25.1 C
Belgrade
utorak, avgust 5, 2025
Naslovna Blog Stranica 185

Ljubljana najbolja siti brejk destinacija

0
Ljubljana-Slovenija
Photo: iStock

Prema European Best Destination, najposećenijem turističkom sajtu u Evropi koji sarađuje sa više od 300 turističkih organizacija, Ljubljana je osvojila nagradu European Best Destination 2022. Ova nagrada je dodeljena za najbolji siti brejk u Evropi u ovoj godini

Ljubljana je najbolja siti brejk destinacija u 2022. godini u Evropi. Na osnovu istraživanja European Best Destination, prestonica Slovenije je najbolje pozicionirana destinacija kad su u pitanju putovanja koje se odnose na kratke odmore i posete gradovima na Starom kontinentu.

Ljubljana je poznata kao grad za znatiželjne i avanturiste. Grad je riznica uzbudljivih tajni i prirodnih radosti, ponosna zelena prestolnica Slovenije koja uvek rado dočekuje sve putnike željne kulture, umetnosti i zabave. Ljubljana je posebno dobro poznata po velikim zelenim površinama koje pružaju opuštenu atmosferu.

Veliko srce Slovenije krase pre svega šarena istorija i prirodna baština. U autentičnom šarmu Ljubljane najviše uživaju putnici koji se iznova vraćaju. Raznolikost gradskog života i odlična gastronoska scena samo su deo zbog sadržaja zbog kojih se turisti vraćaju u Ljubljanu.

Alpe Cimbra, skijaški raj Italije, saznajte više.

Snaga Ljubljane leži pre svega u njenoj otvorenosti i karakteru. Ljubljana nije zaboravila da se razvija i prati globalne održive trendove, ali je i dalje zadržala šarm i iskru za one koji toliko vole istorijsko gradsko jezgro, navodi European Best Destination.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Idila na raskršću mora i planina

0
Idila na raskršću mora i planina (2)
Photo: iStock

Gorski kotar je zelena oaza i idealna destinacija za sve zaljubljenike u prirodu. Njen karakter odlikuje nesvakidašnji spoj kontinentalne i mediteranske Hrvatske, pa je ona dobila najbolje od obe, što se može videti na svakom koraku

Gorski kotar je planinska regija, idila na raskršću mora i planina. Većinom je to kraško polje, i nalazi se na severozapadu Hrvatske, sa površinom od 1.270 kvadratnih kilometara. Čak 63% površine nalazi se pod šumom, i ovde živi oko 27.000 stanovnika u 342 naseljena mesta.

Ova regija se nalazi u centralnom delu zemlje, na mestu gde se topli morski vazduh transformiše u hladniji, šumski i kontinentalni, što ovom delu Hrvatske daje neverovatan izgled. Ovde je sve u skladu, i prvo što se primeti jeste harmonija između prirode i čoveka.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by TU magazin (@tumagazin.rs)

Gorski kotar obiluje prirodnim lepotama i zanimljivostima. Ovde ima svega, od bistrih jezera, sunčanih livada, brojnih izvora, potoka i rečica, do predivnih brda i planina, i to je jednostavno idealna destinacija za šumske izlete i odmor u fantastičnom prirodnom okruženju.

Ovde možete pronaći delove netaknute prirode koji u sebi kriju posebnu lepotu i mir, i svaki deo ovog kraja Hrvatske pružiće vam pravu toplinu i dobrodošlicu. Meštani su pravi domaćini, koji će pronaći put do srca svakog turiste, i sve ih ugostiti kako treba.

Alpe Cimbra, skijaški raj Italije, saznajte više.

