17.4 C
Belgrade
subota, jul 12, 2025
Naslovna Blog Stranica 156

Moravska salata – jedna od najboljih na svetu

0
Moravska salata
Photo: Pixabay/pastel100

Čuveni gastronomsko-turistički vodič TasteAtlas je napravio listu najboljih salata na svetu. Jedna od tradicionalnih srpskih salata se našla na visokom četvrtom mestu

Moravska salata je proglašena za jednu od najboljih salata na svetu. U poslednjem izdanju TasteAtlas je napravio listu 50 najboljih salata sveta, a moravska salata se našla na čak četvrtom mestu. Imajuću u vidu raznolikost i sastojaka i tehnika širom sveta, nije bilo lako izboriti se za ovako visoko pozicionirano mesto.

Za ovu salatu gastronomsko-turistički vodič kaže da dolazi iz okoline Niša i Leskovca. Salata se pravi tako što se kombinuje praziluk, paradajz, pečena paprika, ljuta paprika, beli luk, so i ulje. Povrće se prvo nasecka, posoli i prelije uljem.

Kombinacija se zatim dobro promeša i ohladi pre posluživanja. Moravska salata je posebno popularna tokom vrućih letnih meseci. Može se poslužiti kao predjelo, prilog mesu sa roštilja, a ponekad i kao glavno jelo posluženo sa komadom tvrdog sira i hleba. Tajna ove salate jeste vrhunska slatka crvena paprika karakteristična za moravski kraj.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Pored moravske salate, na listi se nalazi takođe salata od paprike iz Srbije, u pitanju su belolučene paprike. Ova salata se nalazi na 21. mestu, što je odličan rezultat.

Posebno je interesanto to što TasteAtlas ističe kako je Srbija idealna destinacija za sve ljubitelje gurmanluka, jer je hrana relativno pristupačna i kvalitetna. Više o najboljim slata sveta možete saznati na zvaničnoj internet stranici.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Skup najboljih vinara regiona u Beogradu

0

Manifestacija koja je proteklih godina stekla ugled prestižnog vinskog okupljanja u regionu, Grand Tasting 2023 dovodi 22. aprila u Beograd u Hotel Metropol Palace 50 top vinarija s prostora nekadašnje Jugoslavije. Tom prilikom vinari će lično predstaviti publici najbolja vina iz svojih podruma, među kojima i veliki broj etiketa koje nikada nisu bile u Srbiji ili ih jednostavno više nema na tržištu

Ovaj jedinstveni vinski događaj namenjen je pre svega najzahtevnijim ljubiteljima vina koji će na jednom mestu moći da probaju ono najbolje što se trenutno nalazi u arhivama poznatih vinarija, a sve to pratiće i šest izuzetno atraktivnih radionica koje će održati ili sami vinari ili poznati vinski stručnjaci.

Spisak učesnika ove svojevrsne „lige vinskih šampiona“ čini vrh vinske scene od Slovenije do Severne Makedonije što je idealna prilika da se u jednom danu napravi presek onoga što nude najbolje vinarije regiona.

Kao specijalni gost Grand Tastinga u Beograd stiže i proslavljeni glumac Rade Šerbedžija, koji od pre nekoliko godina ima udeo u jednoj vinariji iz Dalmatinske zagore.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Foto: Ivana Čutura, Duško Jaramaz/PIXELL

Dvorac Orava – slovačka gotička simfonija

0
Photo: Pixabay/menahemyaniv

Ovaj dvorac se smatra jednim od najlepših i najvećih dvoraca u Slovačkoj, i njegovoj magiji ne odolevaju ni meštani ni turisti. Iako je on potpuno svoj, dvorac sa identitetom i integritetom, putnici često za njega kažu da je on odlična zamena za Transilvaniju. To u neku ruku i nije toliko čudno, imajući u vidu da je njegova pojava pomalo jeziva…

Dvorac Orava je smešten na prilično nepristupačnom terenu, na liticama iznad reke Orava i sela Oravsky Podzamok, čije ime u prevodu znači „selo ispod dvorca“. Renesansno i neogotičko zdanje zauzima preko sto metara visoku stenu, ostavljajući impresivan dojam na dolinu.

Podignut je u 13. veku, u doba mađarske kraljevine, na istoj lokaciji na kojoj su nekad Mongoli izgradili svoje utvrđenje tokom opsade Mađarske. Kroz istoriju je često bio rušen, paljen, zauziman, što mu sve daje na karakteru.

