13.5 C
Belgrade
Ponedeljak, novembar 17, 2025
Naslovna Blog Stranica 358

Milena Đorić Gudurić, direktorka marketinga za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, Mastercard

0

Borba protiv pandemije je ono što moramo da prihvatimo kao kolektivnu odgovornost i zato svakako treba iskoristiti sve postojeće bezbedonosne olakšice, naročito u poslovanju. Jednu od takvih usluga nam obezbeđuje Mastercard, tehnološka kompanija koja kroz digitalna plaćanja povezuje mnoštvo potrošača, finansijskih institucija i trgovaca. O svemu tome, kao i o sasvim izvesnoj digitalnoj budućnosti, razgovarali smo sa Milenom Đorić Gudurić, direktorkom marketinga u kompaniji Mastercard

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
MĐG: Iskustvo sa korona virusom je pre svega fokusirano na praćenje zdravstvenih preporuka i smernica za ograničenje kontakata. Osim što je pojačala moj osećaj odgovornosti za sebe i druge, pandemija je u velikoj meri izmenila način na koji sam živela pre nje, a najviše u domenu putovanja, odlazaka u restorane, veća okupljanja sa prijateljima i sastanke uživo sa klijentima. Rekla bih da je u pitanju novi način života koji je svakako nametnut silom prilika i za koji se nadamo da neće postati stalni način funkcionisanja. Segment u kome vidim veliku promenu koja je u suštini pozitivna, je oslanjanje na digitalna plaćanja, što podrazumeva onlajn kupovinu, beskontaktno plaćanje i dostavu, kao i pretplate na striming servise i virtuelna iskustva kojima su se korisnici okrenuli kao jednostavnijem, sigurnijem i bržem načinu. Istraživanja pokazuju da će ljudi kupovinu poklona u predstojećoj prazničnoj sezoni zameniti poručivanjem istih i to je pravi pokazatelj trenutnih potrošačkih navika i stanja svesti svakog od pojedinaca.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
MĐG: Neizbežan uticaj pandemije osetila je čitava svetska privreda, pa tako i marketing. U prvom trenutku morali smo da zastanemo i sagledamo situaciju u kojoj smo se našli, a koju niko nije mogao da predvidi. Došlo je do izmeštanja poslovnog  prostora u kućne uslove, samim tim i do otkazivanja poslovnih putovanja i događaja, odlaganja kampanja i preusmeravanja budžeta. S druge strane, ubrzali smo inovacije i akcenat stavili na tehnološka rešenja koja nude mogućnosti koja su u potpunosti u skladu sa preporukama Svetske zdravstvene organizacije. Odatle su pokrenute neke nove kampanje i partnerstva, a edukacija korisnika o prednostima digitalnih rešenja postala je važnija nego ikad pre.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
MĐG: Poštujući zdravstvene preporuke, okrenuli smo se radu od kuće i u tom procesu je bilo bitno reagovati brzo, pametno i transparentno, kako bi se poslovanje nastavilo bez obzira na fizičku udaljenost. Suštinski su procesi ostali isti, jer smo mi tehnološka kompanija koja omogućava krajnjim korisnicima, trgovcima, poslovnim partnerima i vladama da posluju i onlajn i oflajn, putem naše sigurne mreže i kroz naše digitalne tehnologije.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
MĐG: Od kako je proglašena pandemija u našoj zemlji, pridržavamo se zvaničnih preporuka i rasporeda rada od kuće. Drago mi je da mogu da kažem da smo uspeli da održimo efikasnost i motivaciju tima, te i danas uspešno funkcionišemo u takvom režimu rada. Svakako priželjkujemo brz povratak u kancelarije i nadamo se da ćemo u toku naredne godine, sa širokom dostupnošću vakcine, svi moći da odahnemo i o ovim dešavanjima govorimo u prošlom vremenu.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
MĐG: Institucionalna podrška privredi u vreme pandemije pozitivan je primer razumevanja od strane države za situaciju u kojoj su pojedine industrije pretrpele velike gubitke. Nezavisno od tipa podrške koju pojedinac ili kompanija dobija od nadležnih institucija, bitno je znati da država ima inicijativu u tom smislu i da se planski mogu postići pozitivni efekti. Mi podršku vidimo u saradnji i prepoznavanju značajne uloge koju tehnologije imaju za vraćanje privrednog rasta na nivo pre pandemije. U tom smislu, dobar primer je saradnja koju imamo sa Ministarstvom održivog razvoja i turizma Crne Gore. Ona se zasniva na korišćenju naše platforme Tourism Insights putem koje će se kroz analizu i korišćenje potencijala podataka i u skladu sa novim tendencijama u sektoru turizma, kao i uz puno poštovanje GDPR standarda, raditi na unapređenju turističke ponude jedne od najatraktivnijih destinacija za odmor u regionu i tako stvoriti nove poslovne mogućnosti i povećati ulaganja. Verujemo da će različiti modeli javno-privatnih partnerstava i kreativni i ciljani pristup korisnicima biti faktori koji će značajno doprineti održavanju privredne aktivnosti i svim učesnicima na tržištu dati bolju osnovu za opstanak i razvoj.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
MĐG: Kao kompanija, Mastercard nastavlja u smeru u kome se trenutno krećemo – prema digitalnoj budućnosti. To znači da mi korisnicima svojih kartica pružamo izbor da plate upravo onda kada im je to potrebno, putem uređaja koji im je pri ruci na kanalu kupovine koji oni sami odaberu, a da se pritom uvek osećaju bezbedno, sigurno i zaštićeno. Nastavljamo da budemo pouzdani partner kako javnom, tako i privatnom sektoru u izgradnji savremene i konkurentne digitalne ekonomije, a moć i brzina lokalizacije globalne tehnologije i dalje će biti faktor koji izdvaja našu kompaniju od konkurencije. Na ličnom nivou, najviše mi nedostaju putovanja i mislim da je to isti odgovor koji bi vam većina građana dala. Radujem se povratku našoj staroj normalnosti u nekoj skorijoj budućnosti, u kojoj ćemo moći slobodnije da se družimo i da se vratimo kulturnim sadržajima bez trenutnih ograničenja, ali verujem da ćemo i u toj budućnosti zadržati digitalne navike koje smo sada izgradili. Tu pre svega mislim na navike koje nam objektivno olakšavaju svakodnevno funkcionisanje, kao što su onlajn kupovina kojoj se sve veći broj građana Srbije okreće kao jednostavnijoj, a sigurnijoj alternativi za svakodnevne nabavke ili veće kupovine. Kako su praznici pred nama, tradicionalno pripremamo iznenađenja za sve naše korisnike, te ova godina neće biti izuzetak. Pronalaženje poklona ove godine možda neće izgledati isto kao prethodnih nekoliko, ali će svakako pružiti onaj poznati osećaj sreće i bliskosti sa dragim ljudima s kojima razmenjujemo te poklone i prazničnu radost. Uživajte u čarima praznične onlajn kupovine i kreirajte neprocenjiva iskustva vredna sećanja.

