Na severozapadu Španije se nalazi selo Salto de Kastro, u blizini grada Zamora. Ovo selo je postalo popularno u poslednjim nedeljama, jer su ga lokalne vlasti prodavale za 250.000 evra. Od danas je selo privatna svojina, a novi vlasnik želi da u njemu podigne seoski hotel i pretvori ga u turistički centar
Kako navodi list Diario de Castilla y Leon, nakon samo nekoliko nedelja je prodato selo Salto de Kastro. U njemu postoji 44 kuće, kafana, crkva, škola i jedan hotel. Selo je kupio izvesni investitor iz Toleda, koji planira da od njega napravi turistički raj.
Selo se prostire na skoro 8 hektara i ima nešto manje od 7.000 metara kvadratnih korisnih stambenih površina. Cena kvadratnog metra je u proseku koštala oko 40 evra.
Selo je izgrađeno sredinom 20. veka kako bi se obezbedio smeštaj za radnike koji su radili na izgradnji brane Kastro. Brana je izgrađena, a nakon što su meštani odnosno radnici otišli, selo je ostalo napušteno i nenaseljeno od 1989. godine.
Salto de Kastro je pre nekoliko godina bilo u ponudi za 6.2 miliona evra, međutim, nakon neuspešne prodaje na kraju je cena spala na 250.000 evra. Iako je ova cena i dalje suviše niska, treba reći da se selo nalazi na crvenoj listi baštine „Hispania Nostra“, što znači da je njegova infrastruktura u prilično lošem stanju.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Predstavljena je nova web platforma za digitalne nomade, namenjena osobama koji žele da svoje radno i slobodno vreme provedu u Hercegovini
Nova platforma, Hercegovina i digitalni nomadi, pod imenom Work’n’Sunshine je zvanično predstavljena. Razvijena je kroz projekt RECOOPER sufinansiran sredstvima Evropske unije i Vlade Nemačke.
Ova platforma obezbeđuje sve korisne informacije digitalnim nomadima, od prirodnih lepota do kulturno istorijskih sadržaja Hercegovine. Namenjena je radnicima na daljinu i olakšava jedan od najvećih izazova s kojima se digitalni nomadi susreću na novim destinacijama. Platforma nudi preporuke, sugestije i savete za samostalno istraživanje i upoznavanje regiona.
Glavni slogan koji prati ovu akciju je Work’n’Sunshine, u okviru koje digitalni nomadi mogu da otkriju sve specifičnosti Hercegovine. Pored prirode i istorijskih sadržaja, oni mogu upoznati i avanturizam, gastronomiju i društveni život lokalnih zajednica.
Trakaj, baltička romatnika na jezeru, saznajte više.
Tokom boravka, digitalni nomadi će koristiti usluge različitih turističkih operatera i boraviće u raznim vrstama smeštaja. Oni će biti smešteni u hotelima, motelima i apartmanima, a biće organizovani brojni događaji gde će moći da probaju tradicionalnu hranu, modernu gastronomiju i čuvena hercegovačka vina, navodi eKapija.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Pafos i Sevilja su odneli pobedu za Evropske prestonice pametnog turizma, a Kranj za destinaciju izvrsnosti. Ovi gradovi su nedvosmisleno pokazali svoju spremnost kad je budućnost turizma u pitanju
Evropska komisija je proglasila ovogodišnje pobednike u takmičenju Evropske prestonice pametnog turizma 2023. godine. Najbolje destinacije pametnog turizma su Pafos i Sevilja, a Kranjiz Slovenije je izabran kao najbolja Evropska destinacija izvrsnosti 2023.
Ove dve inicijative EU imaju za cilj da promovišu destinacije zbog svojih pametnih i održivih turističkih praksi. Takmičenje Evropska prestonica pametnog turizma prepoznaje izvanredna postignuća u četiri specifične kategorije. To su pristupačnost, održivost, digitalizacija kao i kulturna baština i kreativnost.
Evropska destinacija izvrsnosti se bavi manjim turističkim destinacijama koje mogu pokazati svoja izvanredna postignuća u održivosti i inspirisati druge turiste za destinacije u njihovoj zelenoj tranziciji. Takmičenja su bila otvorena za destinacije širom EU, kao i za zemlje izvan EU koje učestvuju u programu COSME.