U 18. veku je porodica Thurzo preuzela brigu o dvorcu, i tu on dobija svoje najlepše karakteristike. Najinteresantniji sadržaj su barokni oltar i grobnica vlasnika Gyorgyja, brojni zanimljivi detalji, kao i tunel koji spaja dva kraja dvorca.

Do dvorca se brzo i lako stiže, i obično je uključen u turističke ture obilaska Slovačke. Turisti mogu uživati ogromnim dvorištima, uređenim sobama i brojnim sobama za mučenje. Posebno je atraktivno obići ga i u večernjim časovima, kad zađe sunce i preplave ga ljudi u kostimima stvarajući sablasnu atmosferu.

Kreiranje živopisnih trenutaka uz aktivan odmor, saznajte više.

Interesantna je činjenica da je upravo u njemu i sniman čuveni stari nemački horor film Nosferatu, i serija o Drakuli. Još jedan od kurioziteta vezan za ovaj dvorac je to da on ima preko 155 soba i ukupno preko 754 stepenika koji povezuju međusobna zdanja, pa nije baš jednostavno obići ga celog.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

 

Hrvatska najbolja zemlja za digitalne nomade u Evropi

0
Rovinj
Photo: iStock

Hrvatska je omiljena destinacija digitalnih nomada iz svih krajeva sveta. Digitalni nomadi su u poslednjem istraživanju Hrvatsku proglasili najomiljenijom državom u Evropi za život i rad na daljinu

Hrvatska je najbolja zemlja za digitalne nomade u Evropi, posebno za državljane Velike Britanije. Velika Britanija je jedna od najskupljih zemalja na svetu sa prosečnim životnim troškovima od čak 1.652 evra mesečno. Potpuno je jasno zašto se 1 od 10 Britanaca seli u inostranstvo u potrazi za boljom kvalitetom života, navodi Euronews. Oni čine 8% ukupne svetske populacije digitalnih nomada.

Platforma za online učenje Laba je napravila istraživanje u kom rangira troškove života, stanarine i kvaliteta života kao i poreske stope svih evropskih zemalja koje nude vize za digitalne nomade. Oni su sastavili listu najboljih zemalja zajedno sa internet stranicom  Numbeo, koja obezbeđuje uvid u Indeks kvaliteta života globalno. Posebno se prate faktori poput  životne okoline, sigurnosti, zdravlja i klime kako bi svaka zemlja bila pravilno ocenjena.

Njihova zajednička lista najboljih zemalja za digitalne nomade izgleda ovako:

7. Vino i pica u Italiji

Život u Italiji košta u proseku oko 1.120 evra mesečno, a porez za za takvu vrstu posla iznosi oko 5%. Možete gledati zalaske sunca nad Mediteranom morem i uživate u suncu i toplom vremenu dok istovremeno dodajete novac na svoj štedni račun.

Italija još nije službeno uvela svoju vizu za digitalne nomade uprkos tome što je prošle godine potpisala novi zakon. Za sada državljani van EU mogu ostati maksimalno do 90 dana.

6. Rad iz jedne od najzelenijih zemalja Evrope, Letonije

Troškovi života u Letoniji iznose oko 787 evra mesečno, i najniži su na ovoj listi. Digitalni nomadi plaćaju porez od 15%, a radnici mogu ostati u zemlji ukupno godinu dana. Zime su dosta hladnije od nekih drugih zemalja, pa je to razlog što se nalazi na toj poziciji.

5. Za najbolja piva nakon posla, Češka

Živahni glavni grad Češke Republike Prag je dosta popularan među digitalnim nomadima. Ima niske troškove života i dobro održavanu infrastrukturu što ga čini izuzetno privlačnim.

Život u Češkoj koštaće vas u proseku 924 eura mesečno, a digitalni nomadi plaćaju porez od 15%. To će očito varirati u zavisnosti od toga gde živite, imajući u vidu da je život u većim gradovima dosta skuplji. Možete ostati do godinu dana na vizi za digitalne nomade.

4. Novu španska viza

Španija ima značajno višu ocenu indeksa kvaliteta života od Ujedinjenog Kraljevstva, i dosta je jeftinija kada su u pitanju troškovi života. To će vas koštati u proseku 1.045 evra mesečno, ali se isplati se zbog neverovatne klime, predivnih plaža i živahne kulture.

