26.7 C
Belgrade
nedelja, avgust 3, 2025
Naslovna Blog Stranica 222

Popularni Harlijevci se sastali u Portorožu

0

Susret evropskih vlasnika motocikala Harley-Davidson, 29. po redu, privukao je ove godine skoro duplo više posetilaca u grad cveća nego 2016. Uprkos velikom broju posetilaca, događaj je protekao bez problema

Portorož je proteklog vikenda vrveo od raznih dešavanja, jer su ga preplavili kultni motocikli. Izvanrednom međunarodnom događaju, 29. Evropskom sastanku vlasnika motocikala Harley-Davidson, prisustvovala je i Karen Dejvidson, poznata praunuka jednog od četiri osnivača firme Harley-Davidson, Vilijama A. Dejvidsona.

Aleksandar Valentin, direktor Turističke zajednice Portoroža, rekao je: „Uspešna manifestacija je rezultat odlične saradnje javnih i privatnih institucija, ne samo u destinaciji već i u celom regionu. To je i pokazatelj potencijala destinacije za još više sličnih događaja velikog formata koji bi ojačali našu turističku privredu“.

U periodu od 9. do 12. juna nastupilo je 20 muzičkih grupa na tri bine u centru Portoroža. Izložba prerađenih motocikala „Custom Bike Show“ u nekadašnjem skladištu soli Grando izazvala je veliko interesovanje, a najživlje je bilo u subotu, kada je održana revijalna parada u Istri. Učestvovalo je 2.500 dvotočkaša.

Organizatori manifestacije, tim Harley-Davidson u saradnji sa Turističkim savezom Portoroža, procenjuju da je manifestaciju za četiri dana posetilo 47.000 posetilaca, od čega samo u subotu oko 25.000 i oko 17.000 Harli-Dejvidson motocikala. Od 9. do 12. juna u hotelima u opštini Piran zabeleženo je 17.500 noćenja, što je za 8% više nego na prvom susretu 2016. (16-19. jun 2016). I pored gomile posetilaca, sve je proteklo bez problema, nereda ili veće medicinske intervencije, uz odličnu brigu o čistoći.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Portorož i Piran predstavili svoj NFT token

0

Turistička zajednica Portoroža predstavila je svoj prvi destinacijski orijentisan nezamenljivi token (NFT). Promotivna kampanja je trenutno aktivna u sedam zemalja (Slovenija, Austrija, Nemačka, Mađarska, Italija, Češka i Slovačka), a njen cilj je da se onlajn kampanjom privuče pažnja inostranih tržišta, pozivajući posetioce van sezone

Slovenija je nedavno postala prva država koja je pokrenula sopstveni nezamenljivi token. Slovenačka turistička zajednica (STO), je ovog aprila predstavila svoj „I feel sLOVEnia NFT, a Portorož i Piran su postale prve lokalne turističke destinacija sa svojim nezamenljivim tokenom.

NFT je skraćenica za »nezamenljivi token« i najlakše ga je razumeti kao digitalni “vodeni žig”. To je kolekcionarski digitalni produkt, koji se može koristiti za trgovinu blokčejn tehnologijama. U praksi, turistički NFT može predstavljati lojalnost, može biti digitalni otisak koji dokazuje posetu destinaciji ili se jednostavno može posmatrati kao umetničko delo.

Turistička zajednica Portoroža je uvek pratila trendove kada je u pitanju promocija destinacije. Oni su prvi u Sloveniji uveli koncept takozvanog „storitelinga“ u turizmu, još pre deset godina. Takođe su prvi predstavili destinacijski smart chat bot i upravljali jednim od najposećenijih slovenačkih onlajn portala, koji je kasnije nagrađen WEBSI nagradom. Sada nameravaju da iskoriste NFT tehnologiju u svom turističkom marketingu, kako bi se etablirali kao inovativna, digitalna i održiva destinacija.

Turistička zajednica Portoroža predstavila je prve NFT tokene za destinaciju Portorož i Piran u saradnji sa digitalnom agencijom „April 8“. Izabrani grafički prikaz kampanje je „Srečka“, simpatična istarska koza u koju će se korisnici, bez sumnje, zaljubiti. G.O.A.T akronim u internet slengu znači „Najveći svih vremena“, a koza je životinja koja simbolizira život bez stresa kao rezultat prijatne posete destinaciji.