Evropske prestonice pametnog turizma imaće koristi od podrške komunikaciji i brendiranju tokom 2023. godine. Uz to, Evropska destinacija izvrsnosti biće pozicionirana kao pionir održivosti turizma posvećena ciljevima Evropskog zelenog plana. Tokom godine, Kranj kao najbolja Evropska destinacija izvrsnosti 2023. će dobiti stručnu komunikaciju i podršku brendiranja na nivou EU.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Ministar ekonomskog razvoja i turizma Crne Gore Goran Đurović, ministar turizma i omladine u Vladi Srbije Husein Memić, pokrajinski sekretar za privredu i turizam Nenad Ivanišević, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić i generalni direktor Novosadskog sajma Slobodan Cvetković svečano su na Novosadskom sajmu otvorili 53. međunarodni sajam turizma. Ministar Memić je pohvalio odluku organizatora da Sajam turizma prvi put ove godine priredi posebno, u terminu različitiom od Međunarodnih sajmova „Lorist“
– To je još jedna potvrda da Vojvodina postaje turistička regija od velikog značaja – rekao je Memić. U prilog potvrde za održavanje ovog događaja jeste i podatak da na Sajmu učestvuje 14 zemalja i 250 izlagača. Prema pokazateljima kojima raspolažemo, 2022. biće rekordna godina. Podaci Republičkog zavoda za statistiku govore da imamo 9,3 miliona noćenja, što je za 18 odsto više nego u pretpandemijskoj, rekordnoj 2019. godini. Što se tiče dolazaka turista, njih je bilo 2,9 miliona i za dva odsto više nego u devet meseci 2019. godine.
Prema Memićevoj proceni, rekord obećava i devizni priliv od turizma, jer je u prvih devet meseci ove godine ostvaren devizni priliv od 1,5 milijardi evra, dok je u celoj 2019. iznosio 1,6 milijardi evra. Najavio je da će iduća godina biti razvojna kada je reč o turističkoj infrastrukturi jer je za te namene obezbeđeno za petinu više novca nego ove godine.
On je zahvalio resornom kolegi Goranu Đuroviću na partnerstvu Crne Gore Sajmu turizma i na sadržajnim razgovorima, izrazivši želju da se „s bratskom Crnom Gorom zajedno učestvuje na velikim tržištima“. Goran Đurović je izrazio želju da se na 53. međunarodnom sajmu turizma dodatno osnaže veze u svim segmentima ekonomije i turizma.
Pokrajinski sekretar za privredu i turizam Nenad Ivanišević je naglasio da su rezultati turističke privrede u Pokrajini u prvih devet meseci ove godine nadmašili rekordnu 2019.
– Dve evropske titule kojima je ovenčan Novi Sad – Omladinska prestonica Evrope i Evropska prestonica kulture – uticale su na celokupan imidž naše države – rekao je gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić. – Naš grad je postao nezaobilazna turistička destinacija u ovom delu Evrope. Turizam je u stalnoj ekspanziji, a nagrade i priznanja samo se nižu. Pre tri godine poznati turistički sajt Lonli planet uvrstio je Novi Sad na treće mesto top deset gradova koje obavezno treba posetiti, ove godine dobili smo priznanje „Zlatna jabuka“, a nedavno u Ljubljani prestižnu nagradu kao kreativna destinacija.
Poželeo je Đurić dobrodošlicu svim gostima Novog Sada i podsetio na pobratimstvo Novog Sada sa Budvom, završnu fazu potpisa pobratimstva s Tivtom, kulturne veze sa Herceg Novim i obećao podršku da titula Evropske prestonice kulture, stigne u Crnu Goru. Takođe, pozvao je sve da posete štand Turističke organizacije Novog Sada i upoznaju se s ponudom vina i vinskog turizma – kroz „Novosadski vinski put“.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Prema European Best Destination, najposećenijem turističkom sajtu u Evropi koji sarađuje sa više od 300 turističkih organizacija, Budimpešta je već ponela titulu najbolje božićne destinacije u Evropi u 2022. godini. Glavni razlog zbog kog je ovo priznanje pripalo upravo Budimpešti jeste božićni market koji je ove godine otvoren 18. novembra i traje sve do 1. januara 2023.
Budimpešta je omiljena destinacija za naše turiste, a posebno čarobna postaje u susret Novoj godini, kada se ceo grad pretvara u zimsku bajku, te gotovo da nema srpske agencije koja ne nudi aranžmane za popularni advent.
