u slobodnoj prodaji, i može se probati jedino u krugu fabrike.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Mišlenov obrok na uličnoj tezgi

0
Mišlenov obrok na uličnoj tezgi singapur ulična hrana
Photo: Unsplash/Galen Crout

Čini nam se da sve što ima veze sa Mišlenovim vodičem ili zvezdicama učini da se novčanik sakrije duboko u džepovima. Da to u potpunosti i nije baš tačno, potvrđuje jedan restoran iz Singapura. Tamo kvalitetan i ukusan obrok košta nešto manje od 250 dinara

Prosečan obrok u restoranu sa ovim prestižnim priznanjem obično košta koliko i prosečna mesečna stanarina, ali verovali ili ne, može i drugačije. Dokaz za to je najjeftiniji restoran sa Mišlenovom zvezdicom na svetu, koji se nalazi u Singapuru. Mišlenov obrok na uličnoj tezgi u ovom gradu košta manje od obične pljeskavice.

Hawker je termin koji se obično koristi za sve osobe koje prodaju razne vrste robe ili hrane na ulici. Takve osobe obično reklamiraju svoj štand mušterijama tako što „vuču“ ili prave galamu. Hawker Chan je upravo jedna takva priča koja je uspela da iznenadi kompletan fajn dajning svet.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Karl Ng (@where.is.karl)

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Skromno jelo od piletine i pirinča u soja sosu ne deluje kao nešto posebno i kao nešto što ima veze sa Mišlenom. U restoranu Hawker Chan koji se nalazi u centru grada, vlasnik Čan Hon Meng služi piletinu u marinadi, u sosu od deset različitih začinskih biljaka, zajedno sa pirinčem ili nudlama. Kako Mišlenov vodič ističe, piletina je neverovatno nežna i suptilna, sos ima bogat, ali uravnotežen okus. Ovaj specijalitet košta samo 2.25 američkih dolara

Ova kombinacija je savršena za ručak ili večeru, i dostupna je svima. Najbolje od svega je to što je Čan pokazao da kvalitet ne mora biti skup i da ne zavisi od nekih posebnih sastojaka. Dovoljno je samo da svaka namirnica bude sveža i savršeno spremljena, onda je i uspeh zagarantovan.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Albanija, Bugarska, Slovenija i Hrvatska – najbolja mesta za miran odmor

0
Albanija, Bugarska, Slovenija i Hrvatska - najbolja mesta za miran odmor
Photo: iStock

Evropa je zaista blagoslovena kilometrima divnih obala, ali njene popularne destinacije popuštaju pod pritiskom prekomernog turizma. Širom Starog kontinenta se sprovode određene akcije i ograničenja kako bi se sačuvali svi sadržaji od velikog broja turista. Međutim, postoje i ona druga mesta, gde ne morate da se borite za svoje mesto na plaži, a podjednako su atraktivna kao i ona popularna, i dosta njih se nalazi baš u našoj blizini

Ako se ne želite da se borite za svoje mesto na pesku za postavljanje peškira, ili da vas iznervirani lokalci mrko gledaju, mogli biste da potražite neke manje poznate destinacije ovog leta. Albanija, Bugarska, Slovenija i Hrvatska nude najbolja mesta za miran odmor, navodi Euronews. Ovo destinacije su samo mali deo bogate ponude Evrope, a posebno su interesantne jer se nalaze u našem okruženju.

Doživite Mediteran po povoljnoj ceni na albanskoj rivijeri

Albanija tek treba da ostavi trag na glavnoj evropskoj turističkoj stazi, što je razlog više za posetu. Protežući se duž Jadranskog i Jonskog mora, obala zemlje duga 450 kilometara je prošarana zlatnim peskom i borovom šumom.

Za najbolje plaže idite na albansku rivijeru koja se proteže od Vlore do Ksamila. Među njima se nalazi i Dermi, jedna od najdužih i najpopularnijih plaža u Albaniji. Kad se umorite od kupanja ili buke koja dolazi iz živahnih barova, vrlo lako možete pronaći osamu i skloniti se od gužve. Albanija nudi sadržajan i pristupačan odmor, i sve više evropskih turista se odlučuje da provede svoj godišnji odmor baš tamo.