NFT-ovi se na novim destinacijama dobijaju kroz programe lojalnosti. Korisnik može da dobije do tri NFT-a iz tri različite kolekcije, ako izvrši date zadatke. Svi koji završe sva tri zadatka i sakupe tri NFT tokena, takođe će dobiti specijalnu „Zlatnu kozu NFT“ koja sadrži posebnu nagradu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

 

Turistička agencija Fly Orient

0

Fly Orient je osnovan u Beogradu kao porodična firma 2004. godine. U relativno kratkom periodu afirmisala se kao jedna od vodećih agencija za promociju Srbije kao poželjne turističke i poslovne destinacije, brendom Serbia Incoming. Kruna njihovog dugogodišnjeg rada jeste nagrada World Travel Awards koju su dobili kao Serbia’s Leading Destination Management Company za 2021. godinu

Ovu nagradu još zovu i „Oskar turističke industrije“, a na svetskom nivou predstavlja jedno od najznačajnijih priznanja u hotelijerskoj i turističkoj industriji. Agenciji Fly Orient ova prestižna nagrada daje novi vetar u leđa, da rade više, planiraju više i stvaraju nova iskustva za svoje klijente.

Serbia Incoming DMC

Kada je porodična firma osnovana, nije se mnogo razmišljalo o receptivnom turizmu, niti o insentiv putovanjima. Za MICE turizam i uopšte DMC industriju, u Beogradu i Srbiji nije bilo dovoljno resursa. Ozbiljnije promene videle su se s dolaskom Eurosonga u Beograd 2008. godine.

Taj period se poklapa i sa osnivanjem Kongresnog biroa Srbije koji je značajno pomogao u edukaciji tur-operatora i uopšte zaposlenih u hotelijerskoj i turističkoj industriji. Beograd kao kongresna destinacija i Serbia Incoming brend koji je osnovan 2007. rasli su zajedno.

Korak po korak širili su ponudu i van Beograda. Prvo Novi Sad i Subotica, a onda Niš, gde su 2013. godine povodom proslave 1700 godina od donošenja Milanskog edikta za Katoličku crkvu, organizovali posetu Nišu i proslavi jubileja. Ponose se klijentima kojima su organizovali nezaboravne posete Srbiji – Yandex, AMS (American Medical Science), Servier, Boehringer Ingelheim, Glenmark… Osim u Srbiji, poslednjih godina organizuju i insentiv putovanja po Balkanu.

Kreativno predstavljanje destinacije

U početku nije bilo lako dovesti inostrane goste u zemlju koja je toliko godina u medijima bila predstavljana isključivo u negativnom kontekstu. Dešavalo se čak da određeni pojedinci u kompanijama, kada saznaju da je izabrana destinacija Srbija, odustanu od dolaska. Međutim, vremena se menjaju i danas strani klijenti sami biraju da mesto njihovog događaja bude Srbija.

Kreativno prikazivanje destinacije je ono po čemu je agencija Fly Orient prepoznata kod svojih klijenata i zbog čega se mnogi vraćaju u Srbiju kako bi doživeli destinaciju na neki nov, drugačiji način.

The Spotlight Is On You

Zbog potreba klijenata agencija je razvila odeljenja specijalizovana za određenu turističku granu, svi timovi rade zajedno i kombinuju iskustvo sa vrhunskim znanjem i stručnošću.

Moto firme je „the spotlight is on you“ – personalizovana usluga, potpuna posvećenost klijentu i prilagođavanje destinacije gostu. Zahvaljujući svom odličnom poznavanju destinacije i partnerskim odnosima sa hotelima i drugim dobavljačima u Srbiji i regionu, u mogućnosti su da personalizuju iskustvo po ukusu klijenta.

Jače i glasnije na promociji Srbije

Tokom pandemije organizovali su virtualne događaje, prilagođavali se, posao je bio manjeg obima, ali uspeli su da prebrode tu krizu i sada se spremaju za nove izazove. Rat u Ukrajini poremetio je mnoge planove, jer Rusija je jedno od tržišta koje se prvo otvorilo za MICE događaje u Srbiji. Mnogi događaji iz Evrope takođe su otkazani zbog neizvesnosti.

Turističkoj industriji slede novi izazovi, a što se insentiv putovanja u Srbiju tiče, važno je probuditi interesovanje. Nekada su ljudi želeli da dođu u Srbiju jer je bila potpuno nova destinacija, ali zbog pandemije su se ljudi uželeli i tradicionalno popularnih destinacija. Zato se u agenciji Fly Orient spremaju da jače i glasnije rade na promociji Srbije.

