10.7 C
Belgrade
nedelja, maj 18, 2025
Naslovna Blog Stranica 205

Hrvatska obara sve rekorde u noćenjima

0
Hrvatska među pet najtraženijih letnih destinacija
Photo: iStock

Statistički podaci nedvosmisleno pokazuju da će Hrvatska oboriti sve turističke rekorde u ovoj godini

Hrvatska obara sve rekorde u turističkim noćenjima. Najuspešnija godina za turizam u nekadašnjoj Jugoslaviji je bila 1986. godina, navodi portal turizmoteka. Te godine je ostvareno ukupno 111.133.132 noćenja turista, od kad se beleži blagi i konstantni pad.

U Hrvatskoj je u 1989. ostvareno 68.160.000 noćenja ili 61 % svih jugoslovenskih noćenja, što je tada bio rekord. Zadnji najbolji rezultati koje je Hrvatska ostvarila bili su iz 2019. godine sa 108. 6 miliona noćenja, što je najbolji rezulat u istoriji.

Blogeri iz Srbije na Kvarneru, saznajte više.

Na osnovu statističkih podataka 2022. godina obećava, i Hrvatska obara sve rekorde u noćenjima turista, što domaćih, što stranih. Prema prognozama turističkih stručnajka, ova godina bi trebalo da prestigne najbolju turističku zlatnu godinu ikad zabeleženu i premaši broj od 111 miliona noćenja.

Hrvatska je u poslednjim godinama sve više zastupljena u mnogobrojnim vodećim svetskim časopisim i u drugim medijima. Svi oni hvale prirodne i kulturne atrakcije, ali i bogatu gastronomsku ponudu. Hrvatska je ne samo lepa, ona je sadržajna i autentična, i nudi zaista odmor za sve.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Fruške Terme postale prvi Mövenpick hotel u Srbiji

0
Fruške Terme postale prvi Mövenpick hotel u Srbiji
Photo: Vujkov Branko

U Vrdniku je svečanim potpisivanjem ugovora o franšizi između domaće kompanije ,,Promont Group“, u čijem je vlasništvu hotel ,,Fruške Terme“ i ,,Accor Group“, vodeće svetske grupacije u sektoru hotelijerstva sa preko 40 hotelskih brendova i preko 5300 hotela u svom portfoliju, hotelski kompleks ,,Fruške Terme“ postao prvi Mövenpick hotel u našoj zemlji

Potpisivanju ugovora u ime Promont grupe prvi čovek kompanije Milinko Cicmil, prisustvovali su Ana Brnabić, predsednica Vlade Republike Srbije, Nj. E. Urs Šmid, ambasador Švajcarske Konfederacije u Republici  Srbiji, predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež, kao i visoki predstavnici pokrajinskih i lokalnih vlasti.

Milinko Cicmil, osnivač Promont Grupe, istakao je da je pre deset godina počeo sa ulaganjem u razvoj turističkih kapaciteta na Fruškoj gori i da je ponosan što je ova destinacija danas treći najznačajniji turistički centar u Srbiji. ,,Danas zapošljavamo preko 400 zaposlenih i očekujemo dalji rast u skladu sa  Master planom razvoja Fruške gore koji je usvojila Vlada Republike Srbije. Ponosan sam na ostvareno partnerstvo sa ACCOR Grupom, koja će u naše poslovanje uneti dodatni kvalitet i Frušku Goru otvoriti ka još većem broju stranih turista.„

Kamil Jazbek, viši potpredsednik i direktor razvoja ACCOR Grupe, istakao je da ova kompanija pažljivo bira svoje partnere i da svoj rast zasniva na održivosti. On je dodao:

,,Primećujem da Srbija sve više postaje međunarodna turistička destinacija i da je otvorena za poslovanje stranih kompanija. Integracija hotela Fruške terme u ACCOR-ov sistem je poruka turistima širom sveta da je Srbija odlična destinacija za odmor. Danas ovde osećam veliko gostoprimstvo, ali i toplinu, kreativnost i hrabrost preduzetnika. Vrednosti brenda Mövenpick koji će poneti i hotel „Fruške Terme” su iskrena, topla usluga, izuzetna ponuda i održivo poslovanje.”

Predsednica Vlade Republike Srbije, Ana Brnabić, istakla je da preduzetnički uspesi pokazuju da Srbija može da se takmiči sa najboljima i da naša zemlja ima kapacitet da stvori dodatnu vrednost.  ,,Treba da se ponosimo i svojim preduzetnicima i privrednicima, ali i porodičnim kompanijama, koje predstavljaju kičmeni stub domaće ekonomije. Srbija ima potencijal i može da se takmiči sa banjskim destinacijama Slovenije, Mađarske i Austrije. Na putu smo da povratimo mesto koje smo ranije imali u wellness turizmu na evropskoj sceni”, dodala je premijerka.