Tomislav Hrala, direktor prodaje i marketinga One&Only Portonovi

0

I pored toga što će primiti prve goste tek na proleće 2021. godine, ultra luksuzni rizort One&Only Portonovi koji se nalazi na ulasku u Bokokotorski zaliv, se već suočio sa štetom koju je korona virus naneo turizmu. O svemu tome, ali i pripremama i planovima za veliki početak, detaljnije smo razgovarali sa Tomislavom Hralom, direktorom prodaje i marketinga ove nautičke oaze

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
TH: U kompaniji One&Only čvrsto se zalažemo da su zdravlje, sigurnost i dobrobit gostiju i kolega naš najveći i prevladavajući prioritet. Sa aspekta korporacije, postoji čitav set mera koje naše kolege svakodnevno preduzimaju kako bi se osiguralo svakodnevno bezbedno i nesmetano poslovanje.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
TH: Globalna tendencija online poslovanja uzrokovana novim koronavirusom donela je virtuelne prezentacije rizorta, u odnosu na one “licem u lice” na koje smo navikli godinama unazad. Shodno tome, prilagodili smo se ovakvom načinu rada, te sve bitne i planirane promocije radili posredstvom digitalnih platformi, kako bismo se pobrinuli da se glas o prvom One&Only rizortu u Evropi daleko čuje.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
TH: Naš kompletni tim je u obavezi da završi određenu obuku za COVID-19 i ponovno sertifikovanje zdravstvenih i sigurnosnih protokola kako bi mogao pouzdano da izvršava svoje uloge. Imenovali smo novog COVID-19 posvećenog koordinatora za zdravlje, sigurnost i higijenu, odgovornog za sprovođenje naših poboljšanih zdravstvenih i sigurnosnih programa. Pored besprekornih higijenskih i sanitarnih mera širom rizorta, postoje termalne kamere i digitalni infracrveni termometri za diskretnu i privatnu proveru temperature. Takođe ćemo ponuditi sanitaciju prtljaga gostiju po dolasku i obezbedićemo komplet dobrodošlice sa zaštitnim i sanitarnim proizvodima za svakog gosta koji će ih koristiti tokom svog boravka. Razvili smo alate za poboljšanje iskustva gostiju bez dodatnih fizičkih kontakata, inovirajući nove beskontaktne i digitalne platforme za komunikaciju sa našim gostima i pružajući lak pristup informacijama u rizortu. Takođe, smo bili prvi brend koji je predstavio globalni gest “Ruka na srce” – srdačna dobrodošlica koja svakog našeg gosta pozdravlja elegantno, bez potrebe za rukovanjem. To pokazuje da služimo iz srca, lično je, smisleno i ukorenjeno je u našem međusobnom poštovanju gostiju i kolega, dok istovremeno garantuje prostor i udaljenost kako za naše goste, tako i za kolege.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
TH: S obzirom na izuzetan nivo kolektivne higijene i odgovornosti, timu prodaje i marketinga hotela One&Only Portonovi, omogućeni su idealni uslovi za nesmetan rad iz savremenih kancelarija. Međutim, ukoliko neko od kolega izrazi želju da radi od kuće, ovakva opcija biva omogućena.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
TH: Oduvek smo imali sveobuhvatan sanitarni program, u skladu sa Svetskom zdravstvenom organizacijom i lokalnim zdravstvenim službama, i nastavićemo da se prilagođavamo kako novi podaci postaju dostupni. I dalje smo u vrlo bliskom kontaktu sa lokalnom vlašću, kako bismo uskladili i premašili sve zdravstvene i bezbednosne zahteve.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
TH: One&Only Portonovi, koji prima prve goste na proleće 2021, postaviće novi standard za ultra-luksuz u regionu sa nenadmašnom uslugom, spektakularnim smeštajem i iskustvima koja gostima prenose srce destinacije. Širom sveta, svi naši rizorti nude apsolutnu privatnost, sa namenskim prostorima za parove, porodice ili grupe – ima mesta za sve koji se mogu osloboditi i živeti punim plućima. One&Only Portonovi biće preplavljen životom i energijom, nudeći nenadmašan glamur na novoj rivijeri, upotpunjen elegantnim dizajnom, finim trpezarijama i revolucionarnim wellnessom. Naši gosti traže nova, autentična iskustva i bekstvo od svakodnevice koje prevazilazi samo luksuz. Živahni šarm okolnih mesta UNESCO-ve svetske baštine, neverovatna priroda i bogata kultura čine One & Only Portonovi zadivljujućom destinacijom. Veoma sam srećan što sam deo priče o prvom One&Only rizortu u Evropi. Pričinjava mi veliko zadovoljstvo to što svojim doprinosom mogu da pomognem razvoju ove fenomenalne ideje. Moji lični i profesionalni planovi trenutno su vezani za Crnu Goru, koju sam prihvatio kao svoj novi dom.

