Čelnici Svetske turističke mreže (WTN) su se sastali kako bi procenili situaciju u Ukrajini nakon što se svet našao u velikoj krizi prema kojoj će kriza sa kornavirusom izgledati gotovo beznačajno
Alain St.Ange, potpredsdnik Svetske turističke mreže, je izjavio da se početkom godine videlo svetlo na kraju tunela za turističku industriju, koji je na veliku žalost ugrozila kriza u Ukrajini.
Svetska turistička mreža poziva na suzdržanost i poziva svetske čelnike da daju priliku diplomatiji, i da ovom svetu koji se oporavlja sada ne treba rat. Budućnost je, kako ističu, u zajedničkom radu koji stvara budućnost, i poziva sve učesnike u globalnoj industriji putovanja i turizma da se okupe i govore jednim jezikom i glasom. Sada su za svetski turizam nephodni zajednoštvo, snažan glas i pametno vođstvo.
Ukoliko se svi udružimo, zajedno, svet može biti spreman za svetliju budućnost, a ukoliko se podelimo i prihvatimo konfrontacijski pristup, naša budućnost će biti neizvesna ili, što je još gore, budućnost katastrofe i uništenja, ističu iz WTN.
Ljubav prema individualnom sportu, naravno uz neizbežne nindža kornjače i moćne rendžere, nadahnula je jednog dečaka da postane srpski karate šampion. Od dečje igre do crnog pojasa i zlatnih medalja, Aleksandar Krasojević je došao naizgled brzo i lako, a onda je kada to verovatno niko nije očekivao, izabrao nešto sasvim drugačije – karijeru u hotelijerstvu. I opet, kao u igrici ili kao u „američkom snu“, počeo je od osnovne pozicije bell boy-a u hotelu Crowne Plaza Beograd, da bi odlaskom na rad u Vašington, preko hotela DoubleTree by Hilton i povratka na posao u regionu, postao deo top menadžmenta tima hotela Huma Kotor Bay, a kasnije i hotela Gorski na Kopaoniku. I taman kad pomislite da nema dalje, Aleksandar prihvata novi izazov i odlazi u Albaniju na poziciju generalnog direktora u jednom od najprestižnijih svetskih hotelskih lanaca u sklopu AccorHotels grupacije. Nakon našeg kratkog razgovora, siguran sam da je i ovo samo jedna od stepenica na putu Aleksandra Krasojevića, jer kada ste mladi lav poput njega, samo je nebo granica
TU: Mnogi mladi lavovi imaju idole. Koju ličnost bi okarakterisali kao vaš poslovni uzor?
AK: Tokom ranih početaka, moj poslovni uzor svakako je bio moj otac koji je ceo svoj život posvetio turizmu, ali sa akcentom na poslovanje turističkih agencija. Uz njega sam zavoleo komunikaciju sa gostima, putovanja, ali i specifičnu dinamiku posla koja je prisutna na dnevnom nivou. Već tokom školskih dana u gimnaziji odlučio sam da pratim njegove korake, ali tokom studentskih dana ipak biram usmerenje kao hotelskoj industriji. Ne bih individualno izdvojio nikoga kao svoj poslovni uzor, međutim imao sam sreću da kroz karijeru radim sa odličnim menadžerima i mentorima koji su pratili moj razvoj i davali podršku, što mi je svakako pomoglo u daljem napredovanju.
TU: Kako izgleda vaš radni dan u ovim novim uslovima?
AK: Celokupna industrija, kao i tržište nalazi se u potpuno novoj situaciji koja zahteva konstante promene i prilagođavanje. S tim u vezi, stavljam akcenat na obuku, treninge i motivaciju kadrova koji su svakako nosioci servisa i ključni faktor zadovoljstva gostiju koji borave u našim hotelima. Prateći restriktivne mere ulaska u državu, prave se nove strategije prodaje koja se usmerava ka novim tržištima sa kojih gosti mogu neometano da putuju, i to je jedan od glavnih fokusa na koje obraćam posebnu pažnju sa svojim timom prodaje.