Više informacija na sajtu www.flyorient.rs i www.serbiaincoming.com

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

 

Ostrvo Andros, tajni biser Kiklada

0

Sofisticirano i sa bogatom istorijom, ostrvo Andros na svu sreću nije žrtvovalo svoju tradicionalnu lepotu i karakter masovnom turizmu. Andros nije tipično ostrvo Kiklada i razlikuje se od ostalih pre svega po elegantnoj arhitekturi, ali i po divljem zelenilu unutar ostrva i prelepim plažama

Ostrvo Andros je udaljeno stotinak kilometara od Atine i potrebno je nešto više od sat vremena vožnje brodom kako bi stigli do njega iz grčke prestonice. Do ovog najsevernijeg ostrva Kiklada, stiže se trajektom iz luke Rafina, a tokom letnje sezone Andros je povezan i sa Mikonosom, Naksosom, Parosom i Santorinijem.

Ostrvo obiluje geografskim kontrastima i kombinuje suv kikladski pejzaž sa bogatom vegetacijom i obilnom vodom. To je jedino kikladsko ostrvo čije izvorske vode postaju reke koje teku tokom čitave godine i ulivaju se u more.

Andros je relativno veliko ostrvo, ali na njemu živi samo oko 10.000 ljudi, u tri veća grada. Veoma dugo, Andros je bio bogato ostrvo i stoga nije zavisio od turizma, pa čak i danas nije okupiran turistima. Najviše ima Grka, Italijana i Francuza koji ovde dolaze da uživaju u izvrsnoj hrani i lepoti mora.

Živopisna prestonica ostrva, gradić Andros ili Hora, nalazi se na istoku između peščanih plaža Neiborio i Paraporti. Centar Androsa predstavlja specifični spoj venecijanske, vizantijske i osmanske gradnje. Kombinacija kuća, uskih ulica, muzeja i plaža na kamenim stazama, čini ovaj grad nezaboravnom destinacijom za sve ljubitelje umetnosti i arhitekture.

Lučki grad Gavrio smešten je na zapadnom delu ostrva i odatle stižu i odlaze svi trajekti. Ovde posetioci mogu da nađu brojne restorane i taverne, prodavnice suvenira, banke, agencije za iznajmljivanje automobila, pa čak i supermarket. Gavrio je takođe dobra polazna tačka za obilazak plaža i ostalih sela na ostrvu.

Na brdu iznad Gavrija, nalazi se kula Agios Petros. Smatra se da je izgrađena u 3. ili 4. veku pre nove ere i još uvek je dosta dobro očuvana.

Kada je ovakvo putovanje u pitanju, poželjno je zaključiti putno osiguranje koje štiti osiguranike od nepredviđenih neprijatnosti, nezgoda ili bolesti. Mi vam predlažemo Sava Osiguranje.

Čak i oni koji žele nešto dinamičniji odmor, mogu da ga nađu u Batsiju koji je udaljen desetak minuta vožnje od Gavrija. Batsi je nekadašnje ribarsko selo, ali je zbog svoje živosti, prelepe rive i divne peščane plaže postao najpopularnija turistička destinacija na Androsu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Ljaljkovača, magija jadranske obale

0
Photo: iStock

Plaža Ljaljkovača se nalazi nekoliko kilometara od najromantičnijeg grada na Jadranu, a ni sama ne zaostaje za čarolijom i lepotom ovog srednjovekovnog bisera

Na nekoliko kilometara od Nina putem prema severoistoku stiže se u mesto Vrsi koje se smestilo na samom vrhu brežuljka. Njega od mora dele kuće i vrtovi koji se krivudavo prostiru duž izuzetno razuđene i razigrane obale. Plaža Ljaljkovača, magija jadranske obale, ima karakter koji se preslikava i na ljude, pa su meštani zanimljivi i veseli.

Samo mesto krije brojne šljunčane i peščane uvale koje su kao izmišljene za idilične trenutke. Ako ste iz centra Vrsi odlučili da krenete ka moru, idete putem koji sve vreme prate maslinjaci i vinogradi. Odatle uskim belim putem stižete do plaže Ljaljkovače, najzanimljivije uvale u okolini Nina.