Slogan ovogodišnjeg božićnog marketa glasi “U ljubavi i sigurnosti“ i tim sloganom otvara se božićno slavlje isped Bazilike Svetog Stefana. U pitanju je najpopularniji budimpeštanski božićni market gde više od stotinu preduzetnika i gastronomskih ponuđača u tradicionalnim kućicama nudi popularna mađarska jela, ukrase i rukotvorine, kao i brojne originalne poklone. Drugi božićni market smešten je takođe u centru Budimpešte, na Trgu Verešmarti. Cela Budimpešta je gotovo dva meseca obavijena mirisom medenjaka, dimnjak kolača, pečenog kestenja, štrudle od maka, a sve što vam je potrebno jeste šolja popularnog kuvanog vina da se zagrejete. Vrhunac večeri je lajt-šou, koji se svakog dana projektuje na pročelju Bazilike Svetog Stefana. Ceo grad će ove godine biti okićen sa više od sto hiljada lampica, a organizatori očekuju veliki broj turista zahvaljujući bogatom pratećem programu koji obuhvata brojne koncerte i predstave na otvorenom.
Brojna klizališta širom Budimpešte će takođe biti otvorena. Najpoznatije klizalište je ono u Varošligetu, smešteno u podnožju velikog baroknog zamka Vajdahunjad, najvećeg u Evropi. Klizanje pod zvezdama je nezaboravno iskustvo koje možete upotpuniti šetnjom kroz zamak.
Duh Božića će sigurno upotpuniti Krcko Oraščić, a u Budimpešti se on izvodi u nedavno renoviranoj Operi. Kako Budimpešta leži na više od hiljadu i po termalnih izvora, najbolji način da pobegnete od zime je da se ugrejete u bazenima Gelert, Sečenji ili Rudaš banje.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Maslina je simbol Mediterana. Kaže se da je Platon svoju prvu mudrost podelio ispod stabla masline, a masovno uzgajanje ove kulture datira još od starih Rimljana
Španija je vodeći svetski proizvođač maslina i maslinovo ulje predstavlja sastavni deo kulture te zemlje. Međutim, danas je prepolovljena proizvodnja maslinovog ulja u Španiji, a glavni krivac za to su loši vremenski uslovi.
Maslina je postala žrtva vremenskih prilika podstaknutih globalnim klimatskim promenama. Stručnjaci predviđaju da će u narednoj godini berba pasti za više od 50% u odnosu na prosek. Za ovako loš prinos je najzaslužnija suša.
Kultivisanje ne samo maslina, već i ostalih biljnih kultura predstavljaće ogroman izazov sa kojim se zajednice globalno suočavaju u toplijem, sušnijem svetu. Ta situacija je posebno alarmantna za uzgajivače maslina u Španiji, budući da ta zemlja daje 75% svetske proizvodnje maslina. To je gotovo 10 miliona tona maslina svake godine.
Rastu temperature, rastu i cene
Ova godina je bila treća najsušnija godina u Španiji od početka merenja 1964. godine. To je, u kombinaciji s najtoplijim letom dosad, znatno otežalo situaciju za 350.000 uzgajivača maslina u zemlji.
U maju mesecu su visoke temperature u doba cvetanja uništile mnoga stabla maslina, a ono malo preživelih plodova postalo je sitno i suvo zbog nedostatka vode. Manje vode može proizvesti bolje ulje, ali ovaj pad vlage se pokazao prevelikim da bi ga maslinjaci mogli podneti.
Predviđa se da će proizvodnja maslinovog ulja u Evropskoj uniji pasti za više od 35% u odnosu na prošlu godinu, a Španija je „posebno zabrinjavajući“ slučaj.
