12.5 C
Belgrade
nedelja, maj 11, 2025
Naslovna Blog Stranica 225

Plogging – korisno i savesno trčanje

0

Ovaj sport se sve češće praktikuje, i on pomaže zdravlju ne samo učesnika već i zdravlju planete

Trčanje ili duge šetnje su sve popularniji sportovi širom sveta, i ne zahtevaju puno, samo određenu fizičku kondiciju. Staze su postavljene svuda, često prolaze i kroz prilično nepristupačne terene, šume ili planine, što ih u stvari i čini zanimljivim. Međutim, prisustvo ljudi na takvim terenima povlači sa sobom i velike količine otpada i smeća koje ostaje posle trke, a često se dešava da deponije postoje tu već neko vreme.

Plogging je sport koji je ime dobio po švedskoj reči plogga što je zapravo kovanica reči „podiži“ i „trči“, i opisuje aktivnost koju trkači obavljaju dok trče. Oni u toku trčanja skupljaju smeće ostavljajući za sobom čitu prirodu.

Plogging je izuzetno popularan u zapadnim zemljama, a pogotovo u velikim gradovima koji privlače veliki broj turista. Prave se grupe ljudi, svi oni trče sa vrećama za smeće i usput sakupljaju sve na šta naiđu. Ovaj sport postaje popularan i u turizmu, pa se kao vid aktivnog i samosvesnog odmora sve više destinacija odlučilo da u svoje sadržaje uvrsti i plogging.

Hercegovačka kuća, najbolja priča o održivom turizmu

0
Trebinje
Photo: iStock

Grad Trebinje sa “Hercegovačkom kućom” je pobednik na izboru za najbolju svetsku priču o održivom turizmu

Takmičenje za najbolju svetsku priču o održivom turizmu je održano u okviru Međunarodnog sajma turizma u Berlinu. Trebinje i Hercegovačka kuća predstavljaju odličan primer uspešne saradnje lokalne zajednice sa nizom partnera.

Hercegovačka kuća je veoma uspešan brend koji okuplja lokalne proizvođače domaćih hercegovačkih proizvoda koji turistima mogu plasirati svoje proizvode i na taj način popraviti svoju vidljivost i doprineti ekonomskom razvoju lokalne zajednice.

Drugo mesto za najbolju priču o održivom turizmu je priča iz Perua, a treće priča iz Kanade.

Najlepše ostrvo sveta

0
Photo: Unsplash/Gaetano Cessati

Na osnovu glasova čitalaca španskog izdanja magazina Conde Nast Traveler, najfotogeničnije ostrvo na svetu se nalazi u Grčkoj, i nije Santorini

Grčko ostrvo Sifnos je jedno od Kikladskih ostrva u Egejskog mora, i spada u najlepša ostrva ne samo Mediterana, već i sveta, što su i čitaoci Conde Nast Traveler magazina i potvrdili.

Sifnos, osim divlje lepote, izdvaja i neverovatno dobro izbalansiran odnos prirode i turističke destinacije sa bogatim noćnim životom. Osim toga, magazin Conde Nast Traveler za Sifnos kaže da trenutno ima najzanimljiviju gastronomsku scenu i najukusniju hranu na Mediteranu.

The Times o Hrvatskoj

0
Dubrovnik
Photo; iStock

Među najpopularnijim destinacijama za letnji odmor kod Britanaca se našla i jedna iz našeg regiona, potpuno zasluženo

Britanske dnevne novine The Times su objavile detaljnu reportažu novinara o kompleksnosti Hrvatske kao destinacije koju Britanci rado biraju za svoje godišnje odmore.

U reportaži se posebno pominje bogata kultura i baština naroda, odlična gastronomska ponuda, kao i prirodna lepota od koje zastaje dah. Od destinacija u Hrvatskoj The Times izdvaja Hvar, Istru, ostrva Brač, Pašman, Kornati i Murter.

Osim toga, posebno mesto je rezervisano za Dubrovnik, jedinstveni spoj citi brejk i letnje destinacije obogaćene kulturno-istorijskim sadržajima. Više na zvaničnoj internet stranici.

Venčajte se u Rimu, troškovi su plaćeni

0

Ukoliko ste sanjali o romantičnom venčanju u večnom gradu, želja vam može biti vrlo lako ispunjena

Oduvek ste želeli da se venčate na nekoj lepoj i idiličnoj destinaciji, nekoj koja tradicionalno važi za romantičnu destinaciju gde se sve želje ispunjavaju. Jedna od takvih je svakako Italija, zamislite fotografije sa venčanja u Rimu ili sa Amalfi obale… Postoji samo jedan problem, takva venčanja su skupa, uključuju dodatne troškove, a o zakazivanju termina da i ne govorimo.