Šta turistima nudi Kavala, saznajte više.

Ovde se presak i kamen u igri savršeno uklapaju sa kristalno čistim i plavim morem, i turista još uvek nema puno. Ljaljkovača je dobro čuvana tajna, mesto za osamu i intimno uživanje u magiji Jadrana.

Ukoliko ste iznajmili apartman ili kuću za odmor u Ninu, do plaže Ljaljkovače možete stići automobilom, a ukoliko se odmarate u Vrsima, do plaže se lako stiže za 10 minuta laganom šetnjom. Na ovoj plaži nema dodatnih sadržaja i nema hladovine. Jedino što imate jeste pogled na moćnu planinu Velebit u daljini, čija pojava oduzima dah, i bajkovita lepota okoline koja obećava potpuno i uživanje u moru.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Thalasso Spa Lepa Vida, kreacija mora i čoveka

0

Slovenačka Istra zaista može da se pohvali jednim od najlepših prirodnih i kulturnih dragulja čitavog regiona – Parkom prirode Sečoveljske soline. U njegovom severnom delu otvoren je jedinstveni spa centar na otvorenom, Thalasso Spa Lepa Vida

Na ovim prostorima, još od srednjeg veka, postoji tradicija proizvodnje soli koja se odvija u savršenom skladu između čoveka i prirode. Uz jedinstven slani pejzaž, Thalasso Spa Lepa Vida gostima nudi poseban doživljaj tradicionalne talasoterapije u prirodnom okruženju usred solana. Koriste se isključivo biološki preparati proizvedeni u pejzažnom parku Sečoveljske soline.

Reč talasoterapija potiče od grčke reči thalassa, što znači „more“. Ljudima je od davnina poznato da morska voda predstavlja pravu riznicu lekovitih prirodnih materija. U Thalasso Spa Lepa Vida darovi mora uspostavljaju ravnotežu u telu, daju mu energiju i neguju i regenerišu kožu.

Foto: Matevž Kostanjšek

Pored svih pogodnosti koje nudi vrhunski spa centar, Lepa Vida nudi i četiri osnovna tretmana talasoterapije. To su tretmani slanom morskom glinom, kupke u slanoj vodi, piling i masaža solju.

Tretman slanom glinom iz mora podrazumeva prekrivanje tela fino granulisanim, morskim blatom, punim minerala i to je najbolji prirodni lek koji može da se iskoristi u lečenju kože, zglobova i reume.

Kupka u slanoj vodi, ili u majci svih voda kako je lokalno nazivaju, zbog bogatog sadržaja joda, broma i magnezijuma, podstiče celokupno jačanje organizma. Kupka ubrzava cirkulaciju i uz otklanjanje toksina, vraća mladalački izgled.

Piling morskom solju je tretman gde se odstranjuje sloj mrtve kože, pa je celo telo finije, mekše i elastičnije. Ovaj tretman se preporučuje uz svaki od ponuđenih, jer se na taj način unosi više neophodnih sastojaka.

Klasične masaže su neizostavni deo spa centra, pošto je ljudski dodir nezamenjiv. Korisne su za jačanje mišića, ligamenata i tetiva, za relaksaciju i kao analgetik.

Foto: Branko Furlanić

Thalasso Spa Lepa Vida se nalazi na otvorenom, pa boravak u periodu rada centra, od maja do septembra, mora biti rezervisan i u velikoj meri zavisi od vremenskih uslova. Zbog osetljive lokacije, svi objekti su energetski efikasni i napravljeni u skladu sa principima održivog razvoja.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Večera u vazduhu na platformi

0
Večera u vazduhu na platformi
Photo: Pixabay/Tama66

U Džakarti je otvoren restoran koji pruža više od ukusnog obroka. Uz večeru dobijate i određenu dozu uzbuđenja, imajući u vidu da je restoran jedna platforma koju drži građevinski kran

Stanovnici Džakarte traže uzbuđenje večerajući na nebu. Večera u vazduhu na platformi je nešto potpuno novo u ugostiteljstvu u gradu. Restoran „Lounge in the Sky“ u stvari, drži kran pedeset metara iznad tla i on je fiksiran samo sajlama po uglovima.

Lounge in the Sky je prvi takav restoran u tom delu sveta. Prvobitno je takva vrsta restorana nastala u Belgiji, a onda se moda raširila po svetu. Restoran se sastoji od platforme koja ima osam stolova sa po četiri stolice.