Ovaj kraj se zaista nalazi nalazi na raskršću kontinentalne i mediteranske Hrvatske. Bilo da krenete sa primorja u unutrašnjost Hrvatske, bilo da krenete na more iz unutrašnjosti, sam položaj regije garantuje pravi odmor. Osim prirode, ovaj kraj ima puno sadržaja, kulturno-istorijskog nasleđa. Bogata kulturna baština u kombinaciji sa prirodom obezbeđuje i odmor i učešće u zanimljivim lokalnim manifestacijama.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Tara dobila novi vidikovac

0
Nacionalni park Tara među najlepšim mestima Balkana
Photo: iStock

Panina Tara je sigurno jedna od najatraktivnijih destinacija u Srbiji. Ovu planinu krase netaknute prirodne lepote i pravi planinski ambijent, što potvrđuju i brojni postavljeni vidikovci. Od sada je Tara bogatija za još jedan vidikovac pod imenom Vrla lipa

Planina Tara je dobila novi vidikovac. Vrla lipa, kako se zove vidikovac, se pridružio već poznatim i izuzetno posećenim vidikovcima Banjskoj steni i Sokolarici. On se nalazi na Uroševoj steni, na oko dva kilometra od centra Kaluđerskih Bara, odakle puca veličanstven pogled na planinske predele i okolinu.

Vidikovac Vrla lipa se nalazi u prijatnom ambijentu četinarske šume, uz sam put i predstavlja novu atrakciju za turiste. Vidikovac je idealan za predah od šetnje ili paninarenja, a odličan je i za stvaranje najlepših uspomena i fotografija.

Alpe Cimbra, skijaški raj Italije, saznajte više.

Veliki broj turista i ljubitelja prirode je posećivao ovo mesto i pre nego što je zvanično postalo vidikovac, a sada je tu postavljena i osmatračnica visoka oko osam metara, navodi eKapija.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Sunčane i pristupačne zimske destinacije 1. deo

0

Kriza i povećanje troškova života navode mnoge od nas da revidiramo svoje planove za sledeću godinu, iako još uvek nije prošla ni ova 2022. U jeku novogodišnjih priprema, groznica putovanja se sve više poput pandemije širi među nama, dok surova svakodnevica i aktelna kriza opominju na štednju. Međutim, postoje još uvek neke sunčane destinacije na koje možemo da pobegnemo, destinacije koje odgovaraju ograničenom budžetu a nude sadržajan odmor

Kako bi saznali gde je najjeftinije putovati početkom 2023. godine, OTA Insight je napravio rang listu prosečnih cena hotelskih soba po noćenju u svim kategorijama hotela. Lista sadrži gradove, sunčane i pristupačne zimske destinacije koje su obično toplije tokom zimskih meseci u kojima možete ostati za 100 evra po noći ili manje.

Ovo je lista najjeftinijih destinacija u Evropi (ili u relativnoj blizini) na kojima ne morate da propustite zimsko sunce, period van turističke sezone je idealno vreme za pronalaženje ponuda za odmor u toplijim krajevima, navodi Euronews. Ove cene su prosek cena hotelskih soba za noćenje po osobi, i to može varirati od hotela do hotela.

9. Odsednite na Sardiniji u Italiji za 100 evra po noći

Odmor na Sardiniji u proseku košta oko 100 evra po noćenju, što i baš nije najpovoljnije. Međutim, ovo ostrvo zaista ima dosta toga da ponudi turistima. Iako bi sunčanje na plaži moglo biti nezgodno u februaru, uvek možete prošetati predivnim plažama i uživati u kulturno-istorijskim znamenitostima. Sardinija ima oko pet sunčanih sati dnevno u februaru i prosečne maksimalne dnevne temperature su oko 15 stepeni Celzijusa.

8. Odsednite u Nici, Francuska za 99 evra po noćenju

Ovaj glamurozni grad i dalje je elegantan tokom zimskih meseci, i kao bonus, uobičajene turističke gužve znatno su smanjene. Temperature u Nici ponovo počinju da rastu od februara, što je čini blagim mestom za traženje zimskog sunca. Prosečne dnevne maksimalne temperature su oko 13 stepeni Celzijusa uz devet sunčanih sati.

7. Odsednite u Marbelji, Španija za 99 evra po noćenju

Kosta del Sol poznata je po letnjem odmoru, ali je i odličan izbor i za zimski odmor. Umesto izležavanja na plaži tu su brojni sportski sadržaji koje Marbelja nudi. Iskoristite hladnije vreme za šetnju okolnim krajolikom ili uživajte u jednom od 70 golf terena širom regiona.

Marbelja ima zaštićenu mikroklimu s prosečnom temperaturom od 16 stepeni Celzijusa u februaru i sedam sunčanih sati dnevno. Prosečna količina padavina je niža nego u januaru, ali je još uvek jedan od najkišovitijih meseci pa svakako ponesite kišobran.

