18.8 C
Belgrade
ponedeljak, avgust 4, 2025
Naslovna Blog Stranica 194

U Novom Pazaru otvoren restoran samo za žene

0
Najskuplji i najjeftiniji restorani u Evropi
Photo: Pexels/Andrea Piacquadio

U Novom Pazaru otvoren je restoran čiji gosti mogu da budu isključivo žene. Pored toga što su žene gošće, žene su i jedine zaposlene u restoranu, što dodatno naglašava ideju o pravom „ženskom restoranu“

U Novom Pazaru je otvoren restoran samo za žene, i to je prvi restoran takvog tipa u Srbiji. U ovom gradu već postoje termini na bazenima i spa centrima koji su rezervisani samo za nežniji pol, pa je ovakav korak bio i logičan. Od sada će drage dame moći i da uživaju u ugostiteljskim uslugama namenjinim isklučivo njima.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @_ceco_line_

Kako navodi nova.rs, ideja o restoranu samo za žene probudila je veliko interesovanje javnosti. Vlasnica restorana, Samira Avdović kaže da joj je cilj da se sve žene osećaju kao kod kuće. Žene treba da se osećaju komotno i da dobiju svoje vreme za kafu, večeru i razgovor sa prijateljicama, saopštila je dalje Samira Avdović.

Gde nastaje Balık Ekmek, najukusnija ulična hrana Istabula?

U restoranu koji se zove Ceco line, što je takođe i ime jednog od uspešnih brendova obuće, rade isključivo žene.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Volendam, idilično mesto koja Holandija brižljivo čuva

0
Volendam, idilično mesto koja Holandija brižljivo čuva (3)
Photo: Pixabay/jddartphotographer

Holandija nije samo Amsterdam. Ona zaista ima puno interesantnih sadržaja i prelepih destinacija koje može ponuditi turistima. Postoji veliki broj malih bisera koji se nalaze nedaleko od glavnog grada i možete ih posetiti kako biste upoznali ovu zemlju na neki drugi način, a da budu na već ucrtanim turističkim rutama

U blizini Amsterdama, tačnije u zalivu Ejselmer (IJselmeer), nalazi se Volendam, idilično i tradicionalno mesto koja Holandija brižljivo čuva. U ovom mestu možete saznati sve o tradicionalnom načinu života i upoznati sve običaje. Tamo je Holandija drugačija, sporija i daleko opuštenija nego u većim užurbanim gradovima.

Volendam, idilično mesto koja Holandija brižljivo čuva (3)
Photo: Pixabay/mel_88

Ovde možete probati i tradicionalnu odeću, kao i čuvene klompe, fotografisati se i napraviti uspomene za ceo život. Ovako iskustvo možete očekivati u Foto de Boer-u. Osim toga, kupite i neki suvenir, ulepšaće vam dom, a svaki put kad ga ugledate podsetiće vas na nešto lepo i jedinstveno. Posebno se preporučuje šetnja po vijugavim uličicama, jer su kuće izgrađene bez nekog posebnog plana, stvarajući tako lavirinte koje turisti obožavaju.

Druga strana Volendama, ona ukusnija, svakako će zainteresovati sve gurmane. Lokalna gastronomija vam može obećati dobar ukus i zabavu, pa zato probajte njihove lokalne specijalitete u nekom od restorana. Posebno se ističe čorba od graška, a kako je Volendam ribarsko mesto, haringa se podrazumeva. Takođe obavezno treba probati i sir, njihovu najdragoceniju namirinicu.

Volendam, idilično mesto koja Holandija brižljivo čuva (3)
Photo: Pixabay/Nydon

Sir je ovde jako bitan, pa možete naći sve vrste sireva različitih oblika, boja i ukusa. Postoji dakle i sir kao jestivi suvenir, i to je tradicionalan poklon koji se “nosi” kad idete u goste.

Å, naselje sa najkraćim imenom, saznajte više.

De Dijk i Het Doolhof su stari delovi ovog mesta, i posebno su interesantni turistima. Prošetajte ulicama Volendama i uživajte u uličnoj hrani, veselim meštanima i svim raznim delikatesima koji se nude turistima.

Volendam, idilično mesto koja Holandija brižljivo čuva (3)
Photo: Pixabay/mel_88

Ovaj gradić sa svojim šarenim kućama i gostoprimljivim narodom prihvatiće vas kao svoje najrođenije, obavezno ga treba posetiti jer se od Amsterdama nalazi na manje od pola sata vožnje, pa se može stići i gradskim prevozom.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Hibridni turizam

0
Hibridni turizam virtuelna realnost
Photo: Pixabay/FunkyFocus

Šta Pokémon GO i pandemija koronavirusa imaju zajedničko? Oba su dramatično ubrzala konvergenciju tehnologije i putovanja. Ovaj futuristički tehnološki trend bi po svemu sudeći mogao da naše sledeće putovanje učini zaista “van ovog sveta”

Hibridni turizam se sve češće pominje kao nešto što će obeležiti budućnost ne samo putovanja, već i svakodnevice. Popularna mobilna igra Pokémon dokazala je da je kreativna primena proširene stvarnosti dovoljna da podstakne korisnike na istraživanje realnog sveta.

