25.1 C
Belgrade
nedelja, jun 8, 2025
Naslovna Blog Stranica 258

Koji je najlepši restoran na svetu

0
Photo: Unsplash/ Zakaria Zayane

Restaurant & Bar Design Awards svake godine dodeljuje prestižnu nagradu za najlepše dizajniran ugostiteljski objekat na svetu,a ove godine je nagrada otišla u Španiju

Restaurant & Bar Design Awards je već trinaest godina posvećen prepoznavanju dizajna i arhitekture prostora gde se služi hrana i piće u globalno. Ovogodišnja nagrada je pripala restoranu Leña u Marbelji, ugostiteljskom objektu koji je dizajnirao Astet studio iz Barselone. Njihovu kuhinju vodi Dani Garsija, nosilac tri Mišlenove zvezdice za svoje ranije ugostiteljske projekte.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by LEÑA (@lenadanigarcia)

Dizajn restorana je ispunjen organskim oblicima koji su obojeni u prirodne tonove, kako bi odgovarali nameni restorana koji je posvećen grilovanom mesu koje se priprema na autentičan i tradicionalan način.

Stručni žiri Restaurant & Bar Design Awards je do sada ocenio ugostiteljske objekte iz više od 100 zemalja sveta, a sastavljen je od stručnjaka različitih profila, od arhitekata do hotelijera i urednika.

Crna Gora i industrija venčanja

0

Crna Gora je izuzetno atraktivna destinacija za organizovanje luksuznih venčanja

Kako je saopšteno iz Nacionalne turističke organizacije, Crna Gora se kao destinacija za venčanja predstavila na kongresu organizatora venčanja Destination Wedding Planners koji se održao od 9. do 12. novembra na Rodosu. Na ovom kongresu takođe je predstavljen i luksuzni hotel Regent Porto Montenegro.

Ovaj događaj se održao sedmi put zaredom i okupio je oko 350 profesionalnih organizatora venčanja iz više od 40 zemalja sveta. Svi ogranizatori su u potrazi za novim destinacijama, idejama i platformama za proslavu venčanja.

Crna Gora ima zaista puno toga da ponudi, prirodne lepote, bogato kulturno-istorijsko nasleđe, moderne i luksuzne hotela, mediteransku klimu, što je samo deo sadržaja koji je čine atraktivnom destinacijom za venčanja.

Ovaj događaj okuplja neke od najvećih i najboljih profesionalaca iz industrije venčanja i predstavlja idealnu priliku za promociju Crne Gore kao vrhunske destinacije koja može ponuditi najbolje za takvu vrstu događaja.

Predstavljanje slovenačkog turizma u Beogradu

0
Foto: Ciril Jazbec, , Izvor: www.slovenia.info

Slovenačka turistička organizacija u saradnji sa redakcijom TU magazina organizovala je još jedan WORKSHOP SLOVENAČKOG TURIZMA koji se održao 14. oktobra 2021. u hotelu Metropol Palace u Beogradu

TU magazin već nekoliko godina organizuje ovakvu vrstu radionica u saradnji sa STO, za koje vlada sve veće interesovanje. Nakon dvogodišnje pauze iz poznatih razloga na Workshopu slovenačkog turizma učestvovalo je 13 hotela i destinacija iz Slovenije, a iz Srbije, Bosne i Hercegovine i Severne Makedonije je došlo 40 pažljivo odabranih turističkih agencija.

Utisci su već godinama pozitivni na obe strane, slovenačke destinacije na ovaj način imaju priliku da detaljnije predstave svoju ponudu tur-operatorima iz Srbije koji su zainteresovani za saradnju, dok je agencijama iz Srbije ovo prilika da se ili podsete, ili upoznaju sa turističkom ponudom ove komšijske zemlje, sa destinacijama od Jadranskog mora do Alpa.

Workshop je trajao tri sata i sve turističke agencije imale su priliku da se lično upoznaju sa predstavnicima destinacija i hotela i iz prve ruke saznaju sve o turističkim sadržajima i potencijalima Slovenije nakon pandemije koronavirusa.

Nakon radionice upriličena je večera za sve učesnike u Restoranu 22 hotela Metropol Palace sa predivnim poglednom na Beograd.