Irina Tomić, direktorka prodaje i marketinga Blue Kotor Bay

0

Kako je turizam u svetu, iz poznatih razloga, prožet nezapamćenim teškoćama, nije teško primetiti da hotelijerstvo, kao jedan od njegovih najvažnijih segmenata, trpi ogromne gubitke. Ipak, pravilan odnos prema radu koji zagovara Irina Tomić direktorka prodaje i marketinga Blue Kotor Bay Premium Spa Resort-a, po svemu sudeći daje nadu u bolje sutra

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
IT: Što se tiče zdravlja, odnosno bolesti koju izaziva korona virus, na svu sreću nemam iskustva, i nadam se da će tako i ostati. Međutim, što se tiče bolesti koja se nadvila nad celu našu turističku industriju, na ekonomiju uopšte i poslovanja usled pandemije, itekako imam neposrednog iskustva i previše no što bih želela. Kao što znate, otvorili smo novi resort doslovno u jeku pandemije, 15. jula i još uvek se trudimo da ostanemo otvoreni.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
IT: Promene su zaista tektonske. Prvi veliki šok je bio kada sam napravila prognozu budžeta, to je bilo negde oko Uskrsa. Bez obzira što smo novi, naš budžet je zaista bio „napucan“, jer od starta imamo divan odgovor od tržišta koje je prepoznalo da smo drugačiji i da stvaramo priču koja će uticati na becnhmarking cele industrije u regiji. Ne mogu reći da smo za prvu godinu nezadovoljni, ali stremimo puno boljim rezultatima, bez obzira što smo tek na početku. Uložili smo u Blue Kotor Bay svo prethodno iskustvo, sve kontakte koje smo imali, tako da je hotel dobio neverovatnu prisutnost svuda u svetu, pa smo bili pokriveni na svim tržištima. Međutim, ni to ništa nije značilo u jednom trenutku, jer nije bilo nikakve logistike, letova, a ljudi su bili u lockdownu. Uticaj ove pandemije na poslovanje se otkriva iz dana u dan, ali je najvažnije da stalno budete na izvoru novih informacija.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
IT: Počela sam da radim izrazito mnogo. Oduvek sam bila radoholičar jer zaista obožavam turizam i svoj posao, ali ovo sada je neka drugačija dimenzija posvećenosti. Angažovan i temeljit rad celog tima, iznova hvatanje kontakata i proaktivnost koja pokriva sve moguće tržišne segmente, borba za svakog pojedinačnog gosta, uz fokus na mere i preporuke za suzbijanje pandemije – to je ono što nam je donelo prepoznatljivost i skromni uspeh ove godine. Iako su standardi što se tiče higijene u hotelima na zavidnom nivou, mi smo išli korak dalje, pa smo odlučili sertifikovati hotele prema svetskim standardima Evropske komisije koji nameću još strože mere. Tako smo postali prvi hotel u Crnoj Gori koji je ponosni nosilac Safe Travels sertifikata. Takođe smo vrlo temeljno birali naše dobavljače, a pružili smo dodatnu podršku našim radnicima, priuštivši im boravak i ishranu unutar samog kompleksa, tako da niko nije izložen spoljašnjim uticajima, čime čuvamo sve goste u hotelu, kao i nas same. Naravno, toj sigurnosti je uveliko i doprineo način komunikacije, koji je manje više postao digitalan.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
IT: Trenutno sam kod kuće i to u Zagrebu. Kombinujem rad od kuće i rad iz hotela. Na žalost, posao je trenutno pao što se tiče same operative, radi vrlo malog broja gostiju, pa moje prisustvo na licu mesta nije nužno. S druge strane, količina posla što se tiče same prodaje, ugovaranja za 2021. godinu, marketinške aktivnosti, digitalni marketing, pozicioniranja hotela i ostali planovi su zaista ogromni, tako da mi sasvim u redu pada rad od kuće, jer mogu biti fokusirana i predana tim aktivnostima. Mirna sam jer znam da u hotelu imam jednako posvećene kolege koji će odraditi ono što tamo treba.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
IT: Što se tiče pomoći od institucija, imamo pomoć od države, ali i od privatnog sektora, i to na više načina. Na snazi je moratorijum koji olakšava podmirivanje tekućih obaveza prema bankama, a što se tiče države korisnici smo subvencije koja pokriva jedan dio mesečnog iznosa plata radnika. Naravno, postoje uslovi koje poslodavci moraju ispuniti da bi bili korisnici tih mera, tako da smo u obavezi da ih poštujemo.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
IT: Sećam se perioda kada su rezervacije dolazile na faks. Onda smo došli do toga da kompletno poslovanje prebacimo na mejl, a sada smo pak suočeni s novim generacijama koje vrše rezervisanje putem društvenih mreža. Želim reći, nalazimo se u toliko fleksibilnoj industriji, da svi moramo i ovaj put otvoriti naša čula, osluškivati apsolutno sve promene, i probati da pronađemo nešto što će na kraju doneti boljitak. Naš plan je da svakako budemo na usluzi našim gostima, i da tokom ovog perioda pružimo najbolji moguć „customer service“. Dugo godina su hotelijeri imali prekinut direktan kontakt sa svojim gostima upravo zbog raznih online kanala i raznih mogućnosti rezervisanja, a sada se nakon dugo godina ponovo omogućilo da budemo na direktnoj liniji s gostima, koliko god je uzrok tome ružan. Blue Kotor Bay kreće u drugu fazu gradnje, čime će se duplirati broj soba, biće tu i privatne vile, velika kongresna dvorana, razni sportski tereni, čime ćemo definitivno postati lider na ovom području. Ono što je trenutno u fokusu je Vrmac zdravstveni centar, čiji će glavni cilj biti promovisanje lifestyle medicine, balansiranog života, vlastite brige o sebi i prevencija modernih bolesti. Ne bojim se sledeće sezone, puno smo radili da bi bila uspešnija od ove, prodajne strategije su prilagodljive, cenovna politika razrađena do detalja, imamo kontakte koji su bazirani na poverenju, i verujem da ćemo bolje dane dočekati dosta iscrpljeni, što financijski što psihički, ali će nam zato ukus uspeha biti još slađi.