Španija je uvela novu digitalnu nomadsku vizu koja daje državljanima van EU-a priliku da žive i rade tamo do čak pet godina. Porezi za digitalne nomade iznose 24%.

3. Uživajte u 300 sunčanih dana godišnje u Portugalu

Toplo vreme, neverovatne plaže i visok kvalitet života u Portugalu učinili su ga vrhunskom destinacijom za digitalne nomade. Troškovi života u ovoj zemlji iznose oko 897 evra mesečno, a ako prihod dolazi od strane kompanije, nećete platiti nikakav porez. Sav novac zarađen u zemlji inače podleže porezu od 20%, što je još uvek niže od stope od 48% koja je standardna u Portugalu. Portugalska digitalna nomadska viza nudi vam mogućnost boravka do godinu dana.

Kreiranje živopisnih trenutaka uz aktivan odmor, saznajte više.

2. Oslobodite se stresa u estonskim saunama

Estonija nudi dobru ravnotežu između visokog kvaliteta života i niskih troškova za digitalne nomade. Život tu košta oko 936 evra mesečno, ali prvih šest meseci nećete plaćati porez.

Viza za digitalne nomade u Estoniji omogućava boravak u zemlji do godinu dana, ali za razliku od ostalih na ovom popisu, ne postoji mogućnost produženja nakon toga.

1. Rad s predivne hrvatske obale

Hrvatska je oslobođena poreza za digitalne nomade i ima prosečne mesečne troškove života od 822 evra. Kombinacija ovih faktora je razlog zašto je na vrhu popisa. Turisti sa svih krajeva sveta dolaze kako bi upoznali hiljade kilometara hrvatske obale, neverovatne drevne gradove i živopisnu kulturu. Godišnje ima oko 2.700 sunčanih sati, a leti temperature retko padaju ispod 20 stepeni Celzijusa.

Zagreb je jedno najpopularnijih mesta za digitalne nomade sa sve većim brojem co-working prostora u kojima možete sklapati razna prijateljstva. Digitalni nomadi mogu ostati od šest meseci do godinu dana, i moraju da rade za kompaniju koja je registrovana van zemlje.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najlepša plaža na Mediteranu

0
Najlepša plaža na Mediteranu
Photo: iStock

Ovu šljunčanu plažu kriju oštre i visoke litice, a najpoznatija je po kristalno čistoj plavoj vodi i nestvarnoj lepoti koja se ne viđa često u ovom delu sveta

Calanque d’En-Vau je izuzetno atraktivna plaža koja je zbog svog uvučenog položaja skrivena od pogleda turista. Na njoj mogu da uživaju samo oni turisti koji su imali sreće da je otkriju, gde se osećaju kao jedini i poslednji ljudi na svetu. Upravo zbog toga je Calanque d’En-Vau najlepša plaža na Mediteranu, rajsko mesto bez ljudi i njihovih problema.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mofitrando (@mofitrando)

Plaža se nalazi u Nacionalnom parku Kalank koji se prostire na oko 520 kvadratnih kilometara u Južnoj Francuskoj. Smešten je između Marseja, Kasija i La Sjote. Prema mnogima ona je jedna od najlepših plaža u Francuskoj, ali i na celom Mediteranu. Nju krasi neverovatna lepota i neobičan izgled, okružena je visokim liticama koje kriju kristalno čistu vodu.

Kreiranje živopisnih trenutaka uz aktivan odmor, saznajte više.

Do ove male plaže se može doći brodom, što je najčešće, ili sa kopna šetnjom od Kasija, s tim što morate znati da vam za takvu avanturu treba bar dva sata. Interesantno je navesti da na njoj živi nekoliko divljih svinja koje ponekad plivaju u moru i leže na plaži. Turistima se preporučuje da ih ne hrane, mogu postati dosta agresivne, jer su to ipak divlje životinje.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Iva Marinković, Senior Employer Branding Specialist – Smallpdf

0
Iva Marinković, Senior Employer Branding Specialist – Smallpdf

Teško prevodivi termin „employer branding“ (u nastavku teksta EB), već dugo nije nepoznanica u svetu korporativnog biznisa. Ipak, kod nas su još uvek relativno retke kompanije koje na ovaj način privlače potencijalne zaposlene, a onda ih u nastavku procesa zapošljavaju sa željom da ih zadrže. Da bi se bliže upoznali sa ovom, po svemu sudeći u budućnosti neophodnom poslovnom strategijom, odlučili smo da porazgovaramo sa Ivom Marinković, koja je čitavu profesionalnu karijeru provela u marketinškim agencijama, da bi danas EB postao njena ekspertiza i veći deo posla u kompaniji Smallpdf u kojoj je zaposlena