Spojite sunce i čas istorije u Poreču u Hrvatskoj

Turistima se preporučuje da zamene krstarenje i posetu Dubrovniku za Poreč u zapadnoj Hrvatskoj. Poreč je u potpunosti prožet istorijom, što potvrđuju njegove kamene ulice i krovovi od terakote, gde možete pronaći brojne znamenitosti.

Iako je ovaj grad jedno od najpopularnijih odmarališta na jadranskoj obali, on još uvek nije pod pritiskom masovnog turizma. Pored divnog mora i odmaranja na plažama, turistima se obavezno preporučuje poseta Eufrazijevoj bazilici koja je pod zaštitom Uneska.

Kreiranje živopisnih trenutaka uz aktivan odmor, saznajte više.

Ipak, najveći deo svog vremena turisti provode sunčajući se i kupajući na njegovim plažama. Najpoznatije plaže u Poreču su Zelena i Plava laguna.

Izgubite se u venecijanskom šarmu Izole u Sloveniji

Izola se nalazi na delu slovenačke jadranske obale, i nekad je bila pod venecijanskom upravom. Manje posećena od susednog Pirana, mala ribarska luka oduševljava šarmantnim krivudavim ulicama. Takođe ima niz šljunčanih i peščanih plaža kojim se može pristupiti direktno sa pešačke staze na obali.

Izola je živahno i slikovito naselje, karakteristično po ljubaznosti meštana. Osnovna privredna grana u Izoli je turizam, a bogato i živopisno arhitektonsko nasleđe i interesantne ulice pripovedaju posetiocima svoju priču. Mediteranska klima obezbeđuje blage zime i topla leta, što Izolu čine idealnom destinacijom za posetu u svim godišnjim dobima.

Vratite se prirodi na crnomorskoj obali Bugarske

Crnomorska obala Bugarske je prepuna prirodnih lepota. Bugarska je prilično zanimljiva država sa razvijenom i raznolikom turističkom ponudom. Bogato nasleđe uključuje izuzetno očuvane kulturno-istorijske spomenike.

Tu je naravno i Crno more čiju obalu karakterišu sunčane morske obale, duge peščane plaže boje zlata, mirne uvale, romantični rtovi i gostoljubivi ribarski gradići. Najpopularnije letovalište jeste Sunčev breg, mesto Nesebar, a najluksuznije letovalište jesu Zlatni Pjasci.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Srpska vina krupnim koracima napred

0
Srpska vina krupnim koracima napred

Jedan od najuticajnijih internacionalnih vinskih časopisa na svetu Dekanter, u februaru ove godine posvetio je poseban deo magazina vinarstvu Srbije i velikim brojem poena ocenio petnaest vina iz Srbije. Na ovaj način Dekanter je najavio novo poglavlje srpskog vinarstva na globalnoj sceni

Imajući u vidu veliku moć Dekantera da skrene pažnju internacionalne publike na određenu vinsku regiju, srpska vina sada imaju priliku da se nađu na vinskoj mapi sveta, a samim tim i da osnaže lokalnu scenu i povećaju broj turista zainteresovanih za vinski turizam uopšte.

Dinamična vinska zemlja

U pomenutom tekstu u Dekanteru, Kerolajn Gilbi (Caroline Gilby) master vina, inače vrstan stručnjak za vina sa ovog podneblja, Srbiju je nazvala jednom od „najdinamičnijih vinskih zemalja u ovom delu Evrope“.

– Sad sa ovim ocenama u Dekanteru, domaća vina su stala rame uz rame sa svetskim vinima. Od petnaest vina, samo njih nekoliko su bila od naših autohtonih sorti, sve ostalo su bila vina od internacionalnih sorti i ocenjena su fantastično.  Dokazali smo da srpski teroar može da se uporedi sa najboljim svetskim teroarima i da su naši enolozi i vinari dorasli. Inače, Srbija skoro ni da ne postoji na vinskoj svetskoj mapi. Mi ne moramo da izvozimo svoja vina, jer se sva popiju ovde, pa su tako vina koja se izvoze veoma visokog kvaliteta – objašnjava Igor Luković, urednik časopisa Vino&Fino.