Bistro Mali pijac, saznajte više.

Večera u vazduhu na platformi

Platformu, zajedno s gostima koji su pojasevima pričvršćeni za stolice, građevinski kran podiže na maksimalnu visinu od 45 do 50 metara, u zavisnosti od vremenskih uslova.

Postoje određeni uslovi za rezervaciju i boravak u restoranu. Gosti moraju biti stariji od 17 godina, visoki najmanje 145 centimetara i ne teži od 150 kilograma, navodi se na internet stranici restorana.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Šaleška dolina, riznica doživljaja

0
Šaleška dolina, riznica doživljaja
Photo: VisitSaleska

Velenje pored jezera, Šoštanj sa legendom o nastanku grada kod Lepog kamena (nem. – Schonstein), kao i Terme Topolšica za opuštanje u zelenom utočištu, oduševiće vas svojim jedinstvenim pričama. Ovde vas očekuje bezbroj iskustava. Veličanstvene priče o rudarstvu i industrijskom nasleđu prepliću se sa originalnim zelenim iskustvima

Šaleška dolina, riznica doživljaja

Muzej ugljarstva Slovenije

Podzemni Muzej ugljarstva u Sloveniji svojim posetiocima pruža autentično iskustvo rudara, koji su se decenijama spuštali 160 metara ispod zemlje da kopaju „crno zlato“. Takođe, tu je i inovativna kulinarska avantura na 160 m ispod zemlje, gde spoj sirovog industrijskog okruženja i izuzetnih gastronomskih užitaka, garantuje izuzetan i jedinstven događaj.

Neobična trouglasta kula koja predstavlja ostatke Šaleškog dvorca i danas označava ulaz u Šalešku dolinu. Na zapadu, dolina je zaštićena živopisnim Kamniško-Savinjskim Alpima; na istoku je planinski venac Pohorje; a prema jugu dolina se susreće sa Posavskim brdima, odakle reka Paka teče uz atraktivna jezera. Rudarstvo je promenilo pejzaž i oblikovalo karakter obližnjih gradova i sela koji inspirišu posetioce spojem neuobičajenog industrijskog nasleđa i zelenila.

Velenjska plaža

Potpuno renovirano, ovo odlično održavano odmaralište uz Velenjsko jezero ima sve što je potrebno za zabavu i igru tokom opuštenog dana na plaži. Tu su brojni sadržaji, od ležaljki na kojima se možete sunčati, preko obližnjih travnatih površina za rekreacijske igre, do raznih dodataka za uživanje na vodi. Za ljubitelje vodenih sportova, voda u jezerima je izuzetno čista. Uz jezero se nalazi mnoštvo barova i restorana, u kojima se nudi čitav niz osvežavajućih pića.

Šaleška dolina, riznica doživljaja

Vista park s pogledom

Pogled i odabrani doživljaj uz Velenjsko jezero – Možete se popeti 14 metara do vidikovca i uživati u pogledu preko Velenjskog jezera do obronaka Pece i Paškog kozjaka. S druge strane, nemojte zanemariti pogled na Velenje i naselja razbacana po brdovitom okruženju. Događaji u kompleksu Vista jedinstveni su zbog izuzetnog prostornog položaja pored jezera. Koncerti, sajamske i edukativne aktivnosti, festivalske i kulturne manifestacije. Tokom cele godine, okruženje je ispunjeno raznovrsnim i bogatim programskim sadržajem, pa je vredno prelistati kalendar događaja da biste pronašli pravo iskustvo za sebe, porodicu, prijatelje ili poslovne partnere.

Šaleška dolina, riznica doživljaja

                    

#visitsaleska #ifeelsLOVEnia #myway

Jajce kandidat za listu svetske baštine

0
Jajce Bosna i Hercegovina
Photo: iStock

Prošlo je 13 godina od prve kandidature Jajca i njegovih kulturno-istorijskih spomenika za listu svetske baštine Uneska. Ove godine je donesena odluka o ponovnoj kandidaturi određenih spomenika i sadržaja

Jajce će ponovo biti kandidat za listu svetske baštine. Jajce je površinom mali grad, i ima svega 30.000 stanovnika, ali zato u sadržajima ne oskudeva. Ono najbolje što putnicima nudi je svakako njegova priroda. Baš zbog toga ovaj grad treba da bude upisan na listu svetske baštine, kao jedinstven i autentičan brend Bosne i Hercegovine.