Početak pandemije je učinio to isto, omogućio je putnicima (nažalost) da takođe istražuju svet virtuelnim putem. Potencijal proširene i virtuelne realnosti za poboljšanje iskustva putovanja naglo je rastao tokom pandemije, jer su turističke kompanije, atrakcije i destinacije prisiljeni da usvoje tehnologiju na načine na koje to do sada nije bilo potrebno.

Nakon pandemije, ista apsorbujuća tehnologija koristiće se za poboljšanje iskustva putnika, umesto da ga samo reprodukuje. AR, VR i metaverzum eksponencijalno će rasti unutar našeg fizičkog sveta, uvodeći putnike u potpuno novi tehnološki trend.

Jednostavna tehnologija na mobilnim telefonima može nas brzo povezati sa udaljenim zajednicama, čini putovanje pristupačnim i inkluzivnim za putnike sa poteškoćama u kretanju. Pomaže kompanijama da smanje štetne emisije smanjenjem fizičkog putovanja. Osim toga, pruža održivi izvor prihoda i organsku povezanost sa lokalnim vodičima i kulturno-istorijskim znamenitostima.

Prelaz se dogodio gotovo preko noći. Putnici su iznenada mogli da krenu u obilazak srednjovekovnog grada u Rumuniji ili da se pridruže turistima na pijaci u Marakešu. Sve to bez da ustanu iz svojih fotelja.

Sada se virtualna putovanja ubrzano razvijaju. Naoružani mogućnostima VR-a koje je pandemija oslobodila, sve više kulturnih atrakcija traži načine kako da iskoriste ove tehnologije.

Oslobođena ograničenja stvarnosti, VR i AR tehnologija omogućava ključnim turističkim mestima da angažuju putnike kao nikad pre. Ova tehnologija ne samo da poboljšava mogućnosti za pripovedanje priča i obrazovne svrhe, već integracija VR i AR tehnologije može udahnuti novi život čak i najposećenijim i poznatim destinacijama.

Primena tehnologije i hibridni turizam na primeru

Francuska je jedna od zemalja na čelu hibridnog turizma, što dokazuje VR iskustvo Eternal Notre Dame u Parizu. Nazivajući se „putovanjem kroz vreme“, zanimljivi 45-minutni obilazak vodi kroz 850-godišnju istoriju katedrale vrtoglavom brzinom.

Austrija takođe sprovodi koncept hibridnog turizma. U Beču je upotrebljena tehnologija kako bi se napravio osvrt i na prošlost i na budućnost palate Šenbrun.

U Italiji je virtuelnim putovanjem predstavljena katedrala Svetog Petra u Vatikanu.

Ova se tehnologija takođe može koristiti na nacionalnom nivou za podsticanje održivog turizma. Egipatska vlada službeno prihvata proširenu stvarnost i virtualnu stvarnost kako bi pokrenula i ekoturizam i medicinski turizam.

Air France pokreće Early Bird kampanju za 1000 destinacija širom sveta, saznajte više.

Kako svet ulazi dublje u metaverzum, jasno je da će ove tehnologije u nastajanju i dalje nalaziti primenu i integraciju u industriji putovanja. To je budućnost, a samo je pitanje vremena šta možemo da očekujemo i šta su za nas pripremili majstori tehnologija.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Prvi muzički hotel u Evropi

0
Prvi muzički hotel u Evropi gitara
Photo: Unsplash/No Revisions

Ukoliko želite da doživite muziku, umetnost i modu na svom odmoru, Berlin (a ko drugi, doduše) je pravo mesto za vas. Prvi muzički hotel je smešten direktno na obali reke Špreje, u epicentru berlinske muzičke, modne i kreativne scene

Prvi muzički hotel u Evropi je otvoren u Berlinu. Kosmopolitski poslovni putnici, međunarodni džet seteri i moderni bendovi okupljaju se u hotelu Nhow kako bi uživali u posebnoj atmosferi.

Spektakularni dizajnerski hotel Nhow u berlinskoj četvrti Friedrichshain-Kreuzberg ima prepoznatljiv izgled umetnika Karima Rašida. Ovaj hotel je zamišljen kao idealno mesto za kreativne putnike i muzičare koji u njemu mogu da budu “svoj na svome”.

Svaki deo hotela ima zvučnike sa određenim muzičkim programom. Svaka plej lista je posebno osmišljena, čak i liftovi imaju posebne kanale i liste za reprodukciju muzike. U prizemlju se nalazi i bina na kojoj gosti mogu da sviraju i budu muzičke zvezde, bar dok borave u hotelu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by nhow Berlin (@nhow.berlin)

Skrillex i Skunk Anansie su snimili pesme u studiju na osmom spratu, dok je gostima kao besplatan sadržaj dostupno korišćenje Fender gitara i Yamaha klavijatura. Gostima je dostupan i studio, u kom mogu raditi i produkciju svoje muzike.