Urška Malovrh, direktorka B&B Hotel Ljubljana Park

0

Glavni grad Slovenije, Ljubljana je kao izuzetna city break destinacija, veoma ugrožena krizom koja je nastala usled korona virusa. Gradski hoteli koji su nekada bili pepuni inostranih gostiju, sada su ili zatvoreni ili rade sa smanjenim kapacitetom. Ipak, svi se slažu da se mora gledati u budućnost i pripremati za narednu sezonu. O svemu tome razgovarali smo sa Urškom Malovrh, menadžerkom hotela Park u Ljubljani

 

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
UM: Zbog korona virusa morali smo da zatvorimo hotel. Prvi put, se to desilo marta meseca, jer mnogo zavisimo od inostranih gostiju (92% inostrani, 8% domaći). Pretpostavljali smo, da će sve to sa pandemijom dosta uticati na naš posao, ali nismo verovali da će biti ovako teško. Hotel smo ponovo otvorili u junu, ali Ljubljana je bila prazna. Popunjenost hotela bila je tek 10%, u oktobru je bila već 28% ali krajem meseca dogodio se drugi lockdown. U ovom trenutku smo opet zatvoreni i mogu da kažem, da je izvesno da ćemo 2020. godinu završiti sa padom prihoda od gotovo 90% u odnosu na 2019.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?                                                          UM: Kod nas je i ranije zdravlje i bezbednost naših zaposlenih i gostiju bila na prvom mestu, ali sada kada su uslovi sasvim drugačiji, to najvažnija stvar. U toku je priprema novih standarda za sva hotelska odeljenja – od rezervacija, do primanja gostiju, čišćenja soba, kao i sasvim drugačijeg pristupa usluge gosta u restoranu… Pored toga, imamo direktan kontakt sa svim partnerima i stalno ih informišemo o razvoju situacije. Takođe, kako su se zahtevi gostiju brzo menjali i mi smo odmah reagovali sa fleksibilnijim cenama i uslovima plaćanja.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
UM: Kao što sam već napomenula, trenutno je hotel zatvoren. Ja lično, dolazim u kancelariju svaki dan, prodaja radi od kuće, a ostali zaposleni su na čekanju.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
UM: Država je pripremila i odobrila nekoliko paketa pomoći.
„Salary compensation for quaranteene“, dečju negu, temporary lay-off (čekanje), Pored toga tu su i povoljniji krediti, moratorijumi na kredite, delimična naknada troškova za kupovinu zaštitne opreme, međutim pošto smo mi deo hotelskog lanca za nas su neke podrške otpale. Veoma pozitivna je poslednja vest da će država Slovenija pokriti deo fiksnih troškova za sve firme koje će u 2020. godini imati barem 30%  pad prihoda u odnosu na 2019. godinu.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
UM: Najvažnije je da ostanemo pozitivni i zdravi, da zadržimo motivisanost tima i da prođemo bez dodatnih raskida ugovora sa našim zaposlenima. Takođe, moramo da zadržimo dobre veze sa našim partnerima i gostima, i da se fokusiramo na 2021. godinu. Ovu zimu ćemo naravno iskoristiti za obuku zaposlenih, kao i generalno čišćenje i održavanje hotela.