Iva Marinković, Senior Employer Branding Specialist – Smallpdf

TU: Kako bi ukratko opisali pojam EB, za neupućene? Da li možemo da kažemo da je to marketing (promocija) kompanije kao poslodavca, za sadašnje i buduće zaposlene?
IM: Marketing, odnosno promocija je svakako jedan od ključnih segmenata employer brandinga, međutim, to nam je samo jedan od alata koji ćemo koristiti da bismo bili uspešni u svom poslu. A uspeh u EB-u se definiše isključivo u skladu sa ciljevima same kompanije. Imajući to u vidu, možemo reći da je EB zapravo celokupna slika, odnosno imidž koji poslodavac ima, pre svega u očima svojih zaposlenih, a potom i javnosti, odnosno kandidata koje želi da privuče. Treća ciljna grupa koja se sve češće zaboravlja, a sa kojom moje kolege iz industrije i ja komuniciramo na dnevnom nivou je menadžment, koji je najčešće ne samo nosilac, nego i kreator poruke koju će naši zaposleni i potencijalni zaposleni zapamtiti o kompaniji.

TU: Employer branding je u trendu i važan faktor u većini vodećih svetskih kompanije. Da li je u pitanju akutni problem sa nedostatkom kadrova ili novi način u poslovanju kompanija?
IM: I jedno i drugo. Sve je počelo zbog nedostatka kadrova i potrage za zaposlenima koji su davali otkaze ili ih jednostavno nije bilo na tržištu rada. Zato je sve više počelo da se razmišlja i o ljudima koji već rade u firmi, odnosno kako ih zadržati. Mnogo je veći trošak zameniti zaposlenog nego ga uveriti da ostane. Ipak, glavno pitanje je – šta je cilj kompanije?! U svetu i vremenu u kome živimo kada mnogo ljudi ostaje bez posla, način komunikacije sa zaposlenima govori mnogo o samoj kompaniji i to ne samo na tržištu kandidata, već i u okviru zaposlenih koji bi trebalo da osete neku sigurnost, stabilnost da bi mogli da postižu dobre rezultate. Pored toga employer branding je dobrim delom i edukacija zaposlenih. Dobro bi bilo da se u Srbiji iskoreni ono čuveno „ako nećeš ti da radiš ima ko hoće“, kao i da ljudi prestanu da ostaju na poslovima na kojima nisu zadovoljni.

TU: Moj utisak je da su IT kompanije nekako započele sve ovo i da su najdalje i otišle u employer branding-u. Da li sam u pravu?
IM: Ne sasvim, jer u svetu nije baš tako. Sve su zapravo započele velike grupacije i korporacije iz različitih industrija, naročito u ugostiteljstvu. Mit o EB-u i IT kompanijama, verovatno potiče iz priča o uslovima rada u kancelarijama kompanije Google, (igraonice sa konzolama i televizorima, sobe za odmor i rekreaciju, otvorena kuhinja), ali valja sve to i primeniti na pravi način. Tako su navodno u jednoj domaćoj firmi napravili „sobu za gejming“, postavili lejzi begove i „Sony PlayStation“. Međutim, soba je bila sa providnim zidovima na spratu gde je top menadžment! Ne moram da vam kažem da je sve to skupljalo prašinu i da je zvrjalo prazno. Dakle, ako želimo da imamo te top performere, pčele radilice i da ih sačuvamo, moramo da otkrijemo šta je njima potrebno da bi bili uspešni.

TU: Kako vi vidite budućnost „employer brandinga“ i da li bi moglo da dođe do korišćenja u pogrešne svrhe?
IM: Slažem se da je to moguće. Već sada se dešava da se o uslovima rada u nekim kompanijama priča sve najbolje, vidimo sjajne kampanje i društveno odgovorne projekte, a onda na specijalizovanim sajtovima pročitate ili od poznanika čujete nešto sasvim suprotno o stvarnom stanju u okviru firme. Sve je to savršeno kada gledate spolja, ali kada zavirite unutra situacija često bude drugačija. Što se tiče svetle budućnosti EB-a, mislim da je prilično izvesna, samo bi trebalo raditi na pravi način – strateški i umreženo. Na globalnom nivou EB se pomera ka biznis poziciji, u smislu uključivanja u rad sa menadžmentom i proces donošenja odluka. Imamo puno alata koji čine da kompanija zaista krene napred, tako da sve više kompanija ima EB stručnjake kao neizostavni deo tima.