Futuristička zgrada u kojoj se nalazi hotel na istočnoj strani reke Špreje bila je ideja arhitekte Sergeja Tchobana. Recepcija je u obliku muzičkog intrumenta, roze je boje, a čitav hotel je ukrašen modernim umetničkim delima.

Air France pokreće Early Bird kampanju za 1000 destinacija širom sveta, saznajte više.

U hotelu ima 304 soba i apartmana, od kojih mnoge imaju pogled na reku. Gostima je dostupan i boravak u spa centru koji je takođe u roze boji. Doručak pored švedskog stola uključuje i šampanjac, baš kao i kod pravih muzičkih zvezda.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najbolje se putuje kad putuješ sam

0

Ljudi sve više imaju potrebu da se izoluju i istražuju nova mesta sami. Svet danas broji više od 35 miliona digitalnih nomada, željnih izazova, avantura, odmora i rada u prirodi

Jedna oblast turizma je poslednjih godina definitivno uzela primat, a to je solo traveling, odnosno „solo putovanje“. Kako bismo bolje razumeli značaj nekog fenomena, često se „vodimo“ brojkama, te nije zgoreg istaći kako je između 2015. i 2017. ovaj trend porastao za čak 42 odsto. Pritom, to je bilo mnogo pre svetske pandemije. Kovid-19 je, potom, dodatno „osnažio“ putnike da se sami upuste u avanture po svetu.

U mnogim turističkim člancima danas možete pročitati kako je solo traveling, zapravo, post-kovid trend, ali je činjenica da je krenuo dosta ranije. Solo putnici danas čine 11 odsto ukupnog turističkog tržišta, što je takođe odličan pokazatelj da su niša koja traži i dobija svoje mesto u svetu hotelijerstva i ugostiteljstva.

Za kompanije koje posluju u turizmu, solo putnici su možda još uvek „nedovoljno istražena“ grupa, ali svakako ona koja ima ogroman potencijal. Posebno treba istaći da dobar deo solo putnika čine digitalni nomadi, kojih je danas više od 35 miliona na planeti. Naša sugrađanka, Lela Saković, povremeno je jedna od njih.

– Kad sam prvi put otišla sama u mali hotel u podnožju jedne planine u Srbiji, svi su mi govorili da ću da se osušim od dosade. Iako sam išla na trodnevni odmor, ponela sam laptop i prvog dana sam se bukvalno držala za stolicu da ga ne otvorim. Međutim, boravak u prirodi i tišini me je gotovo preporodio, pa sam nastavila da tražim zanimljiva mesta na kojima mogu da budem sama sa sobom – priča nam Lela, i dalje navodi da destinacije bira u zavisnosti od trenutnog raspoloženja.

Prednosti i mane solo putovanja

Hoteli i vlasnici privatnog smeštaja iz godine u godinu se trude da unapređuju svoje usluge, vezano za sam enterijer, dodatne aktivnosti i pogodnosti, ponudu hrane i pića, ali oni najmudriji idu korak dalje. Prepoznali su potrebu ljudi za opuštanjem, uživanjem u prirodi, zelenilu. Izolovani prostori, pogodni za rad, intimni SPA centri, apartmani adaptirani za radne potrebe – to je budućnost za mnoge.

– Za odmor ili rad van kuće idem na planinu ili u neki baš mali grad, sa što više zelenila i vodom koja teče, bez gužve i buke. Ponekad mi je dovoljno da samo dva, tri dana gledam u boje, dišem i slušam. Tako donosim najbolje odluke. Ako unapred znam da nedelja neće biti isuviše naporna, a želim da obiđem neki grad ili zemlju, već sutradan mogu da krenem, a da ne uzimam odmor. Ukoliko bih da s nekim popijem kafu – dovoljno je da na mreže postavim sliku iz lokalne poslastičarnice (to mi je prva destinacija) i skoro uvek se ispostavi da neko od mojih konekcija živi tu ili u blizini – ističe Lela.

Prema Lelinim rečima, „kome solo traveling prija, mane ne postoje“, a ono što većina ceni kod ove vrste putovanja – jeste nezavisnost, u svakom pogledu. Ipak, da solo traveling nije uvek bajka, putnici shvate kada treba da plate.

Solo putovanje najčešće košta više. Cena za jednu osobu ume da bude ista kao za dve, te u tom smislu i turističke agencije imaju priliku da budu fleksibilnije i ostvare bolji odnos sa svojim klijentima – kroz pristupačnije i atraktivnije ponude. Osim toga, ima putnika koji odbijaju solo putovanja iz straha da će im se nešto dogoditi dok su sami: napad alergije, bolest, pad, krađa. Osiguravajuće kuće bi svakako trebalo da prepoznaju te potrebe. Zasebne polise, kreirane baš za solo putnike, donose razliku u razmišljanju.

