8.9 C
Belgrade
nedelja, maj 11, 2025
Naslovna Blog Stranica 261

Tivat u društvu naboljih održivih destinacija

0

Turistička organizacija Tivat je saopštila da je Projekat TransformTivat kao primer izuzetno dobre i održive prakse odabran među Top 100 Destination Sustainability Stories

Takmičenje Top 100 Destination Sustainability Stories svake godine okuplja najbolje priče o održivom turizmu i dobre prakse destinacija širom sveta koje služe kao inspirativni primeri drugima, od turističkih radnika do putnika.

Turistička organizacija opštine Tivat je ove godine aplicirala na takmičenju sa projektom TransformaTivat, kao primerom dobre prakse. Ovaj projekat osmišljen je kako bi se akcenat stavio na lokalnu zajednicu i poboljšanje vizuelne estetike,  saopšteno je iz Turističke organizacije Tivat.

Priču TransformaTivat i listu Top 100 2021 možete pronaći na zvaničnoj internet stranici Green Destinations.

Krotko orlovo gnezdo Meteora

0
Photo: Unsplash/Nestoras Argiris

Kastraki je vrlo slikovito mesto na Meteorima sa autentičnim, lokalnim karakterom. Ovde turisti imaju onaj osećaj bliskosti sa lokalnim ljudima i zajednicom, i to u neverovatno lepoj i nestvarnoj prirodi, okruženju u kom se oseća prirustvo Tvorca

Kastraki na grčkom znači mali dvorac, i radi se o malom i mirnom selu. Celo naselje smešteno je doslovno među divovskim liticama, a prvi put je osnovano u 16. veku. Selo Kastraki danas ima oko 1.500 stanovnika, a većina njih se bavi poljoprivredom i turizmom. Selo se, kao i ostatak regiona u posljednjih nekoliko decenija najviše razvilo zahvaljujući turizmu.

Selo nudi niz vrlo modernih smjštajnih i ugostiteljskih objekata po najvišim standardima kako bi turisti uživali u svom boravku. Kastraki je, uprkos popularnosti, uspeo da zadržati autentičnu atmosferu starih vremena, nudeći danas jedinstvenu kombinaciju duhovnosti zajedno sa izvanrednim pogledom na retki geološki fenomen Meteora.

Kuće meštana uglavnom su napravljene od kamena, krovovi su tipični za ovaj kraj zemlje, svi su napravljeni od jarko crvene gline, i sve su izgrađene u određenom stilu. Ni jedna kuća ne prelazi određenu visinu pošto se pridržavaju propisa Nacionalnog arheološkog odbora za očuvanje duha sela i iz poštovanja prema okolnom krajoliku.

Selo Kastraki zaštićeno je od strane grčke države, kao tradicionalno naselje koje se ljubomorno čuva, i nalazi se takođe na Uneskovoj listi. Ljudi iz Kastrakija imaju posebnu naklonost prema cveću. Bogate bašte pune cveća možete videti čak i u dvorištima najskromnijih kuća.

Tajanstvenim putevima neandertalca

0

U julu je LTO Laufar Cerkno, u saradnji sa Bojanom Dovrtelom iz Multimedijalnog biroa M5, snimio promotivni spot za novi turistički proizvod na destinaciji Cerkno, pod nazivom “Tajanstvenim stopama neandertalca” koji će ugledati svetlost dana sledećeg proleća

Spot je snimljen u okviru javnog konkursa „Za sufinansiranje aktivnosti na promociji turističke ponude vodećih slovenačkih turističkih destinacija 2021. godine“, a javnosti je premijerno prikazan krajem septembra. To je vizuelna promotivna prezentacija novog iskustva sa 5 zvezdica, koje uključuje pešačenje, obilazak digitalizovanog arheološkog nalazišta Divje babe, kao i gastronomski doživaljaj u lokalnoj pivari. Iskustvo ”Tajanstvenim stopama neandertalaca”, osmišljeno je sa idejom o potrebi za čitavim spektrom turističkih proizvoda u destinaciji i obraća se širokom opsegu ciljnih grupa, uključujući i zahtevne posetioce („putnike visoke vrednosti“).