TU: Spomenuli ste da je EB imao snažan početni impuls u ugostiteljstvu. Koliko je danas važan u ovoj industriji?
IM: Smatram da je veoma važan. Početkom ovog veka u SAD su rađene analize u kojima se jasno vidi indeks koji pokazuje koliko EB utiče na angažovanje zaposlenih i samim tim direktno na profit kompanije. U ugostiteljstvu i turizmu je taj indeks verovatno još veći nego u IT firmama, zato što su zaposleni ono što ljudi prvo vide kada dođu u hotel, restoran ili agenciju. Oni su odlučujući faktor da li će klijenti biti zadovoljni i da li će se vratiti na to mesto. Zato je veoma važno raditi sa zaposlenima i obezbediti im da budu zadovoljni svojim poslom. U Srbiji je najčešće presudna plata. To nije ništa loše ni strašno, znamo da će dobra plata uglavnom zadržati zaposlenog u firmi, ali kada se to reši postoje i drugi faktori koji motivišu zaposlene. Na EB timu je da to otkrije, omogući im i na taj način direktno utiče na vernost firmi od strane zaposlenih. Edukacija, prećenje razvoja zaposlenih, to je u ugostiteljstvu posebno bitno.

TU: Za kraj, gde je Iva Marinković u svemu tome? Kako vidite sebe u budućnosti?
IM: Moj posao u firmi Smallpdf nije vezan samo za EB, a ja veoma volim da radim na komunikaciji i edukaciji, tako da ću nastaviti da govorim i pišem o EB kako bi se priča o svemu ovome proširila i izašla iz okvira IT i drugih velikih kompanija u Srbiji. Tako da se nadam da ću u budućnosti imati mogućnost da sarađujem sa većim brojem poslodavaca koji žele da podignu svoj employer brand na noge i edukuju kako svoje lidere, tako i zaposlene na temu unapređenja biznisa kroz unapređenje ljudi.

Tekst: Petar Vušurović

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Planta, revolucija profesionalnog čišćenja

0
Planta, revolucija profesionalnog čišćenja

Održivi brend Planta, ponosni član porodice Buzil, već 20 godina dokazuje da ekološka odgovornost i efikasni rezultati čišćenja mogu ići ruku pod ruku. Planta je posvećena pružanju održivih rešenja za potrebe profesionalnog čišćenja, bez kompromisa po pitanju kvaliteta

Održiva rešenja za zeleniju budućnost

Sa svojim celokupnim asortimanom sertifikovanim od strane EU Ecolabel, Planta postavlja visoke standarde ekološke prihvatljivosti i održivosti. Ovaj prestižni sertifikat garantuje da proizvodi ne samo da pružaju visoke performanse čišćenja, već imaju i minimalan uticaj na životnu sredinu.

Planta, revolucija profesionalnog čišćenja

Pored toga, Plantin novi dizajn olakšava osoblju koje čisti da pronađe prave proizvode u zavisnosti od oblasti primene. Jasan i privlačan dizajn na prvi pogled pokazuje da se radi o održivom proizvodu i uverava korisnike da su doneli pravi izbor po pitanju ekologije.

Pakovanje Planta proizvoda je takođe ekološki prihvatljivo i sastoji se od 30% recikliranog materijala. Ovo pokazuje Plantinu posvećenost održivosti i zaštiti životne sredine u svakoj fazi životnog ciklusa proizvoda. Nikada nije bilo jednostavnije ugraditi ekološku odgovornost u profesionalno čišćenje.

Planta omogućava korisnicima da zaštite životnu sredinu bez žrtvovanja efikasnosti i efektivnosti proizvoda za čišćenje. Otkrijte asortiman Planta danas i iskusite kako možete krenuti na put ka održivijoj budućnosti.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Ana Sailing School – međunarodna škola jedrenja i jedriličarski centar, Murter, Šibenik

0
Ana Sailing School – međunarodna škola jedrenja i jedriličarski centar, Murter, Šibenik

ANA škola jedrenja (Academia Navalis Adriatica), škola jedrenja i pomorskih veština ima najdužu tradiciju na Jadranu – 35 godina podučava jedrenje i stvara jedriličare. Osnivači Veljko Barbieri i Čino Riči su 1988. godine zajedno osmislili program i metodologiju rada škole, čiji je osnovni zadatak bio promocija jedrenja