Naglašavajući značaj ovog partnerstva za celokupnu privredu naše zemje, predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež istakao je: ,,Kada potrošite jedan evro u turizmu, to donosi još tri dodatna evra potrošena u drugim oblastima koje su vezane za turizam, poput građevinarstva i proizvodnje hrane, a na taj način najrazličitiji sektori privrede profitiraju.“

Lokacija na kojoj se nalazi hotel Fruške Terme deo je Strateškog master plana razvoja turizma Fruške Gore i Opštine Irig koji je donela Vlada Republike Srbije 2021. godine, a koji je prisutnima predstavio Aleksandar Cicmil, direktor Rezorta Fruške Terme.

Globalni brend Mövenpick Hotels & Resorts osnovan je u Švajcarskoj 1948. godine i danas broji više od 100 hotela i restorana širom sveta. Svog prvog gosta Fruške Terme Resorts pod novim prestižnim imenom Mövenpick Fruške Terme Resort & Spa dočekaće do kraja ove godine.

Fruške Terme Hotel and Spa Resort“ prostire se na površini većoj od 29.000 kvadratnih metara i najveći je vodeni svet, najveći banjski kompleks i najveći rezort konferencijski centar u Srbiji, koji je nagrađen kao „Najbolja investicija u oblasti turizma u Srbiji u 2019. godini“.

Blogeri iz Srbije na Kvarneru, saznajte više.

Ovaj jedinstveni hotelski kompleks na ovim prostorima nudi uživanje u čak 12 bazena sa lekovitom termo-mineralnom vodom koji pokrivaju više od 3.000 kvadratnih metara vodene površine. Prostire se na površini većoj od 10.000 kvadratnih metara. Najveći rezort kongresni centar u zemlji nudi 11 konferencijskih sala sa kapacitetom većim od 1.000 mesta.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Porto Montenegro na nivou 2019. godine

0
Porto Montenegro Tivat
Photo: iStock

U luksuznom kompleksu Porto Montenegro su prilično zadovoljni početkom turističke sezone. Jun protiče odlično, ukoliko se u obzir uzmu svi vidovi turističkih dolazaka, bilo da se radi o jahtama, avio ili kopnenim prevozima

Kompleks Porto Montenegro je skoro na nivou turističke popunjenosti iz 2019. godine. Trenutna popunjenost Porto Montenegra iznosi između 83 i 85%, što je izuzetno pozitivan znak. Rezultati ostvareni tokom juna 2022. su vrlo blizu rezulata ostvarenih u rekordnoj  2019. godini, ističe PR Porto Montenegra Danilo Kalezić.

Rusija se vraća svemirskom turizmu. saznajte više.

Najviše gostiju ima zahvaljujući diretknim avio-linijama, pa gostiju ima iz Izraela, Turske ali i regiona. Osim toga, situcija sa pandemijom je uticala da mnogi brodovi ostanu u Crnoj Gori do daljnjeg, kao i svuda u svetu. Oni su odlučili da iskoriste sve prednosti ove zemlje kao sadržajne destinacije, što se pokazalo kao odlična ideja, navodi Kalezić.

Podsećamo da se na osnovu ocena koje su dali gosti, hotel Regent Porto Montenegro našao među najboljim hotelima u Evropi u 2021. po svim parametrima uspešnosti. Svi parametri se brižljivo beleže i mere u sistemu grupacije koja broji preko 6,000 hotela na svetu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Blogeri iz Srbije na Kvarneru

0

Turistička zajednica Kvarnera bila je domaćin grupi blogera, influensera i predstavnika medija, koji su od 15. – 18. juna 2022. godine boravili na Kvarneru istražujući raznoliku turističku ponudu destinacije. Putovanje je organizovano u saradnji sa avio-prevoznikom Air Serbia i TU magazinom, partnerom TZ Kvarnera

Naime, upravo je 15. juna ostvaren prvi direktan let, kojim je doputovala i ova grupa, na liniji Beograd – Rijeka – Beograd. Tako je zajednički interes kompanije Air Serbia i TZ Kvarnera bio promocija destinacije i direktnog leta na ZL Rijeka, koji će tokom sezone dovoditi goste na Kvarner.