TU: A šta je za vas pravi odmor?
AK: Definicija pravog odmora za mene je svakako ili egzotična daleka destinacija ili city break odmor sa mojoj verenicom Marijom, gde na pravi način uspevam da obnovim energiju za sve nove poslovne izazove i dnevne rutine koje me čekaju po povratku.
TU: Koja je vaša formula uspeha?
AK: Sigurno da postoji više formula za uspeh, međutim moja je bila istrajnost u svemu što radim, konstantno preispitivanje svojih poslovnih rezultata i odluka u smislu da li nešto može više, bolje i efikasnije. Takođe sposobnost da od pozitivnih primera iz struke naučim kako treba, a od negativnih kako ne treba, i to sve brzo implementiram u svoj način rada.
TU: Šta je to što, po vama, razlikuje mlađu od starijih generacija poslovnih ljudi?
AK: Nažalost, primećujem trend manjka zainteresovanosti i inicijative kod mlađih poslovnih ljudi, kao i očekivanja da će uspeh doći preko noći. Takav mentalitet svakako da nije pozitivan na globalnom nivou, a mnogo je manje izražen kod starijih generacija.
TU: Šta biste poručili kao savet mladim lavovima koji tek dolaze?
AK: Moja poruka nadolazećim mladim lavovima bila bi da nikada ne odustaju od svojih ciljeva, da padove dožive kao lekcije, a ne kao poraze, kao i da uspone prihvate „sa obe noge na zemlji“, a ne visoko u oblacima.
Ministar ekonomskog razvoja Crne Gore Jakov Milatović je izjavio da je i pored trenutne krize u Ukrajini on umereni optimista kad je turistička sezona u pitanju
Prema rečima ministra Jakova Milatovića, Crna Gora bi ove godine trebalo da prihoduje milijardu evra od turističkog prometa, bez obzira na činjenicu što je prošle godine udeo ruskog tržišta u domaćem turističkom prometu bio 12%, a ukrajinskog 9% u ukupnom broju noćenja.
Crna Gora intenzivno radi na promovisanju zemlje na određenim, alternativnim tržištima, računajući centralnu i zapadnu Evropu i Skandinaviju, kako bi nadoknadila eventualni manjak sa ruskog i ukrajinskog tržišta, izjavio je ministar Milatović.
Osim toga, i pored svih okolnosti 2022. godina izgleda mnogo bolje, i realno je očekivati oporavak turističke industrije, posebno u uslovima kada se situacija sa pandemijom smiruje, i kad se sve više zemalja otvara za turiste.
Naši državljani trenutno mogu bezuslovno da putuju u tri evropske zemlje, bez ikakvih ograničenja i kovid sertifikata
Bosna i Hercegovina, Mađarska i Slovenija su otvorene za građane Srbije, i našim putnicima ne trebaju nikakvi posebni uslovi za ulazak u ove tri zemlje. Osim putnih isprava njima na granicama neće tražiti nikakve dodatne dokumente ili testove.
Državljani Srbije mogu da uđu u Bosnu i Hercegovinu bez vize, sa ličnom kartom ili pasošem, a u Mađarsku i Sloveniju sa pasošem odnosno validnim putnim ispravama.
Vijetnam je dugo bio omiljena destinacija stranih turista, što se sve promenilo dolaskom pandemije koronavirusa koja je stavila ovu državu na listu mesta sa najvećim rizikom do mogućeg zaražavanja
Vijetnam je na CDC listi (Centar za kontrolu i prevenciju bolesti) trenutno jedina destinacija sa najvećim rizikom za putovanja. Vijetnam se nalazi u 4. kategoriji vrlo visokog rizika, i rangiranje se vrši na osnovu incidencije, odnosno broja zaraženih u poslednjih 28 dana na 100.000 stanovnika. Vijetnam ima preko 500 novozaraženih u odnosu 100.000 stanovnika.