 

Vasja Ilešič, direktor Maribor Inn hotela

0

Pored vrhunskog zimskog turizma, koji osim skijanja uključuje i mnoge druge sportove, Maribor i Pohorje su turistička odredišta i letnjeg turizma. Ova bogata turistička destinacija kao i mnoge druge, ugrožena je pandemijom, a njeni hotelijeri traže nove puteve do gosta, uz nova rešenja. Jedno od takvih je svakako i tehnologija, o čemu nam je kratko i jasno pričao Vasja Ilešič, direktor Maribor INN hotela

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
VI: Mnogo je uticala na naš posao, jer najveće posledice trpi upravo turizam i prouzrokuje velike gubitke.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
VI: Novonastala situacija zahtevala je prilagođavanje i transformaciju, pa smo u sve naše hotelske jedinice uveli digitalizaciju. Postali smo zastupnici za Sloveniju, Hrvatsku i Srbiju, za pametno upravljanje hotelom putem aplikacije TMRW, koja hotelskim gostima pruža kontrolu kompletnog putovanja, od rezervacije i prijave, odabira sobe, dostupa do sobe pa do same odjave.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
VI: Većinu poslova odrađujem iz kancelarije i hotela, jer uprkos trenutnoj situaciji, hotel nam je uglavnom popunjen poslovnim gostima.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
VI: Konkretne podrške na žalost nema, pa smo uglavnom prepušteni sami sebi, da se snalazimo. Potrebna je maksimalna angažovanost i prilagođavanje, jer se uslovi poslovanja menjaju iz dan u dan. U najvećoj meri se od strane države subvencioniše očuvanje radnih mesta.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
VI: Planovi su uvek ambiciozni, a ciljevi visoki. Zakoračili smo na tržište sa novom i inovativnom tehnologijom za upravljanje hotela preko aplikacije koju sam već spomenuo. Ona će gostima povećati zadovoljstvo boravka, a istovremeno smanjiti troškove poslovanja hotela i drugih smeštajnih objekata. Planiramo i otvaranje velikog hotelskog resorta prilagođenog porodicama, na najvećem skijalištu u Sloveniji, na mariborskom Pohorju.

 

 

Ivana Mitrović, PR menadžer Renault Nissan Srbija

0

Redakcija TU magazina nastavlja da razgovara sa sagovornicima koji predstavljaju biznise ugrožene korona virusom. Jedan od takvih je sigurno automobilska industrija, pa smo zato o aktuelnoj situaciji i planovima kompanije pričali sa Ivanom Mitrović, PR menadžerkom Renault Nissan Srbija

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
IM: Virus je toliko dugo već prisutan kod nas, da mislim da nema čoveka koji u svom okruženju nije imao kontakt sa nekim ko je pozitivan ili je čak i sam to bio. Svedoci smo toga da se broj zaraženih iz dana u dan uvećava, ali na svu sreću u našoj kompaniji smo do sada imali samo slučajeve sa blažim simptomima i na to se svodi moje dosadašnje iskustvo sa pandemijom.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
IM: Širenje Korona virusa je pogodilo sve grane industrije, a automobilsku pogotovo. Podaci za prvih deset meseci ove godine pokazuju da je ukupno tržište novih vozila u Srbiji palo za 25% u odnosu na 2019. godinu, i to više kada su biznis kupci u pitanju, nego privatni. Mi smo našom organizacijom i adekvatnom ponudom modela i akcija uspeli da na Renault-u ostvarimo isti nivo prodaje kao prošle godine, što je zaista fantastičan rezultat shodno okolnostima.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
IM: Kada pričamo o promenama na globalnom nivou, Renault je u maju predstavio plan za smanjenje fiksnih troškova za više od 2 milijarde evra u periodu od tri naredne godine. Taj plan se zasniva na pojednostavljenju procesa, optimizaciji proizvodnje i prilagođavanju industrijskih kapaciteta, a nužno sa sobom nosi i socijalni plan kojim će biti obuhvaćeno 15.000 radnika širom sveta u naredne tri godine. Što se tiče lokalne organizacije, mi poslujemo isto kao i do sada, naravno poštujući sve preventivne mere u sprečavanju širenja korona virusa. To se pre svega ogleda u organizaciji i podsticanju zaposlenih na rad od kuće i davanju jasnih preporuka zaposlenima o ponašanju za vreme trajanja pandemije. Pored toga, obustavljena su putovanja u Adriatik regiji unutar koje poslujemo, što ne utiče ni u kojoj meri na komunikaciju i poslovanje, jer se svi sastanci redovno održavaju online. Sve je isto, samo malo drugačije.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
M: Svi zaposleni su podeljeni u dva tima i organizovani da jedne nedelje rade od kuće, a druge iz kancelarije. Svi poseduju neophodne alate i tehničku opremu uz pomoć kojih se rad od kuće ne razlikuju od onog u kancelariji. Možemo reći da ovakva organizacija jako dobro funkcioniše i da se pokazala jako efikasnom u sprečavanju širenja korona virusa, s obzirom da smo imali mali broj evidentiranih slučajeva.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
IM: S obzirom da je Renault francuska kompanija, najveća pomoć se ogleda u meri Francuske vlade koja je u junu ove godine, odobrila kredit od 5 milijardi evra. Što se tiče naše kompanije u Srbiji, tu smo kao i svi ostali privredni subjekti imali podršku Vlade Republike Srbije.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
IM: Kao neko ko privatno jako voli da putuje, ja iskreno jedva čekam da se ova pandemija okonča, pa da mogu sa svojom porodicom da otputujemo na neko lepo putovanje i nadoknadim sve što smo ove godine propustili, a planova je bilo mnogo. Što se naše kompanije tiče, čeka nas jedna uzbudljiva godina u kojoj ćemo domaćem tržištu predstaviti više novih modela. U januaru nam stiže Novi Dacia Sandero Stepway i Dacia Logan, u februaru ćemo predstaviti Novi Megane faza 2 i redizajnirani Megane GrandCoupe. Sredinom godine stiže komercijalno vozilo Renault Express, kao i fantastični Megane Conquest, a predstavićemo i obnovljeni Dacia Duster. Sledeće godine ćemo na domaćem tržištu početi sa prodajom i električnih vozila. Puno planova je ispred nas, optimisti smo i verujemo da će naredna godina biti daleko uspešnija od ove koju je obeležila korona.