Ključna smernica u dizajnu koncepta doživljaja je težnja za sticanjem oznake „Slovenija jedinstvena iskustva“, koju dodeljuje Slovenačka turistička zajednica (STO).

Prvi automat-restoran u Beču

0

U Beču je otvoren prvi automat-restoran „Foodie Fridge“ koji će 24 sata dnevno nuditi gurmanska jela za poneti. „Automati su samo sredstvo koje opravdava cilj. Želimo ljudima da približimo ukus“, izjavio je Aleksander Bilaš, osnivač preduzeća

Za pripremu jela se koriste uglavnom regionalni, organski proizvodi, a recepti su izrađeni u saradnji sa bečkim restoranima. Jela se hlade i pakuju u ekološke ambalaže, a rok trajanja je tri do četiri dana. Svako ko želi, može da kupi visoko kvalitetna jela pritiskom na dugme u bilo koje doba dana i noći. Plaćanje je moguće karticom na licu mesta ili putem aplikacije.

„Ideju za restoran sam dobio, jer sam dosta na putu i jednog dana sam se zapitao mora da postoji još nešto osim sendviča i paprikaša. U mnogobrojnim razgovorima sa gastronomima smo tražili jela koja su ukusna, kvalitetna, zdrava i lagana. Pronašli smo odgovarajuća jela u tajlandskoj, španskoj, italjanskoj, ali i u austrijskoj kuhinji. Da bi bilo zanimljivo jelovnik se stalno menja“, objašnjava Bilaš.

U restoranu takođe postoje automati sa pićem, sa grickalicama kao što je veganski čips i dezertima regionalnih bečkih manufaktura. Odeljak „Pimp my food“ nudi dodatke za jela kao što su Bufalo mocarela, čeri paradajz sa balzamiko dresingom, začine i mnoge druge. U ponudi automat-restorana je 300 različitih proizvoda, ali se ne mogu naći imena velikih koncerna. Restoran će organizovati redovne degustacije, a povratne informacije potrošača će pomoći u optimizaciji ponude.

Fotografije: © Tabea Hepp

Koja je razlika između ćevapa i mljevenika?

0

Mljevenci su specijalitet sa roštilja, prave se od mlevenog mesa, i potpuno su identični ćevapima. U čemu je razlika?

Jedan zagrebački restoran je svoj novi specijalitet sa roštilja nazvao mljevenci, što je u suštini samo jedna od varijanti ćevapa. Na takvu ideju je došao vlasnik restorana kako ne bi uvredio komšije jer se, prema njegovim rečima, Bosna i Hercegovina smatra zemljom ćevapa, pa je shodno tome i recept prilagodio svom tržištu.

Mljevenci sadrže 60% junetine i 40% svinjetine, u kombinaciji sa začinima i belim lukom, a porcija mesa od 350 grama služi se u domaćoj lepinji napravljenoj po receptu testa za picu koja se premazuje maslacem, začinskim biljem i maslinovim uljem.

Osim toga, razlikuju se i po nečinu serviranja, u hrvatskom restoranu služe se sa pomfritom, domaćom francuskom salatom i luk salatom sa uljem bundeve.

Noma ponovo najbolji restoran na svetu

0
Photo: Pixabay/Pexels

Čuveni šef Rene Redžepi je dokazao da je trenutno najbolji kuvar na svetu, a njegove sposobnosti su potvrđene na takmičenju The World’s 50 Best Restaurants

Restoran Noma je ponovo dobio prestižnu nagradu najboljeg na svetu. Rene Redžepi je sada izjednačen sa Feranom Adrijom po broju pobeda na ovom prestižnom takmičenju.