Iako broj slučajeva zaraženih opada globalno, stručnjaci upozoravaju da pandemija još uvek nije gotova, i da treba poštovati mere i upozorenja nadležnih institucija. Listu možete pronaći na zvaničnoj internet stranici CDC-a.
Izrael planira da otvori svoje granice za sve turiste, bez obzira na to da li su vakcinisani ili ne protiv koronavirusa
U Izraelu je na snazi pravilo koje moraju da poštuju svi putnici, svi moraju da poseduju negativne rezultate PCR testa pre poletanja i nakon sletanja aviona u Izrael. Međutim, to je važilo samo za putnike koji su vakcinisani, jer nevakcinisani nisu mogli da uđu u zemlju, sve do sada. Izrael je prva zemlja koja će dozvoliti da nevakcinisani putnici uđu u zemlju.
Ovakva odluka je donesena nakon što je izraelski premijer Naftali Bennett razgovarao s ministrom zdravlja Nitzanom Horowitzom o ublažavanju ograničenja zbog koronavirusa. Oni su istakli da broj novozaraženih globalno opada, i da je sada realno veća briga veliki gubici u turizmu nego briga o zaraženima od koronavirusa kojih je svakog dana sve manje.
Kriza u Ukrajini je u velikoj meri ugrozila turističku industriju u svetu, i to baš u trenutku kad je izgledalo da će zbog smirivanja situacije sa pandemijom početi oporavak ovog izuzetno teško pogođenog sektora
U Sjedinjenim Državama su poslednjih dana zabeležena otkazivanja i odlaganja rezervacija za Poljsku, Hrvatsku, Češku, kao i za druge zemlje Istočne Evrope.
Geopolitičke tenzije destabilizuju svet putovanja, a televizija i društvene mreže dodatno utiču da putnici iz Sjedinjenih Država otkažu svoje planirane odmore u ovom delu sveta. Baš na samom početku oporavka, izgleda da je već izgubljen sav napredak postignut u revitalizaciji međunarodnih putovanja
Vlada Sjedinjenih Država trenutno savetuje svojim građanima da nikako ne putuju u Rusiju, Ukrajinu, Moldaviju i Belorusiju.
Osnovni cilj ovog projekta je uspostavljanje prekogranične saradnje zemalja regiona kroz osnivanje Centra za maslinarstvo, a centar će biti mesto u kom će se izvoditi zajednička istraživanja na polju razvoja maslinarstva i proizvodnje maslinovog ulja
Maslinarska društva iz našeg regiona su formirala zajednički projekat „Jačanje konkurentnosti proizvodnje maslinovog ulja u programskom području kroz prekograničnu saradnju Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Crne Gore, COOPeR (Interreg – IPA CBC)“. Cilj projekta je formiranje sveobuhvatne, zajedničke baze podataka o maslinarskoj proizvodnji za sve tri zemlje koje učestvuju u projektu.
Centar za maslinarstvo ima za cilj da izradi digitalnu bazu podataka o maslinarskoj proizvodnji koja će biti prilagođena celom području obuhvaćenom projektom, a takođe i da prikupi informacije o proizvođačima, zasadima maslina, načinu kultivisanja i održavanja, proizvodnji i plasiranju maslinovog ulja. Osim toga, centar će pružati i institucionalnu i stručnu podršku o brigama i potrebama maslinara za dalji razvoj i napredak ove delatnosti.
Brojne su turističke atrakcije opštine Foča koje privlače turiste iz celog sveta, a posebno one ljubitelje avanture i adrenalinskog doživljaja
Zasigurno najveće atrakcije ovog kraja su Nacionalni park Sutjeska, kanjon Tare i Peščane piramide, koje su svojevrsni simboli prepoznatljivosti ovog prostora i razlog dolaska velikog broja turista.