Šaleška dolina, kulinarski doživljaji uz najlepši pogled i najbolje kuvare 

0

Priuštite sebi makar dan istraživanja Šaleške doline za otkrivanje posebnosti ovdašnjeg povrća, piva, divljači i začinskog bilja, a posle svega provedite veče uz opuštanje. U mogućnosti ste da i sami kreirate potpuno nova jela sa novim znanjem i sastojcima koje možete dobiti za vreme šetnje po odabranim mestima Šaleške doline

Ruralno područje svojom je tradicijom uticalo na kulturu najmlađeg slovenačkog grada i njegovu kuhinju. Lokalna i karakteristična jela danas upotpunjuju originalni pristupi, nove ideje i kombinacije. Okušajte se i vi u svemu tome! Ojačajte povezanost svoje grupe, tako što ćete upoznati domaće sastojke i namirnice, a zatim ih sastaviti u novo jelo po svom nahođenju.

U Šaleškoj dolini nalazi se više restorana s izvrsnim kuvarima, a na turističkim i izletničkim gazdinstvima ili kod pčelara, takođe možete da probate nešto posebno. Uživajte u domaćim jelima i lokalnim delikatesima dok gledate na obor u kome pasu jeleni lopatari i mufloni ili na oslikane košnice. Prilikom obilaska vinskih puteva možete nazdraviti vinom, a tokom šetnje po okolnim selima možete otkriti i lokalno pivo. U kafanama i poslastičarnicama iznenadiće vas izvrsni lokalni čokoladni deserti. Ako želite nešto više, preporučujemo da probate jednostavne, a vrhunski pripremljene obroke koji inspirišu gurmane. Gde god da se smestite, vaša čula će biti opčinjena odabranim delikatesima  i to ne samo njihovim ukusom, već i specifičnostima okoline u kojoj ćete ih probati.

Za sve informacije se možete obratiti putem e-maila turizem@velenje.si ili potražite informacije na web stranici www.visitsaleska.si. Dobrodošli!

#ifeelsLOVEnia #visitsaleska

Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice

0

U okviru niza intervjua povodom krize prouzrokovane korona virusom, razgovarali smo sa sagovornicima koji predstavljaju hotele, destinacije, ali i krovne turističke organizacije država našeg regiona. S tim u vezi prenosimo vam planove, ali i konkretne aktivnosti Hrvatske turističke zajednice koje nam je u ovom delikatnom trenutku predstavio njen direktor, Kristjan Staničić