Jajce je inače i zvanično jedan od najlepših malih gradova sveta. Prema listi koju je sastavio 2021. godine magazin Thrillist, Jajce je najočuvaniji grad u Bosni i Hercegovini, i takođe grad sa najlepšom prirodom i okolinom. Magazin Thrillist se inače bavi putovanjima i destinacijama, i piše o gradovima i njihovim detaljima i zanimljivim činjenicama.

Durmitorski prsten, saznajte više.

Posebno se ističe njegova miltikulturalnost i bogata istorija koja datira još od drevnih vremena. Od Ilira i Rimljana, preko Osmanlija i Austro-Ugarskog Carstva, sve do perioda stare Jugoslavije, svako je ostavio svoj trag koji se najviše može videti u arhitekturi, ali i u svakodnevnom životu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Pejzaž beogradskih ulica

0

U okviru programa Bina, Beogradske internacionalne nedelje arhitekture, u subotu 11. juna održaće se jedinstvena „street art tura“ u trajanju od čak pet sati, za prave zaljubljenike u beogradske ulice

Grafiti i street art se, kao vrlo prepoznatljivi umetnički izrazi, dešavaju u jedinstvu sa gradom. Zato tura neće biti samo o pomenutim umetničkim izrazima već i o suživotu grada i ljudi – kroz umetnost, hranu i brigu.

U ovoj jedinstvenoj šetnji u okviru programa “Dobar urbani život” učesnici će se upoznati sa nekim od prvih murala u gradu iz 1980-tih godina, pa sve do najnovijih radova koji su možda nastali pre neki dan. Centar grada poseduje brojne radove koji možda nisu vidljivi na prvu loptu ili su namerno skriveni.

Tokom obilaska koji će trajati pet sati, istoričarka umetnosti Ljiljana Radošević iz organizacije Street Art Belgrade će otkrivati zanimljive priče sa beogradskih ulica. Otkriće se ko je Zuba, kralj Beograda, kako je ispričan stari ep o Banović Strahinji na zidovima, šta je Grobarski Treš Romantizam… Posle upoznavanja sa brojnim radovima koji nastaju u okviru stare Bajlonijeve pivare u Cetinjskoj ulici, obilazi se socijalno preduzeće kafe-bar „16“ koji je otvoren sa ciljem da pruži podršku bivšim korisnicima Svratišta nakon što napune 16 godina.

Za inovativne zalogaje na pauzi će biti zadužen šef Vanja Puškar, kreator koncepta New Balkan Cuisine koji predstavlja redizajn balkanske kuhinje. U pitanju je kreativno-istraživački projekat oslonjen na životne namirnice balkanskog podneblja i njihovo pretakanje u nova jela i nove forme.

Posle pauze, šetnja se nastavlja kroz donji Dorćol, nekadašnji austrijsko-ugarski i jevrejski deo grada. Poslednjih desetak godina umetnici su ovde veoma aktivni kroz velike murale rađene u okviru Meeting of Styles, Festivala Rekonstrukcije i Runaway Festivala.

Za razumevanje ulične umetnosti je potrebno uroniti u grad, razumeti istoriju, motive i umetnike. Iako je ulična umetnost prisutna više od 50 godina, šira zajednica nije upoznata sa razvojem i vrednošću ovog vizuelnog izraza.  Pored toga što se provodi kvalitetno vreme napolju, učesnici imaju priliku da se upoznaju i sa osobenostima Beograda koje na prvi pogled možda i ne primećujemo.

Ekipa Street Art Belgrade se više od dve decenija bavi istraživanjem i popularizacijom ulične umetnosti i grafita i ovu jedinstvenu šetnju realizuju zajedno sa organizatorima Bine, Austrijskim kulturnim forumom, socijalnim preduzećem Kafe bar 26 i New Balkan Cuisine.

Ovde možete pogledati program ovogodišnje manifestacije BINA

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva. 

Poslednje objave

Meso 'z tiblice svinjsko meso šunka

Meso ‘z tiblice – Zaboravljeno blago tradicionalne kuhinje Hrvatske

0
Dok savremena gastronomija sve više teži inovacijama i globalnim trendovima, istinski ljubitelji domaćih ukusa s posebnim poštovanjem vraćaju se jelima koja su oblikovala identitet...