1.8 C
Belgrade
Subota, novembar 22, 2025
Naslovna Blog Stranica 148

Arheogastronomija, novi/stari trend?

0
Arheogastronomija hrana srednji vek
Photo: Pixabay/adonyig

Danas sve češće želimo da ponovno proživimo gastronomska iskustva sličnim onim od pre nekoliko vekova, pa čak i milenijuma. Novo vreme zahteva od nas da sve više pazimo na ono što jedemo. Moramo da pratimo poreklo proizvoda, od čega se sastoji, da sve to fotografišemo i na društvenim mrežama komentarišemo. Izgubili smo vezu sa drevnim vremenima, korenima, utehom koju nam hrana pruža dok se na ručku ili večeri okupljamo i uživamo u zajedništvu

Arheogastronomija je novi trend koji se odnosi na ishranu i kulinarske prakse drevnih ili preistorijskih kultura. To uključuje proučavanje hrane, metoda pripreme hrane i navika u ishrani drevnih civilizacija i kultura putem arheoloških nalaza poput alata, ostataka i artefakata.

Ovo polje podrazumeva razumevanje vrsta hrane koju su ljudi konzumirali, metode pripreme hrane, tehnike kuvanja i kulturni značaj hrane u drevnim društvima. Često pomaže u razumevanju načina života, navika i čak zdravlja drevnih populacija.

Cilj je ponovno otkrivanje, inovacija i širenje drevnih prehrambenih proizvoda koji nam omogućavaju putovanje sa ukusom kroz prostor i vreme. Arheo hrana je jedinstveno gastronomsko iskustvo i istorijsko putovanje.

Proučavanjem arheo hrane istraživači mogu dobiti uvid u evoluciju ljudske ishrane, pripitomljavanje životinja i kultivisanje biljaka, metode konzerviranja hrane i uticaj hrane na razvoj civilizacije. Takođe pruža uvid u kulturne, društvene i ekonomske aspekte svih drevnih društava.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Sve je više destinacija koje omogućavaju turistima da iskuse ovaj novi koncept ukusa koji revolucionira čin kuvanja, pretvarajući ga u kulturni gest. Tu se u formi degustacija ili radionica pripremaju namirnice na način kao što je to pripremano u prošlosti, oživljavajući stare kuvare i recepte.

Pripremaju se tradicionalni specijaliteti koji variraju i odnosu na zemlju ili region gde se pripremaju, ali takođe i u vrsti namirnica. Najpopularnije civilizacije su ostavile i najbolju hranu, pa se često širom Evrope pripremaju grčki, rimski ili bliskoistočni specijaliteti. Pored toga, pripremaju se drevni kineski, indijski i ostali popularni gastronomski spektakli.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Umesto skijanja, ski centri u Italiji pokreću održivi turizam

0
Skijanje
Photo: Pixabay/Przeglądaj

Monte San Primo je planinski vrh sa 1.685 metara nadmorske visine. Nalazi se u italijanskim Aplima, na samo sat vremena udaljenosti od Milana, i nudi predivan pogled na kultno jezero Komo.  Međutim, danas je nekadašnji popularni skijaški centar u ozbiljnom problemu i bori se za svoj opstanak

Pogled sa planine otkriva mnogo više od predivne panorame, na prvi pogled se vidi skijaška infrastruktura koja propada. Na planini se vide tri ski lifta koji se godinama ne koriste. Uz njih je i snežni top okružen korovom. Sve ovo propada jer snega nema već par godina.

Mnoga skijališta u Italiji su izgrađena 1960-ih i 70-ih godina. San Primo je postao popularan nešto ranije, u kasnim pedesetim godinama, ali je sa godinama sve više propadao. Ovde jedva da su dobro skijali od 2013. godine.

Aktivisti se danas protive lokalnim vlastima koje još uvek ulažu sredstva kako bi održavali skijalište. Oni tvrde da nema smisla trošiti javni novac na odmarališta u Alpima koja su ostala bez snega. Umesto toga, oni žele ulaganja u održivi planinski turizam.

Sve češće se okupljaju kako bi istakli svoje nezadovoljstvo. Svi se protive kratkovidnim i invazivnim ulaganjima u ski centre širom Italije u vreme kad klimatska kriza dovodi u pitanje održivost zimskih sportova.