Alpe Cimbra, skijaški raj Italije, saznajte više.

6. Odsednite u Monpeljeu u Francuskoj za 99 evra po noćenju

U Monpeljeu u zimskom period nije toplo kao u letnjim mesecima, to je tačno. Međutim, zima je najbolje vreme za uživanje u kulturnim dešavanjima i festivalima, kao i svim sadržajima koje grad nudi. Vreme je u Monpeljeu tokom februara sveže, sa najvišom temperaturom od 12 stepeni Celzijusa, ali samo 18% šansi za kišu. Šetnja, kafić, kroasan i čaša vina su sve što vam u životu treba, a gde to bolje ima nego u Francuskoj?

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Sajam turizma spreman do februara

0

Najznačajnija turistička manifestacija u zemlji i jugoistočnoj Evropi, 44. Međunarodni sajam turizma održaće se od 23. do 26. februara 2023. godine na Beogradskom sajmu

Pripreme za organizaciju ovog jedinstvenog događaja uveliko su u toku, jer su očekivanja od  Sajma turizma u Beogradu tradicionalno visoka. Sajam je refleks globalne turističke privrede, mesto sveobuhvatne ponude i direktnih susreta ljudi sa zajedničkim poslovnim i putničkim interesovanjima.

Još prošlo izdanje manifestacije pokazalo je u kom domenu se turistička industrija menja zbog prilika u svetu koje snažno utiču na turističke tokove. Srećom, turizam se prilagođava i inovira kako bi se zadovoljila neprekidna potražnja potrošača i želja putnika za putovanjima.

Prema najnovijim podacima Svetske turističke organizacije (UNWTO) međunarodni turizam je doživeo snažan oporavak od početka 2022.godine, a ovaj rezultat je jedan od razloga što je tema ovogodišnjeg Svetskog dana turizma bila “reispitivanje turizma”, sa fokusom na dalje predviđanje rasta prihoda i značaja ove neiscrpne privredne grane.

Srbija je nastavila da prati svetski trend rasta i ove godine zabeležena je 88,4% veća poseta turista nego prošle. Upravo će predstojeći Sajam turizma biti mesto na kome će se videti da je Srbija otvorena za biznis, posebno u sektoru turizma i ugostiteljstva. Sajam će predstaviti sve turističke trendove, tendencije, nova znanja, tehnologije i mogućnosti u oblasti turizma.

U februaru sa Sajmom turizma tradicionalno kreće talas nove energije, a kroz uspostavljanje kontakata i umrežavanje učesnika, trasiraće se pravac ostvarivanja još boljih poslovnih rezultata.Posetioce očekuje veliki broj popularnih svetskih destinacija sa sve raznovrsnijom turističkom ponudom, autentičnim smeštajnim kapacitetima prilagođenim savremenim turistima.

Tradicionalno, na sajmu će učestvovati najznačajnije turističke agencije, udruženja i organizacije, hoteli, turistički centri, vazduhoplovne kompanije i međunarodni tur-operatori. Turističke destinacije sa svojim atrakcijama, proizvodima, smeštajnim i ugostiteljskim kapacitetima i drugim sadržajima, imaju priliku da svoju ponudu predstave ne samo turistima iz Srbije, već iz celog regiona, koji postaje sve emitivnije tržište.

Omiljen od strane posetilaca kao godišnji orijentir za odabir aranžmana i destinacija, Beogradski sajam turizma namenjen je u svom velikom organizacionom domenu i profesionalcima iz svih sektora turističke industrije. U tom smislu, paralelno će se na Beogradskom sajmu odvijati i 18. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA, koji će prikazati najsavremeniju opremu za hotelske i ugostiteljske objekte.

 Sajam sa dugom tradicijom, regionalnim ugledom i poverenjem učesnika i posetilaca, jedna je od najuspešnijih manifestacija Beogradskog sajma i zaštitini znak grada Beograda. Sajam turizma kreirao je ambijent u kome se spajaju ponuda i potražnja. U fokusu događaja ostaju poslovni kontakti učesnika i poslovnih posetilaca gostiju iz zemlje, regiona, kao i tradicionalnih tržišta gde naši ljudi putuju i onih odakle nam dolazi najveći broj turista.