Škola je smeštena u Jezerima, u akvatoriji ostrva Murter kod Šibenika, jer je na ovoj lokaciji moguće tokom cele godine sprovoditi jedriličarski program. U toku svog postojanja ANA škola jedrenja je stekla ugled i iskustvo kojim se može meriti s najpoznatijim svetskim školama. O tome šta sve može da se nauči u školi jedrenja, kakve sve programe i sertifikate nude, razgovaramo sa Sonjom Vičević, menadžerkom prodaje u ANA školi jedrenja.

Ana Sailing School – međunarodna škola jedrenja i jedriličarski centar, Murter, Šibenik

TU: Šta sve može da se nauči u ANA školi jedrenja?
SV: Naši programi dele se na temeljne jedriličarske tečajeve – osnovni tečaj, napredni tečajevi jedrenja i program pripreme za skipera. Nudimo dodatne programe skupljanja milja i iskustva kroz tečajeve jedrenja „Vis & Korčula“, „Transadriatic“ jedrenje do Italije i nazad, kao i ofšor tečaj „Otrant“.

TU: Kako izgleda obuka?
SV: Tipičan dan na tečaju osnove jedrenja prati dnevni raspored rada koji podrazumeva teoriju u učionici, zatim isplovljavanje, jedrenje od par sati, sidrenje i pauzu, opet jedrenje od par sati i povratak u marinu i sređivanje broda. Takav dan počinje u 8.30 i završava se u 17 časova.

TU: Koliko dana traje osnovni kurs i koje veštine ima jedriličar?
SV: Program tečaja Osnove jedrenja traje pet dana i sastoji se od teorijskog i praktičnog dela. Tokom tih pet dana polaznici uče svu stručnu terminologiju, koja je na engleskom, o sigurnosti na brodu i moru, nazive na jedrilici, osnovne smerove kretanja jedrilice, fizičke zakone, o posadi, jedrima, okretanju jedrilice uz i niz vetar, izbegavanje sudara na moru, sidrenje, o vetrovima, čvorovima…

TU: Da li polaznici nakon završenih tečajeva dobijaju sertifikate?
SV: Rado ističemo da smo sertifikovani RYA trening centar (Royal Yachting Association), koji nudi međunarodno sertifikovanje jedriličara po posebno razvijenim programima. Posebno ističemo licencirane RYA tečajeve (Royal Yachting Association) koje kad neko završi, dobija međunarodnu dozvolu priznatu svuda u svetu. Ovaj program sprovodi se kroz teorijske onlajn tečajeve i praktične tečajeve na moru – RYA Competent crew, RYA Day skipper i RYA Coastal skipper. Tečajevi mogu trajati pet ili 6 dana, a u zavisnosti od nivoa upisanog tečaja, naši polaznici postaju dobri mornari, sigurni skiperi koji samostalno upravljaju jedrilicom, te vrsni članovi posade ili kormilari na regatama.

Ana Sailing School – međunarodna škola jedrenja i jedriličarski centar, Murter, Šibenik

TU: Osim učenja jedrenja, da li ima i nekih zabavnih programa?
SV: Za one željne adrenalina, nudimo regatne tečajeve sa učestvovanjem na regatama. Hedonistima nudimo „Gurmansko jedrenje“ s našim Živkom Matutinovićem, vrsnim instruktorom i kuvarom, kao i jedinim hrvatskim jedriličarem koji je sudelovao na najtežoj regati oko sveta, Whitbreadu, danas poznatijem kao Volvo Ocean Race.

TU: Šta je sa porodicama ili onima koji bi možda želeli da jedre negde drugde?
SV: I to je moguće. U ponudi imamo Obiteljska jedrenja, kao i privatna jedrenja za one koji žele sami da isplaniraju svoju rutu i program jedrenja.

TU: Ko može da uči jedrenje, da li je pogodno za decu, za žene, za stare?
SV: Jedrenje je sport kojim se možete baviti celog života, od mladosti, i tokom treće živote dobi. Za jedrenje nikad niste prestari. Možemo se pohvaliti da su polaznici naših tečajeva svih starosnih i društvenih grupa. Atmosfera je multikulturalna i inspirativna. Preduslov je da je polaznik dobrog prosečnog zdravlja i prosečne telesne kondicije sa obaveznim znanjem plivanja.