Aktivisti najviše protestuju zbog korištenja javnih sredstava za obnovu stare opreme za skijanje na malim visinama. Oni tvrde da će sve to ionako uskoro biti beskorisno, kako globalne temperature budu rasle.

Svi oni veruju da bi se sredstva bolje iskoristila za pravljenje pešačkih staza, poboljšanje javnog prevoza i održavanje okolnih šuma, a sve to uz potporu sporim oblicima turizma. To je njihova vizija za budućnost u kojoj će vreme biti sve toplije sa sve manje snega.

Sva skijališta koja se nalaze na visinama od nešto preko 1.000 metara nadmorske visine teško se održavaju. Čak i ako koriste veštački sneg, dovoljan je jedan sunčan dan da se otopi, pa je jednostavno apsurdno ulagati u takav skijaški turizam.

U Italiji postoji 249 zatvorenih skijališta, a 138 ih je privremeno zatvoreno. Od toga, 84 su otvorena samo povremeno, a 181 preživljava zahvaljujući javnom finansiranju, navodi Legambiente, vodeća italijanska ekološka nevladina organizacija.

Posao, odmor i avantura na najlepšoj planini, saznajte više.

Objekti na velikim nadmorskim visinama živeće i dalje, ali se moraju prilagoditi. Oni na niskim nadmorskim visinama jednostavno žive u iluziji “velikog snega”, navode aktivisti.

Održivi turizam je odgovor

Umesto „iskorištavanja“ planina preko skijaškog turizma, neka mesta su počela ulagati u celogodišnji turizam sa izletima po snegu, brdskim biciklizmom, trekingom ili penjanjem. Takođe, i kulturnim aktivnostima koje uključuju lokalnu hranu, tradiciju ili atrakcije

Umesto u snegu, turisti mogu uživati ​​u porodičnom smeštaju, kolibama i aktivnostima u kojima se poljoprivrednici, preduzetnici i domaćini udružuju kako bi promovisali odgovoran turizam uronjen u prirodu, uz poštovanje lokalne zajednice. Održivost ima tri ključna aspekta, ekološki, ekonomski i društveni, a prilagođavanje se očekuje i od turista.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poljska je najisplativija evropska destinacija za 2024. godinu

0
Najpristupačnija evropska destinacija za vegane
Photo: iStock

Globalni vodič za putovanja Lonely Planet svake godine dodeljulje prestižne nagrade destinacijama širom sveta koje su rezultat odabira kreiranog na osnovu predloga brojnih stručnih autora ovog vodiča. U ovoj godini, Poljska je osvojila nagradu za najispaltiviju destinaciju u Evropi

Poljska je zemlja bajkovitih pejzaža i bogate istorije. Oduvek je fascinirala putnike svojom neverovatnom raznovrsnošću, od drevnih dvoraca do netaknute i divlje prirode, ona nudi zaista sadržajan odmor turistima. Pored toga, za Poljsku kažu da je najisplativija evropska destinacija za 2024. godinu, što je u današnje vreme izuzetno bitno.

Ugledni turistički magazin Lonely Planet je ovih dana proglasio Poljsku za najprofitabilniju evropsku destinaciju za narednu godinu. Magazin navodi sve znamenitosti koje zemlja nudi, a koje su izuzetno pristupačne i sadržajne. Od siti brejka, preko planina, sve do obilaska sela ukrašenih starim crkvama brvnarama.

Na prvom mestu se nalazi prestonica. Početkom godine Varšava se našla na listi 10 najprofitabilnijih gradova u Evropi prema sajtu Port Office, a našla se i na listi najpristupačnijih evropskih gradova za odmor u studiji Gambling ‘N Go.  Varšava Polske ima bogatu istoriju i obnovljene istorijske četvrti koje su pod zaštitom Uneska.

Pored Varšave, magazin izdvaja i Krakov, koji je jedan od najstarijih gradova u zemlji, i koji je prepun je arhitektonskih bisera, po čemu je u stvari i najpoznatiji. Krakov je jedan od najstarijih gradova u Istočnoj Evropi, i ima mnogo toga da ponudi putnicima sa ograničenim budžetom. U njemu osim pristupačnog smeštaja, postoje i razne mogućnosti za najukusniju hranu, uključujući i veganske ili vegatarijanske varijante.