– Što se razboljevanja tiče, lekara barem ima svuda, a ako idete u inostranstvo, ponesite polisu putnog zdravstvenog osiguranja i obavezno na polisi zaokružite broj asistentskog centra. U slučaju problema, pozovite ih kako bi vam organizovali pomoć – ističe naša sagovornica, inače zaposlena upravo u oblasti osiguranja.

Četvrtina milenijalaca teži solo putovanju

U nekim zemljama i dalje postoje predrasude o solo putnicima, a moguće su i razne neprijatnosti. Recimo, poneki ugostitelji odbijaju da usluže one koji bi da ručaju sami, jer je, kako kažu, “najmanji sto koji imaju – predviđen za dvoje“. Upravo to se desilo našoj sagovornici. Ipak, čini se da Amerikance ni to ne potresa mnogo.

SAD definitivno prednjače u solo travelingu, a istraživanja govore da čak 25 odsto milenijalaca planira da putuje „solo“ u narednih 12 meseci.

Haštag #solotravel je u ovom momentu povezan sa 7,7 miliona postova na Instagramu, a raste i broj Gugl pretraga o ovoj temi. Oko 26 odsto ispitanih solo putnika kaže da „jednostavno žele da budu sami na putovanju i da istražuju nova mesta“.

Ipak, ako želite da im ugodite, „spremite se“ i za razne zahteve. Osim udobnog smeštaja, jakog i brzog interneta, dobre hrane i same atraktivnosti lokacije, sve više solo putnika, a ponajviše milenijalaca, bira eco-friendly objekte, jer se, kako kažu, bolje osećaju u okruženju za koje znaju da ne rasipa prirodne resurse.

Photo: Pexels

Osim toga, takvi hoteli/apartmani su uglavnom noviji, bez itisona i mebla, sa modernim nameštajem, minimalističkim uređenjem, svedenim bojama. Da, i to je sve deo usluge i nešto što je gostima veoma važno, posebno digitalnim nomadima koji u apartmanu/hotelu borave duže od „uobičajenih“ nekoliko dana.

Ono što dodatno treba pomenuti, jeste da se solo putnici radije odlučuju za domaći turizam. Ipak, kada odluče da se „izmeste“, top destinacije po njihovom izboru su Italija, Velika Britanija, Španija, Tajland i Australija.

Putovati solo u svom aranžmanu ili preko agencije?

Na samom početku treba razbiti „mit“ da organizacija putovanja preko agencije uvek košta više. Ne nužno. Danas postoji dosta specijalizovanih agencija koje nude pogodnosti solo putnicima, upravo zato što prepoznaju rastući trend. To znači da ponekad ne traže razne doplate, poput veće cene za jednokrevetnu sobu, koja može da košta i do 70 odsto više.

Osim toga, u zavisnosti od strukture grupe koja kreće na put, agencije se trude da solo putnicima pronađu saputnike – ako oni to žele, slične po godištu i afinitetima.

Ivana Kostić za TU magazin kaže da, osim što je studirala turizam, obožava da putuje privatno, te je svako malo na nekoj novoj destinaciji. Kada putuje, definitivno se vodi mantrom da je „život samo jedan“, jer su njene destinacije neretko udaljene, egzotične.

– Sada sam u drugoj sferi biznisa, ali kada sam radila u turizmu, odmore sam mogla da koristim samo van sezone, tj. onda kada bi se moji prijatelji već vraćali kućama, te sam tako počela da putujem sama. Period za moja putovanja je bio od novembra do kraja februara, što je uslovilo i odabir zemalja u kojima su vremenski uslovi tada povoljni za razgledanja, pešačenja – kaže Ivana i dodaje da je u početku sama pravila razne kombinacije. Onda je otkrila put preko agencije.

– Uz avio-prevoz, prva dva, tri dana, tokom kojih su najvažniji bili obilasci značajnih atrakcija, dosta vremena bih gubila u saobraćajnoj gužvi i tražeći put do istih. Onda bih rezervisala preko agencija i nastavila svojim putem, te bih se sa grupom ponovo susrela na aerodromu, za povratni let. U svakom slučaju, putujući tako i boraveći po hotelima, priličnu sumu novca je trebalo izdvojiti za jednokrevetnu sobu, jer je doplata bila od 30 do 50 odsto u odnosu na ukupnu cenu – kaže Ivana.

Photo: iStock

Ipak, „trend“ obilaženja gradova se kod Ivane nije ustalio, jer je ubrzo shvatila da je mnogo više interesuje priroda, a da su gradovi počeli da je „guše“.

– Putnicima je prepušteno da sami biraju gde žele da idu i čime da se bave: od obilazaka nacionalnih parkova, trekinga i zip lajna, do raftinga, istraživanja divljih plaža u neistraženim predelima i pronalaženja smeštaja. U svakom slučaju, kada ste na kružnom putovanju, nebitno je kakve vam sadržaje nudi skupi hotel sa 4 ili 5 zvezdica, jer svakako nećete imati vremena da u tim sadržajima uživate. Po čitav dan ste van hotela ili već sledećeg dana idete dalje – priča nam Ivana.