Nove mere u Crnoj Gori

0
Sveti-Stefan-Crna-Gora
Photo: iStock

Ministarka zdravlja Crne Gore Jelena Borovinić-Bojović izjavila je da se zbog nepoštovanja aktuelnih mera i zbog nedovoljnog broja vakcinisanih građana usvajaju nove mere koje će na snazi biti od 15. novembra do 1. decembra

Nove mere podrazumevaju zabranu organizovanja proslave Nove godine na otvorenom, sve koncerte, masovna okupljanja, kao i svih manifestacija otvorenom i zatvorenom prostoru. Od 15. novembra zabranjuje se rad noćnih klubova i ograničava se rad ugostiteljskih objekata do ponoći.

Što se tiče građana, savetuje se da u stanovima budu samo članovi najužih porodica, izjavila je ministarka. Nacionalna digitalna kovid potvrda je uslov za prelazak državne granice, za boravak u unutrašnjosti ugostiteljskih objekata, za prisustvo na okupljanjima ili sportskim događajima.

Vlada i dalje razmatra mogućnost da se od 1. decembra uvede obaveza posedovanja Nacionalne digitalne kovid potvrde za kompletnu javnu upravu, zdravstvo, prosvetu, Upravu policije i Vojsku, sopštila je Borovinić-Bojović.

Od 1. decembra, ako ove mere budu usvojene, Nacionalna digitalna kovid potvrda biće obavezna i za ulazak u javni prevoz, tržne centre, teretane, poslovne prostore i poslovne zgrade.

Istra ponovo najbolji region za maslinovo ulje

0
maslinovo ulje
Photo: Pixabay/stevepb

Prošle nedelje su objavljeni rezultati jedinog svetskog vodiča za ekstra devičanska maslinova ulja Flos Olei 2022, Istra je sedmi put zaredom najbolja na svetu

U novom izdanju Flos Olei vodiča posebno mesto imaju maslinova ulja koja je napravilo 66 maslinara iz Istre. U publikaciji se nalaze ulja iz celog sveta, iz 55 država sa 5 kontinenta sa preko 500 najboljih proizvođača među kojim je Istra ubedljivo najbolja i to sedmi put zaredom.

U novom izdanju Flos Olei vodiča za ekstra devičanska maslinova ulja nalazi se 67 ulja iz Hrvatske od kojih je čak 66 iz Istre, dok je jedno iz Dalmacije.

Listu nagrađenih ekstra devičanskih maslinovih ulja Flos Olei 2022 možete pronaći na zvaničnoj internet stranici.

Francesinja, infarkt na tanjiru

0

Ako vas put nanese u Porto, i želite da nešto probate tradicionalno, meštani će vas odmah pitati da li ste probali francesinju

Severni Portugal i Porto su poznati po ovom fenomenalnom specijalitetu, i imaju restorane gde se služi isključivo samo ova vrsta hrane. Na samom početku treba reći da Francesinja ne spada u zdravu ili dijetalnu hranu i za nju vrlo često u šali Portugalci kažu da je “infarkt na tanjiru”.

Francesinja je u osnovi portugalski sendvič od belog tost hleba, šunke, chipolata kobasice i pečenog mesa prelivenog topljenim sirom i ljutim umakom od paradajza i piva. Ovaj ukusni sendvič potiče iz portugalskog utočišta za gurmane, grada Porto, ali je vrlo brzo postao popularan u drugim delovima Portugala, pa čak i van ove zemlje.

Ono što je vrlo specifično za njega, osim velike količine masti koju sadrži (zbog čega je izuzetno ukusan) jeste to što se služi isključivo na tanjiru, bez obzira što se radi o sendviču. Ovaj običaj je sasvim logičan, imajući u vidu da ide sa pomfritom i prženim jajetom na vrhu.

U Beču vakcinacija i u javnoj kući

0
Najgora godina za turizam u Austriji u posljednjih nekoliko decenija

Broj vakcinisanih u Austriji nije na zadovoljavajućem nivou, pa i ne čude interesantne i pomalo bizarne akcije koje se preduzimaju kako bi se postigao kolektivni imunitet

Bordel Fun Palast u Beču pruža, osim standardnih usluga, i usluge vakcinacije protiv koronavirusa, a gostima koji iskoriste ponudu daje vaučere koje mogu kasnije iskoristiti

Ova akcija za cilj ima da poveća stopu vakcinacije, ali takođe i broj klijenata Fun Palast-a koji je opao zbog pandemije za više od 50%. Ukoliko se vakcinišete, dobijete besplatno 30 minuta provoda u u “sauna klubu” sa “damom po svom izboru”.