Ovaj najposećeniji sajam turizma regiona i šire kroz veliki broj poslovnih gostiju i B2B aktivnosti sa preko 350 održanih zakazanih sastanaka na poslednjem okupljanju čini značajno tržište od nekoliko desetina miliona potencijalnih turista. Imajući u vidu energiju koju i organizatori i učesnici pokazuju u predsajamskoj atmosferi, uz opravdana iščekivanja posletilaca na ekskluzivne sajamske cene i first minute ponude, Sajam turizma nastaviće svoje putovanje i van do sad osvojenih granica.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

 

Svetska prestonica pržene piletine

0
Svetska prestolnica pržene piletine pohovano tempura
Photo: Unsplash/Ke Vin

Zašto se mali grad Nakatsu smatra gradom sa najboljom prženom piletinom u Japanu, a vrlo verovatno i u svetu? I šta je uopšte „karaage“, delikates koji je proslavio ovaj grad?

Nakatsu je nezvanično svetska prestonica pržene piletine. Karaage je potekao baš iz ovog grada, i postao omiljena hrana cele nacije. Karaage je delikatna i komplikovana verzija pržene piletine. Ova divna hrskava poslastica je toliko je omiljena da svake godine stotine hiljada ljudi glasa u takmičenju širom zemlje kako bi odredili gde se služi najbolji karaage.

Iako metropole poput Tokija, Kjota i Osake dominiraju u svakom velikom takmičenju, male zanatske radnje iz grada Nakatsu, koji se nalazi u prefekturi Oita na južnom ostrvu Kjušu, obično osvajaju najviše nagrada.

Karaage Grand Prix je takmičenje u Japanu čiji se pobednik može pohvaliti da ima najhrskaviju, najsočniju i najukusniju prženu piletinu. Zašto je ovo važno? Termin, karaage se izgovara kao „karate“, osim što „t“ zamenite čvrstim “g”.  To je vrsta pržene piletine koja je u Japanu poznata i po jednostavnosti izrade i po tome što ima izuzetno složen ukus.

U pitanju je piletina premazana maslacem, nakon čega se uvalja u krompirov skrob kao premaz, koji u potpunosti prekriva komade pilećih bataka, prsa, vrata i krilaca. Tako pripremljena piletina se prži u dubokom ulju. Piletina je pre toga marinirana u mešavini soja sosa, đumbira, soli, belog luka i drugih tajnih sastojaka koji oslobađaju eksploziju ukusa. Piletina je toliko dobra i poznata, da je i čuveni Entoni Bordejn bio opsednut ovim delikatesom.

U osnovi, karaage je krajnji rezultat višegeneracijske istorije koja spaja kontinente, doba istraživanja, međukulturalnog mešanja, gladi i svetskih ratova. To je pečena piletina koja se razlikuje od bilo koje druge i smatra se hranom za dušu u Nakatsu gradu, navodi BBC.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by YAA (@yaa1701)

Poreklo delikatesa može se pratiti unazad do 16. veka kada su portugalski misionari stigli na obale japanskih ostrva Kjušu i sa sobom doneli svoje metode pripremanja prženog mesa. Polako su japanski stanovnici počeli da usvajaju neke od zapadnjačkih načina da bi stvorili nešto što se danas zove tempura. Tempura je smesa za pohovanje i sastoji se (uglavnom) od brašna, jaja, soli i vode.

Istorija i piletina

Jedenje piletine nije dolazilo u obzir sve dok tragedija nije pogodila ovu ostrvsku državu. Tokom Kyōhō ere (1716.-1736.), raširena glad praktično je uništila prinose pirinča i ubila desetine hiljada ljudi. U cilju obnavljanja ekonomije i stanovništva, farmeri su bili primorani da se više bave uzgojem peradi kako bi prodavali jaja. Na kraju, počeli su da konzumiraju i njihovo meso.

Kuvar u fokusu – Aleksandar Novitović, saznajte više.