Srpska vina krupnim koracima napred
Igor Luković

Upravo vina koja se izvoze u Veliku Britaniju i SAD ušla su u Dekanterovu selekciju. Ta vina su autentična, kvalitetna i namenjena HoReCa sektoru. Za ovaj veoma važan tekst u Dekanteru zaslužni su Privredna komora Srbije, Turistička organizacija Srbije, Savez vinara i vinogradara, kao i časopis Vino&Fino.

– Oslobodili smo se balasta jugoslovenskih vina koja su smatrana jeftinim i sad gradimo poziciju za fina vina. Dekanter je mnogo važan da se čuje za srpsko vino, a Kerolajn Gilbi prati jugoslovensku vinsku scenu još od osamdesetih godina 20. veka, dolazi često u ove krajeve i vrlo dobro zna šta su prokupac ili grašac. Treba dovoditi takve ljude, koji imaju kriterijum i znaju da stave vina u kontekst – smatra Igor.

Vinski turizam

Biti na vinskoj svetskoj mapi u današnje vreme znači biti i na turističkoj mapi, jer je vino postalo važno piće koje se sve više konzumira u celom svetu, a njegovoj proizvodnji i marketingu pridaje se sve veća pažnja. Ljudi su oduvek voleli da učestvuju u proizvodnji vina, zbog vina se putuje i sve je to dovelo do jednog specifičnog turističkog proizvoda poznatog kao vinski turizam.

Vinski turizam mogao bi se definisati kao odlazak u vinograde, vinarije, poseta vinskih festivala i izložbi gde su glavni motiv degustacija vina i upoznavanje sa određenom vinskom regijom. Sve ovo zvuči veoma sofisticirano i na prvu loptu moglo bi se pomisliti da većinu posetilaca u vinarijama čine stručnjaci za vino. Međutim, sasvim je suprotno. Globalne statistike govore da veliku većinu vinskih turista čine „obični“ turisti, povremeni degustatori vina, a ne vinski znalci.

Srpska vina krupnim koracima napred

Ko je vinski turista?

Više od osamdeset odsto vinskih turista živi u urbanim sredinama, a odlazak u vinograd (vikendom) je nešto što oni vide kao povratak prirodi i tradiciji. Dokolica više nije popularna, turisti sve više traže sadržaje i smisao u svojim putovanjima. Možda je u pitanju pomodarstvo, možda pravo poznavanje ukusa, možda i jedno i drugo. Šta god da je u pitanju, činjenica je da gosti žele sve više i bolje. Vinarije su relativno brzo odgovorile na ove nove zahteve i u svoje ponude uključile gastronomiju, jer gastronomija omogućava sektoru vinskog turizma da proširi svoju publiku na hedoniste uopšte. Sve je više vinarija koje osim degustacija vina, imaju restorane i smeštaj, nudeći uparivanje hrane i vina, degustaciju lokalnih specijaliteta, što sve ostavlja nezaboravan utisak.

Vinarija Despotika iz okoline Smederevske Palanke prvu berbu imala je 2011, a smeštaj su otvorili 2020. godine. Vlasnik vinarije Veselin Despotović kaže da u ponudi za sada imaju šest soba i nisu želeli više od toga jer se prvenstveno bave vinogradarstvom, a ne hotelijerstvom.

– To je pilot projekat opipavanja pulsa tržišta, unapređenje usluge za naše klijente, partnere i posetioce. Uglavnom za ljude iz struke. Kada dođu „obični“ turisti, oni traže još neke sadržaje, bazen, animaciju, a mi za sada nismo u mogućnosti da im to pružimo. Najčešći gosti su nam razne firme koje organizuju tim bildinge kao i partneri vinarije. Često organizujemo gostovanje poznatih šefova radi uparivanja vina i hrane, matinee sa poznatim di džejevimaa, tematske dane povodom praznika i to je veoma popularno – objašnjava Veselin.