Pokrajina Lacio će od sada parovima platiti 2000 evra troškova ako se venčaju kod njih, a to uključuje i večni grad Rim! Nova kampanja je osmišljena kako bi podstakla vjenčanja koja finansira lokalna vlast nudeći  bespovratna sredstva parovima koji se venčaju u regiji, do 2000 evra.

Kampanja Nel Lazio Con Amore (U Laciju s ljubavlju) pripremila je 10 miliona evra sredstava za oporavak od pandemije za parove koji planiraju venčanja koja će se održati u Laciju 2022. godine. Ako vaš zahtev bude prihvaćen, svoja sredstva možete iskoristiti za troškove, za cveće, odeću ili burme, ali takođe i za ketering. Od toga najviše možete odvojiti 700 evra za medeni mesec.

Svako može da se prijavi, nije potrebno da imate italijansko državljanstvo, sve informacije možete dobiti na zvaničnoj internet stranici.

Iz Srbije u Crnu Goru novim auto-putem

0
Crna Gora zaliv
Photo: iStock

Svi turisti koji budu krenuli na odmor u Crnu Goru iz Srbije koristiće novu deonicu auto-puta Podgorica-Mateševo, izjavio je na Kopaonik biznis forumu ministar kapitalnih investicija ove zemlje Mladen Bojanić

Novi deo auto-puta biće spreman za predstojeću turističku sezonu, i on je dugačak 41 kilometar, što će dodatno olakšati putovanja turistima koji tradicionalno biraju Crnu Goru za odmor.

Ovaj deo puta je bio zahtevan i skup za izvođenje radova, od 41 kilometara 50% bili su tuneli i vijadukti, izjavio je ministar i dodao da put ide i do 1.000 metara nadmorske visine.

Restoran ne služi tetovirane i  bogate goste

0
Photo: Unsplash

Iako je restoran Bedouin bio poznat po tome što se tamo okupljala moderna, bogata i slavna klijentela, vlasnik je iz korena promenio poliku poslovanja, pa oni od sad tamo baš i nisu dobrodošli

Restoran Bedouin u Sidneju je odlučio da zabrani ulaz tetoviranim gostima i gostima u skupoj i markiranoj garderobi, takođe i gostima koji su neukusno “nakinđureni” nakitom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bedouin Double Bay (@bedouinsydney)

Vlasnik restorana je odlučio da svoje poslovanje ne ograniči samo na takvu vrstu klijentele, pa je na vratima restorana postavio natpis koji gostima stavlja do znanja kako trebaju biti odeveni ukoliko žele da uđu.

Dok jedni pozdravljaju ovakvu politiku, drugi se ne slažu sa njom, tvrdeći da se tako ugrožavaju prava tetoviranih osoba ili osoba sa pirsingom.

Turizam je čuvar mira u svetu

0
turisti putovanje
Photo: iStock

Čelnici Svetske turističke mreže (WTN) su se sastali kako bi procenili situaciju u Ukrajini nakon što se svet našao u velikoj krizi prema kojoj će kriza sa kornavirusom izgledati gotovo beznačajno

Alain St.Ange, potpredsdnik Svetske turističke mreže, je izjavio da se početkom godine videlo svetlo na kraju tunela za turističku industriju, koji je na veliku žalost ugrozila kriza u Ukrajini.

Svetska turistička mreža poziva na suzdržanost i poziva svetske čelnike da daju priliku diplomatiji, i da ovom svetu  koji se oporavlja sada ne treba rat. Budućnost je, kako ističu, u zajedničkom radu koji stvara budućnost, i poziva sve učesnike u globalnoj industriji putovanja i turizma da se okupe i govore jednim jezikom i glasom. Sada su za svetski turizam nephodni zajednoštvo, snažan glas i pametno vođstvo.

Ukoliko se svi udružimo, zajedno, svet može biti spreman za svetliju budućnost, a ukoliko se podelimo i prihvatimo konfrontacijski pristup, naša budućnost će biti neizvesna ili, što je još gore, budućnost katastrofe i uništenja, ističu iz WTN.

Aleksandar Krasojević, generalni direktor Mövenpick Hotels & Resorts, Lalez Drač

0

Ljubav prema individualnom sportu, naravno uz neizbežne nindža kornjače i moćne rendžere, nadahnula je jednog dečaka da postane srpski karate šampion. Od dečje igre do crnog pojasa i zlatnih medalja, Aleksandar Krasojević je došao naizgled brzo i lako, a onda je kada to verovatno niko nije očekivao, izabrao nešto sasvim drugačije – karijeru u hotelijerstvu. I opet, kao u igrici ili kao u „američkom snu“, počeo je od osnovne pozicije bell boy-a u hotelu Crowne Plaza Beograd, da bi odlaskom na rad u Vašington, preko hotela DoubleTree by Hilton i povratka na posao u regionu, postao deo top menadžmenta tima hotela Huma Kotor Bay, a kasnije i hotela Gorski na Kopaoniku. I taman kad pomislite da nema dalje, Aleksandar prihvata novi izazov i odlazi u Albaniju na poziciju generalnog direktora u jednom od najprestižnijih svetskih hotelskih lanaca u sklopu AccorHotels grupacije. Nakon našeg kratkog razgovora, siguran sam da je i ovo samo jedna od stepenica na putu Aleksandra Krasojevića, jer kada ste mladi lav poput njega, samo je nebo granica