Nacionalni park Sutjeska je najveći i najstariji nacionalni park u BiH, a slobodni smo da kažemo i jedan od najlepših nacionalnih parkova u ovom delu Evrope. Osim prirodnih tu su i kulturno-istorijske vrednosti, spomenici iz Drugog svetskog rata, gde se posebno izdvaja Dolina heroja na Tjentištu i Spomenik Bitke na Sutjesci. Tu je i jedna od poslednjih evropskih prašuma – Perućica, o čijoj se lepoti, prirodnom bogatstvu i vrednostima nadaleko zna.
Peščane piramide u Foči predstavljaju redak prirodni fenomen koji se u svetu nalazi na svega pet ili šest lokacija. Interesantne su po tome što u njihovom nastanku čovek nije imao nikakvog uticaja, a one i dalje rastu, oblikuju se, usled delovanja erozije, kiše, mraza, sunca i vetra.
Pravu adrenalinsku atrakciju na području opštine Foča predstavlja ponuda raftinga na reci Tari, koja privlači ljubitelje prave avanture i ekstremnog doživljaja vožnje kroz najdublji kanjon u Evropi, i drugi po dubini u svetu, posle Kolorada. Nakon duge avanture u čamcu očekuje vas prava gozba, od domaćih specijaliteta u nekom od brojnih rafting kampova koji nude smeštaj, boravak i fantastičnu gastronomsku ponudu ovoga kraja.
Osim raftinga i planinarenje je poseban doživljaj, imajući u vidu brojne planinarske staze koje se nalaze na teritoriji opštine. Svakako najveći izazov predstavlja planinarenje do najvišeg vrha u BiH – Maglić (2386 m). Ne treba zaboraviti ni uživanje u ostalim avanturističkim sadržajima kao što su: biciklizam, vožnja kvadovima, jahanje, kanjoning…
Za ljubitelje dobre zabave tu je i jedan od najpoznatijih regionalnih muzičkih festivala, i jedan od retkih koji se održava baš u samom srcu nacionalnog parka, u potpuno prirodnom ambijentu. Reč je o Nektar OK Festu, koji okuplja veliki broj posetilaca iz cele regije, Evrope, ali i sveta.
Samo deo ovih lepota pogledajte u najnovijem promo filmu Turističke organizacije opštine Foča, pod sloganom „How do you say Foča??!“, koji vas vodi na opisane destinacije.
U prva dva meseca ove godine ostvareno je 21% više noćenja u odnosu na rekordnu 2019. godinu, što samo potvrđuje da Opatija nije samo najposećenija destinacija na Kvarneru, već je i među najuspešnijim u Hrvatskoj
Već dva meseca zaredom Opatija je najposećenija destinacija na Kvarneru i među najusposećenim destinacijama u Hrvatskoj. Sama romantična atmofsera i odlična turistička ponuda su obezbedili vrhunske rezultate koji su trenutno iznad nivoa rezultata ostvarenih rekordne 2019. godine.
Opatija je samo u februaru privukla 14.413 gostiju koji su ostvarili 34.108 noćenja, što je rast od 11% u broju noćenja u odnosu na 2019. godinu.
Najviše turista je bilo iz Hrvatske, Slovenije, Austrije, Sjedinjenih Država, Italije i Nemačke. Najviše noćenja je ostvareno u kolektivnim smeštajima, 86% ukupnog broja noćenja ostvareno je u hotelima, 12% u privatnom smeštaju, dok je preostalih 2% ostvareno u nekomercijalnim smeštajima.
Dobri rezulati iz februara su posledica dobrog pozicioniranja Opatije kao popularne celogodišnje destinacije, dobrih promotivnih aktivnost, kao i dobrom prezentacijom turističke ponude na domaćim i stranim tržištima.
Francuska je i 2024. godine potvrdila svoju poziciju turističkog giganta, dočekavši više od 100 miliona posetilaca. Ipak, za razliku od Grčke, Španije, Italije ili...
Ovaj sajt koristi kolačiće za pretraživače da unapredi funkcionisanje. Korišćenjem sajta prihvatate njihovu upotrebu. Prihvatam
Manage consent
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.