Noma je u Antverpenu u Belgiji po peti put odlukom žirija The World’s 50 Best Restaurants proglašena za najbolji restoran na svetu. Interesantno je navesti da svako ko osvoji prvo mesto, prema novim pravilima takmičenja, više neće imati mogućnost takmičenja.

Drugi restoran po redu je takođe iz Kopenhagena, restoran Geranium,  što potvrđuje dominaciju nordijske kuhinje. Treći najbolji restoran na svetu je Asador Etxebarri iz Španije.

Hotel Grand Kopaonik predstavio izložbu „Stazama uspomena“

0

Izložba na otvorenom inspirisana je počecima skijaškog turizma na ovim prostorima, prvim entuzijastima u osvajanju Kopaonika i prvim koracima ka savremenom turističkom centru. Otvaranje hotela Karavan, 1981. godine predstavlja krunisanje dotadašnjih napora u izgradnji i razvoju infrastrukture Kopaonika. Taj trenutak doneo je na ove prostore duh evropskih skijaških prestonica. Posetioci će do kraja oktobra imati priliku da vide arhivske fotografije Kopaonika iz svih razdoblja  – od skromnih početaka skijanja do jedne od najvažnijih turističkih destinacija Srbije

Svetlana Kostić, direktorka marketinga i komunikacija MK Mountain Resorta, rekla je da izložba treba da predoči blistavi put Kopaonika od prvih tragova skija u snegu do mondenskog turističkog centra kakav je danas. „Zahvaljujem se Arhivu Jugoslavije, Turističkoj organizaciji Srbije (TOS), Turističkoj organizaciji Raške i Skijaškom klubu Raška na pomoći i podršci u pripremanju izložbe. Grand je bio i ostao iznad svog vremena, kamen temeljac luksuzne turističke ponude u Srbiji. Posebno nam je drago da će u godini jubileja hotel Grand dobiti svoje potpuno novo luksuzno izdanje. Cilj nam je da celokupnu uslugu i ponudu podignemo na premium nivo koji hotel Grand zaslužujeˮ, rekla je Svetlana Kostić.

Direktorka TOS-a Marija Labović istakla je da je jubilej, 40 godina od početka razvoja savremenog turizma na Kopaoniku, značajan ne samo za MK Group i Kopanik, već i za čitavu Srbiju.

„Ovo je najbolji pokazatelj koliko daleko je odmakao turizam u našoj zemlji, zauzimajući značajno mesto u ekonomiji Srbije. Ulaganja MK Group su Kopaonik kao destinaciju dovela na nivo svetskih ski centara. Kopaonik je primer kako se destinacije razvijaju, ne samo u zimskom periodu, već čitave godine. Mi danas možemo da kažemo da imamo planinu koja parira svim drugim planinskim centrima Evrope i koja se sa pravom takmiči za inostrane i domaće turisteˮ, istakla je Marija Labović.

Prema njenim rečima, o značaju Kopaonika za turizam Srbije govori i podatak da je 2019. godine, koja je bila rekordna za srpski turizam sa više od 10 miliona noćenja, skoro 30 odsto bilo realizovano u planinskim centrima, od čega je 25 odsto realizovano na Kopaoniku.

Poslednji segment izložbe predstaviće novu eru hotela Grand Kopaonik, njegovo luksuzno izdanje i sadržaje u kojima će gosti imati priliku da uživaju već od ove zime. Izložba je otovrena do 22. oktobra za sve posetioce i predstavlja svojevrstan omaž Kopaoniku u čijim lepotama uživamo svih ovih godina.

Trebinje u društvu naboljih održivih destinacija

0
Trebinje
Photo: iStock

Grad Trebinje je izabran među “100 najboljih priča o održivosti” sa pričom o Hercegovačkoj kući, sopšteno je na konferenciji “Globalni dani zelenih destinacija”

“Globalni dani zelenih destinacija” je konferencija koju organizuje Fondacija Green Destinations, i grad Trebinje je po prvi put imao priliku da učestvuje u ovom takmičenju koje je ove godine održano onlajn zbog nepovoljne epidemiološke situacije.