Program boravka za grupu od dvanaest učesnika pripremila je TZ Kvarnera u saradnji sa turističkim zajednicama gradova Opatije, Lovrana, Kastva, Rijeke, kao i opštine Mošćenička Draga. Tokom boravka medijska grupa je mogla da uživa i zabeleži zanimljivosti na Kvarneru, od eno-gastronomske ponude, brodske vožnje i razgledavanja Opatijske rivijere s mora, pešačenja tradicionalnim stepenicama koje povezuju more i Mošćenice, do degustacije najboljeg od najboljeg, kao što su lokalno, kastavsko vino belica i brendovi Kvarner Wines i Kvarner Gourmet.

U obilasku kvarnerskih destinacija grupa se susrela sa domaćinima, od predstavnika TZ Kvarnera i predstavnika turističkih zajednica, animataora i vodiča, do načelnika opštine Mošćenička Draga, koji je govorio o značaju pomorske baštine na Kvarneru. Veliki interes su pobudile i predstojeće manifestacije o kojima se govorilo, kao na primer, Retro Opatija i Regata i smotra tradicionalnih barki u Mošćeničkoj Dragi.

Valja napomenuti da su ovi mladi ljudi prvi put boravili na Kvarneru i da nisu skrivali oduševljenje. Ovim je realizovana još jedna izuzetno uspešna promocija regije kao destinacije za odmor, zabavu i vrhunsku gastronomiju, uz avio-povezanost Kvarnera s emitivnim tržištima.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Bela Voda belo dobitnik trofeja za najbolje vino Balkana

0

 Vino Bela voda belo iz 2021. godine vinarije Tikveš Châteaux & Domainеs, proglašeno je za najbolje vino na Balkanu. Na jedanaestom ,,The Balkans International Wine Competition” (BIWCF) u Sofiji stručni žiri dodelio je veliki trofej „Balkanski vinski Oskar“ za kupažu grenaš blan i šardone teroar vinu Bela voda belo

,,Izuzetno nam je zadovoljstvo što je vino Bela voda belo osvojilo ovo značajno priznanje, čime je Tikveš pokazao koliko radi na unapređenju kvalieta. Ovo vino je osvojilo mnogo nagrada širom sveta, ali kada si na Balkanu najbolji to obavezuje još više. Svet upoznaje naš region kroz vrhunska vina poput Bele vode, a nama je cilj da vina sa Balkana budu ravnopravni igrači na svetskoj vinskoj sceni” rekao je Radoš Vukićević direktor vinarije Tikveš.

Nagradu je uručila Galina Niforou direktorka BIWCF i predsednica bugarske asocijacije izvoznika vina, sa porukom da je vrlo zadovoljna što je ovo vino dobilo glavnu nagradu Balkanskog međunarodnog takmičenja vina, jer je pre 12 godina, kada je nastalo, bilo prvo vino iz Severne Makedonije, koje je Robert Parker nagradio visokim ocenama.

Ova kupaža je kreacija čuvenog Filipa Kambija i Marka Stojakovića, glavnog enologa vinarije Tikveš. Vino je punog tela i kremaste strukture, kompleksnog mirisa i karaktera tropskog voća koje odležava u francuskim barik buradima 18 meseci.

Manifestacija ,,The Balkans International Wine Competition” na kojoj iz godine u godinu učestvuje sve više vinarija, svrstava se među značajnije u svetu, a svetska vinska scena vina sa ovog podneblja smatra relevantnim za globalnu vinsku industriju.

Sledeće godine zemlja domaćin takmičenja biće Rumunija.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Svemirski turizam – sadašnjost ili daleka budućnost

0

Prvi svemirski turista napustio je Zemlju pre 20 godina ruskom raketom, ali je put Rusije ka dominaciji u ovoj industriji zaustavljen. Sada privatne kompanije poput Blue Origin, Džefa Bezosa nude putovanja do zvezda za one koji mogu da plate

Posle decenijske pauze, Rusija je ponovo pokrenula ambiciozni program za dominaciju nad svetskom industrijom svemirskog turizma u nastajanju, boreći se sa Sjedinjenim Američkim Državama i Kinom u usponu.

Poslavši japanskog milijardera Jusakua Maezavu i njegovog pomoćnika na Međunarodnu svemirsku stanicu (MSS), Rusi su se, krajem prošle godine prvim lansiranjem turista u svemir u poslednjih 12 godina, vratili svemirskom turizmu.

„Nećemo dati ovu nišu Amerikancima. Spremni smo da se borimo za to“, rekao je tada direktor ruske državne svemirske agencije Roskosmos, Dmitrij Rogozin na konferenciji za novinare dok je Maezava leteo prema MSS-u.