Kaže da je, kod ovakvih tura, najviše raduje što za svoj novac može da bira šta želi da poseti, a ne nužno ono što agencija nudi.

– Imala sam priliku i da se upoznam sa drugim solo putnicama. Spajali su nas u dvokrevetnim sobama i omogućili da uštedimo na doplatama za jednokrevetne sobe. Na jednom od tih putovanja stekla sam prijateljice za čitav život, sa njima od tada često putujem, zajedno se dogovaramo i planiramo buduća putovanja, a svaka od nas je na putovanje po Južnoj Americi – krenula sama. Biti solo putnica ima mnoge prednosti, ali ima i mane, naravno. Jedna od njih je osećaj usamljenosti ili nesigurnosti. Zato i biram agencije – za slučaj da se nešto nepredviđeno dogodi, niste sami, predstavnik agencije je tu, a tu su i drugi ljudi iz grupe – zaključuje Ivana Kostić iz Beograda.

Antr.

Od svih solo putnika na svetu, čak 84 odsto čine žene. U Americi, 72 odsto dama radije ide na odmor bez saputnika

Tekst: B.Đ.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Book Butler, knjige i hotel kao najbolji prijatelji

0
Book Butler, knjige i hotel kao najbolji prijatelji
Photo: Unsplash/David Lezcano

Jedan hotel u Palm Biču u Sjedinjenim Državama ima poseban servis namenjen gostima kojima je knjiga još uvek najbolji drug. Izgleda da je čitanje ponovo u modi

Hotel Ben West Palm ima batlera koji na zahtev gostiju donosi savršeno književno bekstvo. Radi se o servisu Book Butler, programu u kome svaki gost ima mogućnost da dobije besplatno knjigu. Knjiga koju dobiju je poklon hotela.

Gosti u hotelu mogu naručiti knjigu na zahtev iz specijalnog menija koji se nalazi u sobama u hotelu. Neophodno je samo da pozovu sa telefona u sobi kako bi bili povezani sa Book Butler-om, koji će im dostaviti odabrane knjige.

Osim knjiga, program Book Butler takođe nudi mogućnost besplatnog obroka u sobi, takozvanog Book Bites, koja gostima nudi mogućnost naručivanja posebno uparenih zalogaja sa njihovom knjigom po izboru.

Air France pokreće Early Bird kampanju za 1000 destinacija širom sveta, saznajte više.

Kako bi podržao lokalne kompanije, The Ben West Palm se udružio s The Palm Beach Book Store knjižarom kako bi pripremio jelovnik koji sadrži četiri najprodavanija naslova. Jelovnik je rotirajuća serija sa novim knjigama svakog kvartala, a program će biti proširen i na organizovanje književnih večeri na kojima će autori čitati svoja dela.

Najbolji deo je taj što gosti mogu svoju novu knjigu poneti sa sobom kad završe putovanje. Ukoliko žele, mogu knjigu donirati lokalnoj knjižari, kako bi i ostali mogli da uživaju u njoj.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Digital snowmads

0
Skijanje
Photo: Pixabay/Przeglądaj

Sve zemlje širom sveta pokušavaju da obnove svoje turističke industrije i ekonomije koje se oporavljaju nakon svih loših posledica i pandemije i svetske krize. Mnoge od njih vide izlaz u novoj formi turizma namenjenoj osobama koje rade od kuće. Takve osobe nemaju svoju kancelariju i njihov posao ne zahteva da budu vezani za određenu adresu. To se do sada uglavnom odnosilo na toplije zemlje, one sa morem i plažama. Međutim, takav trend nije zaobišao ni one destinacije koje nude dobar i kvalitetan zimski odmor

Digital snowmads je novi termin u turizmu, i podrazumeva radnike “na daljinu” koji menjaju kancelariju za adrenalinsku avanturu na planini. Oni nisu vezani mestom za posao, pa često mogu sebi da priušte da rade na različitim mestima, pa čak i na planinama. Njihov dan obično počinje ujutru na vrhu staze sa snoubordom, odakle se spuštaju ka hotelu gde ih čeka laptop i posao, navodi Euronews.

Ovakve ponude se sve češće mogu naći, hoteli i ski centri nude dobre uslove digitalnim nomadima, odnosno snowmad-ima, posebno van sezone. Tada je posao inače slabiji i slabija je potražnja za zimskim odmorima, ali su uslovi podjednako dobri, možda čak i bolji. Boravak van zimske sezone znači pre svega da na planini nema one uobičajene gužve. Tada je skijanje posebno dobro, jer na stazama nema skoro nikog.

Za sada se ovakve ponude mogu naći u Francuskoj, Austriji i Švajcarskoj. Međutim, to će postati trend i u ostalim zemljama okruženja. Prema istraživanju kompanije Babbel, čak 56% zaposlenih u Velikoj Britaniji je reklo da su ili prihvatili ili planiraju da rade na taj način.