Foto: Marko Todorov_Cropix

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao? Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
KS: Pandemija korona virusa snažno je uticala na sve segmente ljudskog života, pa tako i na turistički sektor, koji je jedna od ekonomskih grana koje su najviše pogođene ovom krizom. Na samom početku pandemije, odnosno usled zatvorenih granica i nemogućnosti za realizaciju putovanja, pravovremeno smo reagovali i zaustavili sve naše redovne promotivne aktivnosti. Vidljivost Hrvatske na inostranim tržištima u tom trenutku smo održavali primarno kroz aktivnosti na online kanalima i društvenim mrežama, prvenstveno putem komunikacijskog koncepta #CroatiaLongDistanceLove koji je ostvario doseg od preko 20 miliona ljudi. Kada je Hrvatska otvorila svoje granice i omogućila turistička putovanja počeli smo da sprovodimo i pojačane marketinške aktivnosti. U manje od dva meseca kreirali smo dve komunikacijske kampanje s ciljem zadržavanja vidljivosti Hrvatske na našim bliskim, a potom i dalekim tržištima. Obe kampanje zajedno su ostvarile preko 150 miliona impresija, a reč je o komunikacijskoj platformi Enjoy The View From Croatia, namenjenoj dalekim tržištima koja nisu u mogućnosti da dođu do Hrvatske, kao i o velikoj promotivnoj kampanji „The Vacation You Deserve Is Closer Than You Think“, namenjenoj evropskim tržištima dostupnim putnim pravcima. U saradnji s našim predstavništvima, sprovodili smo aktivnu i pozivnu komunikaciju prema našim tradicionalnim i vernim tržištima, kao i pojačanu informativnu kampanju kako bismo svim učesnicima turističkog procesa pružili tačnu, preciznu i potpunu informaciju o situaciji u zemlji. Verujem da su upravo naša brza reakcija i prilagodljivost novonastalim okolnostima, uz ciljano usmerene aktivnosti i proaktivno korišćenje svih kanala komunikacije bili ključni da se u Hrvatskoj realizovalo oko 54 miliona turističkih noćenja što predstavlja vrlo dobrih 50 posto prošlogodišnjeg rezultata.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
KS: Ured u Zagrebu, kao i naši uredi predstavništava širom sveta deluju uz pridržavanje i poštovanje svih potrebnih preduslova za nesmetano i sigurno odvijanje poslovnih procesa, pri čemu brojne aktivnosti poput poslovnih sastanaka, nastupa na sajmovima i radionicama trenutno održavamo u online verziji. Našim zaposlenima osiguran je i rad po grupama koje se rotiraju na način da je jedna grupa na radu u uredu, a ostale grupe na radu od kuće.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
KS: Od samog početka pandemije kontinuirano sarađujemo i održavamo proaktivnu komunikaciju s kolegama iz Ministarstva turizma i sporta, drugim kolegama iz hrvatskog turističkog sektora, zdravstvenim radnicima i graničnom policijom, predstavnicima diplomatije i ostalim relevantnim subjektima, a sve u cilju pozicioniranja Hrvatske kao sigurne turističke zemlje. Nadalje, Vlada Republike Hrvatske pravovremenim je merama mnogim turističkim subjektima pomogla u zadržavanju likvidnosti i očuvanju radnih mesta, a verujem da će se ta podrška nastaviti i u budućnosti.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
KS: U ovom trenutku je izvesno da će pitanje pandemije korona virusa obeležiti i nastupajuću 2021. godinu, pri čemu će faktor sigurnosti biti jedan od osnovnih preduslova u donošenju konačne odluke o putovanjima. Visoki higijenski standardi postali su ključan motiv dolaska na destinaciju pa je u tom smislu ključno odgovorno ponašanje i pridržavanje svih propisanih mera i preporuka. Naše buduće aktivnosti zasigurno ćemo snažnije usmeriti u digitalne kanale promocije i društvene mreže, s fokusom na najbliža evropska tržišta kojima su hrvatske destinacije lako dostupne putnim pravcima, poput Nemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Italije, Mađarske i dr. Takođe, s obzirom da u budućnosti očekujemo rast domaćeg turizma u ukupnom rezultatu, planiramo i snažniju promociju turizma i posebnih turističkih projekata namenjenih domaćim gostima. Dugoročno gledano, naš prioritet ostaje izgradnja imidža hrvatskog turizma na temeljima održivog razvoja, sigurnosti, kao i na daljem kreiranju turističke ponude bazirane na kvalitetu. Cilj nam je da zadržimo poziciju Hrvatske kao jedne od vodećih turističkih destinacija Mediterana.

Bojana Kuzmanović, direktorka prodaje i marketinga Gorski Hotel & Spa**** Kopaonik

0

Kao što smo već najavili i redakcija TU magazina na svoj način učestvuje u borbi protiv posledica korona virusa u industriji turizma i ugostiteljstva. Ovaj put, pokrenuli smo niz intervjua sa sagovornicima iz čitavog regiona o aktuelnoj situaciji, ali i adekvatnim rešenjima i pripremama za narednu, nultu sezonu koja će doći nakon pandemije. Za početak smo razgovarali sa direktorkom prodaje i marketinga hotela Gorski, Bojanom Kuzmanović