Srpska vina krupnim koracima napred3
Veselin Despotović

Vinski sektor doživljava kontinuirani rast od pet do deset odsto godišnje, a što se Evrope tiče, stručne procene govore da se eksploatiše samo dvadeset odsto vinsko-turističkog potencijala. Inače, neke statistike govore da vinarija može povećati svoj promet za dvadeset do trideset odsto ako nudi usluge vinskog turizma.

Vinarija Deurić za Fruškoj gori počela je svedeno, sa malim degustacionim podrumom koji se zatim pretvorio u restoran sa redovnim programom i rasprodatim vikendima.

– Organizujemo proslave, rođendane, krštenja, svadbe. Radimo i stručne ture, a jednom mesečno imamo i školu vina koja je vrlo popularna kao deo tim bildinga. Ove godine u planu je otvaranje četiri apartmana. Videli smo potencijal u tome i počeli da širimo tu priču od januara 2022. Svi naši gosti skoro po pravilu kupuju i naše vino, najmanje jednu bocu, da nose kući – kaže Milena Zdravković brend menadžerka vinarije.

Sve naše vinarije koje imaju degustacione sale, restorane i uopšte koje su uz vino ponudile i hranu rade veoma dobro. Ipak, često se to svodi na naročito organizovane ručkove ili večere, na sedenje u restoranu uz muziku i na poslovne posete.

Aktivni hedonizam

Ipak, nisu svi ljubitelji vina zainteresovani da sede u vinskim podrumima i restoranima. Grupa mladih ljudi koji vole prirodu i vino okupila se oko projekta Dionysus Experience – Nikola Petković, Aleksandra Vasić i Veroljub Zmijanac shvatili su da im fali dobar vikend u prirodi i odlučili da tako nešto ponude ljudima sličnim sebi. Tako je prošle godine nastao Dionysus Experience, događaj koji su organizovali u junu i oktobru 2022, a na kome su spojili aktivni odmor u prirodi sa uživanjem u vinariji.

– Hteli smo da ljude malo izvedemo u prirodu, da hodaju, voze bicikl, posete neki lep prirodni predeo i tako puni utisaka sednu u vinariju, dobiju neko znanje, probaju vino, ručaju i odmore se. Nije nam bila namera da ličimo na druge vinske događaje, da budemo previše formalni, hteli smo da to bude opušteno, intimno. Spojili smo aktivnost i hedonizam, pod krilaticom „aktivni hedonizam“ – objašnjava Nikola.

Dionysus Experience se sastoji iz tri segmenta: prvi je sportski deo koji traje od tri do 5 sati, zatim sledi matine kad je ručak, degustacija vina i odmor, a na kraju je treći deo kada bude i di džej i sve se pretvori u žurku u prirodi.

– Događaj je vrlo opušten, nije obavezno da vinarija svakog usluži, mogu ljudi da odu s vinom na travicu, da prilegnu, opuste se, gledaju prirodu, a naravno ko želi, može da ode u vinariju i nauči nešto o vinu. Ljudi koji dolaze su različiti, ima studenata, ima programera, preduzetnika, neko dođe s roditeljima. Najviše ih je iz Beograda i Novog Sada, mada je bilo i iz Hrvatske, Makedonije… Uglavnom su to mlađi ljudi s dobrim platama, koji nisu preveliki entuzijasti za vino – kaže Aleksandra.

Srpska vina krupnim koracima napred3
Aleksandra, Veroljub i Nikola

S obzirom da su tek počeli, prošle godine organizovali su dva događaja, a ove godine u planu su tri, vrlo su fleksibilni po pitanju organizacije. Zamišljeno je da na Dionysus Experience učesnici dođu sopstvenim prevozom, međutim prošle jeseni se javilo dosta njih koji nisu mogli sami da dođu, pa im je organizovan autobuski prevoz do vinarije.