Nasuprot tome američka agencija NASA još od 2020. godine dozvoljava privatnim astronautima da idu na MSS uz korišćenje svemirske letelice.

Inače, cena jednog mesta na ovakvom putovanju, procenjena na 50-60 miliona dolara, pokriva troškove svemirskog broda, dok drugi putnik donosi profit.

Analitičari vide svemirski turizam kao važnu industrijsku granu budućnosti, pa se očekuje da će već 2030. godine dostići vrednost od tri milijarde dolara. Kompanije kao što je SpaceX već rade na letelicama za višekratnu upotrebu, koje će imati povoljnije cene za svemirske turiste.

Sledeći korak su hotelski kompleksi u kojima bi kosmički turisti mogli da provedu neko vreme, a kompanije su u ovu granu već uložile milijarde dolara. Ipak na osnovu svega što se dešavalo, evidentno je da će ovakva putovanja u skorijoj budućnosti biti moguća samo za one koji mogu da izdvoje velike sume novca.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najlepše mesto na svetu

0
Najlepše mesto na svetu
Photo: iStock

Osim toga što je Grčka poznata kao zemlja sa najlepšim morem, odličnom hranom i prijatnim i veselim ljudima, ona je poznata i kao zemlja sa najlepšim gradovima i mestima na svetu. Jedno mesto je zaista posebno, i izabrano je za najlepše na svetu

Najlepše mesto na svetu

Selo Oia je izabrano za najlepše mesto na svetu. Oia se nalazi na grčkom ostrvu Santorini, i na osnovu istraživanja koje je sproveo portal Uswitch.com, selo se nalazi na samom vrhu liste najlepših sela na svetu. Na osnovu podataka sa društvenih mreža, Oia je ubedljivo najpopularnije mestašce na planeti, čija je slikovitost i bajkovitost zaista bez premca.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by TU magazin (@tumagazin.rs)

Santorini je inače jedna od najtraženijih destinacija na planeti. Ovo ostrvo vulkanskog porekla sa strmim liticama na kojima su podignte bele kućice sa prepoznatljivim plavim krovovima važi za destinaciju sa najlepšim zalaskom sunca na celom svetu.

Portorož i Piran predstavili svoj NFT token, saznajte više.

Na drugom mestu na ovoj listi nalazi se selo Goreme u Turskoj, a na trećem selo Halštat u Austriji. Od ostalih sa liste, treba izdvojiti i mesto Vernaca u Italiji, koje se nalazi na sedmom mestu.

Listu najlepših mesta na svetu možete pronaći na zvaničnoj internet stranici.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by TU magazin (@tumagazin.rs)

 

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najbrži oporavak turizma zabeležen u Albaniji

0
Turizam Albanija je nova Grčka
Photo: iStock

Evropske zemlje počinju da se ubrzano oporavljaju od loših posledica pandemije, što se najbolje može videti u turističkom sektoru. Samo je pitanje vremena kada će rekordna godina za turizam 2019. biti premašena

Najbrži oporavak turizma među zemljama u Evropi je zabeležen u Albaniji. Ova zemlja se nalazi na listi 10 zemalja u kojima se turizam najbrže vraća na nivo pre pandemije.

Na osnovu istraživanja internet portala money.co.uk, upoređen je broj turista pre pandemije 2019. godine sa podacima iz 2021. godine.  Na samom vrhu liste nalazi se Albanija. Oporavak turizma bio najbrži u ovoj zemlji, sa stopom oporavka od skoro 90%.

Portorož i Piran predstavili svoj NFT token, saznajte više.

Na drugom mestu se nalazi Luksemburg, gde se turizam oporavio za 70% u odnosu na poslednju dobru godinu. Na trećem se nalazi Island, dok je na četvrtom mestu Crna Gora, sa oporavkom turizma od 64% u odnosu na 2019. godinu.

Od zemalja iz regiona treba navesti da se Hrvatska našla na šestom mestu, dok se Srbija se našla na devetom mestu. Na desetom je Austrija, a najsporiji oporavak turističkog sektora u Evropi zabeležen jer u Estoniji, Finskoj, Holandiji, Nemačkoj i Malti.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Popularni Harlijevci se sastali u Portorožu

0

Susret evropskih vlasnika motocikala Harley-Davidson, 29. po redu, privukao je ove godine skoro duplo više posetilaca u grad cveća nego 2016. Uprkos velikom broju posetilaca, događaj je protekao bez problema

Portorož je proteklog vikenda vrveo od raznih dešavanja, jer su ga preplavili kultni motocikli. Izvanrednom međunarodnom događaju, 29. Evropskom sastanku vlasnika motocikala Harley-Davidson, prisustvovala je i Karen Dejvidson, poznata praunuka jednog od četiri osnivača firme Harley-Davidson, Vilijama A. Dejvidsona.

Aleksandar Valentin, direktor Turističke zajednice Portoroža, rekao je: „Uspešna manifestacija je rezultat odlične saradnje javnih i privatnih institucija, ne samo u destinaciji već i u celom regionu. To je i pokazatelj potencijala destinacije za još više sličnih događaja velikog formata koji bi ojačali našu turističku privredu“.

U periodu od 9. do 12. juna nastupilo je 20 muzičkih grupa na tri bine u centru Portoroža. Izložba prerađenih motocikala „Custom Bike Show“ u nekadašnjem skladištu soli Grando izazvala je veliko interesovanje, a najživlje je bilo u subotu, kada je održana revijalna parada u Istri. Učestvovalo je 2.500 dvotočkaša.

Organizatori manifestacije, tim Harley-Davidson u saradnji sa Turističkim savezom Portoroža, procenjuju da je manifestaciju za četiri dana posetilo 47.000 posetilaca, od čega samo u subotu oko 25.000 i oko 17.000 Harli-Dejvidson motocikala. Od 9. do 12. juna u hotelima u opštini Piran zabeleženo je 17.500 noćenja, što je za 8% više nego na prvom susretu 2016. (16-19. jun 2016). I pored gomile posetilaca, sve je proteklo bez problema, nereda ili veće medicinske intervencije, uz odličnu brigu o čistoći.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Portorož i Piran predstavili svoj NFT token

0

Turistička zajednica Portoroža predstavila je svoj prvi destinacijski orijentisan nezamenljivi token (NFT). Promotivna kampanja je trenutno aktivna u sedam zemalja (Slovenija, Austrija, Nemačka, Mađarska, Italija, Češka i Slovačka), a njen cilj je da se onlajn kampanjom privuče pažnja inostranih tržišta, pozivajući posetioce van sezone

Slovenija je nedavno postala prva država koja je pokrenula sopstveni nezamenljivi token. Slovenačka turistička zajednica (STO), je ovog aprila predstavila svoj „I feel sLOVEnia NFT, a Portorož i Piran su postale prve lokalne turističke destinacija sa svojim nezamenljivim tokenom.

NFT je skraćenica za »nezamenljivi token« i najlakše ga je razumeti kao digitalni “vodeni žig”. To je kolekcionarski digitalni produkt, koji se može koristiti za trgovinu blokčejn tehnologijama. U praksi, turistički NFT može predstavljati lojalnost, može biti digitalni otisak koji dokazuje posetu destinaciji ili se jednostavno može posmatrati kao umetničko delo.

Turistička zajednica Portoroža je uvek pratila trendove kada je u pitanju promocija destinacije. Oni su prvi u Sloveniji uveli koncept takozvanog „storitelinga“ u turizmu, još pre deset godina. Takođe su prvi predstavili destinacijski smart chat bot i upravljali jednim od najposećenijih slovenačkih onlajn portala, koji je kasnije nagrađen WEBSI nagradom. Sada nameravaju da iskoriste NFT tehnologiju u svom turističkom marketingu, kako bi se etablirali kao inovativna, digitalna i održiva destinacija.

Turistička zajednica Portoroža predstavila je prve NFT tokene za destinaciju Portorož i Piran u saradnji sa digitalnom agencijom „April 8“. Izabrani grafički prikaz kampanje je „Srečka“, simpatična istarska koza u koju će se korisnici, bez sumnje, zaljubiti. G.O.A.T akronim u internet slengu znači „Najveći svih vremena“, a koza je životinja koja simbolizira život bez stresa kao rezultat prijatne posete destinaciji.

NFT-ovi se na novim destinacijama dobijaju kroz programe lojalnosti. Korisnik može da dobije do tri NFT-a iz tri različite kolekcije, ako izvrši date zadatke. Svi koji završe sva tri zadatka i sakupe tri NFT tokena, takođe će dobiti specijalnu „Zlatnu kozu NFT“ koja sadrži posebnu nagradu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

 

Poslednje objave

Prosecco proseko vino

Porast proizvodnje i prodaje bezalkoholnog proseka u Evropi i svetu

0
Bezalkoholni proseko (prosecco) postaje sve popularniji širom Evrope i sveta, prateći globalne trendove zdravijeg načina života i svesnijeg konzumiranja alkohola. Ovaj rastući segment tržišta...