Šta znači najisplativija destinacija?

Poljska nudi odličan sadržaj i najbolju vrednost za novac trenutno na Starom kontinentu. Kao i svuda u Evropi u poslednje vreme, cene rastu, ali ipak ova zemlje nudi dosta toga ispod evropskog proseka. To je posebno vidljivo kada je reč o smeštaju, restoranima i zabavnim sadržajima. Kretanje javnim prevozom takođe je izuzetno povoljno.

Hotelske sobe po osobi se kreću od 40 evra pa naviše, hosteli su u proseku oko 15 evra, dok večera za dve osobe u restoranu košta oko 30 evra. Za kafu ili pivo treba izdvojiti nešto više od dva evra, što je dosta jeftinije nego u ostalim evropskim zemljama.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Kupite selo u Španiji

0
Valjdemosa, manje poznata Španija
Photo: Unslplash/David Vives

U cilju oporavka ekonomije i oživljavanje ruralnih delova Španije, vlasti su odlučile da pokrenu jedan interesantan program. Njihova akcija je bila usmerena na oživljavanje delova zemlje koji su napušteni, pa su rešili da privuku ljude novčanim iznosima. Međutim, iako se takvi delovi zemlje mogu kupiti za nerealno malo para, to ne znači da će oni imati blistavu budućnost, o čemu govori i selo Salto de Castro

Selo Salto de Castro se nalazi na severozapadu Španije, i dospelo je na naslovne strane prošle godine kada se pojavilo na tržištu nekretnina. Čitavo selo je prodano za samo 260.000 evra, što je manje od prosečne cene stana u Barseloni.

Napušteno selo je kupio biznismen Óscar Torres Gallego i planirao je da ga preuredi kako bi pokrenuo lokalni turizam. Vlasnici pre njega su kupili su selo početkom 2000-ih i takođe su ga nameravali da ga transformišu u turistički centar.

Godinu dana kasnije, selo je ponovo na prodaju. Vlasnici su obavili određene arhitektonske radove na zgradama, ali nisu završili planirani razvoj zbog svoje poslovne strategije. Selo je sada dvostruko skuplje nego pre godinu dana.

Šta je uključeno u prodaju?

Za 580.000 evra možete kupiti 44 kuće, bar, hostel, bazen i sportski teren, crkvu i zgradu stare kasarne u kojoj je nekad bila civilna straža. Tu su čak i apoteka i policijska stanica, sve što možete očekivati ​​u ruralnom španskom selu. Treba napomenuti da se nalazi u srcu Uneskovog rezervata biosfere Meseta Ibérica.

Kad je prošle godine bio u prodaji, agenti za nekretnine su procenili da bi koštalo oko 2 miliona evra da se Salto de Castro učini funkcionalnim i počne da privlači turiste.

Posao, odmor i avantura na najlepšoj planini, saznajte više.

Salto de Castro izgradila je 1940-ih elektroprivredna kompanija Iberdrola kako bi pružila domove radnicima koji su gradili obližnju branu. U 1980-ima ljudi su počeli da napuštaju selo jer nije bilo posla, a od 1989. je ostalo potpuno napušteno.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Kakva putovanja danas želimo?

0
Touroperator
Photo: iStock

Umorni ste od standardnih putovanja i prosečne usluge? Želite da vaše putovanje bude nezaboravno i jedinstveno? Kovid nas je naveo da preispitamo praktično sve aspekte svojih života, uključujući i putovanja. Nakon što smo mesecima bili zarobljeni u zatvorenom prostoru razmišljajući o budućim putovanjima, dosta toga se promenilo

Putovanja su uvek bila vezana uz lično iskustvo, ali turistička industrija sada mora da se pripremi za naredni korak. Novi trend, hiperpersonalizovana putovanja, postaje sve aktuelniji, i putnici više ne žele da putuju ustaljenim turističkim rutama.

Sa povećanjem troškova života i putovanja, turisti žele da njihova putovanja budu transformativna, jedinstvena i neobična. To znači da razmišljaju o avanturama van okvira koji su personalizovani u gotovo svakom pogledu.