– Mi smo startap i za sada organizujemo tri događaja godišnje. Na Dionysus Experience dođe između 100 i 150 ljudi. Nama je želja da na ovaj način podstaknemo ljude na lokalu, da ih uključimo u organizaciju. Voleli bismo da imamo jedan događaj godišnje koji bi povezao sve vinarije i sve vinske rute, koji bi trajao nekoliko dana i koji bi posećivali ljudi iz zemlje i regiona – objašnjava Nikola.

Potrebna podrška javnog sektora

U Srbiji dve najznačajnije vinske regije, Negotinska Krajina i Župa, nemaju pristojne hotele u blizini, a nisu blizu Beograda odakle dolazi i najveći broj posetilaca. Nije realno očekivati od vinarija da se bave i hotelijerstvom, pa je kod nas vinski turizam i dalje na rudimentarnom nivou.

Srpska vina krupnim koracima napred3

A vinski turizam može igrati značajnu ulogu u ekonomskom razvoju regiona, ali je svet vina neophodno približiti gostima koji tu inače ne bi došli samo zbog vina. Zato su gastronomija, sport, kulturni događaji kao što su koncerti u vinogradima, festivali, neki od načina da se privuku najrazličitiji gosti, a tu je već potrebna pomoć celog regiona i podrška javnog sektora, jer vinski turizam obuhvata i vinske rute, puteve, javne toalete, putokaze, smeštajne kapacitete… Sada, kada imamo visoko ocenjena vina, imamo priliku i da gradimo imidž zemlje sa autentičnim vinima, koja su svake godine sve boljeg kvaliteta.

Piše: Bojana Ilić

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najudaljenije naseljeno ostrvo

0
Najudaljenije naseljeno ostrvo vulkansko ostrvo
Photo: Pixabay/Julius_Silver

Na ovom ostrvu nema aerodroma, postoji samo jedna brodska linija koja ga povezuje sa kopnom, i to je tipična „veza na daljinu“ jer brod plovi jednom u tri meseca

Tristan da Kunja je vulkansko ostrvo u Južnom Atlantiku. Ime je dobilo po portugalskom moreplovcu Tristao da Cunhi koji ga je 1506. godine otkrio. Ovo ostrvo je najudaljenije naseljeno ostrvo poznato civilizaciji.

Na nepunih 100 kvadratnih kilometara ostrva živi oko 300 ljudi, i administrativno pripada Velikoj Britaniji, iako je od Tristana udaljena skoro 2000 kilometara. Tokom poslednje erupcije vulkana koja je pogodila ostrvo 1961. godine celokupno stanovništvo preseljeno u Veliku Britaniju. Nakon elementarne nepogode svi stanovnici su se vratili u svoje domove.

Kreiranje živopisnih trenutaka uz aktivan odmor, saznajte više.

Najveći deo prihoda dolazi upravo od mora, od ribolova i jastoga po čemu je i najpoznatije u svetu. Skoro svi, svih 100 porodica koliko ih tamo ima se tradicionalno bavi ribarstvom. Danas je tamo proglašena zaštitna zonu zbog očuvanja morskog života u oblasti na jugu Atlantskog okeana, i to će biti najveća takva zona u Atlanstkom okeanu, četvrta po veličini na svetu.

Na ostrvu živi samo jedan doktor, postoji jedna škola, čak dve crkve i jedan Internet kafe koji je inače veza sa svetom. Naravno, postoje i prodavnice sa robom, ali one imaju zaista strog plan nabavke. Sve što treba mesecima unapred se planira, kako bi roba stigla brodovima koji ga posećuju samo 60 dana godišnje.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Wellness i spavanje na pokošenoj planinskoj travi

0
Wellness i spavanje na pokošenoj planinskoj travi
Photo: Pexels/Monica Turlui

Planinska trava se kosi u vreme cvetanja, kad je njen potencijal za sve blagodeti koje ona pruža najbolji. Sva eterična ulja, kao i ostala prirodna lekovita svojstva pružaju utočište i oporavak, bilo da imate lošu cirkulaciju, spor metabolizam ili vam jednostavno treba fizička i mentalna detoksikacija

U Italiji i Austriji se već dugo praktikuje ovakav način prirodnog wellness-a. To podrazumeva boravak ili spavanje na pokošenoj planinskoj travi i biljkama, kao i na senu. Meštani u Južnom Tirolu već dugo znaju za to, pa nakon teškog i fizički napornog dana odlaze da tradicionalno odmaraju na travi.