Još jedna od prednosti rada na planinama je zdravlje. Boravak na svežem vazduhu i pojačana fizička aktivnost blagotvorno deluju na organizam, što je možda i najbitnije. Ljudi su stalno u pokretu, a samim tim su i produktivniji na poslu, što potvrđuju istraživanja.

Treba istaći da postoji i loša strana života na planinama. Takav vid odmora je dosta skup, posebno ako treba duže da se boravi na planinama. Dugoročni smeštaj u skijalištima notorno je skup i ponekad je nemoguće pronaći slobodno mesto. Dosta odmrališta zahteva da platite celu sezonu unapred, što je veliki trošak.

300 godina božićnih vašara u Beču, saznajte više.

Međutim, kuće za odmor i kompanije koje iznajmljuju prate trendove, što dosta olakšava boravak radnika na mesec dana ili duže. Swiss Escape na primer nudi smeštaj pogodan za rad u mestu Grimenc, dok Heyday Chalet u Morzine cenru u Francuskoj ima sopstveni co-working prostor i sobe za sastanke.

Odmor na plaži zvuči uvek privlačno, sunce i more i kokteli… Međutim, bar tako kažu, ko jednom proba posao u kombinaciji sa odmorom u zimskim centrima, taj se više na plažu više ne vraća. Planine ga uvek pozivaju da se vrati njima.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najskuplje jabuke na svetu

0
Najskuplje jabuke na svetu jabuke
Photo: Pixabay/pixel2013

U Japanu svaka stvar ima neki dublji smisao, a takav je slučaj i sa voćem. Tamo ne možete kupiti voće, a da ne znate simboliku koja se krije iza recimo velikih crvenih i sočnih jabuka. Pored toga, određene jabuke možete kupiti samo na komad, delom zbog višeg značaja i smisla, delom zbog cene

Najskuplje jabuke na svetu možete naći u Japanu. Tamo svaka radnja koja prodaje voće ima ekskluzivni status, nešto poput juvelirskih radnji. Skupoceno i pažljivo uzgajano voće prodaje se po paprenim cenama, a izgleda da to Japancima i nije neki naročit problem. Takav je slučaj i sa Sekai Ichi jabukama.

Sekai Ichi jabuke se prodaju isključivo na komad, i svaka košta nešto više od 20 evra. U pitanju su izuzetno atraktivne, lepe i mirišljave jabuke. Svaka od ovih jabuka je teška i preko jednog kilograma sa obimom do čak 45 centimetara.

Sekai Ichi japanskom znači „broj 1“ ili „najbolja na svetu“. Ova vrsta jabuka se uzgaja sa posebnom pažnjom,  imajući u vidu da zbog težine ploda jedno drvo može da izdrži težinu samo manjeg broja plodova. Zbog toga je proizvodnja limitirana.

Gde nastaje Balık Ekmek, najukusnija ulična hrana Istabula?

Ove jabuke nisu nešto naročito ukusne, odnosno njih ne odvaja od ostalih neki posebnan ukus. One su velike i sočne, i predstavljaju zdravlje, što je Japancima posebno značajno. Sekai Ichi jabuke se jedu sveže, i od njih se ništa ne priprema, nikakve pite i slično ne dolazi u obzir.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Slovenija je “bella” i kad nije bela 2. deo

0
Photo: FeelSlovenia Autor: Jošt Gantar

Pretpostavljam da ste već imali priliku da se sretnete sa ultimativnim dilemama kao što su: Bitlsi ili Stounsi, Zvezda ili Partizan, pa sve do one – crno ili belo u Eurokremu? Njihova glavna svrha je da vam brzo i jasno stave do znanja da li je osoba koja je izabrala neku stranu, „vaš čovek“ ili mrski pripadnik suprotnog tabora. Ovakvih pitanja ima naravno bezbroj, ali nakon ovog sjajnog putovanja po Sloveniji počeo sam da razmišljam kako bi bilo dodati im još jedno: zimsko bela ili ova u ostalim godišnjim dobima, zelena Slovenija?

Prvi deo možete pronaći na sledećoj stranici.

Terme Ptuj, naša sledeća destinacija, je među učesnicima putovanja već prihvaćena kao idealno mesto za preko potreban odmor. Na odredište smo stigli u večernjim časovima, a u holu hotela Grand Primus 4* dočekala nas je savršena paradigma moderne Slovenije. Naime, prvo što smo videli bio je robot nalik na R2-D2 koji  paradira naokolo prenoseći nam reklamne poruke sponzora, dok kraj recepcije stoji čovek u kostimu rimskog vojnika i pozdravlja goste. Dakle, u isto vreme pogled u budućnost i poštovanje tradicije – sjajan okvir za odličan turistički proizvod.

Photo: FeelSlovenia Autor: CJ STUDIO d.o.o., photo Ciril Jazbec

Inače, interesantno je da su Terme Ptuj, kao jedne od najmlađih termi u Sloveniji, smeštene u najstarijem slovenačkom gradu, Ptuju. Istorija grada datira još iz kamenog doba, a Rimljani su u njemu razvili izuzetno važno trgovačko središte. Staro gradsko jezgro sa tvrđavom, danas je zaštićeno kao spomenik od kulturnog značaja.