Neki od primera personalizovanih usluga su već prisutni, a tek će ih biti. Počevši od QR kodova za beskontaktnu prijavu, veganskih opcija za doručak do specifičnih aktivnosti koje su u skladu sa ličnim interesima, sve se prilagođava putnicima. Prilagođena iskustva putovanja više neće biti luksuz.

Personalizovana usluga oduvek je bila simbol luksuznih putovanja, sa kompanijama koje su nudile priliku da kupite sebi put do jedinstvenog iskustva. Mnogo je putnika koji će se rado “otvoriti” kako bi osigurali da njihov odmor bude upravo ono što žele. Sve više kompanija danas nudi na primer luksuzna golf i safari putovanja u Južnoafričkoj Republici ili privatnu turu jahtom do Antarktika po izuzetno visokim cenama.

Međutim, putnici sa prosečnim budžetom takođe zahtevaju personalizovanu uslugu. Putovanja ne smeju biti luksuz, i nisu predviđena samo za putnike sa dubljim džepom. Upravo zbog toga je sve više kompanija koja nude mogućnost personalizovanih putovanja, navodi Travel Technology & Solutions. Šta to podrazumeva?

Hiperpersonalizovana putovanja

Za neke personalizacija nije preferencija, to je životna potreba. Veganska putovanja su jedan od takvih primera. Brojne kompanije nude putovanja prilagođena veganima kako bi zadovoljile životni stil koji zahteva ozbiljnu personalizovaniju ponudu hotela i restorana. Tokom poslednje decenije, potražnja za veganskim putovanjima se povećala za preko 400% puta globalno.

Na osnovu drugih podataka sve više putnika traži ekološki prihvatljive načine za istraživanje sveta dok usvajaju životni stil sa što manjim uticajem na okolinu. Istraživanje Expedia Group Media Solutions pokazuje da će se 65% punika odlučiti za ekološki prihvatljiviji prevoz ili smeštaj na svom sledećem putovanju.

Još jedan hiperpersonalizovani trend koji postaje mejnstrim su porodična putovanja. Ova aktivnost namenjena je višegeneracijskim porodicama, a često uključuje aktivnosti sa niskim učinkom na okolinu i jeftine aktivnosti poput šetnje gradovima i razgovora sa zajednicom. Na ovakvim putovanjima velike porodice mogu da se zbliže i provedu što više vremena zajedno otkrivajući iznova svoje porodične veze. Potražnja sa ovakvim putovanjima je danas u porastu, i sve više kompanija ih organizuje.

Podaci iz Expedia Inclusive Travel Study pokazuju da je 64% putnika zainteresovano da sazna više o mogućnostima putovanja koja podržavaju lokalne kulture i zajednice. Kako bi ostvarili pravi uticaj i pružili istinsko iskustvo putnicima, to zahteva da turoperatori budu dobro ukorenjeni u lokalnim zajednicama.

TU Ski&Spa Workshop 2023: Uspešno povezivanje turističkih profesionalaca, saznajte više.

Lokalne veze i prihvatanje od strane zajednice su ključni za ovakva iskustva. Izazov za turističke kompanije biće pronalazak načina da ponude različita iskustva na troškovno učinkovit način, a da ne upadnu u zamku unapred napravljenih itinerera i nefleksibilnih politika koje podstiču putnike da razmotre svoje mogućnosti na drugom mestu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Holandski KLM nastavlja da leti za Beograd i tokom zime

0
KLM

U svom zimskom redu letenja, koji je počeo juče, 29. oktobra, i trajaće do 31. marta 2024, holandska avio-kompanija KLM Royal Dutch Airlines leteće do 157 destinacija, pokrivajući 92 evropska i 65 interkontinentalnih odredišta. Avio-linija Beograd-Amsterdam, uvedena 2021. godine, pokazala se kao uspešnapa će i u zimskom redu letenja KLM imati dva dnevna leta na ovoj ruti

U evropsku mrežu destinacija KLM ove zime uvodi Marsej i povećava kapacitet putnika za sedam odsto. Što se tiče Severne Amerike, avio-kompanija će leteti za 19 destinacija u Kanadi, SAD-u i Meksiku uz povećanje putničkih kapaciteta za 20% i dostupnost nove Premium Comfort klase za većinu američkih destinacija. Takođe, KLM će ka Panami saobraćati svakodnevno, dok će do Kostarike leteti četiri puta nedeljno.