Manja berba znači rast cena. Suša je dovela do toga da je cena evropskih maslina skočila sa 500 na 4.985 evra po toni, navodi Euronews. Ukoliko se ovakav trend nastavi, to će se katastrofalno odraziti na tržište. Ugostiteljski sektor je gotovo pred kolapsom zbog energetske krize, a svako novo posklupljenje može izuzetno negativno uticati na ovu industriju.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Metaverzum je u svom početku predstavljao futurističku tehnologiju baziranu na iskustvima u virtuelnom svetu i virtuelnoj realnosti. Od prvog pominjanja do danas se mnogo toga promenilo. Danas, metaverzum omogućava međusobno povezivanje, druženje, učenje pa čak i obavljanje poslova u virtuelnom prostoru. Ovaj moderan trend nije zaobišao ni ugostiteljstvo
Šta imaju zajedničko Metaverzum i ugostiteljstvo? Metarverzum Ugostiteljstvo (Metaverse Hospitality, MH) radi na spajanju iskustva unutar virtualnog sveta putem Metaverse i intrenet tehnologija. Na taj način se, recimo, briše granice između fizičkog i digitalnog sveta.
Zahvaljujući novoj platformi ljudi više nisu samo posmatrači, već aktivni učesnici, deo imerzivnog digitalnog iskustva. Ipak, pun potencijal ćemo videti kad se realan svet spoji sa virtuelnim, a za to ćemo morati malo da sačekamo.
MH je graditelj prvih hotela u Metaverzumu i vodeća kompanija koja uključuje hotele i restorane u novu tehnologiju. Brend je u aprilu izdao NFT tokene koji ne samo da funkcionišu kao prava imovina u Metaverzumu, već takođe pružaju opipljive nagrade i pogodnosti u stvarnom svetu.
Kupovinom “imovine“ u dva različita Metaversuma, MH je stvorio grupaciju Genesis Collection koja gostima pruža kvalitetna iskustva i događaje kao domaćin. Ova grupacija u svojim digitalnim predstvaništima okuplja ključne partnere i omogućava putnicima iz celog sveta da se povežu bez napuštanja doma.
Prosečan putnik mora da zna da je naredni i logični korak rezervisanje hotela u Metaverzumu, odnosno rezervisanje odmora iz snova, rekao je izvršni direktor MH kompanije Tommy Farr. Ne samo da će se usluge konsierža ili recepcije prilagoditi uslugama u metaverzumu, već će hoteli u potpunosti oponašati svoje nekretnine u stvarnom životu kako bi svojim gostima pokazali šta se nudi.
Gosti će moći da se sreću i druže sa ljudima iz celog sveta kao što bi to učinili i u tradicionalnom odmaralištu. Njima su na raspolaganju sve one standardne pogodnosti, kao u normalnim hotelima. To podrazumeva posetu baru, salonu na krovu, spa centrima, sportskim terenima, teretanama i ostalim sadržajima. Da bi da mogli iskoriste sve što Metaverzum nudi, moraće da iskoriste prednosti NFT tokena koji je izgrađen na različitim platformama gde se koristi kriptovaluta.
Ukratko, sve aktivnosti koje obavljate preko dana, sve možete isto raditi i u Metaverzumu. Počevši od obavljanja posla ujutru, slobodnog vremena u kafiću popodne ili koncerta kasno uveče. Sve to doživljavate i na svakom mestu ste bili, s jednom osnovnom razlikom. Sve to se desilo a da niste napustili svoju kuću, to je jednostavno rečeno univerzum koji se stvara u virtualnom svetu.
MH nudi mešavinu B2C i B2B događaja usmerenih na pomoć pojedincima i kompanijama da iskoriste sve šta Metaverzum nudi. Tu se mogu naći i digitalne nekretnine, od kojih su najpoznatije NFT House, Hotel Euphoria ili Worlds Resort and Spa.
Osim što pomaže postojećim hotelima da razumeju brzo razvijajuće tehnologije poput web3 ili blockchain tehnologija, MH takođe može može pomoći putem savetovanja. MH kompanija može savetovati koje bi opcije i operacije najbolje odgovarale digitalnoj prisutnosti nekog brenda ili pojedinca.
MH kompanija je već sarađivala sa nekim od najboljih svetskih hotela. Među njima se nalaze St. Regis Atlanta, Four Seasons Oahu, Ritz Carlton Central Park ili Waldorf Astoria Cabo. Kompanija planira da ponudi svoju stručnost i u Metaverzumu i u stvarnom svetu. To je na početku od velike važnosti jer je neophodno da se putnicima obezbedi tačno ono šta očekuju od ovog virtualnog iskustva.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Najpopularniji trend trenutno, bar kad je turizam u pitanju, je putovanje vozom. Voz je daleko jeftiniji i praktičnijii od aviona, a o zagađenju okoline da i ne govorimo. Takođe, voz ima čak i do dvadeset puta manji učinak po okolinu nego komercijalan let avionom. Pored toga što je ekološki bonus putovanja železnicom ogroman, putnici ne koriste ovu vrstu prevoza samo zbog toga
Novi trendovi u turizmu za 2023. godinu donose nova pravila. Dok rastuće cene goriva povećavaju troškove letova, raste potražnja za putovanjima koja ne zahtevaju letenje. Javlja se sve više novih ruta koje putovanje vozom u drugu zemlju čine praktičnijim i pristupačnijim.