Tako je odmor na poljima postao normalan svima, ležanje na travi je ovde zapravo simbol pravog odmora, koji ima i svoje ime, heubad, što  doslovno znači „kupanje u senu“.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hotel Sun (@hotel_sun_)

Danas je to postalo lokalna turistička atrakcija koja preti da se raširi po svetu. Domišljati lokalci su turistima, ukoliko je takav slučaj potreban, spremni i da iznajme deo takve trave. Oni mogu na njoj da odmaraju i upijaju mirise lavande i ostalih divljih biljaka, kako bi se vraćali u neka nostalgična i vesela vremena.

Kreiranje živopisnih trenutaka uz aktivan odmor, saznajte više.

Da je ležanje u travi ozbiljna stvar pokazuje i primer iz hotela Schonruh. Gosti se potpuno oslobode svoje odeće, nakon čega se pokrivaju planinskom travom i biljem. Iz hotela kažu da je iskustvo potpuno neverovatno i transcendentalano. Pored toga je  i lekovito i blagotvorno za organizam, pomaže kod išijasa, reume, artroze i iscrpljenosti.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

 

Dubrovnik među 25 najlepših gradova na svetu

0
Dubrovnik
Photo; iStock

Poznati američki magazin Travel + Leisure je nedavno na svojim stranicama objavio popis 25 najlepših gradova na svetu. Magazin je sastavio listu na osnovu posebnih karakteristika destinacija koje ih definišu, tako da samo prirodna lepota ili samo istorijske prilike nisu dovoljne za kvalifikaciju

Travel + Leisure navodi da su prostrani parkovi, drevna čuda, muzeji svetske klase ili prelepa priroda samo od neke karakteristika koje grad čine lepim, iako je koncept lepog grada subjektivan i može se razlikovati od osobe do osobe. Dubrovnik se, zbog svega što predstavlja, našao među 25 najlepših na svetu.

Dubrovnik je zauzeo 18. mesto na listi, što i ne čudi, s obzirom na zadivljujuću arhitekturu, stare gradske zidine i položaj na jadranskoj obali. Za Dubrovnik magazin kaže da je zaista puno filmova i TV emisija imalo koristi od njegovog kinematografskog izgleda.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mamiplatz ☼ Saskia ☼ (@mamiplatz)

Ipak, lepota grada nije samo „zapela“ za oko Holivudu, već i Unesku, koji je Dubrovnik proglasio mestom svetske baštine. Grad je šarmantan, kompaktan i bez saobraćaja. Turisti mogu istraživati praktično besprekornu srednjovekovnu arhitekturu i masivne kamene zidine grada, jednu od najbolje očuvanih srednjovekovnih tvrđava na svetu.

Na prvom mestu liste se nalazi Sidnej iz Australije. Travel + Leisure opisuje Sidnej kao grad sa prelepim plažama, spektakularnim pogledom na rt, predivnim parkovima i vrtovima sa puno sunca. Grad je pre svega izuzetno čist.

Kreiranje živopisnih trenutaka uz aktivan odmor, saznajte više.

Ostali gradovi među najboljih 10 su Barselona, ​​​​Kvinstaun, Istanbul, Pariz, San Francisko, Palermo, Kejp Taun, Seul i Kartagina iz Kolubmije. Više o listi možete pronaći na zvaničnoj internet stranici.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Prvo pivo koje je napravila veštačka inteligencija

0
Pivo pab
Photo: Pexels/Pavel Danilyuk

Poznata pivara Beck’s je proizvela pivo koje je napravila veštačka inteligencija. Ovaj proizvod je posebno napravljen kako bi se obeležio jubilej kompanije koja već vek i po uspešno posluje na tržištima šrom sveta

Beck’s Autonomous je prvo pivo koje je napravila veštačka inteligencija. Pivara je odlučila da obeleži 150. godina postojanja na originalan način, lansiravši pivo koje je napravljeno praktično bez učešća čoveka.