Od karipskih destinacija KLM će svakodnevno leteti za Kurasao, Arubu i Boner, a četiri puta nedeljno za Sent Marten. Južnoameričke destinacije koje su uključene ove zime u KLM-ovu mrežu letova su: Argentina, Brazil, Čile i Kolumbija, do kojih će avio-kompanija saobraćati svakodnevno, dok će Peru, Ekvador i Surinam imati šest letova na nedeljnom nivou. Na afričkom kontinentu, KLM će imati usluge prevoza do dve destinacije u Južnoafričkoj Republici (Johanesburg i Kejptaun), tri destinacije u Tanzaniji (Kilimandžaro, Dar es Salam i Zanzibar), kao i letove za Najrobi (Kenija), Akru (Gana), Lagos (Nigerija), Kigali (Ruanda) i Entebe (Uganda).

Kapacitet letova KLM-a za Aziju još nije dostigao pretpandemijski nivo, tako da će avio-kompanija imati svakodnevne letove za Peking, Šangaj, Bangkok, Tokio, Mumbai, Delhi, Dubai i Bali sa zaustavljanjem u Singapuru, četiri nedeljna leta za Hong Kong, pet za Bengaluru i za Džakartu  sa zaustavljanjem u Kuala Lumpuru, šest za Seul, dok će do Osake KLM leteti tri puta nedeljno.

Destinacije koje KLM više neće opsluživati ove zime su Barbados, Kuvajt, Bahrein i Muskat, a kapacitet oslobođen sa ovih letova biće raspoređen na drugim rutama.

Nova KLM-ova Premium Comfort klasa sada je dostupna u svim avionima tipa Boeing 787-9 i 787-10, dok će do kraja zime biti na raspolaganju putnicima i u avionima Boeing 777-300.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Deset godina Er Srbije

0
Deset godina Er Srbije

Er Srbija, nacionalna avio-kompanija Republike Srbije, obeležava deset godina od 26. oktobra 2013. kada je pokrenuta pod novim imenom i sa novim vizuelnim identitetom. Tokom prve decenije, u potpunosti je transformisano poslovanje kompanije

Udvostručen je broj destinacija u mreži, tako da Er Srbija u putničkom i teretnom saobraćaju danas leti do više od 80 redovnih i čarter destinacija u Evropi, na Mediteranu, Severnoj Americi, Aziji i Africi. Uvedene su i tri interkontinentalne destinacije – Njujork, Tjenđin i Čikago. Kompletno je obnovljena flota kompanije i trenutno je čine dva širokotrupna erbasa A330-200, 13 uskotrupnih aviona iz porodice erbas A320, kao i sedam turboelisnih ATR aviona za regionalne letove. Tokom nedelje u kojoj se obeležava jubilej kompanije, Er Srbija je premašila broj od 3,5 miliona prevezenih putnika od početka godine, a očekuje se da bi do kraja 2023. mogao da bude nadmašen i apsolutni rekord od četiri miliona prevezenih putnika u jednoj godini, što je više nego trostruko u odnosu na poslednju godinu pre pokretanja Er Srbije. U protekloj deceniji, srpska nacionalna avio-kompanija ukupno je obavila preko 310.000 letova i prevezla više od 25 miliona putnika.

Deset godina poslovanja Er Srbije obeležava se brojnim aktivnostima i unapređenjima, među kojima je modernizovanje veb sajta kompanije, uvođenje nove muzike za ukrcavanje u avione, kao i predstavljanje specijalne poštanske marke dizajnirane u čast desetog rođendana srpske nacionalne avio-kompanije, u saradnji sa JP Pošta Srbije. Pod sloganom „10 godina čuvamo vaše uspomene“, tokom oktobra, organizovan je niz promotivnih aktivnosti u više gradova širom Srbije, a za večeras je planirana i specijalna svetlosna instalacija na zgradi Kule Beograd. Er Srbija pripremila je još jednu novost u svom poslovanju, koja će biti poznata svima koji budu leteli srpskom nacionalnom avio-kompanijom počev od sutra.