Savremeno doba, poboljšana povezanost i napredak visoke tehnologije uvode novo “zlatno doba” putovanja vozom. Trend takvih putovanja u Evropi se ubrzava i beleži se sve veća potražnja za kartama. Kao primer treba navesti da je prodaja karata za vozove u Francuskoj porasla za 93%, a u Italiji za čak 137% u odnosu na period pre pandemije i globalne krize.
Iako raste potražnja za putovanjima bez letenja, putovanja vozom u više zemalja na jednom putovanju je dosta teško planirati. Vrlo je teško prilagoditi linije sa određenim destinacijama, isplanirati noćenja ili obilazak nekoliko atrakcija, a da sve bude u okviru istog putovanja. Većina zemalja Evrope i sveta se trudi da reši ovaj problem, posebno zbog troškova i logistike.
Raste popularnost putovanja vozom
Švajcarska će uskoro pokrenuti GoldenPass Express, prvu liniju koja povezuje delove zemlje sa francuskim i nemačkim govornim područjem od Montrea do Oberlanda. Pionir avanturističkog putovanja Intrepid udružio se sa britanskom kompanijom Byway kako bi obezbedio podršku da se ova linija realizuje.
Evropska mreža vozova, posebno sa spavaćim kolima, takođe će biti izuzetno popularan trend u 2023. godini. Takva putovanja će železnicom biti lakša, isplativija i komotnija, navodi Euronews.com.
Jedna od najuzbudljivijih inicijativa je Nightjet, međunarodni konzorcijum koji predvodi austrijski ÖBB. Početak je najavljen za sledeću godinu, kad treba da startuje nova generacija vozova sa spavaćim kolima, koja udvostručuje i privatnost i udobnost. Dizajn je očigledno pod uticajem Skandinavije, a bežične tačke za punjenje telefona i sopstveno kupatilo u kupeu su samo neke od pogodnosti koje se nude.
Nightjet je već uspostavio linije koje povezuju Beč, Minhen i Pariz, kao i Amsterdam i Cirih preko Kelna. Za nekoliko nedelja će pokrenuti voz od Ciriha do Rima preko Milana. Do 2024. godine biće uveden i voz koji će povezivati Berlin, Pariz i Brisel, kao i linija između Ciriha i Barselone.
Ideja je da u sledećoj godini bude lansirano što više novih železničkih linija koje će pomoći putnicima da se uvere da vozovi na duge udaljenosti mogu biti praktični, udobni i zabavni.
Orijent Ekspres, na tragu puteva Agate Kristi, saznajte više.
Međutim, da bi trend putovanja putničkim vozovima bio trajno prisutan, pristupačnost i praktičnost moraju biti imperativ. Linije moraju biti pristupačne i prilagodljive, nudeći putnicima mogućnost poseta obližnjim gradovima i susednim zemljama. Za sada su ti osnovni uslovi ispunjeni, prave se posebni itinereri koji će odgovarati putnicima, budućnost putovanja je za sada ipak još uvek na zemlji i na točkovima.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Šengen je najveća zona bez granica na svetu, broji 26 država članica, a sledeća koja bi trebalo da im se pridruži je Hrvatska. Članice EU usaglasile su se oko toga da Hrvatska ispunjava sve uslove za prijem, što otvara put za konačnu odluku o ulasku u prostor bez kontrola na unutrašnjim granicama EU
Hrvatska će po svemu sudeći sledeće godine ući u šengensku zonu i zvanično uvodi evro. Šta se menja ulaskom Hrvatske u Šengen zonu?
Hrvatska je deo Evropske unije od 2013. godine, ali trenutno nije u Šengen zoni. To znači da su pasoši ili lične karte još uvek neophodni građanima Hrvatske za ulazak u zemlju čak i kada dolaze iz zemlje iz istog područja.