Novi koncept Beck’s Autonomous predstavlja potpuno “autorski” projekat veštačke inteligencije. Od izvora AI koristili su ChatGPT i Midjourney, kako bi se napravilo prvo pivo takve vrste. Veštačka inteligencija je zaslužna za sve, recepturu, brendiranje i marketing.

Direktorka marketinga pivare Beck’s je objasnila da je njena kompanija uvek bila vodeća u inovacijama u svetu piva, navodi Drinks Business. Beck’s Autonomous je pilsner od lokalnih i prirodnih sastojaka. Sadrži 5% alkohola i pakuje se u hibridnu limenku od stakla i aluminijuma.

Zamalo bez ćevapa u Mišlenovom vodiču, saznajte više.

Iz kompanije dalje navode da prihvataju novu tehnologiju i koriste potencijal veštačke inteligencije za podsticanje inovacija i kreativnosti u svetu piva. To je pogled u budućnost, stvaranje uzbuđenja kod korisnika pravljenjem novih i revolucionarnih proizvoda. Za sada se ne brinu da će ostati bez posla, i da veštačka inteligencija neće preuzeti za sada obavezne i ključne pozicije ljudi.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Britanski Telegraph: Split obavezno treba posetiti

0
Split
Photo: iStock

Jedan od najpoznatijih svetskih medija,Telegraph, je objavio članak o Hrvatskoj i susednim destinacijama koje obavezno moraju da se posete bar jednom u životu

Britanski Telegraph je napravio spisak destinacija koje obavezno treba posetiti. Iako se Dubrovnik do skoro nalazio na listi među prvim destinacijama, sada ga je zamenio drugi biser Jadrana, u pitanju je Split.

Ova medijska kuća je u reportaži navela da je Dubrovnik 2011. privukao oko 600.000 turista, a do 2019. godine taj broj prelazi milion i po. To se pre svega desilo zahvaljujući Igri prestola, ali i njegovoj vanvremenskoj lepoti.

Međutim, taj broj je daleko veći nego što Dubrovnik ima kapacitet, imajući u vidu da u njemu živi tek oko 40.000 ljudi. Masovni turizam je počeo ozbiljno da ugrožava grad, pa Telegraph preporučuje turistima da krenu severnije u Split, navodi index.hr.

Split se nalazi na samoj obali, njegovi barovi i kafići gledaju na dalmatinsko ostrvo Brač. Tu je i nezaobilazna Dioklecijanova palata koja pamti drevna vremena i rimske careve. U samom gradu nema gužvi kao u Dubrovniku, a i cene su dosta niže, navodi Telegraph.

Kreiranje živopisnih trenutaka uz aktivan odmor, saznajte više.

Pored Splita, na listi gradova koji se moraju posetiti nalaze se još dosta alternativnih destinacija. Treba posetiti Talin umesto St. Peterburga, San Augustin umesto Maču Pikčua, Lion umesto Pariza. Takođe, tu su i Verona, Kalabrija, kao i druge zemlje.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Ana Miča, generalna menadžerka Hotela Putnik Kopaonik

0
Ana Miča, direktorka marketinga i prodaje Hotel Putnik Kopaonik

Ana nije prvi put u našem i vašem TU magazinu, ali ovaj intervju povodom njenog novog naimenovanja, predstavlja logičan sled događaja za svakog ko je čitao prošli. Za one koji su to nažalost propustili, reći ću da smo Ani kao “mladoj lavici” prorekli, citiram – “izuzetno svetlu budućnost”. I eto, ni godinu dana kasnije, Ana Miča vam kao generalna menadžerka hotela Putnik Kopaonik otkriva nešto više o sebi, svome poslu i daljim planovima u karijeri

Ana Miča, generalna menadžerka Hotela Putnik Kopaonik

TU: Recite nam nešto više o vašem putu ka mestu direktorke hotela Putnik Kopaonik?
AM: Imajući u vidu da je Hotel Putnik Kopaonik kompletno renoviran i otvoren za goste u decembru 2018. godine, ja radim u njemu od samog početka i to najpre na poziciji Sales and Marketing Manager-a, a zatim i kao Head of Sales and Marketing Department. Bila sam deo pre – openinga, a zatim i samog otvaranja hotela. Shodno tome, imala sam priliku da kroz ceo navedeni period rada upoznam sve segmente funkcionisanja hotela. Dakle, posle pet godina otvorila se mogućnost da preuzmem vodeću organizacionu ulogu u hotelu – što sam ja oberučke prihvatila.