Nakon toga, 1868. godine je novi japanski car krenuo u drastičnu reformu društva. On je krenuo da usvaja zapadnjačke ideje kada je u pitanju industrijalizacija, vojna tehnologija, pa čak i prehrana ljudi. To je u osnovi značilo konzumiranje više mesa.

Međutim, tek nakon Drugog svetskog rata pržena piletina, a posebno karaage, postala je široko rasprostranjen specijalitet. Posle rata je Japan bio desetkovan, nestašica hrane je bila velika, pa je uspostavljenjem zapadnih, posebno američkih standarda piletina postala jedna od glavnih namirnica.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Šta se dešava sa novcem iz Fontane di Trevi?

0
Šta se dešava sa novcem iz Fontane di Trevi italija rim
Photo: Unsplash/Michele Bitetto

Prema verovanju, ako bacite preko ramena novčić u Fontanu di Trevi, sigurno ćete opet posetiti Rim. Svake godine turisti bace više od milion evra u ovu fontanu, šta se dešava sa tim novcem, gde on završava?

Svake godine se sakupi oko 1.5 miliona evra zahvaljujući novčićima koje turisti bace u najpoznatiju rimsku fontanu svake godine. Šta se dešava sa novcem iz Fontane di Trevi? Gde idu kovanice sakupljene na ovaj način, imajući u vidu da se svakog dana prikupi preko 3.000 evra?

Već nekoliko decenija taj novac se prikuplja kako bi doprineo višem cilju. Počevši od 2001. godine, ovaj novac se donira organizaciji Caritas. Caritas je dobrotvorna organzacija rimokatoličke crkve, osnovana 1971. godine, koja sredstvima koje sakupi pomaže beskućnicima i porodicama koje se suočavaju sa finansijskim problemima, navodi Euronews.

Takva praksa je obustavljena 2017. godine, kada je odlukom gradskih vlasti taj novac preusmeren za saniranje puteva, kao i za socijalna davanja. Odlukom koja je donesena 2019. godine ta sredstva su bila namenjena gradskom budžetu, kao deo koji je služio za poboljšanje socijalne politike. Ovaj predlog je naišao na brojne kritike, pa se odluka nekoliko puta menjala.

Alpe Cimbra, skijaški raj Italije, saznajte više.

Fontana di Trevi je izgrađena između 1732. i 1762. godine, i danas je jedna od najpoznatijih znamenitosti Rima. Sa visinom od 26.3 i širinom od 49.15 metara predstavlja najveću fontanu baroknog stila u Rimu. Fontanu je izajnirao Nikola Salvi i predstavlja kroćenje sirove snage vode.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Spanakopita, najukusnija pita Grčke

0
Spanakopita, najukusnija pita Grčke
Photo: Pixabay/kbmars

Grčka ulična hrana je bogata mirisima i ukusima, i proglašena je za jednu od najboljih svetskih kuhinja. Grčka kuhinja kombinuje ukuse istoka i zapada. Namirnice poput jogurta, orašastih plodova, semenki susama i pirinča prvi su uveli Persijanci. Sastojci poput sosova i testenine uvedeni su u kuhinju nakon rimske invazije. Kada su Arapi osvojili zemlju, uveli su kim, cimea i karanfilić. Takvo kulinarsko nasleđe daje grčkoj pripremi svežinu, raznolikost i prefinjenost, pa nije ni čudo što je Grčka danas poznata kao središte gurmana

U bogatom ukusu grčke kuhinje možete uživati u svakom zalogaju. Vodi vas na senzacionalno putovanje u prošlost u zemlju starogrčkih bogova i heroja koji su nekad stvarali ukusne specijalitete u kojima i danas rado uživamo. Spanakopita je jedno takvo jelo, u pitanju je najukusnija pita Grčke.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maria Tsiakalou 🧿 (@marys_gramm)

Spanakopita je poslastica, predjelo ili lagani ručak, i posebno je vole deca. Ova pita sadrži nadev od spanaća, mladog luka i feta sira, i najverovatnije je ostala kao nasleđe nakon turske vladavina. Uglavnom se može naći na štandovima grčke ulične hrane, kao i u svim restoranima u Grčkoj.

Kuvar u fokusu – Aleksandar Novitović, saznajte više.