Nakon dugog dana, uživamo u blagodetima jednog od boljih spa & wellness hotela u Sloveniji. Na raspolaganju su nam bazeni u okviru centra Vespanius i saune Flavia. Hotel se nalazi se uz samo igralište za golf i Termalni park Terme Ptuj.

Photo: FeelSlovenia Autor: Alex Štokelj, arhiv Invida d.o.o.

Sutradan, kao pravi Slovenci sedamo na bicikle i u pratnji sjajnog turističkog vodiča, Janeza Kopara idemo u grad. Vozimo se po dve hiljade godina starim pločnicima i kaldrmi, uživajući u pogledu na Ptuj koji se oslikava u Dravi. Zastajemo na Slovenskom trgu na kome se nalazi Orfejev spomenik, pet metara visoko spomen obeležje koje predstavlja najstariji i najpoznatiji simbol ovog drevnog mesta. Sam naziv potiče od mitoloških scena u reljefu koje prikazuju čuveni izlazak Euridike iz podzemlja. Tada, još jedan spomenik na ovom trgu privlači našu pažnju svojom visinom. To je Gradski toranj u čije zidove su uzidani nadgrobni spomenici, kameni reljefi i urne. Nakon toga obilazimo i Dominikanski manastir sagrađen još u trinaestom veku, ali pošto je više puta rušen i obnavljan, na njemu se prepoznaju različiti arhitektonski stilovi. Na žalost, počinje da pada kiša pa ne uspevamo da obiđemo još jedan divan objekat. To je Ptujski dvorac, koji potiče iz antičkog vremena. Danas predstavlja muzej čije su postavke tradicionalne karnevalske maske, s obzirom da Ptuj ima dugu karnevalsku tradiciju.

Photo: Pixabay/TomazGorec

Idemo dalje prema skijaškom centru Rogla gde je izgradjen toranj u krošnjama drveća sa toboganom dugačkim 40 metara. Međutim, kiša i magla nas sprečavaju da uživamo u pogledu, pa pokisli sedamo u kombi i nastavljamo do narednog odredišta.

Photo: CJ STUDIO d.o.o., photo Ciril Jazbec

To je Thermana Laško koja se nalazi u istočnom delu Slovenije na samo 10 km od Celja. Lekovita termalna izvorišta su i ovde otkrivena u rimsko doba, a za vreme vladavine austrougarskog cara Franje Josipa I, pitoreskni gradić Laško smešten uz reku Savinju, postaje mondensko lečilište. Hotel Thermana Park Laško 4* superior otvoren je 2008. godine i vrlo brzo je postao jedno od najpopularnijih wellness odredišta u Sloveniji. Najveću atrakciju predstavlja kompleks zatvorenih bazena smeštenih pod velikom staklenom kupolom koja je leti otvorena, a u zimskim noćima blista pod svetlosnim efektima. Iznad bazena sa veštačkim talasima, toboganom i brzom rekom, nalaze se i tri „viseća“ whirlpool-a. Zimi je, kažu nam domaćini, posebno interesantno kupanje u otvorenom bazenu sa toplom vodom. Posebna pažnja posvećena je gastronomiji, pa se u ponudi hrane i pića ističe samo sveže, sezonsko i lokalno. Zaista uživamo u usluzi i kvalitetu kuhinje, pa izuzetno okrepljeni nastavljamo dalje.

Photo: FeelSlovenia Autor: CJ STUDIO d.o.o., photo Ciril Jazbec

Terme Čatež su najveće prirodno lečilište i zbog svojih sadržaja i blizine, za nas najpopularnija destinacija u Sloveniji. Okružene prirodom i termalnom vodom koja izvire na temperaturi između 42°C i 63°C, Terme Čatež u ponudi imaju bukvalno sve što bi trebalo da ima turistički centar ovoga tipa. Čateške toplice predstavljaju kompleks koji se sastoji od tri hotela, Čatež 3*, Terme 4* i Toplice 4*, Indijanskog sela, kompleksa sa jednospratnim apartmanima, kao i kamp parka. Tokom čitave godine u ponudi su zimska ili letnja termalana rivijera. U okviru hotela Toplice 4* nalazi se zatvorena zimska termalna rivijera, dok je letnja otvorena smeštena uz kompleks i obuhvata vodenu površinu od oko 10.000 m2. I ovde smo imali priliku da osetimo čari termalne vode, a onda da uživamo u specijalnoj večeri koju su za nas priredili domaćini.