TU: Koji su ključni segmenti vašeg delovanja da bi bili zadovoljni postignutim?
AM: Sa ove pozicije na kojoj trenutno radim, smatram da je najvažnije da svi budu zadovoljni – i oni koji pružaju usluge gostima, kao i sami gosti hotela.

TU: Kakav je vaš odnos prema kolegama, s obzirom da ste toliko dugo u ovom hotelu na različitim pozicijama?
AM: To što sam na poziciji na kojoj sam danas, mogu da zahvalim i svojim kolegama sa kojima sarađujem od samog početka. Naš međusobni odnos je zasnovan na poverenju i dobroj saradnji, mi nastupamo kao tim, podržavamo jedni druge i zajednički ostvarujemo rezultate.

TU: Kako rešavate hronične probleme sa kadrovima, s obzirom na specifičnost destinacije?
AM: Za sada nekako odolevamo nedostatku osoblja i uspevamo da organizujemo rad u hotelu na zadovoljavajući način. Verujem da je danas u svim oblastima, ne samo u hotelijersvu, vrlo teško doći do adekvatnog kadra. Interesovanje za zaposlenjem varira tokom godine, najveće je u zimskom periodu, a van sezone mi svakako imamo uigran tim koji već petu godinu odgovara svim izazovima.

TU: Šta je po vašem mišljenju ono zbog čega se gosti vraćaju u vaš hotel i šta razlikuje hotel Putnik Kopaonik od konkurencije?
AM: Smatram da svaki hotel ima svog gosta. Isto tako, svaki hotel ima nešto posebno što može da ponudi i da na taj način ostvari jedinstvenu vezu sa gostom. Iako u prvi mah možda deluje da svi manje – više nudimo isto, ipak način na koji pružamo uslugu i jedan prijateljski odnos koji mi negujemo sa gostima je ključ uspeha i ono zbog čega imamo zaista veliki broj vernih gostiju koji su sa nama iz godine u godinu.

TU: Pretpostavljam da ste jedna od najmlađih direktorki hotela u Srbiji, šta je potrebno za takav uspeh?
AM: Konstantan rad kako na sebi tako i u poslu, usavršavanje, učenje od uspešnih ljudi, balans između privatnog i poslovnog života, kao i neodustajanje od razvoja u svim segmentima života su po mom uverenju – ključ uspeha. Primenjujući sve navedeno, postala sam, možda ne najmlađa, ali definitivno jedna od mlađih direktorki hotela u Srbiji.

TU: Vaša profesionalna karijera je izuzetna, šta je presudilo da ostanete u ovom hotelu i koji su vaši dalji planovi?
AM: Rekla bih da su to prvo hotel, gosti i, naravno, kolege. Veoma volim ceo taj sistem i kada on besprekorno funkcioniše. Izazov je biti od početka deo jednog tako velikog mehanizma, unapređivati ga, menjati, savladavati svakodnevne prepreke na dobrobit i zadovoljstvo gostiju i zaposlenih. Moji planovi usmereni su ka daljem razvoju hotela, podizanju nivoa usluge i ponude, ulaganje u edukaciju zaposlenih i obogaćenju hotelsko-turističke ponude naše zemlje.

Tekst: Petar Vušurović

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Motar u gastronomiji - Morska biljka koja oplemenjuje svaki zalogaj

Motar u gastronomiji – Morska biljka koja oplemenjuje svaki zalogaj

0
Na prvi pogled, motar (Crithmum maritimum) deluje kao skromna biljka koja prianja uz stenovite obale mora. Međutim, iza njegovog jednostavnog izgleda krije se bogat...