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
BK:Osim očiglednog uticaja koji pandemija ima na sve aspekte života i poslovanja, naše neposredno iskustvo najčešće se ogledalo u otkazivanju rezervacija usled razboljevanja gostiju. Neretko se dešavalo i da se rezervacije otkažu dan pred dolazak, što je jedna od najnepovoljnijih situacija u našem biznisu. Ipak, u želji da našim gostima pružimo saosećanje i korektno poslovanje, uvek smo nudili mogućnost pomeranja termina rezervacije ili refundirali uplaćen novac. Na sreću, nismo imali slučaj oboljevanja u hotelu, ali smo jasno definisali protokol, mere i izolaciju po najvišim standardima zaštite, koji se mora primeniti ukoliko do ove situacije dođe.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
BK: Novonastala situacija je skratila zimsku sezonu, a zatim i potpuno zatvorila hotela na dva meseca. Svi znamo šta znači zaustavti celokupan biznis na toliki period, uticaj se oseti i sada, ali uprkos neizvesnosti i promenama koje su se desile, mi smo pokazali izuzetnu fleksibilnost i zbog toga uspeli da se brzo prilagodimo novim uslovima rada i tržišta. Pre svega, naša prednost je lokacija. Kopaonik je nacionalni park, ne previše urbanizovan, poznat po najlepšim krajolicima, tišini i individualnim akivnostima koje posetioci mogu da priušte sebi izvan gužve i vreve. Upravo taj potencijal smo iskoristili u specijalnim paketima koje smo kreirali osluškujući potrebe naših gostiju i pružajući odgovor na situaciju u kojoj smo se našli nakon dugog perioda izolacije. Svima nam je bilo potrebno da se vratimo prirodi, da se vratimo sebi i relaksiramo, te smo u pakete uključili upravo sve aktivnosti i sadržaje koje Kopaonik i naš hotel mogu da pruže, a koji podrazumevaju vreme za sebe, divlju prirodu i privatnost.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
BK: Prilagođavanje stuaciji podrazumevalo je mnoge promene i sve one su se desile istovremeno. Izmenili su se način posluživanja hrane i pića, režim rada spa centra koji se kompletno dezinfikuje i provetrava na svaka 2 sata. Nošenje maski, dezobarijere, punktovi za dezinfekciju, sve su to mere i promene koje smo uveli odmah, a koje su nam omogućile da budemo jedan od prvih hotela koji je dobio Safe & Clean sertifikat, na šta smo posebno ponosni. Osim promena koje se tiču neposredne zaštite, poslovanje je prilagođeno i kroz kreiranje pristupačnijih aranžmana za leto i jesen, kao i kroz fleksibilniju politiku otkaza i naplate rezervacija.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
BK: Najveći deo našeg posla vezan je za usluge i podrazumeva prisutnost i rad u hotelu, sa gostima. Sve kolege koje su u hotelu imaju najviši stepen zdravstvene i socijalne zaštite, obezbeđene maske, rukavice, sredstva za dezinfekciju i obuke o prilagođavanju novonastaloj situaciji. Kancelarija u Beogradu i deo tima radi kombinovano – od kuće i po potrebi iz kancelarije. Sastanci su deo naše svakodnevnice, a sada su svedeni na minimum i zaista se trudimo da sve što može da se obavi bez kontakta i ugrožavanja sebe i drugih, odnosno online, tako i bude.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
BK: Kao i uvek, veliku podršku imamo od udrueženja HORES, Kongresnog biroa Srbije i TOS-a. Zajedno sprovodimo akcije, obuke i posvećujemo se preventivi, saniranju i planiranju sledećih koraka.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
BK: Lični i poslovni planovi najviše se odnose na osluškivanje tržišta i kreiranje ponuda koje će pomoći ljudima da odmore i skrenu misli sa svakodnevih dešavanja, uz najveće mere bezbednosti. Kada su u pitanju novosti u hotelu, zimska sezona je veoma blizu i sve je za nju spremno. Tradicionalno otvaranje ski-sezone u decembru podrazumeva popuste i razne pogodnosti ranog bukinga. Spremićemo i promo ponude u periodima manje popunjenosti, kako bismo svima bili pristupačniji i omogućili da dođu i odmore se u zdravijem okruženju. Zimska sezona je period namenjen individulanim gostima, skijanje je individualni sport, bez mnogo kontakta sa drugima, tako da smatramo da sazona nije ugrožena. U svim sektorima smo pripremili novosti i sigurni smo da će se o njima pričati kao i da će se našim gostima svideti. Najveća novost svakako je otvaranje novog à la carte italijanskog restorana. Koncept, meni i usluga restorana koji će raditi u dva režima – dnevnom, prilagođenom skijašima, i noćnom koji će biti po svim standardima fine dining-a, biće do sada neviđeni na Kopaoniku. S obzirom da smo omiljeni hotel među porodicama spremili smo i posebne kulinarske radionice za decu, a novine se spremaju i u spa centru. Ukratko, očekuje nas mnogo novosti i pomeranja granica.

Bajkovita sela i priroda Šaleške doline

0

U svim hotelima u Šaleškoj dolini domaćini se trude da vas razmaze već od dobrodošlice. U međuvremenu ćete u letnjem periodu moći da otkrijete potopljena sela na jezeru ili da se legendarnim pony biciklom odvezete na piknik u prirodi. Kad dođe zima, nakon klizanja na Velenjskom klizalištu uživajte u finskoj sauni s jacuzzijem, rezervisanoj samo za vas

Zašto u Šalešku? Čak i ako ste nekada bili ovde, dolina će vas iznenaditi. Priuštite sebi više dana za otkrivanje gradova i seoskih krajeva, kulture i istorije, aktivnosti i opuštanja. Isprobajte najbolje i uživajte u posebnom odmoru na drugačiji način. Sami odaberite kako želite da doživite Šalešku! Mi u Šaleškoj dolini verujemo da je važno dobro jesti, jednostavno živeti i često se smejati.

Svako ko traži dobrobit, boravi u dolini Šalek makar nekoliko dana. Za svoj boravak možete izabrati mesto koje će vam obnoviti snagu prirodnim materijalima, organskom hranom, meditacijom i mogućnostima joge. Možete se odlučiti za prestižni boravak na selu, na staroj farmi sa kaminom i bazenom. Takođe, možete izabrati drvenu glamping kuću pored pašnjaka ili modernu apartmansku kuću u blizini šume. A možete se prepustiti i uživanju u velikom centru opuštanja i zdravlja.

Vrhunski kontakt sa prirodom doprinosi iskustvu uspostavljanja kontakta sa samim sobom. U Šaleškoj dolini čekaju vas doživljaji specifične rudarske i industrijske baštine koja je neraskidivo povezana s darovima prirode i zelenim riznicama ovog područja.

Za sve informacije se možete obratiti putem e-maila turizem@velenje.si ili potražite informacije na web stranici www.visitsaleska.si. Dobrodošli!

#ifeelsLOVEnia #visitsaleska

Poslednje objave

Pica restoran picerija

Od klasika do inovacija: Pice koje su dominirale u 2025. godini

0
Prema izveštaju Pizza Today 2025 Pizza Industry Trends Report, više od 55% vlasnika picerija proširilo je svoju ponudu novim stilovima pica tokom ove godine....