Spanakopita je idealan zalogaj i očaravajuće jelo koje će vam sigurno ulepšati dan. Uglavnom se služi topla, i u poslednje vreme je izuzetno popularna zbog rasta interesovanja za vegetarijanskim jelima. Ova pita je jedna od najmirisnijih i najzdravijih varijanti ulične hrane.

Postoje i kod nas brojne verzije ove pite, ali se razlikuju najviše po sastojcima koji se koriste u pripremi. Spanakopita se pravi isključivo sa spanaćem i feta sirom, dok tradicionalnan i autentičan ukus duguje začinskom bilju. Čuvena hrskavost se dobija kada se pre pečenja, kore izdašno premažu maslinovim uljem.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Indijski duhovni grad koji peva

0
Indijski duhovni grad koji peva
Photo: Unsplash/Karanvir Pathania

U hramu Vijaya Vithala u Hampiju 500 godina stari kameni stubovi čudesno proizvode zvukove zvona i udaraljki. Da li je hram namerno ili slučajno dizajniran da bude muzički instrument, ostala je misterija do današnjih dana

Indijski duhovni grad koji peva, Hampi, nalazi se u južnom delu zemlje. On je dom jednog posebnog hrama, sa interesantno dizajniranim ulazima, paviljonima sa stubovima i ogromnim skulpturama. U svetu je najpoznatiji po neobičnom terenu od granitnih stena u različitim tonovima sive, oker i roze boje i po drevnim ruševinama hramova i palata.

Hampi se često opisuje kao muzej na otvorenom, ispunjen veličanstvenim kamenim ruševinama na obalama reke Tungabhadra. Kao glavni grad južnoindijskog hinduističkog kraljevstva Vijayanagara od 14. do 16. veka, gradom su vladali kraljevi koji su izdašno trošili na kulturu, religiju i umetnost.

Hram Vijaya Vithala, posvećen hinduističkom bogu Višnuu, arhitektonsko je remek-delo čiji su visoki stubovi i masivni ulazi isklesani od granita. Kompleks hrama Vijaya Vithala datira iz 15. veka, i danas se nalazi na listi Uneskove svetske baštine, navodi BBC.

Velelepne balustrade okružene kamenim slonovima vode do dvorane sa stubovima, koja se nalazila na vrhu kamene platforme ukrašene motivima konja i cveća. Ispunjen visokim kamenim stubovima i izrezbarenim skulpturama, ovaj paviljon je služio kao pozornica za klasične plesače koji su nastupali za kralja i za bogove.

Interesantno je navesti da su jedinu muzičku podršku pružali kameni stubovi koji se uzdižu u hramu. To su bili jedini muzički instrumenti koji su se tu koristili prilikom svečanosti i slavlja. Hampijevi „muzički stubovi“ su fenomen koji je vekovima zbunjivao ljude. Isklesani su od pojedinačnih blokova granita, ima ih 56 ukupno, i služili su kao udaraljke.

U drevna vremena muzičari su “svirali” po vitkim stubovima štapićima od sandalovine ili prstima, proizvodeći zvukove različitih instrumenata. Kada se udare, stubovi proizvode različite muzičke note kao i zvukove raznih indijskih instrumenata.

Alpe Cimbra, skijaški raj Italije, saznajte više.

Ovo „pevajuće kamenje“ se nalazi u paviljonu koji je danas zatvoren za posete u pokušaju da se sačuvaju ove kamene relikvije, budući da su ljudi uvek lupali po kamenim stubovima kako bi proizveli muziku. To je dovelo do njihove degradacije, i sada ove stoletne stubove turisti mogu samo videti, ali ne i “svirati” .

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Interesantni načini za promovisanje destinacija u 2022.

0
Interesantni-načini-za-promovisanje-destinacija-u-2022
Photo: Printscreen/ youtube/Inspired by Iceland

U ovoj godini je zabeleženo nekoliko baš interesantnih načina za privlačenje turista. Govorimo o promotivnim kampanjama za destinacije, kada turistička “žarišta” plasiraju ekstravagantne video-zapise, posebne internet stranice i aplikacije, kako bi se privukla pažnja turista

U 2022. godini su zabeleženi zaista raznoliki načini za promovisanje destinacija. Neki od njih su stvarno dobri, dok su drugi prilično interesantni i hrabri. U godinama nakon pandemije, mnoge destinacije širom sveta su gotovo očajnički pokušavale da povrate poverenje putnika, i nisu birale sredstva. Ovo su samo neki od primera promotivnih kampanja destinacija u Evropi, navodi CNN.