A na tečajevima je bilo svega, i morskih bolesti, nesigurnosti i straha, ali ne pamtimo nikoga ko na kraju tečaja nije bio sretan stečenim znanjem i veštinama ili oduševljen jedrenjem, te plažu zamenio jedrenjem kao glavnim oblikom svog odmora.

TU: Kakve jedrilice koristite?
SV: Jedrilice na kojima jedrimo su dugačke od deset do 12 m, mogu biti školski trening krstaši za osnove jedrenja, do jedrilica koje su namenjene i opremljene za višednevna krstarenja i boravak na moru sa kabinama za smeštaj, sa salonom, kuhinjom, sanitarijama…

Ana Sailing School – međunarodna škola jedrenja i jedriličarski centar, Murter, Šibenik

TU: Da li u ponudi imate i škole jedrenja za određene grupe, tim bildinge?
SV: Naša škola poznata je i po organizaciji tim bilding jedrenja. Jedrenje je idealna aktivnost za tim bilding jer timski rad na jedrilici uključuje planiranje, odlučivanje, rešavanje problema i konflikta i upravljanje u zahtevnoj i promenjivoj okolini kao što su more, vetar, vremenski uslovi… Kroz jedrenje učesnici se međusobno bolje upoznaju i suočavaju se s izazovnim situacijama. Mnoge poznate i renomirane firme bile su kod nas na tim bildingu, uključujući i kompanije iz Srbije.

TU: Deluje da kod vas može da se nauči mnogo više od jedrenja…
SV: Lepote jadranske obale bile bi neiskorišćene da se škola zadovoljila samo učenjem jedrenja. Naša obala svakom posetiocu omogućuje nešto neobično i retko – istinski susret s morem. U takvom okruženju škola jedrenja morala je prerasti u školu života na moru.

Za sve dodatne informacije o ANA Sailing School (Academia Navalis Adriatica), kursevima, ponudama i akcijama, na sajtu https://anasail.com/

Tekst: Bojana Ilić

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Gibraltar: Epski vidici, sunce i majmuni

0
Gibraltar
Photo: iStock

Kad posetite Gibraltar, imate osećaj da ste u sunčanoj verziji Ujedinjenog Kraljevstva. Njegove crvene telefonske govornice i poštanski sandučići, kao i brojne prodavnice svojstvene za Britaniju čine da se Britanci osećaju kao kod kuće uprkos tome što se nalazi na južnom rubu Španije

Gibraltar je teritorija koja obuhvata površinu manju od 7 kvadratnih kilometara na kojoj živi oko 34.000 stanovnika. Dugo je bio britanska prekomorska teritorija, više od tri veka, a jedina ključna stvar koja ga odvaja od britanskog pandana je vreme.

Na ovom delu zemlje prolećne temperature se kreću negde oko prijatnih dvadeset stepeni Celzijusa, dok se u letnjim mesecima ne izlaze iz ugodnog okvira od maksimalno prijatnih trideset stepeni. Vazduh je topao, more takođe, i to ga čini idealnom destinacijom za lov na jastoge ili raže.

Koje su najbolje stvari za turiste u Gibraltaru?

Sletenje na aerodrom je interesantno samo po sebi. Glavni put poluostrva preseca pistu, pa automobili i pešaci često moraju da čekaju da avioni slete ili polete pre nego što mogu da pređu na drugu stranu.

Prva stvar koja se preporučuje turistima jeste vožnja žičarom do vrha Stene. Vožnja do samog vrha traje oko šest minuta, a pogled na tri zemlje i dva kontinenta zaista je vredan uspona.

Top Station, kako se i zove terasa na vrhu, takođe je jedan od domova najpoznatijih stanovnika Stene. To su Barbary makaki majmuni. Iako su nezaobilazna turistička atrakcija, ipak se morate paziti, jer vam mogu ukrasti razne dragocene stvari.

Krenite prema vrhu poluostrva: Europa Point,

Obližnje ostrvo Isla de las Palomas u Španiji tvrdi da je najjužnije mesto u Evropi. Najinteresantniji sadržaj je svakako vidikovac na vrhu mesta koje se zove Europa Point. S ovog vidikovca u blizini svetionika Trinity možete gledati kako brodovi prelaze iz Sredozemlja u Atlantik ili obrnuto.