Najbolji sir na svetu dolazi iz Španije

0
Sir
Photo: iStock

Na takmičenju za najbolji sir na svetu World’s Best Cheese, nagrada je pripala mekom španskom kozjem siru po imenu Olavidia

Najbolji sir za ovu godinu, Olavidia, sadrži plemenitu plesan penicillium candidum i ima karakterističan sloj pepela od koščica masline koji se nalazi u njegovoj unutrašnjosti, po čemu je i najpoznatiji.

Olavidia je proizveden u maloj porodičnoj kompaniji Quesos y Besos u Španiji, što inače u prevodu znači sirevi i poljupci. Olavidia je punomasni sir od kozijeg mleka koga je stručni žiri opisao kao sir koji ima pun ukus i koji je izuzetno zavodljiv.

Može li Instagram da pomogne turizmu

0
Turisti
Photo: Unsplash/Michel Stockman

Svetska turistička organizacija (UNWTO) i Instagram zajedno su napravili strategiju kako bi pomogli destinacijama i zaposlenima u turizmu da se ova industrija ponovo vrati na staro

“Priručnik za oporavak turizma” je nastao kao saradnja UN-a i Instagrama kako bi omogućio ne samo oporavak, već i napredak ove industrije. Instagram nudi svoje resurse kako bi se na što bolji način iskoristila moć  digitalnog i vizuelnog pripovedanja, posebno u podsticanju lokalnog i održivog turizma.

Ovo partnerstvo je najavljeno na World Travel Market-u u Londonu, sa idejom da se svetu pokaže da je sigurno i odgovorno putovanje moguće. Recovery Playbook pruža uvid u maksimalno iskorištavanje instagram Reels platforme za streaming, od proizvodnje video materijala za promovisanje destinacija do upotreba vodiča i drugih servisa za ilustraciju kako je sektor spreman da dočeka turiste na siguran i odgovoran način.

UNWTO i screen-turizam

0
Dubrovnik
Photo; iStock

Ovaj termin je već dugo godina poznata kategorija, pre nekoliko decenija turizam i filmska industrija su smatrani potpuno zasebnim sektorima, što se kasnije pokazalo kao pogrešno

Mnogi filmovi, uključujući i Hrabro srce ili Gospodar prstenova, uticali su na široku publiku da krene na putovanja kako bi istražila destinacije gde su snimani ovi blokbasteri.

Ovakav vid promocije je u velikoj meri pomogao da se razvije lokalna ekonomija, posebno ako se zna da je na osnovu analize putovanja u poslednjih pet godina broj posetilaca koji posećuju određene lokacije zbog onoga što su videli u filmovima i TV serijama udvostručio. U 2019. godini je bilo skoro 80 miliona takvih putnika.

Međutim, tako veliki broj turista može da predstavlja problem, što je bilo evidentno u slučaju Dubrovnika. Prema rezultatima zagrebačkog Ekonomskog instituta, Dubrovačko-neretvansku županiju je u periodu od 2012. do 2015. godine samo zbog snimanja Igre prestola u proseku svake godine posetilo 60.000 turista više.

Ovakvi izazovi, kao što su preterane gužve, saobraćajni zastoji, materijalna oštećenja i patnje lokalnog stanovništva imaju ključnu ulogu u adekvatnom planiranju u turizmu i upravljanju turističkim destinacijama.

Svetska turistička organizacija (UNWTO), u partnerstvu sa Netflix-om je na temu screen-turizma napravila Globalni izveštaj o kulturološkom afinitetu i screen-turizmu koji je u oktobru predstavljen u Madridu. Iako ovaj izveštaj uključuje nekoliko tema, posebnu važnost ima screen-turizam kako bi turistički sektor ostao održiv i moguć.

Osnovni cilj izveštaja je pružanje podrške ključnim učesnicima turističkog sektora u implementaciji politika koja njihove destinacije čine atraktivnim audio-vizuelnim produkcijama, kao i pomoć pri pravljenju strategija koje promovišu turizam i lokalne kulture.

Poslednje objave

Ada Bojana plaža Crna Gora

Naplata ulaza na Adu Bojanu 2025: Sve što treba da znate

0
Ada Bojana, jedinstveno ostrvo na krajnjem jugu Crne Gore, poznato po netaknutoj prirodi, širokim peščanim plažama i slobodarskom duhu, poslednjih godina sve češće se...