„Proteklih 10 godina osnažile su nas za budućnost. Kao regionalni lider, otvaramo novu deceniju poslovanja. Sa najmlađom flotom u regionu, preko 1.400 zaposlenih i jasno definisanom strategijom održivog razvoja nastavljamo u još bržem ritmu, spremni da se prilagodimo svakoj promeni na tržištu, da poslujemo  profitabilno i konstantno unapređujemo uslugu u interesu naših putnika. Hvala svim putnicima koji su nam u proteklih 10 godina ukazali poverenje. Nadamo se da ćemo i u budućnosti zajedno stvarati uspomene“, rekao je Jirži Marek, generalni direktor Er Srbije.

U 2023. godini, odnosno desetoj godini poslovanja, Er Srbija je oborila sve rekorde u broju realizovanih letova i destinacija do kojih kompanija leti. Od početka godine do danas, pokrenute su 22 nove destinacije i obavljeno je više od 36.000 letova. Preliminarni finansijski rezultati pokazali su da je u prvih pola godine zabeležen profit od 22,4 miliona evra, što je praktično na nivou profita za celu 2022. godinu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Moliving – luksuzni hotel na točkovima

0
Photo: Unsplash/Nachelle Nocom

Prvi hotel na točkovima napravljen od ekološki prihvatljivog materijala pojavio se na tržištu, i gostima nudi luksuz na bilo kom mestu, imajućii u vidu da je potpuno mobilan

Moliving je prva nomadska ugostiteljska grupa koja nudi jedinstveno održivo i ekološko rešenje za vlasnike zemljišta koje im omogućava da unovče nedovoljno iskorištenu imovinu. Hotel može biti postavljen bilo gde, čak i u dvorištu iza vaše kuće.

Ovo je prvi hotel takve vrste na svetu, osmišljen je da bude pokretan, da može da bude postavljen „na svakom mestu“. Njegove pokretne luksuzne hotelske sobe su kreirane tako da se lako postave i premeste, nudeći hotelijerima mogućnost brže i održivije izgradnje. Osim toga, oni će moći da prilagode svoj inventar soba na osnovu sezonske potražnje.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MOLIVING (@moliving.co)

Moliving je stvorio proces koji omogućava brzu izgradnju hotela, nudeći sve što i tradicionalan hotel. On pre svega gostima pruža izvanredan boravak i na neistraženim lokacijama, što je vrhunsko iskustvo sa prirodom u centru svega.

Ovo je revolucija u svetu ugostiteljstva i hotelijerstva, spajajući mobilnost i luksuz kao nikad pre. Moliving Suite je prvi mobilni luksuzni ugostiteljski apartman koji hotele sa podesivim inventarom čini realnim.

Sa 38 metara kvadratnih unutrašnjeg prostora i 24 metara kvadratnih privatnog luksuza na otvorenom, Moliving Suite je savršena platforma za sve goste. Bilo da putujete sami, kao par ili sa porodicom, modularni dizajn apartmana omogućava fleksibilnost kako bi odgovarao lokaciji i željenoj nameni. Tako je osigurano da svaki boravak bude zaista personalizovano i nezaboravno iskustvo.

Posao, odmor i avantura na najlepšoj planini, saznajte više.

Svaka soba je opremljena savremenom tehnologijom, hotel ima pametne televizore, bežične zvučnike, bežični internet i mini bar. Plan je da se  ovakvi hoteli nađu u Francuskoj, Španiji, Italiji i Portugalu, tj širom sveta. Soba se doslovno „zakači“ za vozilo ili se postavi na prikolicu, nako čega se vozi na željenu lokaciju.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najslađa austrijska jesenja poslastica

0
Najslađa austrijska jesenja poslastica
Photo: Pexels/Meruyert Gonullu

Jesen je godišnje doba poznato po ukusnim specijalitetima. Tada je dosta hladnije nego u prethodnim mesecima, ali ne toliko da se ne može uživati na ulicama i trgovima, i apetit se naglo vraća. Na ulicama evropskih gradova mogu se naći najrazličitiji proizvodi, domaći i tradicionalni, oni koji najavljuju zimu i praznike. Takav specijalitet su i Maroni, kog Austrijanci i Nemci obožavaju

Maroni  su pečeni kesteni, i smatraju klasičnom uličnom hranom u Austriji, posebno tokom hladnih meseci. Često se prodaju na štandovima na ulicama, trgovima i sajmovima, i popularni su među prolaznicima koji žele nešto toplo i ukusno za grickanje tokom zimskih šetnji.