Photo: FeelSlovenia Autor: Iztok Medja

Poslednje jutro naše slovenačke avanture nam je opet donelo lepo vreme i nakon doručka krećemo za Podčetrtek i Terme Olimija. Istorijsko nasleđe, prirodne lepote i vrhunska gastronomija samo su neki od aduta kojima Podčetrtek privlači svoje goste. Ipak, pravi turistički biser čitave regije su Terme Olimia, već godinama najnagrađivanije slovenačko wellness-odredište. Perjanica ovih termi svakako je Wellness Orhidelia. „U saradnji sa prirodom“ telo se ovde regeneriše i puni energijom, sauna programi poseban su doživljaj, a tretmani i tehnike opuštanja kreirani su prema individualnim zahtevima gostiju. Međutim, ako vam je pored relaksacije potrebna i vodena oaza ili zabava za celu porodicu, Terme Olimia su takođe pravo odredište jer Termalija Family Fun & Relax predstavlja svet vodenih avantura. Podčetrtek i njegova okolina imaju još dosta toga da ponude svojim posetiocima jer tu su i Jelenov Greben, idealno mesto za šetnju i druženje sa srnama koje možete nahraniti kukuruzom, kao i Samostan u Olimju, osnovan u sedamnaestom veku sa apotekom koja je treća najstarija u Evropi.

Photo: FeelSlovenia Autor: Amadeja Knez

I to bi bilo to, nakon ručka vraćamo se polako ka aerodromu i letimo za Beograd. Umesto zaključka, rekao bih da se Slovenija može posetiti sa različitim ciljem i u bilo koje doba godine jer simbolizuje pre svega zelen, pametan i odgovoran turizam.

Tekst: Petar Vušurović

TriestEspresso Expo je dokazao da je svetska prestonica espresa

0

Nakon četvorogodišnje pauze izazvane pandemijom, deseto izdanje TriestEspresso Expo-a je prevazišlo sva očekivanja zahvaljujući poverenju koje su mu ukazali operateri

Događaju u Tcc-u koji je organizovala Privredna komora Venecija-Đulia preko svoje kompanije Aries, uz doprinos Opštine Trst, Kongresnog biroa i biroa za posetioce, kao i saradnju sa Associazione Caffe Trieste, prisustvovalo je 10.000 operatera. Ovaj rezultat je postignut uz prisustvo 160 izlagača i profesionalaca iz 42 zemlje (uključujući Rumuniju, Poljsku, Belorusiju, Ukrajinu, Slovačku, Gruziju, Etiopiju, Maroko, Tanzaniju, Alžir, Južnu Afriku, Oman, Izrael, Liban, Libiju, Jemen, Jordan, Indoneziju, Južna Koreju i Brazil) i dokazuje da „Trst, prestonica kafe“ nije samo registrovani zaštitni znak već nepobitna stvarnost, uprkos brojnim događajima posvećenim kafi, nakon ponovnog otvaranja sajmova za javnost bez ograničenja.

Tokom tri sajamska dana, bogat kalendar događaja imao je niz dobro posećenih termina. Održivost je bila tema zajednička za sve događaje. Na okruglom stolu koji je organizovao Area Science Park, tema održivosti bila je povezana sa cirkularnom ekonomijom. Lanac snabdevanja kafom se sve odlučnije fokusira na kružnost i nulti otpad, uz ponovnu upotrebu u novim industrijskim ciklusima prerade celokupnog otpada, od berbe do prženja, pa čak i u procesu dekofeinizacije.

Vodič „Il Camaleonte“ (Kameleon) predstavlen je na TriestEspresso Expo i prvi je vodič za italijansku kafu i pržionice kafe. Obuhvata više od stotinu italijanskih preduzeća, a postoji kako u štampanoj verziji, koju izdaje Mondadori i koja je dostupna u svim knjižarama, tako i u verziji aplikacije, za iOS i Android, koja se može preuzeti sa www.guidadeicaffe.com. To je prvo delo koje omogućava ljubiteljima kafe da otkriju novu pržionice kafe i pomaže čitaocu da upozna “single origin” ili idealnu mešavinu među hiljadama drugih na tržištu.

Na otvaranju skupa “Trieste Coffee Experts”, rečeno je da je Trieste Coffee Experts važan događaj za grad jer okuplja 50 ličnosti iz italijanskog i međunarodnog sveta kafe. Na samitu su razmotrena najaktuelnija pitanja koja utiču na ceo svet kafe.

Na TriestEspresso Expo bilo je mesta i za takmičenje. Trst je pobedio kod kuće u “Leva takmičenju” i oborio svetski rekord. Prethodni rekord držao je napuljski duo sa 703 espreso kafe izvađene za sat vremena i bio je nepobediv od 2019. nakon nastupa na Piazza del Municipio u Napulju. Sjajan rezultat nadmašile su dve Tršćanke sa novim rekordom od 714 šoljica izvađenih za sat vremena. Publika na takmičenju je svedočila izvanrednim nastupima mnogih timova koji su se često približavali postojećem rekordu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Most na Soči reka soca

Most na Soči: Skrivena oaza Julijskih Alpa

0
Most na Soči, slikovito naselje na tirkiznoj istoimenoj reci, predstavlja jedan od najlepših dragulja zapadne Slovenije. Smešten u opštini Tolmin, na ušću reka Soča...