Međutim, Hrvatska će najverovatnije početkom 2023. godine ukinuti granične kontrole sa drugim zemljama Šengen zone. To znači da putnici mogu preći iz druge zemlje iz iste zone u Hrvatsku bez potrebe da pokažu bilo kakava dokumenta. Evropski parlament je dao zeleno svetlo, a sad ostaje da Savet EU da svoje mišljenje. Konačna odluka bi trebalo da bude donesena 9. decembra.
Trakaj, baltička romatnika na jezeru, saznajte više.
Svi ostali putnici koji ne dolaze iz Šengen zone, računajući i Srbiju, a ulaze u Hrvatsku, moraće da poštuju ista pravila za ulazak koja važe i danas. Građanima Srbije je trenutno neophodan važeći pasoš kako bi posetili ovu zemlju.
Za građane naše zemlje i zemlje regiona bitna je glavna promena koja se odnosi na sam boravak na granicama. Realno je očekivati da kontrole na graničnim prelazima budu detaljnije, a zadržavanja duža. Međutim, za putnike koji putuju dalje od Hrvatske, koji su u tranzitu, neće biti posebnih zadržavanja na izlasku.
Pored toga, razlikovaće se i procedure na aerodromima. Svi letovi ka zemljama Šengen zone biće tretirani kao domaći letovi, državljani Hrvatske će moći da putuju u te zemlje sa ličnim kartama, bez dodatnih kontrola na granici.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
U okviru projekta „Umetnost u prolazu“ postavljen je deveti model ulične umetnosti za slepe i slabovide osobe, i to u bloku 45, jednoj od najvećih galerija ulične umetnosti u regionu
Deveti model murala je urađen za rad umetnika Jensa, jednog od prvih grafitera i ključnog umetnika za stvaranje grafiti pokreta u Beogradu. Prvi grafiti u Beogradu su bili inspirisani njujorškim stilom koji su se kao i u ostatku Evrope, pojavili još sredinom osamdesetih, a blok 45 je izuzetno važno mesto za razvoj grafita i ulične umetnosti u Beogradu. Ovde su grafiti nastali osamdesetih godina, pod uticajem hip-hopa, brejk densa i potrebe da se iskorači iz sivila. Upravo su iz ovog bloka potekli neki od najznačajnijih umetnika beogradske grafiti i street art scene: Jens, Hope, Cash… Danas se na ovoj lokaciji nalazi veliki broj očuvanih radova – neki od njih su stari i par decenija, a sam prostor predstavlja svojevrsnu galeriju na otvorenom.
U poslednjih godinu dana modeli su postavljeni na nekoliko lokacija širom grada – dva modela na Vračaru, tri modela u prostoru Cetinjske, dva modela na ćošku Višnjićeve i Gospodar Jovanove, jedan model u prostoru Dorćol Platz-a i jedan model u bloku 45.
Korišćenje 3D tehnologije je inovativni pristup u predstavljanju ulične umetnosti i grafita jer se omogućava slepim i slabovidim osobama da kroz dodir upoznaju umetnička dela koja se nalaze na ulicama Beograda. Uz sve radove se nalaze i opisi na Brajevom pismu, koje je inače veoma retko prisutno u javnom prostoru.
Projekat se realizuje uz podršku Ministarstva kulture i informisanja i u saradnji sa Gradskom organizacijom slepih Beograda koja okuplja oko 2.000 slepih i slabovidih osoba sa teritorije svih beogradskih opština. U Srbiji ima oko 12.000 slepih i slabovidih osoba koje imaju potrebe za podrškom u ostvarivanju njihovih prava kao i za integracijom u sve društvene tokove i svakodnevne aktivnosti, a kulturni život i umetnost su sastavni i važan deo toga.
U februaru 2023. projekat “Umetnost u prolazu” će biti predstavljen u prostoru Ujedinjenih nacija u Beču na godišnjoj “Zero Project” konferenciji, i to publici od 800 internacionalnih organizacija.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Most na Soči, slikovito naselje na tirkiznoj istoimenoj reci, predstavlja jedan od najlepših dragulja zapadne Slovenije. Smešten u opštini Tolmin, na ušću reka Soča...
Ovaj sajt koristi kolačiće za pretraživače da unapredi funkcionisanje. Korišćenjem sajta prihvatate njihovu upotrebu. Prihvatam
Manage consent
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.