Kesteni se obično prže ili peku u velikim tiganjima ili na roštilju. Nakon što se oguli, kestenje postaje mekano, slatko i aromatično. Služe se obično u malim kesama, fišecima ili posudama i mogu se jesti „s nogu“. Tradicionalno se posipaju solju, ali često se može naći i slatko kestenje koje je preliveno šećerom ili nekim drugim sirupom.

Maroni su integralni deo austrijske zimske gastronomske tradicije i često se povezuju s božićnim sajmovima i praznicima. To je popularna ulična hrana koja pruža toplinu i utehu prilikom priprema za hladne zimske dane.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Početkom oktobra svake godine počinje sezona prodaje pečenog kestenja u Beču koje će se do kraja marta iduće godine nuditi na uličnim prodajnim štandovima. Pored kestenja, koja je nezaobilazna bečka atrakcija zimi, većina prodavaca nudi i pečeni krompir.

Kesten je inače izuzetno zdrav. Bogat je kalcijumom, kalijumom, magnezijumom, gvožđem i ostalim mineralima, a sadrži i velike količine fosfora, kao i vitamina B kompleksa. Kestenje takođe pomaže u smanjivanju nivoa holesterola i uravnotežava krvni pritisak.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najmanje posećene destinacije sveta

0
Najbolja plaža na svetu
Photo: Pixabay/12019

Kad se priča o turizmu, obično se pominju liste sa najposećenijim zemljama na svetu. Međutim, postoje i one druge zemlje, one koji turisti ili ne posećuju dovoljno ili ne posećuju uopšte, kao što je slučaj sa Ekvatorijalnom Gvinejom. Ovu zemlju u proseku poseti nešto više od 150 turista godišnje

Ako se isprate statistički podaci, oko 30% internacionalnih putovanja se odvija u pet zemalja, i to su najposećenije zemlje na svetu. Uglavnom se to odvija u zemljama koje su već decenijama na mapama turista, i neke od njih smo gotovo bar jednom u životu posetili. Međutim, ostaje pitanje koje su to najmanje posećene destinacije sveta.

Trećina međunarodnih putovanja se odvija u pet zemalja sveta. To su Francuska sa 90 miliona turističkih poseta, Španija sa 83.7 miliona, Sjedinjene Države sa 79.3 miliona, Kina sa 65.7 miliona i Italija sa 64.5 miliona poseta.

Pored njih, postoje i zemlje koje ili malo ili uopšte ne posećuju turisti. Na prvom mestu se nalazi Ekvatorijalna Gvineja, koju poseti samo oko 150 turista godišnje. Na drugom je Nauru, ostrvska zemlja u Mikroneziji koju poseti oko 200 turista godišnje. Na trećem je Somalija sa 400 turističkih poseta godišnje.

Posao, odmor i avantura na najlepšoj planini, saznajte više.

Ova lista je podložna promenama svake godine, i nikad nije konačna. Tako je na primer državu Mali 2016. godine posetilo samo 102 turista, kada je bila najneposećenija zemlja sveta. To takođe zavisi i od globalnih prilika u svetu, ratova, ekonomskih i ostalih prilika koje utiču na to hoće li turisti odlučiti da posete određenu zemlju.

Lista sa najneposećenijim državama sveta izgleda ovako, prva tri mesta su gore navedena:

4. Tuvalu – 1.400 turista

5. Maršalska ostrva – 4.600 turista

6. Moldavija – 11.000 turista

7. Severna Koreja – 15.000 turista

8. Solomonska ostrva – 20.000 turista

9. Mauritanija, Avganistan i Gvineja Bisao – 30.000 turista

10. Gvineja deli sa Sao Tome i Principe – 33.000 turista

11. Savezne Države Mikronezije – 35.000 turista

12. Savezne Države Mikronezije – 35.000 turista

13. Komori – 37.000 turista

14. Sijera Leone – 44.000 turista

15. Liberija – 45.500 turista

16. Kraljevina Tonga – 50.000 turista

17. Lihtenštajn– 54.000 turista

18. Istočni Timor – 60.000 turista

19. Džibuti – 71.000 turista

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave