19.6 C
Belgrade
sreda, maj 14, 2025
Naslovna Blog Stranica 221

Otvoreno međunarodno putničko pristanište u Kostolcu

0

Na Dunavu u Kostolcu je otvoreno putničko pristanište za 30.000 do 50.000 turista godišnje koje će povezivati ne samo Požarevac i okolinu, već i čitavu Srbiju sa Evropom i svetom

Pristanište za rečne brodove i kruzere u Kostolcu je sedmo takvo u Srbiji, što će turistima omogućiti dolazak u Viminacijum i sa Dunava. Osnovni cilj ovog projekta je omogućavanje  turistima da upoznaju kulturno-istorijske znamenitosti Srbije.

U Viminacijumu će od sada kruzere dočekivati onako kako su to Rimljani radili pre 2000 godina, kada su dočekivali svoje galije. Ovo pristanište ima veliki značaj za čitav region, imajući u vidu da Dunavom tradicionalno putuje veliki broj turista iz Evrope ali i sveta, što će omogućiti ekonomski razvoj lokalnih zajednica i povećanje prihoda od nautičkog turizma.

UNWTO i najbolja turistička sela u 2022.

0
Zlatibor
Photo: iStock

Svetska turistička organizacija i ove godine bira najbolja turistička sela u cilju unapređivanja ruralnog turizma i promovisanja lokalnih zajednica

Inicijativa „Najbolja turistička sela“ UNWTO-a pokrenuta je 2021. godine u okviru aktivnosti unapređivanja uloge ruralnog turizma. Države članice mogu prijaviti do tri kandidata koja će predstaviti svoja mesta kao pokretače održivih promene u socijalnom i ekonomskom smislu.

Najbolja sela koja budu izabrana imaće podršku od UNWTO-a i njihovih partnera u radu i rešavanju određenih problema i pitanja. Osim unapređenja uloge turizma u zaštiti ruralnih sela, ova inicijativa ima za cilj i da zaštiti njihove pejzažime, prirodnu i kulturnu raznolikost, lokalne vrednosti i aktivnosti, uključujući lokalnu gastronomiju.

Sve informacije se mogu pronaći zvaničnoj internet stranici Svetske turističke organizacije.

Istra i industrija venčanja u 2022.

0
Motovun, posebna i romantična Istra
Photo: iStock

Istra Wedding Meet Up je skup koji na jednom mestu okuplja brojne stručnjake iz industrije venčanja iz Hrvatske i predstavnike lokalnih turističkih zajednica. Glavna tema je svakako budućnost Istre kao nove destinacije za organizaciju venčanja, što je veoma aktuelan trend u svetu

Prvi Istra Wedding MeetUp održan je 14. oktobra u organizaciji Turističke zajednice Istarske županije u saradnji sa agencijom WeddingsInCroatia, StudioBrzak weddings&events, Lepor Weddings i Flammeum weddings&events.

Drugo izdanje Istra Weddings Meet Up-a biće održano u Puli u 21. aprila 2022. godine. Sam događaj će biti u formi radionice, a poseban akcenat će biti stavljen na svetski poznate trendove iz ove industrije, na trendove iz sveta fotografije i indijskih venčanja.

Takozvani „wedding business“ je rastući trend u svetu, a sve češće se javlja i u zemljama našeg regiona. U Istri su to prepoznali, iako još uvek Hrvatska nije afirmisana u svetu kao destinacija koja nudi tako specijalizovane sadržaje.

Industrija venčanja je izuzetno kompleksna disciplina poslovanja koja zahteva učešće još najmanje nekoliko delatnosti kako bi bila uspešna i prepoznatljiva kao kvalitetan „wedding-product“, kako se u svetu naziva.

Županijska turistička zajednica potvrđuje da je ovaj proizvod izuzetno bitan za Istru, i novi projekti koji su pokrenuti u okviru wedding segmenta Istre podrazumevaju novi stilizovani photo&video shooting, svetski poznate organizatore venčanja i ostale aktivnosti vezane za samu organizaciju događaja. Neophodno je takođe i promovisanje istarske ponude venčanja u domaćim i stranim medijima, navode u Turističkoj zajednici Istarske županije.

Osnovna ideja iza ove akcije jeste povećavanje prihoda lokalnih zajednica, kao i obezbeđivanje turističkih sadržaja i ponude Istre koji neće zavisiti od turističke sezone.

EU traži novu destinaciju izvrsnosti 2023.

0
turisti putovanje
Photo: iStock

Budućnost turizma biće „pametna“ a destinacije inovativne, održive i pristupačne. Osnovni cilj tranformacije ove industrije biće ekološki prihvatljiva putovanja u cilju očuvanja prirode, resursa i lokalnih zajednica

Evropska komisija od sledeće godine pokreće novo takmičenje u kom će destinacije moći da se takmiče za prestižnu tutulu Evropske prestonice pametnog turizma. Ova nova tutula dodeljivaće se evropskim gradovima za izvanredne, inovativne, digitalne i održive turističke prakse.

Sasvim je jasno da je turizam jedan od osnovnih pokretača ekonomskog rasta, a u samoj strukturi sektora pametni turizam se “odomaćio” i postao predvodnik inovacija u različitim kategorijama. Neke od osnovnih kategorija pametnog turizma jesu pristupačnost, digitalizacija i pre svega održivost.

Gradovi koji budu pobedili dobiće stručnu podršku u komunikaciji i brendiranju tokom 2023. godine, i pobednik će imati priliku da ispriča priču o pametnim i inovativnim praksama zbog kojih je i postao evropska prestonica pametnog turizma 2023.

Svaki grad se može kandidovati, i svaki će morati da pokaže svoje inovativne turističke prakse u sledećim oblastima: dostupnost, održivost, digitalizacija, kulturna baština i kreativnost. Prijave će prvo oceniti komisija nezavisnih eksperata, a u drugom krugu  sedam gradova koji uđu u uži izbor predstaviće kandidaturu svog grada pred Evropskim žirijem. Evropski žiri odabraće dva pobednika a rezltati će biti poznati u novembru 2022. godine.

Najuspešnija sezona u istoriji OC Jahorina

0

Na Jahorini je postignut istorijski rezultat, ovogodišnja ski sezona je najbolja od osnivanja ovog zimskog centra

Skijanje na Jahorini je zvanično završeno, a direktor Olimpijskog centra Јahorina Dejan Ljevnaić je istakao da je ova ski sezona najuspešnija u istoriji Јahorine. Na Jahorini je ove zime i proleća bilo više od 500.000 posetilaca, što je odličan rezultat.

Ovakav rezultat je i očekivan, imajući na umu ozbiljne investicione projekte koji su realizovani na Јahorini, kao što su najmoderniji sistem osnežavanja, uređenje ski-staza, novih liftova, osvetljenja i ostalih investicija.

Prema parametrima koje pratimo možemo reći da je, uprkos mnogobrojnim izazovima, ova zimska sezona bila najuspešnija ikada realizovana na našoj planini. Najveću zahvalnost dugujem svim zaposlenim u Olimpijskom centru Jahorina koji su uložili maksimalne napore kako bi sve funkcionisalo besprekorno i u skladu sa epidemiološkim merama. Za 125 dana skijanja na našim stazama je skijalo više od 265.000 skijaša, napravljeno je 2.375.000 prolaza, a naš poslovni rezultat u odnosu na prethodnu zimu koja je bila najuspešnija po svim parametrima poboljšan je za 26%, istakao je Dejan Ljevnaić.

Jelo zbog kog vredi razbiti krčag

0

Ovaj specijalitet je toliko ukusan i dobar, da Turci tradicionalno razbijaju glinenu posudu u kojoj se pripremao kako bi ga poslužili

Testi Kebab je specijalitet iz Turske, iz Kapadokije, i njegova priprema je oduvek privlačila pažnju turista. To je specijalitet od mesa i povrća, najčešće od ovčijeg i telećeg mesa koje se kuva jako dugo na otvorenoj vatri ili u pepelu.

Posebno je interesantna činjenica da se zbog sjedinjavanja aroma posuda gotovo hermetički zatvara testom, kako bi se sačuvali svi ukusi. Nakon kuvanja, posuda u kojoj se delikates pripremao se teatralno razbija pred publikom, što izaziva oduševljenje svih prisutnih.

Osim na raznim destinacijama širom Turske, ovaj delikates se priprema i u restoranima, i služi se na sličan način.

U Budvi od sada onlajn plaćanje boravišne, turističke i izletničke takse

0

Turistička organizacija opštine Budva u saradnji sa Opštinom Budva je prva u Crnoj Gori uvela servis onlajn plaćanja taksi preko svoje zvanične internet stranice

Svi turisti i ostala pravna lica koja su obavezna da plaćaju boravišnu, turističku i izletničku taksu, kao i članski doprinos će moći to da obave i preko internet stranice TO Budva popunjavanjem odgovarajućeg obrazca.

Uplata se može izvršiti i karticom koja glasi na ime člana porodice ili bilo koje treće osobe u ime izdavaoca smeštaja, a još jedna od pogodnost za korisnike je i ta što prilikom plaćanja neče imati obavezu plaćanja provizije.

Nakon uplate, svako dobija povratni mejl sa potvrdom da je uplata izvršena, što će pružiti bolji pregled evidencije posebno brojnim izdavaocima smeštaja na teritoriji opštine Budva. Servis je dostupan i na engleskom i ruskom jeziku.

Nova korona ECDC karta Evrope

0
Photo: Unsplash/KOBU Agency

Evropski centar za sprečavanje i kontrolu bolesti (ECDC) objavio je najrelevantniju kartu za koronavirus u Evropskoj uniji na osnovu koje putnici mogu da planiraju svoja eventualna putovanja

Boje na karti se određuju kombinacijom potvrđenih slučajeva zaraze u proteklih 14 dana na 100.000 stanovnika i procenta testirane populacije. Ovonedeljna karta pokazuje da je došlo do drastičnog pogoršanja situacije sa epidemijom koronavirusa u odnosu na prošlu nedelju.

U odnosu na prethodne nedelje, situacija se u velikoj meri poboljšala, u narandžastoj zoni se nalaze delovi Rumunije, Poljske, Mađarske, deo Španije i Hrvatske, doke se ostali deo Evrope nalazi u crvenoj zoni.

Više o ostalom delu Evrope možete pogledati na zvaničnoj stranici ECDC-a.

Mali Lošinj lider u integrisanom upravljanju kvalitetom destinacije

0
Lošinj
Photo: iStock

IQM Destination (integrated quality management) predstavlja jedinstven projekat upravljanja kvalitetom destinacija koji je, kroz niz edukacija, merenja kvaliteta, postavljanja standarda usluge i ponude, kao i osnaživanja samog brenda destinacija usavršio i unapredio rad celokupnog turističkog sektora u Hrvatskoj. Jedna od prvih destinacija koja je postavila standarde dobre prakse je Mali Lošinj

Turistička zajednica Grada Malog Lošinja je među prvim destinacijama i organizacijama u Hrvatskoj uvidela važnost i značaj implementacije merljivog i održivog sistema upravljanja destinacijom koji preko projekta IQM Destination povezuje sve subjekte u destinaciji kako bi se turistima obezbedila vrhunska usluga koju prate zaista najbolji i najkvalitetniji turistički sadržaji.

Direktor Turističke zajednice Grada Malog Lošinja Dalibor Cvitković ističe da se Lošinj već sada može pohvaliti visoko kvalitetnom definisanom turističkom ponudom, i da se umrežavanjem ostalih učesnika mogu postići vrhunski rezultati.

Okupljanjem svih učesnika se može obezbediti određeni nivo zadovoljstva gostiju, i zato je neophodno da svi u okviru IQM Destination Lošinj projekta ispune očekivanja partnera i gostiju, i ispune standarde definisane za svaku pojedinu grupu posebno, to su hoteli, restorani, privatni smeštaji, turističke agencije, kampovi, prodavnice, suvenirnice i wellness/spa sadržaji.

Švajcarska i Italija se oprostile sa kovid potvrdama

0

Švajcarska je ukinula poslednje restrikcije vezane za pandemiju koronavirusa, a Italija je i zvanično okončala vanredno stanje i suspendovala upotrebu kovid propusnica za većinu mesta

U Švajcarskoj više nisu obavezne maske u javnom prevozu i zdravstvenim ustanovama, nema praćenja kontakata a zaražene osobe ne moraju ići u samoizolaciju. Vlada je potvrdila da veruje da među stanovništvom prevladava visok nivo imuniteta.

U Italiji je slična situacija, ukinuto je vanredno stanje i nema više zelene kovid propusnice, i svi gosti u hotelima neće imati više obavezu dokazivanja svog imunološkog statusa. Osim toga, maske su i  dalje obavezne u restoranima u zatvorenom prostoru, pozorištima ili bioskopima.

Poslednje objave