Europa Point je takođe značajano za meštane jer se na njemu nalaze dva najvažnija verska mesta, džamija Ibrahim-al-Ibrahim i rimokatoličko svetište Gospe od Evrope.

U samoj dubini stena se nalazi preko 60 kilometara prolaza, dvorana i skladišnih prostora. Prvi tuneli iskopani su kasnih 1700-ih tokom Velike opsade koju su pokrenule španske i francuske snage. Dodaci su kasnije iskopani i minirani tokom Drugog svetskog rata, kada su rudarske tehnike znatno napredovale.

Opustite se i napunite baterije na Grand Casemates trgu

Nakon napornog penjanja i spuštanja po strmim brežuljcima i stepenicama poluostrva, potreban je odmor i osveženje. S obzirom na klimu, kultura kafića i restorana čini veliki deo života na Gibraltaru, a njen epicentar je svakako Casemates Square, najveći trg u Gibraltaru.

Ime je dobio po britanskoj kasarni koja je zauzimala veći deo trga, okolne zgrade u kojima se sada nalaze barovi i restorani nekada su bile skladišta municije. Nedaleko od trga počinje Irish Town, pešačka četvrt iza glavne ulice gde možete pronaći tradicionalne restorane.

Uživajte na plažama

Postoji nekoliko plaža koje Gibraltar nudi turistima koji žele da izađu iz okvira tipičnog mediteranskog odmora. Eastern Beach je najveća i najpopularnija jer je osunčana veći deo dana. Lokalno stanovništvo uglavnom boravi na manjoj plaži Catalan Bay niže niz obalu, gde pastelno obojeni nizovi kuća i restorana na obali predstavljaju posebnu atrakciju za turiste, navodi Euronews.

Kreiranje živopisnih trenutaka uz aktivan odmor, saznajte više.

Ovaj deo sveta sastavljen je od dva naroda, Španaca i Britanaca, pa je takva i njegova priroda. S jedne strane opušten i razdragan, s druge uglađen i rezervisan, Gibraltar je ipak ostao veran onom delu Evrope gde se i dalje vozi sa desne strane puta. Ukoliko se odlučite da ga posetite, nećete se pokajati. On nudi jedan poseban i zaniljiv odmor na mestu gde se sastaju dva kontinenta.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Sveti Stefan među najugroženijim lokacijama Evrope

0
Sveti-Stefan-Crna-Gora
Photo: iStock

Čuveni grad-hotel u Crnoj Gori se našao na listi sedam najugroženijih evropskih lokacija u ovoj godini. Pored njega, na listi se našla i jedna lokacija iz Srbije, u pitanju je Petrovac na Mlavi

Svake godine se pravi lista ugroženih lokaliteta u Evropi, i njima se dodeljuju sredstva od EIB-a. Kako prenosi  francuski l’Opinion, Sveti Stefan se ove godine našao među najugroženijim lokacijama Evrope.

Na listi sedam najugroženijih lokacija u Evropi se nalaze Železnička stanica Kortrijk u Belgiji, Partizansko memorijalno groblje u Mostaru i Tvrđava Čakvinji u Gruziji. Pored njih, tu su i Dom sestara u Nemačkoj, Park statua u Mađarskoj, Sveti Stefan iz Crne Gore, kao i  Bistričke vodenice iz Srbije.

Lista je rezultat inicijative Europa Nostra, panevropske mreže za zaštitu kulturnog i prirodnog nasleđa, koju podržava Evropska komisija i Institut Evropske investicione banke (EIB).

Kreiranje živopisnih trenutaka uz aktivan odmor, saznajte više.

Na ovaj način se pozivaju svi akteri uključeni u priču, kako bi se  zajedničkim snagama delovalo pozitivno i afirmativno, kako na društvo, tako i na kulturu i lokacije. To je neophodno da bi se osiguralo da naša bogata baština koja hrani našu sadašnjost bude plodna i za našu zajedničku budućnost.

Sredstva koja budu dodeljena moći će da se iskoriste kako bi se sačuvali lokaliteti, takođe i u cilju edukacije, kako lokalnog stanovništva tako i turista.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Motar u gastronomiji - Morska biljka koja oplemenjuje svaki zalogaj

Motar u gastronomiji – Morska biljka koja oplemenjuje svaki zalogaj

0
Na prvi pogled, motar (Crithmum maritimum) deluje kao skromna biljka koja prianja uz stenovite obale mora. Međutim, iza njegovog jednostavnog izgleda krije se bogat...