TU: Mnogi mladi lavovi imaju idole. Koju ličnost bi okarakterisali kao vaš poslovni uzor?
AK: Tokom ranih početaka, moj poslovni uzor svakako je bio moj otac koji je ceo svoj život posvetio turizmu, ali sa akcentom na poslovanje turističkih agencija. Uz njega sam zavoleo komunikaciju sa gostima, putovanja, ali i specifičnu dinamiku posla koja je prisutna na dnevnom nivou. Već tokom školskih dana u gimnaziji odlučio sam da pratim njegove korake, ali tokom studentskih dana ipak biram usmerenje kao hotelskoj industriji. Ne bih individualno izdvojio nikoga kao svoj poslovni uzor, međutim imao sam sreću da kroz karijeru radim sa odličnim menadžerima i mentorima koji su pratili moj razvoj i davali podršku, što mi je svakako pomoglo u daljem napredovanju.

TU: Kako izgleda vaš radni dan u ovim novim uslovima?
AK: Celokupna industrija, kao i tržište nalazi se u potpuno novoj situaciji koja zahteva konstante promene i prilagođavanje. S tim u vezi, stavljam akcenat na obuku, treninge i motivaciju kadrova koji su svakako nosioci servisa i ključni faktor zadovoljstva gostiju koji borave u našim hotelima. Prateći restriktivne mere ulaska u državu, prave se nove strategije prodaje koja se usmerava ka novim tržištima sa kojih gosti mogu neometano da putuju, i to je jedan od glavnih fokusa na koje obraćam posebnu pažnju sa svojim timom prodaje.

TU: A šta je za vas pravi odmor?
AK: Definicija pravog odmora za mene je svakako ili egzotična daleka destinacija ili city break odmor sa mojoj verenicom Marijom, gde na pravi način uspevam da obnovim energiju za sve nove poslovne izazove i dnevne rutine koje me čekaju po povratku.

TU: Koja je vaša formula uspeha?
AK: Sigurno da postoji više formula za uspeh, međutim moja je bila istrajnost u svemu što radim, konstantno preispitivanje svojih poslovnih rezultata i odluka u smislu da li nešto može više, bolje i efikasnije. Takođe sposobnost da od pozitivnih primera iz struke naučim kako treba, a od negativnih kako ne treba, i to sve brzo implementiram u svoj način rada.

TU: Šta je to što, po vama, razlikuje mlađu od starijih generacija poslovnih ljudi?
AK: Nažalost, primećujem trend manjka zainteresovanosti i inicijative kod mlađih poslovnih ljudi, kao i očekivanja da će uspeh doći preko noći. Takav mentalitet svakako da nije pozitivan na globalnom nivou, a mnogo je manje izražen kod starijih generacija.

TU: Šta biste poručili kao savet mladim lavovima koji tek dolaze?
AK: Moja poruka nadolazećim mladim lavovima bila bi da nikada ne odustaju od svojih ciljeva, da padove dožive kao lekcije, a ne kao poraze, kao i da uspone prihvate „sa obe noge na zemlji“, a ne visoko u oblacima.

Crna Gora očekuje milijardu od turizma u 2022.

0
Budva
Photo: iStock

Ministar ekonomskog razvoja Crne Gore Jakov Milatović je izjavio da je i pored trenutne krize u Ukrajini on umereni optimista kad je turistička sezona u pitanju

Prema rečima ministra Jakova Milatovića, Crna Gora bi ove godine trebalo da prihoduje milijardu evra od turističkog prometa, bez obzira na činjenicu što je prošle godine udeo ruskog tržišta u domaćem turističkom prometu bio 12%, a ukrajinskog 9% u ukupnom broju noćenja.

Crna Gora intenzivno radi na promovisanju zemlje na određenim, alternativnim tržištima, računajući centralnu i zapadnu Evropu i Skandinaviju, kako bi nadoknadila eventualni manjak sa ruskog i ukrajinskog tržišta, izjavio je ministar Milatović.

Osim toga, i pored svih okolnosti 2022. godina izgleda mnogo bolje, i realno je očekivati oporavak turističke industrije, posebno u uslovima kada se situacija sa pandemijom smiruje, i kad se sve više zemalja otvara za turiste.

Poslednje objave

Pivo vino

Hoće li belgijsko vino postati popularno i kvalitetno kao belgijsko pivo?

0
Belgija je već decenijama prepoznata na globalnoj sceni kao zemlja sa izuzetno bogatom pivskom tradicijom. Međutim, poslednjih godina sve više pažnje privlači njen tihi,...