Ovaj grad se našao među 100 najboljih destinacija, u društvu ostalih iz regiona, regije Istra u Hrvatskoj, Ljubljane u Sloveniji, ali i Bodruma u Turskoj, regije Bratislave u Slovačkoj, Kjotoa u Japanu, kao i mesta u Brazilu, Portugalu, Australiji. Kako žiri takmičenja ističe, projekat Hercegovačke kuće predstavlja odličan primer uključivanja lokalne zajednice i saradnje sa ostalim partnerima.

Projekat Hercegovačka kuća  bi trebalo da bude otvoren do kraja godine ili najkasnije na proleće u Beogradu, kako bi ponudili tradicionalne hercegovačke proizvode i na ovom tržištu.

Destinacije izabrane na ovom takmičenju biće predstavljene na Sajmu turizma u Berlinu koji treba da se održi krajem oktobra.

Novi propisi za prelazak hrvatske granice

0
Granični-prelaz
Photo: iStock

Svi putnici koji su u tranzitu kroz Hrvatsku imaće obaveznu meru samoizolacije ukoliko ne napuste zemlju u roku od 12 sati od trenutka ulaska, saopšteno je iz Nacionalnog štaba civilne zaštite Hrvatske

Slobodan ulazak u Hrvatsku omogućen je putnicima koji dolaze iz država članica Evropske unije, odnosno članica šengenskog prostora i država pridruženih šengenskom prostoru, ukoliko poseduju važeću digitalnu EU kovid potvrdu.

Digitalnu EU kovid potvrdu moraju da poseduju i državljani ostalih zemalja sa dugotrajnim boravištem i lica koja imaju pravo boravka u Evropskoj uniji, takođe i lica koja imaju vizu.

Ulazak u Hrvatsku biće odobren samo u slučaju hitnih i neodložnih putovanja državljanima trećih zemalja. To podrazumeva da u Hrvatsku mogu da uđu svi zdravstveni radnici i ostali koji su u bilo kakvoj vezi sa pružanjem nege ili zdravstvene pomoći, pogranični radnici, sportisti, osoblje u sektoru saobraćaja, diplomate i osoblje međunarodnih organizacija i udruženja.

Pickleback šot, mit ili istina?

0

Iako kisele krastavce možemo naći u skoro svakom domu, sve češće turšija i takva vrsta zimnice postaje deo barske ponude širom sveta

Tegle sa zimnicom, odnosno kiselim krastavcima i turšijom obavezan su deo folklora i tradicije skoro svih naroda širom sveta. Posebno je interesantan deo vezan za konzumiranje alkohola sa turšijom, odnosno neraskidiva kompatibilnost koju svaka tegla sa kiselkastim sokom obezbeđuje ljudima.

Ovo piće, uslovno rečeno, poništava dejstvo alkohola i opušta mišiće, i blagotvorno deluje na organizam, obnavlja količine elektrolita u organizmu, hidrira organizam, a ubija i štetne bakterije.

„Pickleback“ je ritual ispijanja žestokih alkoholnih pića, najčešće viskija zajedno sa turšijom. Čašu viskija prati čaša turšije, i to je postao trend prvo u Sjedinjenim Država zatim u Rusiji, Meksiku, ali i ostalim državama sveta. Razlog je jednostavan, ublažava alkohol, a neki tvrde da leči i mamurluk.

Poslednje objave

Pivo vino

Hoće li belgijsko vino postati popularno i kvalitetno kao belgijsko pivo?

0
Belgija je već decenijama prepoznata na globalnoj sceni kao zemlja sa izuzetno bogatom pivskom tradicijom. Međutim, poslednjih godina sve više pažnje privlači njen tihi,...