Švedska, skandinavski horor film

Ukoliko želite da se zabavite u šumi u stilu „Veštice iz Blaira“, Švedska vas čeka. Baš na vreme za Noć veštica, Visit Sweden je objavio dvominutni horor film koji promoviše ovu zemlju. Odvažan pokušaj da se privuku turisti, s obzirom na to da se na početku idilični video, ubrzo pretvara u horor film.

Viljnus, srećan rođendan… kome?

Ovaj interesantni video je pre svega šala na sopstveni račun, jer temom kampanje „niko ne zna gde je Viljnus“ domaćini na dopadljiv način žele da privuku turiste. Kampanja proslavlja 700. godišnjicu grada, a domaćini su iskoristili rođendan kako bi pozvali turiste. „Nakon što je većina sveta zaboravila poslednjih 699 rođendana Viljnusa, došli smo do rešenja da za njegov 700. rođendan pozovemo ljude“, navodi se u videu.

Švajcarska: Putovanje sa Federerom i En

Teniski šampion Rodžer Federer već nekoliko godina promovše svoju rodnu Švajcarsku, dok mu se aprilu u kampanji pridružila i glumica En Hatavej. U dvominutnom skeču oni u raznim aktivnostima poput plivanja u ledenom jezeru ili hajkinga, pozivaju putnike da posete ovu zemlju. Tema kampanje je odlična, „Kad vam treba nenadmašno putovanje, potrebna vam je Švajcarska“!

Velika Britanija: manje poznata Britanija

Britanci su kampanjom „Welcome to Another Side of Britain“ odlučili da promovišu manje poznate gradove, jer Britanija nisu samo London ili kraljevska porodica. U promotivnim video materijalima oni predstavljaju urbano letnje putovanje kroz gradove poput Birmingema ili Zapadnog Midlandsa. To je posebno važno sada jer je nakon Bregzita i pandemije u velikoj meri opao broj turista koji posećuje ovu zemlju.

Alpe Cimbra, skijaški raj Italije, saznajte više.

Island, poniji kao lični asistenti

Ukoliko morate da radite i kad ste na odmoru, proveravate vašu poštu, Island ima plan za vas. Ako izaberete Island za vaš odmor, dobijate ličnog asistenta na četiri noge. Kampanja, objavljena u maju, tvrdi da su islandski poniji istrenirani da pišu poruke i proveravaju mejlove. Video počinje tako što sedam ponija prelazi preko tastature, pišući potpuno nerazumljive i nejasne poruke vašem šefu, tvrdeći da on neće ništa primetiti.

Postoji i mogućnost odabira jednog od konja koji će vas, ako zatražite, izbaciti iz kancelarije. Besmisleno, ali hrabro i simpatično.

Beč: opusti se

Austrijska prestonica dolazi sa nadrealnom reklamnom kampanjom. Putovanje bi trebalo biti vreme u kom relaksirate sva svakodnevna životna pravila, a kako bi vas podstakli na to, Turistička zajednica Beča je napravila kratki film koji prikazuje hodajući stomak na dve noge kako se opušta u njihovoj oktobarskoj kampanji.

U pitanju je kratki film od šest minuta, u kom okrugli stomak napušta čoveka opsednutog vežbanjem, Harija, jer se više ne oseća dobrodošlim. Stomak odlazi u Beč gde luta ulicama, razgleda uzvišena umetnička dela i uživa u Saher torti u svom hotelskom krevetu. Na kraju, Hari i njegov stomak se ujedinjuju i imaju susret u bečkom restoranu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Lazure i Porsche Partnerstvo koje pomera granice luksuza

Lazure i Porsche: Partnerstvo koje pomera granice luksuza

0
Sve je više luksuznih brendova koji prepoznaju važnost udruživanja kako bi svojim klijentima ponudili jedinstvena iskustva. Leto 2025. u Herceg Novom obeležava ekskluzivna saradnja...